رواية دكتور جامعتي الفصل العشرون 20 بقلم إيمان محمد
رواية دكتور جامعتي الفصل العشرون 20 بقلم إيمان محمد
رواية دكتور جامعتي البارت العشرون
رواية دكتور جامعتي الجزء العشرون

رواية دكتور جامعتي الحلقة العشرون
فرامل اي اللي مش متحكم فيها يعني اي انت بتقول اي
تامر :وبدون مقدمات بيحاول يتحكم ف العربيه ولكن بلا جدوى وفجأة تنقلب بهم رأسا علي عقب
بيكون صوت انقلاب العربيه جامد
الهام بتلف وشها بخوف بتلاقي العربيه مقلوبه
بتقف هي ورسلان فجأة وبينزلو يجرو عليهم
رسلان بيطلع كريمان ولسه بيكون هيطلع تامر العربيه بتنفجر
الهام بصراخ . لااااااااا لااااا
رسلان بيحاول يطلع تامر ولكن مبيعرفش
العربيه بتصبح كومه فحم
رسلان بياخد تامر وبيطلعه من العربيه الهام بتشوفه دموعها بتنزل تلقائيا مع خوف رهيب من منظر الحادثه والحريقه وكريمان بتكون نزفت كتير
***********
ف المستشفي
كريمان عامله اي ي دكتور
الدكتور. للاسف الجنين مات حاولنا ننقذه بس حاله الام كانت ف خطر …..الظاهر اتخبطت ف بطنها
رسلان . هي كانت حامل
الدكتور . حامل ف تلت شهور ونص
رسلان بيقعد علي الكرسي هو والهام
الهام بدموع حادة تامر مات
رسلان. وابنها مات
الهام بوجع هتعرف ازاى تقولها
بعد شويه بتفيق كريمان
رسلان . انتي عامله اي يحبيبتي حاسه انك كويسه
كريمان بتعب فين تامر
وبتقوم من ع السرير فجأة تحط ايديها علي بطنها ابني عايش صح
رسلان بيبصلها هو والهام
الهام بدموع مش بتقدر تستحمل بتطلع بره
كريمان. :انطق ي رسلان ابني عايش صح وفين تامر فين
رسلان بوجع وهو بيقولها ماتو
كريمان. انت بقول اي
انت كداب
كدااااااااااااب :::اطلع بره
اطلعو كلكم بره
ابني عايش
انتو كدابين كلكم …… عاوزين تشوفوني بتعذب
بررررره
رسلان بياخدها جوة حضنه ويدفن وشها ف صدره اصرخي ي كريمان عيطي يحبيبتي
*************************
بعد مرور شهرين
كريمان بيجيلها مكالمه
الوو
ادهم. احلي الو من احلي كيري
كريمان. عاوز اي ي ادهم مش كنا خلصنا
ادهم. طب اطلعي افتحي الباب ميصحش ابقي واقف ع الباب كدا كتير
كريمان بعصبيه انت بتقول اي
ادهم. اطلعي ي قلبي بقا
كريمان بتطلع بخوف ليكون رسلان جاي ويشوفه ويحصل مصيبه
ادهم. وحشتيني
كريمان بتلاقيه واقف ومعاه بوكيه ورد مع ابتسامه
ادهم. هفضل واقف ع الباب كدا كتير
كريمان. اه مينفعش تدخل
ادهم بيمسك أيديها وهو أنا اي حد تعالي اعمليلي كوبايه قهوة ب ايدك الحلوة دى بس
كريمان. بعصبيه تمام اتفضل
عشر دقايق وتمشي مفهوم
ومش عاوزة اشوف وشك هنا تاني
ادهم. عيوني
*************
عند الهام ورسلان
رسلان. هي لو تقتنع اني تيجي تعيش معانا هيكون احسن بكتير
الهام. ان شاء الله هحاول أقنعها يحبيبي يلا بس روح عشان متتاخرش ع الشغل
رسلان بيضم الهام ليه
بحبك ي ي الهام حياتي
الهام. وانا بموت فيك
*************
كريمان . اتفضل كوبايه الزفت
ادهم بيقوم ياخدها وبيفضل ماسك ايديها وبيحط كوبايه القهوة
وبيقرب من كريمان
كريمان . انت عاوز اي
ابعد عني ……
ادهم . خليني اسرح ف لون قهوة عيونك
عيونك اللي مخلياني ف عالم تاني
كريمان بتوصل للحيطه
بيمسك أيديها جامد وبيكون نفسه ف نفسها
كريمان بصوت خافت عاوز اي
ادهم. عاوز قلبي انتي واخداه وعندك
ممكن اخده
كريمان. هاا
ادهم بيميل بنظره علي شفتيها ليقبلها قبله تجعلهم يفعلو ما حرمو الله
************
باااك
بعد مرور تلت شهور من حادثه جاسر
بتكون حاجات كتير اتغيرت
جاسر عرف أنه فقد نظره بس ميئسش الدكتورة ياسمين مخففه عنه
الهام جنبه اخواته كل حاجة كان بيتمناها عايشها بس من غير نظره
بيكون جاسر قرر يكمل باقي عمره مع أمه وأخواته
ف المستشفي
الدكتورة ياسمين . ها ي بيه مش خدت الدوا لي
جاسر . مالك يولا متعصب من الصبح لي
ياسمين .عشان حضرتك مش راضي تاخد الدوا هتخف ازاى
انت
جاسر . بقا معايا اجمل دكتورة ومش هخف
ياسمين . ومين قالك اني جميله
جاسر هاتي ايدك كدا
ياسمين بخوف رهيب في اي حاجة وجعاك
جاسر. اه
ياسمين فين شاور علي الوجع
جاسر . هاتي ايدك
وبيمسك ايديها بيحطها علي قلبه الوجع هنا
ياسمين. ي ظريف الدم
جاسر . انتي مش مصدق اني موجوع هنا
ياسمين. وموجوع لي أن شاء الله
جاسر .اصلي بحب واحدة
ياسمين بتنزل عليها كالصاعقه بتحب
وي تري مين سعيدة الحظ
جاسر. للاسف حكايتنا مش هتكمل أنا كفيف وهي …
ياسمين . هي اي
جاسر . زى القمر قلبها نضيف اوووى وشاطرة بتهتم بيا حلو اوووى بس بقيت كفيف
ياسمين. وفيها اي انت مفكش غلطه وده نصيب وان شاء الله هترجع تشوف احسن من الاول كمان
قولها ولو هي عندها اصل هتفضل معاك وبدموع بصراحه أنا لو مكانها مضيعش حد زيك من ايدى
وبتكون صوتها هتبدأ نبرته تتغير طب عن اذنك ي جاسر هقوم اعمل حاجة وارجعلك
وف نفسها انتي يوم ما تحبي حد تحبي واحد بيحب معرفتش تختارى غير ده
جاسر . استني ي دكتورة
الدكتورة بصوت مليان دموع بتطلع نعم بصعوبه
جاسر . عاوز اقولك حاجة
ياسمين . اتفضل
جاسر. بحبك
ياسمين . قولت اي
جاسر . أنا بحبك ي ياسمين والله ما هقولك تفضلي معايا أنا بس قولت اعترفلك عشان مندمش اني قولت عارف أنه مش ب ايدك وانك ليكي الحق تاخدى واحد كامل بس انا وبيكون لسه هيكمل بيلاقي قاطعه صوتها وانا بموت فيك ي جاسر
حصل امتا وازاى متقوليش ازاى
جاسر بيشدها لحضنه وووووو
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية دكتور جامعتي)