رواية عشق بطعم العذاب الفصل الثاني 2 بقلم ياسمين سالم
رواية عشق بطعم العذاب الفصل الثاني 2 بقلم ياسمين سالم
رواية عشق بطعم العذاب البارت الثاني
رواية عشق بطعم العذاب الجزء الثاني
رواية عشق بطعم العذاب الحلقة الثانية
نيهال كانت داخله الشركه و كانت لابسه الشال الأحمر بتاع ملك وبتضحك هي و مريم
ومراد كان خارج من الشركه بعد ما شاف الكاميرات وتوقف بصدمه حينما رأي نيهال بنفس الشال وقال في نفسه يا بنت الک’لب طيب و الله ل وريكي
ودخل الشركه تاني و هو يتوعد لها بق’تلها
نيهال دخلت و هي مبسوطه بأول يوم ليها في الشركه
هي و مريم وقابله ملك
ملك بخبث : بجد الشال هيأكل منك حته انتي قمر اوي و الاحمر لائق عليكي
ضحكت نيهال وقالت بطيبه : حبيتي تسلمي يا قلبي
و الله انا حبيته عشان منك
مريم بصت ليها شر وقالت : مش كفايه كدا يا استاذه نيهال عشان نلحق الشغل دا اول يوم مش واخده بالك
ضحكت نيهال فا هي تعلم غيره صديقتها عليها فا مريم تغار علي نيهال من صغرهم و تعلم ذالك نيهال وهي أيضاً تغار عليها
مريم و نيهال و ملك دخلوا الشركه
ملك قعدت علي جنب و كلمت حد : الو كله تمام يا فايز باشا انا اتقبلت وهجيب كل معلومات الشركه و كمان عملت زي ما قولت لي و الشال اديته لوحده تانيه باين عليها طيبه بزياده
ضحك فايز بخبث و قال: تعجبني يامريم طول عمرك تعملي كل حاجه بالضبط
مريم :اهم حاجه نعجب و الفلوس توصل علي الوقت يا فايز باشا
أما في مكتب مراد كان يكسر كل شئ و قال بقي كدا طيب و الله لا اوريكي يا بنت الك’لب و جايه بعين بجحه الشركه و لا كأنها عملت حاجه ورفع سماعه الفون
وقال بجديه : ايوه يا سالي في موظفه جديده في الشركه اسمها نيهال آتوغل ابعتيها بسرعه لمكتبي وقفل الفون دون انتظار ردها
سالي محدثه نفسها : و مين دي دي اول مره يطلب موظفه جديده و انا مالي
وراحت ل نيهال وقالت بتكبر
سالي : انتي اي اسمك ايه و أشارت علي نيهال
نيهال باستغراب : اسمي نيهال
سالي بتكبر وحقد من جمالها : أي أن كان مراد بيه عايزك
نيهال باستغراب واشرت علي نفسها : انا
سالي : امال بكلم الحيطه انتي اخلصي
نيهال بغضب : في أسلوب احسن من كده و مين مراد بيه دي
سالي : انا اتكلم زي ما انا عايزه و مراد بيه دا مدير الشركه
نيهال بصدمه وخوف : و عايز مني ايه
سالي : هيعوز منك ايه يعني اكيد في شغل
نيهال مشت وهي خايفه و عماله تفكر هيعوزها في ايه
سالي اخدتها علي الدور الخامس
وطلعت و بعد وقت خبطت سالي علي مراد
وقالت باحترام : مراد بيه الآنسه نيهال برا
مراظ بجديه : دخليها و انزلي انتي وهرن عليكي لما هعوزك
سالي باستغراب عمره ما طلب منها كدا
سالي بصدمه : هو في حاجه يا فندم اول مره تطلب مني كدا
مراد بزعيق و غضب : الي أقوله تعمليه و انتي ساكته انتي فاهمه و لا لأ قال كدا بصوت عالي سمعته نيهال و كانت مرعوبه منه و كانت بتفكر تمشي
سالي طلعت و قالت ادخلي
سالي في نفسها : اكيد في بينهم حاجه عشان كدا طلب مني امشي بقي بتزعقلي عشان حتت الموظفه دي
وقالت الصبر عليا يا اسمك ايه ماشي
ونزلت زي ما قال مراد
نيهال خبطت علي الباب و ضربات قلبها كادت أن تكون مسموعه من التوتر و الخوف
مراد بغضب : ادخلي
نيهال اتفاجأت بأنه الشخص الي ساعدها في المصعد خافت اكتر و قالت بتوتر : ح حضرتك ر طلبتني
مراد قام و قرب منها نيهال اترعبت اكتر و كانت بترجع للخلف
أما مراد قرب و الغضب عميه و عيونه البنيه بقت بلون الدم من شده غضبه
نيهال : في ايه بتقرب ليه انت عايز ايه يا مراد به حضرتك
مراد مسك أيدها وقال بغضب : شغاله لمين يا بت
نيهال بصدمه وقالت بدموع : ايدي سيبها بتوجعني
مراد بفحيح كاالآفعي: بقولك شغاله لمين انطقي وبلاش اختبري صبري
نيهال مش فاهمه حاجه : شغاله لمين ازاي
مراد : انتي هتسطعبطي يا بت بقول شغاله لمين عشان مش عايز أمد ايده و اتغابي عليكي
نيهال زقت أيده وقالت بقوه : مش معني اني ساكته أن حضرتك هتسوء فيها يعني ايه تمد ايدك
مراد بخبث : ايوه كدا اطلعي من دور الغلبانه الي مش فاهمه حاجه مين الي خف ياسمين وبعتيها فين
صرخت نيهال.وقالت : خطف ايه الي بتتكلم عنه و كمان مين ياسمين
صفعه تلقتها نيهال من مراد
نيهال رفعت وشها و قربت منه وصفعه نزلت علي وشه
مراد …..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق بطعم العذاب)