روايات

رواية ملاك الاسر الفصل الحادي عشر 11 بقلم مي عبدو

رواية ملاك الاسر الفصل الحادي عشر 11 بقلم مي عبدو

رواية ملاك الاسر البارت الحادي عشر

رواية ملاك الاسر الجزء الحادي عشر

ملاك الاسر
ملاك الاسر

رواية ملاك الاسر الحلقة الحادية عشر

اسر :عندي اجتماع كمان عشر دقايق وهخلص كام حاجة ونخرج سوا تمام
مريم وملاك :تمام الباب خبط و دخلت بنت لابسة بنطلون جينس ضيق جدآ وتيشيرت ابيض وحاطة مكياج كتير جدآ وسايبة شعرها عل ضهرها :اسر حبيبي واحشتيني وجريت حضنتو مريم وملاك اتصدمو :مين دي
اسر: دي ميرا
ملاك بغيرة لأول مرة :ايوآ يعني مين هي عشان تقولك حبيبي و واحشتني
اسر بحدة :ملاك في اي دي ميرا شريكة في الشركة اللي هنعمل معاهم الاجتماع وانا عارفها من زمان
ميرا :ومين دي بقا وبتكلم كدا ليه
اسر هيتكلم قطعته ملاك بغيرة :مراااته
اسر لنفسه : هي بتغير عليا معقول بتحبني
ميرا بصدمة : اسر انت اتجوزت
ملاك هتتكلم اسر بصلها بحدة سكتت بضيق
اسر :ايوآ اتجوزت من فترة
ميرا بغيظ :ايوآ مبروك
ملاك :الله يبارك فيكي
اسر :تمام ميرا يلا عل الاجتماع عشان منتأخرش عل الباقي
ملاك ومريم : هنروح معاك
اسر بحدة :خليكم هنا يلا يا ميرا وخرجو سوا
ملاك بغيرة وضيق : شايفة اخوكي
مريم :اكيد ادهم هيبقا معاهم في الاجتماع والله هطلع عينك يا ادهم لو بصيت لي الاقردة
ملاك : وبعدين بقا
مريم : انا شامة ريحة غيرة
ملاك بتوتر : ها غيرة لا طبعآ
مريم : بصراحة يا ملاك
ملاك بتوتر : بصي مش عارفة حاسة اني معجبة بي اسر حاسة شعور غريب وبجد ادايقت اوووي لما خرج مع البرص اللي كانت هنا دي
مريم بفرحة :بجد يعني اقدر اقول بتحبي
ملاك بغيظ : بس بعد الموقف دا لا
مريم : يعني هتسيبي اسر لي البرص دي
ملاك بغيرة : لا طبعآ
مريم : يبقا بتحبي مش معجبة
ملاك بغيظ :هتفرق مع حضرتك
مريم :ايوآ بصي بثا اسمعي كلامي واعملي اللي هقولك عليه فااهمة
ملاك :فاهمة ها
مريم بخبث :…….. ونسيب مريم تخطط هتطلع عين اسر وادهم ازاي
________________________♡
..: الو يا باشا هما لسه خارجين دلوقتي من الشركة هما الاربعة
…….: تمام عايزك تجبها بي اي طريقة
…: تمام يا باشا وقفل
__________________________♡
عند اسر دخل هو وميرا غرفة الاجتماعات
وقعد وكان ادهم واحمد قاعدين
اسر :ها جهزتو الورق
ادهم :ايوآ بس البند نسبة الارباح مش زي ما متفقين
اسر ببرود :تمام الغو صفقة
ميرا :بس يا اسر احنا كدا مش هنكسب حاجة لأنسبتنا قليلة جدآ
اسر :احنا اتفقنا من الاول عل نسبة محددة يا ميرا فا دلوقتي تتغير لا
ميرا :تمام يا اسر
ادهم : اسماء هاتي الورق
اسماء :اتفضل يا فندم
ادهم :تمام شكرآ وخد الورق منها وبعد نص ساعة الاجتماع خلص وخرجو
ميرا : اسر ثواني لو سمحت
اسر وادهم وقفو اسر :نعم يا ميرا
ميرا :انا عزماكو بكرا عل الغدا بي مناسبة اتمام الصفقة تمام
اسر :لا مش فاضي مرة تانية
ميرا قربت من اسر : عشان خاطري يا اسر وشافت ملاك ومريم بيقربو ابتسمت بي خبث و عملت نفسها هتقع اسر مسك ايدهت بسر عة ولحقها ملاك : لا والله واي كمان
اسر : في اي
ملاك بغضب قربت منهم و زقت ميرا بعيد عن اسر ميرا وقعت عل الارض ادهم لسه هيقرب مريم مسكت ايده : ادهم تعالى عايزاك وشدتو ومشيت عل مكتب اسر
ملاك : سوري يا ميرا
ملاك :اسر فونك رن كتييير اووي تعالي شوف مين وشدتو من ايده
اسر : طيب اساعدها تقوم طيب يا ملاك ملاك
ميرا بغضب : ماشي انا هوريكي انا ولا انتي
في مكتب اسر دخلو الاربعة
اسر : اي الجنان اللي حصل برا دا
مريم : مش عملنا حاجة
ادهم : لا والله اومال اي اللي حصل برا دا
مريم : هي اللي وقعت احنا مالنا
اسر: ادهم سيبك منهم لو خلصت يلا عشان نخرج سوا
ادهم : انا خلصت يلا
اسر :تمام ونزلو الاربعة سوا وركبو عربية اسر
اسر :ها تحبو تروحو فين
ملاك و مريم : ملاااااااهي
اسر وادهم ضحكو :طيب
وراحو ملاهي كبيرة ودخلو
وملاك ومريم ركبو العاب كتير بعد وقت
اسر : ملاك مريم كفاية كدا ويلا نتغدا
ملاك : بس شوية
اسر : لا يلا وخرجو الاربعة ركبو العربية وبعد وقت وصلو مطعم كبير نزلو وقعدو وطلبو اكل
ملاك : انا هروح الحمام
اسر :تمام ملاك قامت واتحركت ودخلت الحمام
بنت جوا الحمام بتعيط ملاك قربت منها : مالك يا انسة انتي كويسة بتعيطي ليه
البنت مردتش وبتعيط بس دخل واحد الحمام وخبط ملاك عل دماغها خبط بسيط بس ملاك اغما عليها …: تمام خدي الفلوس اهي
البنت: بس انت واخدها عل فين
…: انتي مالك انتي ليكي فلوسك وخدتيها ساعدين بس اخرجها من هنا
البنت:طيب يا باشا وسندت ملاك ولبستها عباية سودا وغطت وشها بي طرحة نفس اللون والراجل شالها وخرج بيها حطها في العربية واتحرك بسرعة
_________________________♡
عند اسر
اسر :ملاك اتأخرت
مريم : ايوآ هروح اشوفها
اسر :هاجي معاكي اتحركو مريم دخلت الحمام واسر وقف برا
مريم : ملاك ملاك مريم خرجت برا
مريم :اسر ملاك مش في الحمام
اسر بخوف : نععععم اومال فين
اسر فونو رن رد :الو مين
…: لحقت نسيت رقمي يا اسر عمتآ انا حابب اقولك ان مرانك زمانها في الطريق مع رجالتي
اسر بزعيق :والله يا مراد ملاك لو حصلها حاجة هندمك عمرك كله
مراد ضحك :و انا حابب اشوف وقفل
اسر خبط ايدو جامد في الحيطة
مريم : في اي وفين ملاك
ادهم جه : مالك يا اسر متعصب ليه
اسر :مراد خطف ملاك والله لندمه عمره كله
ادهم : هاا يعني وخطفها ازاي
اسر :معرفش حد يجبلي مدير الزفت دا
بعد دقايق المدير جه : اسر باشا نورتنا
اسر :فين غرفة الكاميرات
المدير بتوتر :في حاجة يا اسر باشا
اسر بعصبية : في ان مراتي اتحطفت من هنا فين غرفة الزفت
المدير : هناك اهييي يا باشا
اسر وادهم ومريم اتجهو للغرفة
__________________________♡
عند ملاك فاقت لقت نفسها في مكان غريب
ملاك بصوت عال وخوف : انتو في حد هنا ممكن حد يفهمني انا بعل اي هنا
الباب فتح : عاملة دوشة ليه
ملاك بخوف : انا فين وانتو مين وليه خطفتوني
..: انتي في مخزن من مخازني احنا مين تقدري تقولي اكبر عدو لجوزك خطفتك ليه بقا اعتبري انتقام من جوزك
ملاك بخوف : عل فكرة اسر مش هيسكتلك وهيعرف مكاني وهيجي ينقذني وصدقني وقتها هتندم ملاك خدت قلم عل وشها
مراد : اخرسي خالص يا شاطرة وسابها وخرج وملاك عيطت وبتدعي ربنا ينجيها
__________________________♡
عند اسر في المطعم رجعو الكاميرات و شافو ملاك وهي بتتخطف والراجل شايلها وركبها العربية ومشيو
اسر بعصبية :انا هوريك يا مراد الكلب هعمل فيك اي
ادهم : اسر اهدا عشان تعرف تفكر العصبية مش حل نهائي
اسر : تمام ادهم روح مريم حالآ
ادهم :وانت هتروح فين
اسر فونو رن : ها وصلت لحاجة
..: ايوآ يا باشا عملت تتبع للرقم وهو حاليآ في منطقة **** بقالهم 4 سعات
اسر :تمام وقفل
ادهم :ها عرفتو مكانها
اسر :ايوآ روح انت مريم وانا هاخد معايا الحرس يا ادهم
ادهم : بس مينفعش اسيبك لوحدك
قطع كلامه اسر :ومينفعش تسيب مريم لوحدها ولا ينفع نخدها معانا غا اسمع مني وسابهم وخرج وادهم خد مريم اللي بتعيط من الخوف عل ملاك وبتدعي ربنا انها تكون بخير و ركبو العربية ادهم :مريم ممكن تهدي وكفاية عياط هي اكيد هتبقا كويسة متقلقيش
مريم : يارب يا ادهم يارب وبعد وقت وصلو ودخلو البيت
كريمة : مريم مالك بتعيطي لي وفين ملاك
مريم : ملاك اتخطفت واسر راح يرجعها
الكل بصدمة :اتخطفت
سحر : اتخطفت ازاي وفين
مريم حكتلهم كل اللي حصل معاهم
البيت كله بقا توتر وخوف عل ملاك واسر وادهم خرج راح يحصل اسر
__________________________♡
عند ملاك قاعدة بتعيط مراد دخل
مراد : لسه بتعيطي يا حلوة
ملاك مردتش
مراد : مترديش براحتك عمتآانتي مش هتمشي من هنا غير لما يجي حبيب الاقلب وقتها هو هيمشي من الدنيا كلها
ملاك بخوف : ليه ليه الحقد والكره دا
مراد بكره : عملي عمل كتير اووي واولهم حبيبتي اللي ماتت بسببه هو ودمر شركتي
ملاك : لا انت كداب اسر مستحيل يكون السبب
مراد: هتعرفي اذا كنت صادق ولا كداب دلوقتي
مراد قرب : بس ازاي بنت قمر زيك تتجوز اسر
ملاك بخوف :ابعد عني كدا
مراد :انا بعيد اهوو بس تصدقي طلع زوقو حلو
ميستهلكيش والله اي رأيك اطلقك منه واجوزك انا وقتها هحققلك كل اللي بتتمني
ملاك : ملكش دعوة بي هو احسن منك مليون مرة وانا عمري ما اسيب سيدك وابصلك انت
مراد اتعصب من كلامها شدها من شعرها:اخرسي بقا وفي ثانية باب الاوضة كان مرمي عل الارض
ملاك : ااااسر
اسر اتجه لي مراد وبعده عن ملاك وفضل يضرب مراد بكل عصبية وبعد دقايق كان مراد مرمي عل الارض ودخل ادهم واسر بعد عن مراد واتجه لي ملاك اللي بتعيط من الخوف وحضنها : بس يا روحي كفاية عياط خلاص انا معاكي متعيطيش
ملاك بعياط :كنت متأكدة انك هتيجي
ادهم : يلا يا اسر نخرج عشان ملاك خايفة والبوليس جاي دلوقتي وهو كدا كدا مرمي مش هيقدر يتحرك اصلآ
اسر : يلا ولسه هيخرج صوت مراد طلع مسد.س وضربة طلقة
ملاك بصدمة :ااااااااااااااسر وووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ملاك الاسر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *