رواية عشق السيف الفصل التاسع عشر 19 بقلم نورا فريد
رواية عشق السيف الفصل التاسع عشر 19 بقلم نورا فريد
رواية عشق السيف البارت التاسع عشر
رواية عشق السيف الجزء التاسع عشر
رواية عشق السيف الحلقة التاسعة عشر
سها قفلت باب الشقه بى المفتاح: ده احنا ها نريحكو
ليلة: على الاخر
ليلة قربت من حنان و قالت لي راندا: بضمير يا راندا
راندا بتنظر لي رحاب: بضمير يا ليلة
ليلة مسكت حنان من شعرها و نزلت فيها ضرب و راندا كمان حرفيا موتت رحاب من الضرب
حنان بصرخ: عيب يا ليلة ده انتي وكله معايا عيش و ملح يا بياعت العشرة اعععع
ليلة و هى بتضربها بى الاقلام: كنتي عملتي انتي حسابها يا روح امك عشان اعمل حسابها يا كلبة
رحاب بصرخ: والله ما ها سيبك يا مجنونه انتي
راندا و هى بتضرب فيها بالشبشب: انا بقا ها فرجك الجنان اللى بجد بقا انا اجه..ضت يا حرباية بطلعي عليا سمعة انا و اختي يا حقيرة طب والله ما ها سيبك يا زبالة بقاااا اختي انا مدمنة يا حيوانية انا بقا ها فرجك المدمنة بتعمل ايه
حنان بصرخ: حشوها عني يا ليلى
ليلى و سها بيصورو و هما ميتين ضحك
سها: عشان تعرفوا الموكوسين ممكن يعملوا ايه احسن بضمير يا راندا
ليلى: و كده ابقا سامحتك يا رحاب انتي و زبالة الزبالة التانية حركة كده او كده مش ها تلقوا مننا غير كده تمام
ليلة: نبدل شوية يا راندا سلميلي رحاب و انا اسلمك حنان
راندا: اشطا بس برجولة يا ليلة
و فضلوا البنات يضربو في رحاب و حنان لحد ما تعبو و بعدين نزلو ولا اكن عملو حاجة و بيضحكو و في المساء فى قصر الأكابر في غرفة سيف
سيف حضنها من الخالف: ممكن اعرف ايه سبب الفرح و الابتسامات اللى على وشك انتي و الزفته التانية
ليلة التفتت ليه و حضنته بفرح: انا مبسوطة اوى اوى يا سيفو اخيرا اخد حقي من حنان الكلب يااه اخيرا ضربتها ضرب مخدوش حمار تستاهل
سيف بعدها عنو: عملتي ايه… ضربتي مين يا ليلة قلبي
ليلة نظرت ليه باحراج: هو انا قولت ضربت احم ها قولك بس وحيات عيالك ما تتكلم
سيف ربع ايديه: قولي يا حبيبتي هببتي ايه
ليلة حكت لي سيف كل حاجة
سيف بعصبية: ده انا عايش مع فتوات ايه اللي هببتو ده يعني عشان تخدو حقوقكم منهم تضربهم ايه بلطجية و انا معرفش
ليلة بزعيق: و انت بتزعق ليه واحدة عملت فيا كل ده و غير كده عايزة تموت ابني اللى مجاش على الدنيا عايزني اسكوت ليها بروح امها
سيف: لا ازاى لازم الهانم تخد حقها انتي عايزة تتجنني ولا عايزة ايه ما تعقلي كلامك
ليلة بغيرة: اه قول بقا انك حنيت لى حنان هانم و زهقت مني بعد ما حققت هدفك مش كده ليلة خلاص كده اشوف حياتي مع حنان بس يكون في معلومك يا سيف انا اقتل..ك بس متكونش لي غيري تمام
سيف نظر ليها بصدمة: حققت هدفك و حنان ده انتي بقيتي هوبا خالص حنان ايه و هبب ايه
ليلة: طب ايه قولك اني مش قعدلك فيها يا ابن الأكابر خلص الكلام طلقني يا سيف لاني مش قادرة اكمل ولا استحمل جنانك اكتر من كده ابقي خلي بقا الست حنان تنفعك
ليلة فتحت الباب و نزلت و سيف وراها
عزت: ايه ده صوتكم عالي ليه
حياة: تانى يا سيف تانى يا ليلة
ليلة: قولي لي ابنك يطلقني لان ببساطة كده لان مش قادرة استحمل جنانو اكتر من كده ده ايه الناس دى
سيف: هو انتى تغلطي و بتردي كمان يا عاقلة طب مش مطلاق و اعلي ما فى خيالك اركبيه ايه هو انتي فاكرني انى ها سكوت زى كل مرة ااااايه
فواد: بس يا واد بس يا بت ايه اللي بتعملو ده ما تحترمو اللى واقفين
ليلة بعصبية: حضرتك مش واخد بالك انو هو اللى بدا عمل يزعق و مكبر الموضوع على الفاضي دى حنان
راندا حضنت ليلة: و بعدين يا سيف الموضوع مش مستاهل كل ده البت مغلطتش اوعى تستسلمي يا ليلة حلوة الست في قوة شخصيتها احنا معملنش حاجه غلط احنا بس اخدنا حقنا منهم
فواد: هببتو ايه يا راندا
ليلة: ضربنا حنان و رحاب خطيبت زين لانها هى اللى بدات الاول
راندا بعدت ليلة عنها: يخرب بيتك نقطتي من اول قلم و ياريت اول قلم
ليلة: اكدب يعني ذات مش ده من تخطيطك و فكرتك ادينا وقعنا و بسببك يا راندا
سيف: اتفضل اللى بدافع عنهم اهو انا ساكت بس وحيات بناتك احكم بى العدل مش عشان بناتك تجي عليا
ليلة: و يهون عليك بناتك يا فواد بيه انا مغلطش و راندا كمان مغلطتش
راندا بصوت واطي: فواد ارحم من عزت اسكوتي انتي متعرفيش حاجة
فواد: انتوا التلاتة على اوضتكم و مفيش اي خروج لحد ما تتعلمو الادب
بسملة: بس انا معملتش حاجة
فواد: فكرك اللى عملتيه هنسا بي الساهل انتوا التلاتة حبس انفرادي عشان قبل ما نمد ايدينا على الناس و نمشي وراء دماغنا نفكر و قبل ما نعرض نفسنا لى الخطر نفكر
بقلمي نورا فريد
راندا بعصبية: هى اللى
فواد: سمعتو قولت ايه على الانفرادي
ليلة نظرت: سيف اتكلم ده انا ام ابنك برضو
سيف نظر ليها بفرح: موافق بس بشرط تعتذري على طول لسانك
ليلة: اموت ولا اعتذر هاا هو انا ها خاف يعني ده ايه الناس دى دى مبقتش عيشة اااوف
بسملة: ربنا يسامحك يا راندا انتي و ليلة بس انا مش مسامحكم على المرمطة دى اهى اهى اهى
ليلة: على فكرة انت كده بتقويه عليا و ده ظلم هههه اتوقع ايه من حضرتك غير كده تجي على بنتك عشان ابن اخوك عموما شكرا
فواد: على اوضك يا ليلة تمام عيلة مش بجي منها غير الارف و المشاكل
و مشي فواد و عزت حط راندا و بسملة في الحبس و ليلة طالعت على غرفتها
و في غرفة سيف
سيف بغيظ: يعني غلطانة و زعلانه هو المفروض مين اللي يزعل يا هانم
ليلة نظرت لى الناحية التانية: بتزعقلي يا سيف بعد العمر ده بتزعقلي
سيف: هووو انا اتكلمت يا ليلة
ليلة: قولت اني بقيت مجنونة مش ده قصدك
سيف: طب خلاص متزعليش من اللي قولته بس غصب عني
ليلة بغيظ و غيرة: بتزعقلي عشان حنان مصايب
سيف كتم ضحكتو: هى مصايب بعقل بس تصدقي برافو عليكي انكي خدي حقك انا مش زعلان بالعكس لو سكتي كنت عقبتك بى ايدي
ليلة التفتت ليه: يع مش زعلان مني يا حبيبي
سيف: تو انا عمري ما ازعل منك بس راندا و بسملة عايزين تأديب عشان يعقلو شوية انتى بضرتيها ازاي
ليلة: كل انواع التعذيب احسن تستاهل ( ليلة حضنته بفرح) انا مبسوطه اوى يا سيف اخيرا خد حقي انا بحبك اوى
سيف حضنتها: و انا كمان بحبك اوى بس و خصوصا لم تتجنني كده تبقي زى القمر
ليلة بعدت عنه: برضو يقول مجنونة
سيف بحب: احلي مجنونة
بعد شعرها من على عينيها و قابل..ها على ش..فايف.ها و بعد مرور اسبوع فى غرفة سيف
سيف: يعني ايه حنة
ليلة قعدت جانبه و مسكت ايده : يا حبيبي ده حنة لى السيدات فقط و سها عايزنا كلنا نكون معاها ف ها بات في شقة امي لحد ما الفرح ما يخلص مانا مش معقول ها فضل رايحة جاية وافق بقا
سيف: قولت لا متنسيش انكي حامل افرد حصلك حاجة
ليلة: مانت متعرفش مش امك جاية معايا اقصد مامتك وافق بقا يارب تنجح
سيف ببرود: موافق بس بشرط
ليلة بعدتو عنو: شرط ايه
سيف
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق السيف)