رواية وجع القلب الفصل التاسع 9 بقلم شروق مصطفى
رواية وجع القلب الفصل التاسع 9 بقلم شروق مصطفى
رواية وجع القلب البارت التاسع
رواية وجع القلب الجزء التاسع
رواية وجع القلب الحلقة التاسعة
دخلت اوضتها
يااااه اخيرا كان يوم طووويل
خبطت ع دماغها 🙉 كانها افتكرت حاجه…!!!!
تليفوني هو فين !
فتحت شنطتها لاقته فاصل شحن
ياخبر اكيد نرمين 🙀 اتصلت كتير عليا وقلقت عشان مرحتلهاش
*حطت فون يتشحن شويه*ودخلت اخدت شاور
ومسكت فون فتحته لاقت مكالمات ورسايل كتييير ان حد كلمها مامتها ونرمين
اتصلت بنرمين عشان تطمنها: ملحقتش حتي تقول الو ونزل موشح شتايم ورا بعض
نرمين:انتي حيوانه وجزمه وانا مش حكلمك تاني انتي مجتيش ليه وكلمتك مبترديش وبعد كده فونك اتقفل 😞 و***
قطعت كلمها هس يابت اديني فرصه اتكلم
مايا بتعب مش قادره تتكلم: والله مظلومه ولسه جايه من مستشفي حالا
نرمين: ياحبيبتي ليه بس طمنيني عليكي لا حول الله مكلمتنيش ليه كنت جيتلك طيب
مايا: تيجي فين يا بنتي
انا اصلا فالعجمي مش ف بيتنا الف وسط البلد
نرمين:يخربيتك وكنتي حتجيلي مشواار ده كله انا معرفش انك فالعجمي طب
انتي ال حصلك طمنيني صوتك باين عليه انك تعبانه اوي طب ارتاحي والصبح حكلمك
مايا :انا بطمنك عليا قولت اكيد قلقتي اني مجتلكيش
بكره طيب حكلمك عشان مش قادره
نيمو: ماشي احبي تصبحي ع خير ياقلبي سلام😘
وحطت دماغها ع المخده ونااااامت
عند مديحه وصقر مازالو بيتكلمو
بس متقلقيش يا امي انا مش حسيبها وحساعدها تعدي الازمه وحعمل ال هي عاوزاه
مديحه ياريت يابني ربنا يباركلك يارب والله يابني انا مرتحالك من اول ماشوفتك وقولتلها والله انكم حتساعدو بعض لحد ما تشدي نفسك شويه
بس
هي مصممه ع ف دماغها وعاوزه تاجل الارتباط مش دلوقتي خالص وعاوزه تشتغل وتحقق ذاتها وتكون مستقله وحجات كتير كده فدماغها
مخبيش عليك !
من ساعه ما والدها مات وهي علي الحاله دي لا بتاكل ولا بتشرب قافله علي نفسها اوضتها وبتتهرب بالنوم ديما وعلي هذا الحال والله دي
مكنتش الضحكه بتفارقها بس نقول ايه الحمدلله علي كل شئ برده
قولنا نيجي هنا حتتغير شويه وتغير جو بس اظاهر انها ساءت اكتر مش عارفه اعمل ايه والله😭 يابني انا تعبت منها ودماغها ناشفه جدا مش قادره عليها
وخايفه عليها اوي
بس انا يابني مش حضغط عليها اكتر من كده
هي عاوزه تعدي الازمه دي لوحدها مش عاوزه مساعده من حد ده تفكيرها وانا عارفها كويس عنديه ودماغها ناشفه
فشوف يا ابن الناس انت لسه ع البر ودي بنتي الوحيده وخايفه عليها من الانهيار يابني😭 وانا للاسف ضغط عليها جامد الفتره دي اووي
فقبل ما اهلك يزورونا وتيجو وتكلفو نفسكو
شكلكم مالكوش نصيب مع بعض واكيد ربنا حيكرمك بالاحسن وانا حسيبها براحتها خالص لحد ماتعدي الازمه دي علي خير ربنا معانا اكيد
صقر قاعد يسمعها لحد الاخر منطقش وكان بيحلل كلامها فدماغه من غير مايتكلم🤐 وعدي كلامها كله تمام
عرف انها بتعاني من ازمه نفسيه بسبب والدها وربط بين كلامها ال سمعه ع بحر وكانت بتستنجد بيه يوقف معاها في ازمتها واكيد طلع جبان معاها وقال حقف جانبها انا مش حسيبها لحد ماتعدي الازمه دي ونفس الوقت يحل خلافهم
وفهم منها انها عاوزه تشتغل وقرر انه حيوفرلها حاجه مناسبه ليها
لكن ال لا يمكن يعديه ابدا انه يسبها
اتصدم لما كملت اخر كلامها مصدقش نفسه
اخد نفس طويل وطلعه: ليه يا امي بس بتقولي كده 🥺انا مستعد اقف جانبها للاخر لحد ماتعدي الازمه دي ع خير طيب ناجل خطوه الارتباط انا موافق مش دلوقتي لكن مش حسيبها سامحيني مش حقدر اسيبها
حطمن عليها من بعيد لبعيد
مش حضغط عليها في ايه حاجه متقليش والله
حتي الشغل حسيبها علي راحتها
بس مش حقدر اوعدك اني حابعد عنها بعد اذنك ياطنط مضطر امشي🥺 وحيكون بينا تواصل
مستحملش يقعد اكتر من كده دموعه خانته مشي بسرعه ونزل زعلان انه ضيعها بسبب غباءه وسوء تصرفه من البدايه ونسا حكايه بباها ال لسه متوفي واكيد زعلانه عليه دخل فحياتها فجاه من غير استئذان حتي وضغط عليها كنت لازم اديها فرصه او اديها مساحه او حتي اديها فرصه تنسا جرحها الاول ع الاقل
((قصده علي الشخص الجبان ها))
غبي👊🏼 وركب عربيته ومشي رجع بيته مهموم وحزين دخل اخد شاور ودخل فرد جسمه ع سرير بيعيد حساباته تاااني عشان يكسبها بس مره دي مش حيستسلم ولازم يبدا صح المره دي ونام وهو حزين جدا مقهور
في الصباح
صحت مايا وقامت ادت فرضها وطلعت قعدت بره تصبح علي مامتها صباح الخير يا امي
مديحه بابتسامه جميله:صباح الهنا يا حبيبتي قوليلي عامله ايه دلوقتي
مايا :احسن الحمدلله
مديحه :طيب الحمدلله علي كل شئ
عاوزه اقولك علي حاجه كده
مايا نظرت بترقب :قولي يا ماما فيه ايه
مديحه : انا اسفه يابنتي حقك عليا ضغط عليكي جامد الفتره دي سامحيني يا حبيبتي
بس خلاص انا اتكلمت مع صقر امبارح بعد ما دخلتي اوضتك وقولتله كل شئ قسمه ونصيب ومش حضغط عليكي غير لما تشدي نفسك الاول
انا معنديش اغلي منك ياحبيبتي
*وقامت حضنتها جامد وعيطت وباستها* *ومايا عيطت عيطت اووووي*
*في حضنها*
فعلا كانت محتاجه حضن ده اوي
مايا:بجد يا ماما خلاص يعني مش حيجي تاني ولا حشوفه اخيرا صدقتيني
ان احنا مش حينفع لبعض
مديحه:انا حسيت انك لازم تاخدي وقتك الاول وتفوقي وتشوفي نفسك الاول
وهو لو لسه عاوزك حيستناكي
ولو ليكو نصيب لبعض حتبقو لبعض ولو بعد حين
مايا سمعت كلام وساكتت ملاقتش رد
*مايا مع نفسها يااااااه اخيرا حخلص من كابوس ده*
وقامت مسكت تليفون
ستوب لحد هنا
((تليفون مايا ده يعتبر حياه مايا)) من غيره مش حقول حتعرفو خلال الاحداث !!!!!!!😂
👇👇👇👇👇
بتسجل فيه بصوتها كل حاجه بتمر بيها من مواقف حلوه ووحشه وحزينه وكل ال مرت به من اول ما والدها مات لحد دلوقتي متسجل !!!!؟
حتي مكالمتها مع والدها (المزيفه) متسجله كانه دفتر ذكرياتها)
رجوع بقا😂
جريت علي اوضتها ومسكت تليفون
وسجلت مكالمه وقفلت !
واتصلت علي نرمين
نرمين :ميويه صباح الفل يقلبي عامله ايه انهارده
مايا:احسن الحمدلله وانتي عامله ايه
نرمين:كويسه الحمدلله
طمنيني عنك انتي ايه حصل امبارح ده
مايا: عادي يابنتي قله اكل بس مفيش حاجه يعني علقولي محلول وخلصته و مشيت
نرمين: بس كده ! يعني مين لحقك ومين وداكي وروحك
مايا : امممم لازم تقعدي ع اساس ححجيلك بتفاصيل لما اشوفك ياحشريه😂
نرمين:طيب يختي حتيجي امتي
مايا: لا مش حجيلك دانا حروح اقابل انكل عشان اشوف حشتغل ايه حددي لي ميعاد اروح اقابله يابت
نيرمين: يعني طنشتيني ومش حشوفك قولنا ماشي تعبانه
بتاعه مصلحتك قولنا زي بعضه انما ايه بت دي شغاله عندك ولا ايه😂
مايا: امشي ابت من هنا مش فيقاالك
نيرمين:ماتقوليش ابت
مايا:امشي يازفته😂
نيرمين: ايوه كده
😂😂😂😂
مايا:يخربيتك واحشني هزارك اووي مش قادره بجد
نيرمين تعالي عندي كل يوم يختي مش حتبطلي ضحك
حكلم بابا اما يجي وحعرفلك تروحيله امتي ياحبي
مايا حبيبتي واختي انتي
يارب ميحرمنا من بعض ابدا
حقوم انا يلا حستنا مكالمتك
وقفلت معاها وفتحت سجل تسجيلات سمعت صوته ال كان واحشها اووووي وابتسمت لما افتكرت ذكرياته وصورته وضحكته وطريقه كلامه
وباسته ودعتله كتير وقفلت مسجل
وخرجت بره شويه مع
مامتها لاقتها *****
عند صقر
صحا من نوم وراح موقع لاقاهم ماشين زي ما مخطط لهم رسومات البنايه
وكلم اسامه في تليفون قاله تعالي حالا ع موقع
صقر: سيب ال فايدك وتعالي حالا عندي
اسامه:تمام ياباشا
راح قعد علي قهوه ال جنب الموقع يستنا اسامه
بعد ربع ساعه وصل عنده
صباح الفل ياباشا
صقر صباح النور اقعد عاوزك
اؤمر ياباشا وانا انفذ خيرك مغرقنا
صقر: عارف البنت ال بتراقبها
اه ياباشا مالها
صقر:عاوزك تكثف المراقبه اكتر مش بس لو نزلت لا دي لونزلت ولو اتكلمت مع مين وراحت فين وقابلت مين مراقبه ٢٤ ساعه زي ضلها فاهم
وكل يوم زي شاطر بليل تقولي تفاصيل دي كلها فاهم ولا اقول كمان لو مش قد المهمه دي اجيب غيرك !!!
عولم يا باشا وينفذ من دلوقتي
صقر: عينك ماتغفلش
عيوني ياباشا تؤمر بحاجه تانيه
صقر : لا روح انت وحنتظر مكلمتك بليل سلام انت
ومشي اسامه
*خطه صقر مره دي مختلفه حيبعد عنها حيديها مساحه كبيره براحتها لكن حيراقبها من بعيد لبعيد
لحد الوقت المناسب ال !!!
((انا مش حقول حخليه مفاجاه😂 ليكم))
ولسه حيتصل بحمزه لاقاه بيكنسل عليه وبيشاورله ياهلا
صقر :انت فين يابني كل ده مخلصتش لس***
قطع كلامه لما وراله ورق التراخيص البناء عشان يبداو بنا (كل ده كانو بيحفرو ليضعو الاساسات)
حمزه :اهم ازميلي والله يابني الحي قرفني وحورات وانت عارف روتين بلدنا عسل 😂
وبعدين انت ناسي ولا ايه احنا اخر الاسبوع شغلل ايه يابا بقا مش وراك يا دبله الخطوبه عقبالنا كلنا لولولي *وقعد يطبل ع ترابيزه*😂
وصقر ساكت وموطي راسه وبيتكلم وهو زعلان و
قاله: لا مفيش دبله ولا حاجه احنا اجلنا الموضوع ده فتره كده
حمزه؛فتره ازاي يعني
صقر :مش حابب اتكلم صدقني يلا انا ماشي واخد مفاتيحه ومشي رجع ع البيت مش متخيل انه بعد عنها
اتخنق من مكان كله ال هو فيه قرر ينزل وسط البلد ويتابع شركته شويه
وفعلا لم حجاته كلها وكلم حمزه وبلغه وقفل ومشي …..
عند مايا مفيش جديد يوم عدي عادي جدا منزلتش وصحبتها كلمتها قالتلها باباها موجو كل يوم من 10 :6 مغرب تروح اي وقت ويفضل لو كان بدري .
قفلت معاها وكانت بتشوف حتلبس ايه هي اصلا مقلعتش الاسود
وبلغت مامتها عن الشغل وانها حتقابل ابو صاحبتها هي عارفاهم اصلا كانو جيران قبل مايعزلو لمكان تاني
*وتعالو نجري في الاحداث شويه*
صحت الصبح وصبحت علي مامتها وقامت تجهز نفسها واخدت شاور ولابست
واستعد وتوكلت علي الله
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية وجع القلب)