روايات

رواية سكرتيرتي السمينة الفصل الخامس 5 بقلم أماني خالد

رواية سكرتيرتي السمينة الفصل الخامس 5 بقلم أماني خالد

رواية سكرتيرتي السمينة البارت الخامس

رواية سكرتيرتي السمينة الجزء الخامس

سكرتيرتي السمينة
سكرتيرتي السمينة

رواية سكرتيرتي السمينة الحلقة الخامسة

مروان : بجد انتي هنا
همسه : ايوه شوفت الصدف
مروان بود : دي احلي صدفه ف الدنياااا
همسه لم تعرف بما ترد فقط ابتسمت بخجل
مروان : احممم ممكن نبقي صحاب
همسه : هو انتا لي عاوز تقرب مني
مروان : باستغراب اقرب منك
همسه : اقصد لي انتا لطيف معايا اووووي كدا وكمان عاوزنا نبقي صحاب مع ان صحبك اتريق عليا
مروان : اتنهد بصي ي ..اسمك اي الاول
همسه : دا ع اساس انك مش عارف مثلاااا
ضحك مروان وشعر بالخجل : احمممم لا ي ستي عارف همسه نبيل تحبي اقولك بتحبي اي ومبتحبيش اي
همسه : ي سلااااام وعرفت عني دا كلو ازاي بقي
مروان: عجبتيني …لااااء متفهميش غلط عجبني انك مختلفه كدا غير كل البناااات فيكي حاجة تشد حسك طيبه بس لسانك طويل وف الوقت عمله زي الاطفال لما حد بيزعلك دموعك بتكون رد الفعل فاكره ساعه لما زعلتي من الا عملو معاكي كريم لما شوفتك وشوفت دموعك لمستي قلبي حسيت بحاجة غريبه ساعتها اتخانقت مع كريم وقولتله هيعتزرلك المره الجايه استنيتك كتير بس انتي مجتيش تاني وشوفي الصدف انتي هنا ومعايا ف نفس الجامعه ونفس الكليه ونفس القسم كماان تفتكري كل دا صدف ي همسه
همسه : لا رد توردت وجنتيها بشده
مروان : بتحلوي اوووي وانتي مكسوفه
همسه : ااااااا اناااااا هروح اشوف ياسمين
مروان : استني بس مردتيش عليا موافقه
همسه : موافقه ع اي
مروان بتوهان : ع كتب الكتااااب اااااقصدي نبقي صحاب
ابتسمت همسه بسمة خلخلت بها قلبه وتبخر عقله
موافقه هروح لياسمين بقي
مروان : همسه
همسه : نعم
مروان : هاجي معاكي انا كمان حابب اتعرف عليها واعتذرلها تاني
همسه : مروان انتا احرجتها جدااا قدام المدرج كلووو
مروان : انا بجد مكنتش اقصد بس ممكن اسالك سؤال
همسه : اتفضل
مروان : انتي مصاحبه وحدا زي ياسمين ازاي
همسه : مش فاهماك قصدك اي😒
مروان : هي طويله ومليانه وانتي رفيعه وقصيره يعني مبنكوش صفات مشتركة
همسه بغضب : بص ي مرواااااان اولاااا كدا اوعي تحكم ع حد من شكلو ولا جسمه تمام تاني حاجة ياسمين دي اجدع من مليون بنت رفيعه ياسمين مختلفه مش زنبها انها عايشه وسط ناس همج معقدين وتالت حاجة ودا الاهم بقي اني مش رفيعه وقصيررررررره وضربته في بطنه بشده ومشيت بسرعه
مروان : ااااه ي بنت المجنونه زقرده بس اديها بتوجع اوووووي هيييييييييح شكلي حبيتك ي اوزعه
(همسه لو سمعتك هتشلوحك 😂😂😂😂)
ياسمين وهي تقف متوتره امام دكتور ناجي
ياسمين : احممممم حضرتك طلبتني ي دكتور بعد المحاضره
دكتور ناجي : ياسمين صح
ياسمين : ايوه ي دكتور
دكتور ناجي : شوفي ي ياسمين انتي بنت محترمة وتعاملك محترم عشان كدا انا اخترتك تكوني ليدر للدفعه بتاعتك ع الاقل ف مادتي .
ياسمين : سوري ي دكتور مش فاهمة
ناجي بابتسامة : ماشي ي ستي ليكي حق عشان انتي لسه جديده ومش واخده ع نظام الكليات
ليدر يعني هتبقي بعدي ع طول هيكون بنا اتصال دايما اي حاجة هبلغهالك تبلغيها للدفعه كلها تمام وانا اخترتك لانك مش بتاعه مشاكل واتمني اكون احسنت الاختيار
ياسمين : مرسي اووي ي دكتور واتمني اكون عند حسن ظن حضرتك بجد
خرجت ياسمين وفي طرقه قابلت همسه
ياسمين : اي ي هموووس
همسه : بضجر اي ي قلبي
ياسمين : مالك بس ي صغنن
همسه : بت انتي بقولك اي انا مش صغنن انا اكبر منك بتلت شهور ع فكره
ياسمين بصدمة : بجد😳
همسه : اه والله انا مواليد شهر واحد وانتي مواليد شهر اربعه
ياسمين : ي فضحتك ي ياسميييييين وانتي هلفه كدا وهمسه الزقرده اكبر منك
همسه ضحكت هلفه ههههههههههههه حلوه فعلا
ياسمين : عجبتك اوي بس مش احلي من الزقرده ههههههههههه
همسه : هديكي بوكس سداسي اموتك فيها
ياسمين : لاااا وع اااي خليني بكرامتي احسن 😂😂
همسه : ايووووووه كدااااا 7
ياسمين : صحيح ي بت مازن اخوكي اخباره اي
همسه : هو امبارح يسال عليكي وانتي النهارده تسالي عليه وانا زي الاطرش ف الزفه
ياسمين : 😂😂 ي هبلة مفيش حاجة مازن دا اخويا زي منتي اختي كدا بالظبط
همسه : اخص عليكي وانا الا قولت هتبقي مرات اخويااا ونبقي انا وانتي وبلبل ع مازن
ياسمين: بلبل مين
همسه : بلبل ي بت حد ميعرفش بلبل ابوياااااااااا
ياسمين : ههههههههههه بتقولي لابوكي ي بلبل وامك بقي بتقوليلها ي اي
همسه : دمعت عينها بسرعه دون سابق انظار
ياسمين : اناااا اسفه لو سؤالي دايقك ي همسه
همسه : ولا يهمك ي حبيبتي تعالي نروح المحاضره الجايه
ذهبوا للمحاضره تحت انظار مروان المثبته علي همسه جيدااا
انتهي اليوم ورجع كل منهما علي منزله
ياسمين : مااااااااامااااااااااااا ي سووووووسوووووو
انتي فين عملتي اكل اي النهارررررررررده
رامي : ااااي ي بنتي الدوشه دي كلها
ياسمين بخجل : احممممم نسيت انك هنا ي ابيه انا اسفه
رامي : وهو يقترب منها مش قولنا اسمي رامي وبلاااش ابيه دي
ياسمين وتحاول الرجوع للخلف اكثر حتي اصدمت بالحائط
رامي : هاااااااااااا عاوز اسمعها منك
ياسمين : اااا انا اسفه ي رامي
انهارت حصونه القويه حطمت كبريائه ورزانته غلفت قلبه بصوتها الناعم الرقيق تناسي معها قواعد الحياه
حاوطها بيديه الرجوليه القويه ذات العروق البارزه
ثم ملس علي وجهها الممتلئ باصابعه واقترب من شفايها الناعمه ذات اللون الوردي
وكانه يقول لها دعيني امتص رحيق شفتيكي كم اشتاق لمذاقهما اللذيذ الذي طالما حلمت بهما دعيني اصك ملكيتي عليكي كم ارغب في تذوق كل انش من جسدك الرخو الشهي كم اريد تمرير يدي علي منحنيات جسدك اريد امتلاكك كوني لي فقط حرريني من خوفي دعيني ابث لكي كم اشتهيكي ايتها الناعمة
واقترب منها اكثر
ياسمين : هما راحو فين
رامي بتوهان : هما مين
ياسمين : ماما وملك وحسام
رامي : كلهم برا ومفيش غير اناااا وانتي وبس ي ياسمينه قلبي
وكاد يقبلها
ولكنها افاقته من احلامه
ياسمين : ررامي انتا بتعمل اي دا مش هزار لو سمحت ودمعت عيناها البلوريتين
رااامي و روضته فكره حتي يصلح الامر
رامي : 😂😂😂😂 شوفتي مش هتغلطي ف اسمي تاني ازاي متخافيش اوي كدا انا بهزر معاكي
ياسمين لنفسها نعم كنت خائفه لكنني اعجبت بالامر كم كنت اتمني لو انه انجذب لي فعلا
ياسمين : انا هدخل اوضتي
رامي : اتفضلي
وبعد سعااااات حضرت ام ياسمين
رامي : كل دا ي عمتو ف السوبر ماركت
ام ياسمين : بشتري حجات الشهر كلو زي منتا شايف
رامي : عمتو انا عاوز ياسمين تعرف بقي انا هستني لحد امتي تاني
ام ياسمين : بتحبها اوي كدا
رامي : بحبها بس قولي بمووووت فيها بعشقها بحبهااااااااااا ي عمتو والله انا بنصحك تجوزيني بنتك بسرعه بدل م اتهور عليها وانتي حره انا كبرت ي عمتو والوحده حشه اوووي وربنا م يوريكي وسوسه الشيطان انا لو متجوزتش هيبقي غلط عليااا صدقيني انا خايف والله
ام يسمين بضحك : خايف ع نفسك ههههههههه
رامي : خايف علي نفسي من الوحده اصلها صعبه اوووي الكبت وحش عليا ف السن دا وخايف ع بنتك الصراحة انا قولتلك وانتي حره بس اي تصرف مني مليش دعوه هااااا انا هخش انام بقي عشان لو قعدت اكتر من كدا هتصرف تصرفات مش سني خالص 😢😢😢
ام ياسمين : امشي ي قليل الادب ي عديم التربيه وحدفته بالمخده
ام ياسمين لنفسها : الواد هيتجنن وهيتجوز 😂😂😂😂
انتهي اليوم وبدأ يوم جديد
في يوم مشرق تختبئ بين طياته مفاجأت كثيره فمنها مفرحة ومنها محزنة تداعب اشعه الشمس وجهها ذو البشره السمراء ذو الملامح الجميله الهادئه
لتردف امها محاوله اخفاء قلقها علي ابنتها الكبري فهي تعلم ان بها مايكفي ليجعلها حزينه
ام صبا : صباااااااا جومي بت وبعدهاااالك
صبا : خير ي اما مالك اصطبحنا وصبح الملك لله
ام صبا : سمحيني ي بتي مجدراش اخبي عليكي ابوكي غايب بجالو اربع تيام وجلبي واكلني عليه دا عمره م عملها
صبا : مش جولتي عنديه شغل
ام صبا : كذبت عليكي لتخافي عليه وانتي مش ناجصه
صبا : ربنا يستر ويرجعك بخير ي بوي
ليرن هاااااااتف ام صبا
صبا بلهفه دا ابوي
ام صبا : واخذت منها الهاتف بسرعه الوووو الو ي محمد اتوحشتك جوي كنت فييين
المتصل :………….
ام صبا : سكتت لبضعه ثواني
ثم دوت صرخة في انحاء البيت
ثم غابت عن الوعي
بعد عده سعات فاقت ام صبا علي صوت الشيخ يقول
(يأيتها الروح المطمئنه ارجعي الي ربك راضيه مرضيه فدخلي في عبادي وادخلي جنتي )

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية سكرتيرتي السمينة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *