روايات

رواية صراع الحب الفصل الخامس 5 بقلم سارة

رواية صراع الحب الفصل الخامس 5 بقلم سارة

رواية صراع الحب البارت الخامس

رواية صراع الحب الجزء الخامس

صراع الحب
صراع الحب

رواية صراع الحب الحلقة الخامسة

_كنت مستنيني انام علشان تدخلي..
=ه. اي….؟
لا.. يعني عادي صدفة بس مش مقصودة
_همم.. تمام
فرح
=فرح برة هناديهالك….
_تمام.. اهرب
=نعم!
_اهرب… مش سامعني على العموم مش هضغط عليك اكتر من كدة
دخلت الممرضة: اي اخبارك اي دلوقتي
_انا كويسة.. انا همشي امتا
=لا لسا شوية… تمشي ولسا المحلول مخلصش. مش قولتلك قبل كدة ولا اي
_تمام. بس اناحاسة اني كويسة ولازم امشي
=وياترى بقا انتي كويسة نفسياً.. ولا جسدياً بس..؟
_يعني؟
=همم.. من الواضح انك غاوية تتعبي نفسك… مش هينفع والله الدكتور قال انك حالتك مش احسن حاجة
مش معنى انك بتتكلمي وفايقة يبقى كلو تمام؟
_يعني اي انا مش فاهمة
=ممكن تسكتها شوية ي استاذ من فضلك
__شوفي شغلك انتي بس
_يعني اية؟ اناهمشي.. مش قادرة اقعد هنا دقيقة واحدة تانية
__خلصتي
=اة خلصت
__طب شكرا جدا.. ممكن تنادي اختها برة
=تمام
_لا متناديهاش
=حاضر.. بعد اذنكم
بصدمة: انتي مش كنتي عاوزاها
_عاوزة اتكلم معاك…
=مستعج…
_لا.. مش هتمشي وهتكلم في الي عاوزة اتكلم فية.. ونت هتسمعني لحد مخلص كلامي
=انتي تعبانة دلوقتي
_انت لية بتعمل كدة
=بعمل اي
_انت لية بتعاملني كدة.. انا اعترفت اني غلطت. واعتزرت اكتر من مرة.. انت لية مش فاهمني وبتعاملني كدة
………………. متسكتش.. رد عليا
=هرد اقول اي.. دي معاملتك ليا ف الاول
_انت بتردلي…
=انا…
_تمام انا فهمت.. انت بتعاملني زي مكنت بعاملك وقولت انك سامحتني لكن من الواضح انك قولت كدة وخلاص.. تمام تمام
هكون هادية.. انا غلطت برضو

_انتي بتعملي اية!!!
متشيليش الكانولا من ايدك
=ونت مهتم لية.. امشي ياسليم
_سارة متبقيش غبية
مش هتشيليها
(بتشدها من ايديها جامد لدرجة ايديها نزفت.. ورمتها ع الارض
سارة فكت كل حاجة وبتمشي من الاوضة
_انتي رايحة فين
بانفاس سريعة_برضو غلطت… متعلمتش اسيطر على مشاعري رغم كل اللي حصلي
_سارة.. بطلي تصرفاتك دي.. يلا ار….
فرح: اي دة.. في اي، سارة انتي ازاي تقومي كدة
_منا همشي من هنا يعني همشي.. وابعدي
=سارة.. اهدي
_مش ههدى.. انا مش مجنونة
انا همشي
=سارة انتي مكملتيش تلت ساعات على بعض
_انتي زعلانه لية انتي مالك
=سارة متمشيش استني هنا
بكلمك اصبري
(بالفعل مشيت ونزلت ووصلت لتحت المستشفى
وقفتها فرح ف اللحظة المناسبة
_ممكن تصبري
قعدت سارة وتنهدت بتعب: علشان خاطري مشيني يافرح
انا مش مستحملة.
بدموع: انا تعبت ووجودي هنا هيتعبني اكتر
_حبيبتي.. انتي لسا تعبانة
وضغطك علي.. وهرموناتك مش متظبطة ونفسيتك ع الاخر… كان لازم تفضلي هنا شوية ياحببتي..
بدموع: مش قادرة.. مش عاوزة يافرح
هرتاح فاوضتي اكتر وهبقا كويسة
انا هنا تعبانة اكتر
_لية انا جمبك اهو
=يو يافرح.. علشاني.. علشاني يافرح مشيني من هنا
سليم: انا ظبطت اجراءات خروج.. علشان عارف انك عنيدة ومش هتفضلي
=شكرا ياسليم.. تعبناك
_مفيش حاجه يافرح
=تمام امشي واحنا هنروح
_لا طبعاً هوصلكم
=لا كفاية تعبتك كتير النهارده
_لا اكيد.. هوصلكم وبعدين همشي
(كنت سارحة.. ومش عارفة لية انا عملت كدة.. بس الاكيد اني مش مبسوطة.. ومش مرتاحة.
ومش عارفة ارتاح ولا ابقى كويسة.. وحاسة انو ملغبطني
ومش عارفة اتعايش وهو بيعاملني بالجفاف دة.. واحتارت انا لية مهتمة.. بس يمكن لاني ملقتش غيرو مهتم بيا؟….
_شكرا ياسليم.. مش عارفه اقولك ايه
=متقوليش حاجه يافرح.. انا همشي بقا
_طب ما تتفضل شوية
=لا شكرا يافرح
_تعالي ياسارة
الا ان صوت رجولي حاد اصدر: والله والله.. مين دة ان شاءلله
_نعم!!
=استغفرك
_خير ياطارق انت عايز اية ما تمشي ولا انت دلوقت وامك قبليك
__متجيبيش سيرتها يافرح.
_امشي.
__ومين قالك بسالك.. انا بسال سارة. خطيبتي
=خطيبتك!!!
__ايوا.. عمي عز خطبنا هو انتي مكنتيش موجودة يافرح ولا اي
_انت مجنون ياطارق؟
__هش انتي بلا مجنون.. مين دة يا انسة سارة
=انت مالك انت
_ممكن تمشي
__مين دة
–زميلهم خير؟
__كل خير.. امشي انت ياحبيبي
=متعصبنيش.. طارق انا بكرهك.. مجرد صورتك قدامي بتعفرتني.. فامتزهقنيش وغور
متقرفنيش انت وامك
ابعدو عني
__مش بمزاجك.. انا خطبتك من ابوكي وانتي ف المستشفى.. وهو وافق وعقابا ليكي وطرقتك دي.. انا هحددلك معاد الفرح دلوقو
الاسبوع الجاي يناسبك
_حل عنا.. امشي احسن
قرب من سارة: امشي قدامي
=مين انت علشان اسمعلك
بيقرب اكتر: بقولك امشي قدامي
سليم: ابعد عنها احسن ليك من ال هتشوفو
__اسكت انت.. متدخلش بين واحد وخطيبتو ياحبيبي
ومسكها من ايدها: بقولك امشي
_سيب ايدي احسنلك انت مجنون
=طارق.. بطل هبل وسيبها
_انتي مالك يافرح.. بتتدخلي لية
هو انا هفضل اقولك متدخلوش بين واحد وخطيبتو
=انت صدقت نفسك يلا ولا اي
خطيبت مين
_ايدي…. سيبني
__معلش ياروحي.. امشي بقا احسنلك
زقتة: مش همشي ابعد
بعدت ورا سليم: انتي بتستخبي مني. وف مين.. فية؟
بهمس: سليم… انا بخاف منه.. انا بكرهه.. سليم ساعدني
_انت ممكن تمشي اسهل بكتير وهيكون احسن وهي اساسا مش موافقه عليك
=انت مالك
ابعد كدة
_مش هتلمسها.. وانت ال تبعد احسنلك
=انت فاكر هسكت.. ولا همشي….
بيلهيه بكلامه وفجأة بيشدها بقوة من ايديها كانت هتقع.. وفنفس اللحظة شدت ايديها بقوة وجريت لورا بسرعة فكانت لا تسبق العربية اللي خبطتها بقوة حدفتها
ووقعت على الارض
وكانت بتنزف من كل حتة
وكان الكل فصدمة وقبلهم سليم
.. وجري عليها
وبعديه فرح
وفجأة……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية صراع الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *