رواية غزالة قلبي الفصل الأول 1 بقلم رنا سعيد
رواية غزالة قلبي الفصل الأول 1 بقلم رنا سعيد
رواية غزالة قلبي البارت الأول
رواية غزالة قلبي الجزء الأول
رواية غزالة قلبي الحلقة الأولى
تمشي فتاه في الشارع بعد ان انتهت من دوامها وعلي ملامحها الحزن غارقه في بحور افكارها
وهي تشمي كادت انا تصدمها سياره الا انها فقدت وعيها فجاء شاب نزل من العربيه
الشاب بخضه: ادهم الحقني هات ازازه مياه نفوقها بيها يلا بسرعه
ادهم وبالفعل نزل من العربيه بغرور وماسك ازازه المياه
الشاب خد منه ازازه المياه وفضل يرش علي وشها وهي لا استجابه
والناس اتلموا عليهم وفجاء راجل اكلم
راجل:حرام عليكم انتوا عشان اغنياء تمشوا تخبطوا في الناس الفقراء الا زاي حالتنا وميهمكش حد
احمد:مين قال كده انتوا اللي بتمشوا غلط مش في رصيف تمشوا عليه اللي يمشكم في وسط الطريق في وش العربيات
وكمل بقلق احنا لازم ناخدها المستشفي بسرعه
وفعلا احمد شالها ونايمها في المقعد الخلفي واحمد قاعد جمبيها وراه عشان يمسكها وادهم ركب قدم وبدء يسوق العربيه
الكاتبه رنا سعيد
احمد:ادهم اطلع علي الفيلا احسن عشان لو خدنها المستشفي هيفتحوا معانا سين وجيم ومش هنخلص وسمعتك انت هتبقا في خطر
وبالعفل ادهم طلع علي الفيلا وكلم الدكتور المختص بااسرتهم يجي علي الفيلا وبعد فتره وصلوا الفيلا
وادهم شال البنت ودخل بيها الفيلا
ماجده جدتهم بخضه:مين دي
ادهم دخل اوضته فيروز
وفجاء دكتور وصل بعديهم بي دقايق وكشف عليها وخرج من الاوضه
وهم كانوا واقفين برا فيروز وبنتها انغام وادهم واحمد
احمد:طمنا يادكتور عزت مالها البنت
عزت:اطمن هي بس تعرضت لي صدمه خليتها تفقد الوعي وهي كمان جسمها ضعيف جدا وبين انها نفسيتها تعبانه
فاانا علقت ليها محاليل وشويه كده وهتفوق
فيروز:ماشي متشكرين واحمد وصلوا لغيت برا
فيروز:مين البنت دي ياادهم
نور وبدء يحكي ليها كل حاجه
نور:ده كل اللي حصل
انغام ام ادهم: طب الحمدالله الي جت علي كده ومتخبطتش في العربيه
فيروز بغضب:بعد كده خده بالكم وبطلوا القرف اللي بتشربه ده بقا
في اوضه فيروز اللي نايمه فيها غزل وغزل فاقت وبدات تتلفت حواليها
غزل بستغرب ولنفسها:انا فين واي الاوضه والسرير الجميل اللي نايمه عليه ده انا شكلي في حلم
وراحت قرصت نفسها عشان تشوف هي بتحلم ولا لا ولما قرصت نفسها صرخت وفجاء فيروز وانغام وادهم واحمد دخلوا علي صرختها
الكاتبه رنا سعيد
فيروز بخضه:انتي كويسه يابنتي
غزل وبتبص ليهم بستغراب:انتوا مين و اي اللي جابني هنا وانا بعمل هنا اي
فيروز:اهدي بس عشان انتي تعبانه
وفجاء غزل بدات تذكر كل حاجه
غزل وبصيت في عين احمد:انتي اللي كنت هتخبطني بالعربيه صح
احمد باسف:ايوه بس
غزل بمقاطعه و بحزن:وليه مخبطنيش وريحتني من الحياه دي
فيروز وعقدت حواجبها:ليه بتقولي كده يابنتي ده انتي لسه صغيره علي الكلام ده
غزل:طب انا عاوزه امشي
فيروز:طب خلصي المحلول واجبلك تتغدي وامشي مش كده ياانغام
انغام ببتسامه:ايوه طبعا انتي مش هتمشي من هنا الا لما تتغدي معانا وطمني بس مامتك اللي نتي هنا واحكيلها اللي حصل وكده عشان متقلقش عليكي
غزل بحزن ولسه هترد بس مكالمه جت لي انغام
وبصت علي المحلول لاقيته قرب يخلص
وفجاء انغام جالها مكالمه
انغام:الوو
المتصل:————–
انغام:اها عايزه شغاله وهتكون مرتبها ٧ الف جنيه في الشهر ماشي
المتصل:—————-
انغام:ماشي بس عايزها تكون النهارده او بكره عشان صفاء هتجوز ومش هتجي تاني واخر يوم ليها النهارده
المتصل:—————-
انغام:ماشي سلام
وقفلت السكه وغزل كانت بتستمع ليها بتركيز
غزل بتفكير:انا ممكن اشتغل انا شغاله هنا
انغام وفيروز بصدمه وفي نفس الوقت: اااي
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية غزالة قلبي)