رواية عوضي الفصل الرابع 4 بقلم ريم هاني
رواية عوضي الفصل الرابع 4 بقلم ريم هاني
رواية عوضي البارت الرابع
رواية عوضي الجزء الرابع
رواية عوضي الحلقة الرابعة
.. ليه ياماما
~ كده انا مش موفقه
ــــ ليه ي امي اللي حضرتك تؤمري بي هيتنفذ
~ بهزار” بضحك معاكو يولاد
.. وقعتي قلبي ي امي والله
ـــــ بهزار” هزاري برحتك ي حماتي العزيزه
~ ماشي يولا ان شاءالله الخطوبه يوم الخميس
ـــ ان شاءالله انا لازم دلوقتي امشي
~ خليك شويه
ـــ معلش ياامي مره تانيه
~ ماشي ي حبيبي نورتنا
ــــ ده نوركم والله
ـــ عوزه حاجه ي ملك
.. لا عوزه سلامتك لما تروح طمني عليك
ــــــ حاضر مع السلامه
~ مع السلامه ياابني
“زين ف العربيه وصحبو بيسوق”
^ وانت لحقت حبتها ي صحبي ع كد
ــــ ايووه هو الحب ليه ميعاد
^ لا طبعا ربنا يرزقنا شبهك ي زيزو
ـــ بقرف” اي زيزو دي ي برص انت احترم نفسك انا اكبر منك
^ بهزار” ما كانش بنه شهر تذليني بيه
ــــ بهزار” الاكبر عنك بيوم اكبر عنك بسنه يبق كد انا اكبر منك ب 30 سنه
^ يااااا انت مولود من زمان اوي
ــــــ بس يعم الظريف
ـــ يلا هطلع انا
^ اوصلك يصحبي لحد فوق
ـــ لا انا هعرف
ـــــ يلا سلام
^ سلام
“ف بيت زين”
ام زين: عملت اي ي حبيبي
ـــــ الحمدلله الخطوبه ان شاءالله يوم الخميس الجي
ام زين: زين حبيبي انت بجد بتحب ملك مش عوزه اللي حصل معاك يحصل معاك تاني
ــــ بهدوء” ما تقلقيش يا امي مش هغلط الغلطه مرتين
ام زين: ربنا يريح قلبك ي ابني
ام زين: يلا ي حبيبي روح ارتاح شويه
ـــــ ماشي ي امي عوزه حاجه
ام زين: لا يحبيبي روح نام
ــ ماشي تصبحي ع خير ياامي
ام زين:وانت من اهل الجنه يحبيبي
“عند زين ف الاوضه”
ــــ في بالي” هغير هدومي وصلي وهرن ع ملك
” عند بيت ملك”
~ يعني انتي موفقه ي بنتي
.. ايوه ياماما مالك سالتني كذه مره
~ باحراج” احمم علشان يعني هو
.. امم من غير ماتقولي فهمه قصدك انو اعمي صح
~ اممم
.. ماما زين شخص كويس واكيد حضرتك عرفتي كد من كلامو وتصرفاتو
~ ايوه
.. ف ما تقلقيش هو كده كده هيعمل العمليه حتى لو بعد الشر العمليه ما نجحتش هنفضل جنبه دايما
~ بحنان” ايوه يبنتي عندك حق ان شاءالله يعمل العمليه وتنجح
.. ان شاءالله
” قطع كلامنا رنه زين”
.. احمم زين بيرن
~ ماشي ي حبيبتي هطلع اشوف اخوكي
.. تمام ي امي
.. السلام عليكم
ــــ وعليكم السلام
.. روحت ي زين
ـــ اه الحمدلله وصلت من ساعه اللي ربع كد
.. حمد لله على السلامة
ــــ الله يسلمك
ــــ ملك هو اهلك موفقين عليا
.. اكيد موفقين عليك
ــــــ بتوتر” مش ده قصدي يعني موفقين
… اه فهمت قصدك متقلقش ي زين اهلي موفقين عليك وهما حبوك والله
ــــ طب الحمدلله
.. متقلقش كد كد احنا هنسيب بعض
ــــــ ايوه عارف اعمل العمليه وبعديها بشهر نسيب بعض
.. تمام ماشي
.. هروح انام
ـــــ وانا كمان تصبحي ع خير
.. وانت من اهل الجنه
ــ ملك صح احنا بكره هنروح نجيب الفستان
.. ماشي هقول ليه ماما
ــــ تمام يلا عوزه حاجه
.. لا شكرا
ــــــ باي
.. سلام
.. ماما يا ماما
~ اي ياملوكه
.. بكره هروح انا وزين نجيب الفستان
~ ماشي ي حبيبتي ربنا يتمملك ع خير يارب
.. حبيبتي ي ماما انا هنام
~ ماشي ي حبيبتي
“تاني يوم بعد المغرب ”
~ جهزتي ي ملك
.. اه ياماما
~ زين جي هو و ابن خالتو
.. ماشي ي امي هو احمد هايجي معانا
~ لا انا وانتي وزين وابن خالو
… ماشي
~ يلا علشان زين تحت
..يلا
“تحت قدام البيت”
ـــــ اهلا ي امي اهلا ي ملك
~ اهلا ي ابني عامل اي
ــــ الحمدلله بخير وحضرتك
~ الحمدلله
ــــ عامله اي ي ملك
.. الحمدلله
ــــ احب عرفكو ابن خالي خالد
~ اهلا ي خالد
^ عامله اي ياامي
~الحمدلله ي ابني
^ ديما ي امي
ــــ هو جي معانا علشان احمم علشان يسوق بينا
~ عادي يا زين يجي ينور ويشرف
^ شكرا يا امي ده نوركم
_ يلا بينا ي خالد
^ يلا بينا
” في المول”
.. الله جميل اووي صح ي زين
ـــــ باحراج” انا مش بشوف ي ملك
.. بحزن وكسوف” انا اسفه ي زين
_ ملك لو مش عوزه تكملي ف موضوع ده علشان انا اعمي ويتحسب عليكي خطوبه تاني ف الراي رايك وانا معاكي ف اي راي
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عوضي)