رواية مشكلة عضوية 2 الفصل التاسع 9 بقلم ميرا أبو الخير
رواية مشكلة عضوية 2 الفصل التاسع 9 بقلم ميرا أبو الخير
رواية مشكلة عضوية 2 البارت التاسع
رواية مشكلة عضوية 2 الجزء التاسع
رواية مشكلة عضوية 2 الحلقة التاسعة
نوران ببرود: جيم اوڤر يا ضرتي السابقة انتي والحرباية حماتي.
مريم استغربت هي و قدرية.
نوران بضحك ساخر: انا عارفة انك دجالة و سحـ. ـرتي ل زيدان و خلتيه تحت طوعك و عارفة كمان انه كل يلي كنت بشوفه كان جزء من خطتك والعابك القذ*رة بس للاسف اكتشفت دا متاخر لما زيدان كان بيفوق من سيطرتك خلتيه يشوف حاجات كلها تجنن و تحسسيه انه خلاص كدا.
مريم بسخرية: اكتشفتي دا امتى بقا دلوقتي لما بإيدك بعتيه مستشفى المجانين.
نوران بضحك: هههه لا يا حلوة انا بعدته عنكم عشان اعرف احميه كويس اوي.
مريم بصدمة: ازاي.
نوران ببرود: هقولك.
فلااااااش بااااااااااااااك.
نوران كانت رايحة عند الست يلي سابت قدرية عندها ابن ماجدة الاذان اذن دخلت تصلي..
لاقت ست كبيرة كدا بتدي درس ديني بعد الصلاة قعدت معها الغريبة انه الست منزلتش عينيها عن نوران ونوران كانت حاسه براحه كبيرة هي اه ست كبيرة في السن بس عيونها زرقاء وبشرتها صافية و كانها منورة.
خلصت والستات قامت جاية نوران تقوم نادت عليها: استني يا نوران.
نوران باستغراب: انتي عارفه اسمي.
الست بابتسامة: ايوا يا بنتي تعالي اقعدي انا شوفتك في المنام.
بقلم ميرا ابوالخير
نوران استغربها شد: شوفتيني انا.
الست بطيبة: ايوا.
نوران قعدت جنبها..
الست بابتسامة: جوزك مش واعي لاي حاجه بيعملها جوزك يا بنتي مسحور و يلي بتشوفيهم دول و عاوزينك تساعديهم مش زي مانتي فاكره لا دول اعوذو بالله بيلعبوا بيكي عشان يزيحوا زيدان و يزيحوكي.
نوران بصدمة: ق قصدك اي وعرفتي كل دا ازاي.
الست بابتسامة: مش مهم عرفت ازاي المهم يابنتي انه جوزك في خطر رجعيه لطريقه تاني وحماتك دي مش حماتك.
نوران بذهول: انا مش فاهمه حاجه.
الست بهدؤء: هتفهمي لما تدوري في اوضتك كويس.
نوران بصت لها باستغراب وقامت مشيت: اكيد بتهزر وبتفتي مين دي.
بعد اما كانت رايحه لبيت البنت لفت واتسحبت ورجعت تاني بيتها.
طلعت شقتها ودخلت اوضة نومها و بدءت تدور ع اي حاجه هي عقلها مش مستوعب..
لاقت كبشة خيط ظاهر جزء منها من ورا الدولاب قربت و زقت الدولاب و لاقت صدمة عمرها: دي في اوضة.
فتحت الاوضة واول م دخلت لاقت رسومات غريبة علي الحايطة و صورة زيدان و صور تانية لبنات وصورة ليها اتخضت.
بقلم ميرا ابوالخير.
دورت في الاوضه لاقت كشكول مذكرات فتحته طلع بتاع زيدان.
زيدان كان حكى كل حاجه عن مريم و جوازه السري منها وانه امه لما عرفت قالت خلاص وكان ردها عادي زيدان لما عرف حقيقه مريم طلقها و نقل بس امه مكنتش معه ف القرار دا و اول ما طلقها بدء يحس ب حاجات غريبة ويعمل تصرفات اغرب امه جوزته و اول م اتجوز بقا شخص تاني خالص وعمل كل دا.
نوران خرجت جري ورجعت كل حاجه مكانها لما حست بحد جاي لاقتها قدرية.
قدرية دخلت بمكر الاوضة دي و قعدت فيها.
نوران نزلت جري علي الجامع وراحت للست.
نوران بدموع: طب كدا المفروض اعمل اي.
الست بهدؤء: متقلقيش خدي الاذكار دي و الحاجات دي اعملي يلي هقولك عليه وجوزك لازم تبعديه عنهم و اول ما تظهر لك مريم انا هكون معاكي.
نوران بحزن: حاضر.
باااااااااااااااااااااااااك.
مريم بتوتر: ست مين يلي بتحكي عنها.
الست بتدخل من وراها مريم اول ما الست بتدخل بتحس بخنقة…
الست بهدؤء: انا يا عابدة ابـ. ـليس.
مريم خافت منها: انتي.
الست بتدخل و وراها راجل في نفس سنها و الباب بيتقفل لوحده وراهم.
مريم بغل: انتو عاوزين اي.
الشيخ بهدؤء: وقت حسابك جاه يا مريم عملتي كتير في الناس ومش هيخلص بخير ابدا.
مريم عيونها اسودت: عليكم انتو مش هخرجكم عايشيييين.
بدءت تقول كلام غريب.
قدرية واقفه ببرود…
الشيخ بص لها بقرف و قرا قراءن بصوت خالى البيت كله يتهز من جوا بشدة واصوات صريخ تطلع..
نوران واقفه خايفه الست مسكت ايديها: متخفيش اقرائي معانا.
نوران بدءت تقرا معاهم و مريم عينيها نزلت د*م و الصريخ شد و كل حاجه عمالة تقع في البيت و قدرية النا*ر مسكت فيها.
نوران بخضة: د دي بتو”لع.
الست بهدؤء: مريم يلي عملت كدا.
قدرية بتصرخ: ليييي انا معاكي.
مريم بصوت خشن: اخرررسي لازم كلكم تمو*توووا.
قدرية بتو*لع قدم نوران و فجاءة الاذان اذن وصوت القراءن خالها تصوت بشدة.
الشيخ بيقرا اكتر و الست و نوران و مريم الارض اتشقت وايادي كتير شكلها وحشش كانت بتسحبها وسحبت ع*ظ*مها من ج*س*مها و كل د*مها سال.
نوران متحملتش المنظر اغمى عليها….
تاني يوم.
بتصحى بتلاقي نفسها في بيت غريب فيه ادعية و اذكاء و بتلاقي جنبها زيدان.
نوران باستغراب: انا فين وانت جيت ازاي.
زيدان بحنان: اهدي هقولك كل حاجه.
نوران بجمود: مش عاوزه اسمع طلقني.
زيدان؟؟؟ ؟؟؟؟.
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية مشكلة عضوية 2)