رواية عشق بطعم العذاب الفصل الأول 1 بقلم ياسمين سالم
رواية عشق بطعم العذاب الفصل الأول 1 بقلم ياسمين سالم
رواية عشق بطعم العذاب البارت الأول
رواية عشق بطعم العذاب الجزء الأول
رواية عشق بطعم العذاب الحلقة الأولى
اعاااا الحقني يا نيهال
نيهال بفزع في ايه الله يخرب بيتك بتجري كده ليه
مريم مش هتصدق في شركه كبيره منزله اعلان أنهم محتاجين مهندسين الكترونيات حتي لو مكانوش عندهم خبره
نيهال بخيبه أمل : هو انتي مبتتعبيش يا مريم احنا قدمنا كتير في شركات و انا تعبت بصراحه دول كلهم عايزين واسطه جايه تقولي شركه كبيره
مريم بابتسامه : طيب شوفي يمكن تغيري رأيك
نيهال خدت منها الجريده و شافت اسم الشركه M.R
وصرخت وقالت : عايزانا نشتغل في شركه M.R يا بنت المجنونه طيب ازاي يا بنتي دي اكبر شركه الكترونيات انتي هبله
مريم : هما عايزين اي مهندسين حتي لو لسه متخرجين
نيهال : قرأت الأعلان و فعلاً كانوا طالبين اي مهندسين
مريم : ايه رأيك نروح المقابله الساعه ١ الظهر
نيهال ب أمل اخير : نروح يمكن ربنا يفكها
مريم : البسي احلي ما عندك عايزين نتقبل شركه زي دي المظهر اهم عندها
نيهال ضحكت علي صحبتها : طيب امشي ياختي عشان تلحقي تظبتي مظهرك عشان اهم حاجه
ودخلت و عملت كل الشغل البيت و لبست احلا ما كان عندها تي شيرت اسود و عليها جاكت و بنطلون كحلي
و بعدها اتقابلوا نيهال و مريم وراحوا الشركه فعلاً
نيهال كانت ماشيه و بتتفرج علي الشركه و كان شكلها راقي وجميل و الكل كان بيتنح لما يشوف نيهال
نيهال بتوتر : مريم شوفي الناس بتنظر لينا ازاي انا خايفه يالي نرجع
مريم ههههه اه يا نيهال يا بنتي دول ينظروا لجمالك الي غير طبيعي هما متنحين ازاي في حد كده
نيهال : بطلي غباء انا مش جميله يعني عشان ينظروا ليا كدا
نيهال : اوبس الإسواره وقعت من ايدي ودي الي بابا ادهالي من و انا صغير و هرجع تاني ادور عليها و انتي اطلعي احجزي دورك ز دوري عشان نلحق قبلوا ما يستكفوا
مريم : حاضر بس علي طول يا نيهال
نيهال طلعت تدور مكان ما نزله و كانت بدور عليها و فجاه لقتها وقامت سقفت وقالت هيه لقتها ولبستها و راحت علي المصعد و ركبت و كان هيقفل و دخل شاب
واول ما دخل بصت عليه نيهال و كان مراد طبعاً
نيهال كانت خايفه عشان بتخاف من الأماكن المغلقه
و مراد كان مشغول في موبايل و مشافش نيهال من الأساس
و نيهال بدأت تختنق بس مبينتش
مراد حس انها مش قادره تقف بس فاهم أنها مش عايزه تبين
و هو احترم كدا و بعد شويه نيهال و قعت في الأرض و بدأت في سعال ووجها احمر واخيرا مراد شال النضاره عن عيونه لينظر الي نيهال الي اتفاجأ بشكلها وتنح ثواني ثم اتجه ناحيتها وقال يا انسه انتي كويسه
نيهال ماردتش و كانت بتكح جامد
مراد : اهدي بس اول حاجه غمضي عينك و عدي من واحد الي خمسه و خودي نفس عميق يالا
و بالفعل نيهال أغمضت عينها وبدأت تعد من واحد لي خمسه
ميرا افتكري احلا مكان بتحبي
نيهال افتكرت البحر وتخيلت أنها قاعده هناك وابتسمت تلقائي وغمازاتها بانت و كان شكلها جميل وجذاب أكثر
مراد سرح فيها ثواني ثم إنب نفسه ووقف ولبس نضارتها المصعد فتح و طلع مراد من غير ما تحس نيهال
نسهال فاقت لما المصعد فتح و بدور علي الشاب و ملقتش ليه اثر و قالت هو راح فين كنت عايزه اشكره وطلعت راحت مكان المقابله و كانت بتفكر مين الشخص دا
أما مراد فا طلع الدور المخصص ليه فقط وكان الدور الخامس و محدش يقدر يدخله غيره و اذا هو طلب حد و السكرتيره طبعاً
ياسمين كانت جايه ل ي مراد ووقفت السياره في الكراج و كانت نازله بس في حد شممها وكانت واحد ولبسته شال احمر ومغطيه بي وشها وحطتها في العربيه وواحد جه وساقها ومشي أما البنت فا دخلت غرفه المقابلات وكانت جايه تقدم علي وظيفه وقعدت جنب نيهال ومريم
واتعرفت عليهم وقالت انا ملك وأنها متخرجه من ٣ سنين بس ملقتش وظيفه ونفسها تتوظف وبعدها لتعرفوا علي بعض ومريم كانت متجنباها نهائي مكنتش مرتاحه ليها
أما نيهال فا حبتها و ملك قالت ممكن تقبلي من دا غالي علي قلبي و انا حبيتك جدا و كان نفس الشال الأحمر
و نيهال بطيبه و انا والله حبيتك اكتر
ملك : لو حبتيني فعلا هتيجي لما تشتغلي تلبسيه
نيهال بضحك : لو اشتغلت بإذن الله عليه اول يوم
ونيهال حطته في شنطتها و عملت المقابله وقالوا هيردوا عليها الساعه ٩ م
روحوا مريم و نيهال
ومراد روح وسأل عن ياسمين
بس والدته قالت إنها راحتله من الصبح ازاي مجاتش وفضل مراد وعز يدورا علي ياسمين بس مكانوش لقيتها
وراح مراد وراجع الكاميرات وشاف البنت الي بشال احمر
و حلف أنه هيندمها لو ملقتش ياسمين
الساعه ٩ تلفون نيهال رن وقالوا إنها
و تاني يوم
مراد كان بيدور علي ياسمين و جاب الكاميرات و شاف البنت الي لابسه شال احمر و بعد ما شاف الكاميرات كان طالع من الشركه تاني ووقف بحلق لما شاف نيهال و كانت لابسه نفس الشال مراد جري وقرب ناحيتها ويتتتبع
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق بطعم العذاب)