رواية بعت نفسي الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم نسرين
رواية بعت نفسي الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم نسرين
رواية بعت نفسي البارت الثاني والعشرون
رواية بعت نفسي الجزء الثاني والعشرون
رواية بعت نفسي الحلقة الثانية والعشرون
**ادهم مليكه اقفلي الموضوع دا واخر مره تتكلمي فيه فاهمه ؟
**مليكه حاضر
خلصو العشاء
وادهم حط فيلم يتفرجو عليه
بس في نفس الوقت كلامها برن في دماغو
ازاي البنت دي في السن دا بتفكر كده
**ادهم ممكن تعمليلي فنجان قهوه صدعت شويه
**مليكه حاضر
وقامت المطبخ تعمل ليه القهوه وفضلت سرحانه ايه اللي حايحصل اليله خايفه يطلبها وهي لسه ماتجاوزتش خوفها منو
راحت تديلو القهوه لاقيتو في البلكونه اللي بطل علي البحر ونسمات الهوا ترد الروح
**مليكه اتفضل
**ادهم شكرا
جات تطلع
**ادهم خليكي عايز نتفق
**مليكه علي ايه؟
**ادهم انت بكره حاترجعي بيتكم حانتقابل أمتي او حاتقولي لي امك ايه؟
**مليكه مش عارفه
**ادهم لازم تعرفي عشان نتفق
**مليكه وطت راسها انا عايزه ارتاح شويه احاول انسا اللي حصل
**ادهم اه طبعا دا حقك بس اول ما اتصل بيكي تكوني عندي حديكي نسخه من مفتاح البيت اوعي تضيعيه
**مليكه لا ارجوك مش عايزه المفتاح
**ادهم لا لازم يكون عندك عشان انا بكون في الشغل وانت تيجي هنا تحضري نفسك وتستنيني ولا ايه؟
اتحرجت مليكه
**ادهم من غير كسوف بصي كل ما اطلبك لازم توافقي
**مليكه وانا تحت امرك
**ادهم بسهوله دي ؟
**مليكه اه ما انا بعت نفسي ليك ماينفعش اعترض وبصراحه عايزه اتجنب غضبك علشان اعرف اعيش
**ادهم كويس انك ابتديتي تفهمي
**مليكه لو سمحت عايزه بس اشتغل
**ادهم مليكه ماينفعش تشتغلي كل اللي انت عايزاه حاديهولك
**مليكه وانا قولتلك لا ارجوك امي حتسألني بجيب الفلوس منين
**ادهم انت حاترتاحي فتره وبعد كده حاتيجي تعيشي هنا
**مليكه ازاي ؟؟
**ادهم زي ما المتجوزين ولا انت عاجبك دور ان اتصل بيكي تقضي معايا ليله وتاني يوم ترجعي بيتكم؟
**مليكه مش قصدي كده
**ادهم حوده الحارس بتاعي قال لي امك انك شغاله عند ناس ابقي قوليلها حتباتي عندهم وتروحي ليها في اجازات مافيش حل عندك ولازم تتصرفي علي انك متجوزه فاهمه اوعي اسمع عنك حاجه كده ولا كده اظن انك جربتي غضبي
**مليكه عارف مشكلتك ايه يا ادهم بيه انك شايف كل الستات خاينه
**ادهم لا انا مش شايف انا متأكد
**مليكه حتي انا؟؟
**ادهم والله انا اللي ممكن اقول واحدد
**مليكه حتي بعد ماعرفت اني كنت بنت بنوت؟؟؟؟
**ادهم بس انا ماشوفتش دليل عفتك
**مليكه بصدمه ازاي مش الدكتوره قالتلك …
**ادهم مش دليل بالنسبه ليا كافي يمكن صعبت عليها حبت تساعدك
مليكه فضلت تبص ليه ودموعها نزلت
**مليكه حرام عليك انا حلفت ليك انو ماحدش لمسني غيرك
**ادهم روحي نامي في الاوضه تانيه وبكره الصبح اصحي بدري عشان اوصلك في طريقي
**مليكه لو لسه عايز تتأكد ممكن توديني عند اي دكتور تاني
**ادهم بعصبيه الموضوع منتهي عندي مش حايفرق معايا في حاجه
**مليكه بس حايفرق معايا انا علشان انا معنديش حاجه املكها غير شرفي و كرامتي
**ادهم روحي نامي
مليكه كانت في قمه غضبها وهو لاحظ دا
وراحت من قدامو
علي اوضه الصغيره نامت عليها وهي بتعيط
راح عندها وهو واقف علي الباب سامع عياطها رجع البلكونه وسابها
تاني يوم هي صحيت عينيها وارمه
و بوزها شبرين
**ادهم الناس لما تصحي بتصبح ولا انت حاتعملي عليا مراتي وتتقمصي وتزعلي الدور دا مش بتاعك انت عارفه انت ليه هنا !
**مليكه ايوه عارفه
شافها لابسه هدومها القديمه
**ادهم ليه مش لابسه هدومك اللي اشترتها ليكي ؟ دي حتي غاليه اوي عمرك ما كنتي حاتلبسيها اقل فستان قد مرتبك اضعاف
**مليكه كثر خيرك المكان الي انا عايشه فيه يليق عليه اللي انا لابساه لما اجي هنا حابقا البس من الهدوم اللي جبتها
ردودها بتستفزو جدا
**ادهم يلا
**مليكه انا ممكن اخد تاكسي او اي مواصله
**ادهم من عصبيتو راح مسك دراعها هو انت غبيه ولا ايه ليه مش بتسمعي الكلام
ونزلها تحت
فتحت العربيه و ركبت
اول ما اقربو
**مليكه ارجوك نزلني هنا وانا حاكمل مش عايزه حد يتكلم عليا
**ادهم اوك
وركن العربيه
فتح طابلو وطلع جواب وتليفون اخر موديل
**ادهم خودي
**مليكه ايه دا ؟
**ادهم دول فلوس مصروفك ودا تليفون عشان اتواصل معاكي بدل الي عندك
**مليكه بلعت ريقها ماقدرش اخدو
**ادهم يارب صبرني علي الزفته دي
**مليكه انا مش زفته
**ادهم ماشي يلا خوديهم وانزلي عندي اجتماع مهم
**مليكه بالله عليك من غير زعل التليفون دا غالي وانا ماقدرش عليه والفلوس دي كثير لو سمحت بلاش كده معايا خليني احس ان عندي شويه كرامه كفايه ان بعت نفسي ليك
**ادهم انزلي وغوري من قدامي حالا
مليكه ما صدقت فتحت الباب ونزلت
وصلت بيتهم امها كانت طايرا من الفرح
**نعمات يا حبيبتي وحشتيني
**مليكه وانتي كمان ياما
**نعمات مالك يا بت سهتانه كده ليه وشك مقطوع منو الدم ؟؟
**مليكه الشغل كان كثير
**نعمات معلش يا ضنايا
بقولك هما ادوكي فلوس اصل فلوس اللي جابها الراجل خلصت
**مليكه هو الراجل جاب ليكم فلوس؟
**نعمات ايوه جاب لينا 2000 جنيه
**مليكه لا ياما مش معايا فلوس
**نعمات اصل العلاج خلص
و لازما اخدو
**مليكه حاضر ياما حاتصرف
دخلت اوضه وفضلت تفكر حاتعمل ايه
ازاي تنزل تشتغل وادهم رافض وماينفعش تطلب منو فلوس
علي بليل جا عبد الرحمن
وسلم علي اختو بحاول يكلمها بس هي سرحانه
وعرف من أمو معندهاش علاج واختو مش معاها فلوس واتصل بي حوده كان ادالو الرقم لو احتاج حاجه وقالو علي الفلوس
في القصر
في جناح ادهم
قاعد علي لاب توب لحد ما اتصل بيه حوده
**ادهم الوو
**حوده ادهم باشا اسف باصل بحضرتك
**ادهم في حاجه مليكه كويسه؟
**حوده ايوه حضرتك انا في رجاله متابعينها من ساعه ماطلعت الصبح مانزلتش بس اخوها اتصل بيا وقولت لازم اقولك
**ادهم ليه اتصل بيك ؟
**حوده قالي ان علاج امو خلص ولازم تاخدو بعد العمليه والا كا انها معملتش حاجه وكمان المسكنات ومش معاهم فلوس وفضل يسأل ادا مليكه حصل ليها حاجه قالي من ساعه مارجعت وهي مش بتتكلم وبتعيط ومش راضيه تاكل
وكان طالب مني سلفه يجيب علاج لي امو وانا بعد اذنك قولتلو نتقابل بعد نص ساعه في الصيدليه
**ادهم كويس يا حوده جيب لي امو العلاج وكلم الصيدليه تبقا تديلو من غير ما يدفع و انت حاسبهم واديلو فلوس في ايدو من غير مايقول لمليكه الهانم رافضه تاخد مني فلوس
**حوده ربنا يكثر من امثالك ويجعلها في ميزان حسناتك
**ادهم امين مع السلامه
فضل يفكر ليه مليكه ما اتصلتش عليه
وقام متصل
هي كانت نايمه ومن العده القديمه اللي عندها مش شايفه الشاشه مين اللي بيتصل
**مليكه الو
**ادهم ازيك؟
**مليكه مين معايا ؟؟
**ادهم سكت شويه ازاي مين معاكي ايه هما كثار اللي بيتصلو بيكي ؟؟؟
**مليكه قامت وطلعت بره عشان امها ماتسمعش
مافيش حد بيتصل بيا اسبوع وتليفوني معاك ماحدش رن ودي اول مره تتصل بيا
**ادهم اتصلت اطمن عليكي انت كويسه ؟
**مليكه الحمدلله
**ادهم ناقصك حاجه ؟؟
مليكه سكتت كانت حاتقولو علي فلوس العلاج وبعدين قالت لا
**ادهم سكت ليه ؟؟
**مليكه لا مافيش
**ادهم مش محتاجه حاجه ؟
**مليكه لا كثر خيرك
****************************
يا ترا ايه اللي مستني مليكه؟؟
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية بعت نفسي)