روايات

رواية أحببت مجنونة 4 (أحببت أخي) الفصل الثالث 3 بقلم نجمة براقة

رواية أحببت مجنونة 4 (أحببت أخي) الفصل الثالث 3 بقلم نجمة براقة

رواية أحببت مجنونة 4 (أحببت أخي) البارت الثالث

رواية أحببت مجنونة 4 (أحببت أخي) الجزء الثالث

أحببت مجنونة 4 (أحببت أخي)
أحببت مجنونة 4 (أحببت أخي)

رواية أحببت مجنونة 4 (أحببت أخي) الحلقة الثالثة

رحيم
انا رحيم،24 سنه.. كنت رايح لبابا الشركه اللي شغال فيها وبصدفه قابلت علي ابن عمي ياسين، واصر اني اروح معاه البيت، برغم اننا مش صحاب اوي بس ” علي” شاب كويس و لطيف مع كل اللي حواليه، .. روحت معاه بيتهم وسلمت علي ولدته وبعدين هما الاتنين دخلو جوه لشيء ما وبعدها الباب خبط والشغاله راحت تفتح، وبعد شويه ايدين غمتلي عنيه، وصوت بنت بتقولي انا مين،
حاولت اشيل ايديها بس هي مصره متشلهمش غيرلما اعرفها
رحيم _ من فضلك يا انسه او يا مدام حضرتك غلطانه، شيلي ايدك
ايمي _ لااا مش هشيلهم ولو مقولتش انا مين هفقعلك عيونك
رحيم _ انتي مجنونة، وبيشد ايدها من على وشه ويستدير
ايمي _ انت مين وايه قعدك هنا يابارد
رحيم _ كتر خيرك يا محترمه
ايمي _ محترمه غصب عنك، ياعمتو يا على، تعالو شوفو مين ده
جني بتيجي _ ايه يا ايمي مالك بتزعقي ليه
ايمي _ الاستاذ ده قاعد و واخد راحته وقل ادبه عليه
رحيم _ كدابه هي اللي بتغميلي عنيا
ايمي _ واغميلك عينيك بتاع ايه انا اقصد علي مش انت
جني _ ههههه حصل خير، معلش يا رحيم البنت دي كده مروشه
ايمي _ عمتو انتي معايا ولا معاه
علي _ ايه جاب المعزه دي هنا
ايمي _ معزه يا تور يا بارد، مين الزفت ده وايه جابه عندكم
رحيم _ لا انا ماشي عن اذنك ياعلي
علي _ انتي هبله يابت، اعتذريلو فوراً
ايمي _ انا اعتذر لشيء ده علي جستي انت متعرفش عمل معايا ايه
رحيم _ ولا تعتذرلي ولا اعتذرلها عن اذنكم
على _ استنا يا رحيم انا جاي معاك،،، ماشي يا معزه حسابي معاكي بعدين هنفوخك
ايمي _ طيب روح ياخويا هو كده الغلبان بيداس في الرجلين
جني _ ههههه غلبانه اوي ياروح عمتك، هتجيبيه من بره ما ابوكي وامك اهبل منك،
ايمي _ ايه يا عمتو هتخليني ازعل اني جتلكم ولا ايه
جني _ لا وعلى ايه تعالي تعالي، امك عامله ايه
ايمي _ كويسه اهي بتتسهوك ل اخوكي ف سبتلهم البيت .. معرفش الناس دي مبتكبرش ليه، مش يتكسفو علي دمهم بنتهم بقت عروسه
جني _ اتلمي يابت انتي بتتكلمي عن ابوكي وامك
ايمي _ وانا قولت ايه.. بلا قرف… الا قوليلي مين الرخم ده وبيعمل ايه عندكم اول مره اشوفه،،، بس تصدقي رغم انه مترباش بس موز ااخ لو كان محترم كنت رسمت عليه، ما تجيبي رقمه
جني _ بااااس ايه رديو افصلي
ايمي _ فصلت، عندك ايه يتاكل انا جعانه وست شذا معملتش اكل وانتي عارفه مبقدرش استحمل الجوع وبدوخ عشان عندي انيميا والدكتور قالي لازم اتغذا علشان اتخن بدال ما انا معصعصه كده …. ايه ده راحت فين، انتي يا ام علي انا جعانه ههههه الله ام علي دا انتي اسمك لوحده يجوع
علي يمسكها من قفاها _ مش هتبطلي قلت ادب يابت انتي
ايمي _ سيب ياعلي احسنلك اااه ياغبي يابن الغبية
جني _ انا غبيه يابنت الجز.مه، علي امسكهالي
علي _ هاتي الشطه يا ماما
ايمي _ شطه لااا ونبي ياعلوش انا اختك حبيبتك
علي _ معنديش اخوات، الشطه يا ماما
ايمي _ ااه ااه الحقني ياعلي،.. وبتوقع علي الارض
علي _ نهار اسود البنت دي كل شويه توقع كده، سيبينها ليه من غير علاج .. انتي يازفته قومي، ماما الحقي
جني بتجيب ميه وتفوقها
ايمي _ ااه يادماغي انا زهقت بقا
جني _ انا مش عارفه حكايتك ايه، مفيش دكتور نافع معاكي، هتموتي يازفته
ايمي _ حوش امك ياعلي دي بتقولها في وشي حوووشها
رحيم _ طلعت من عندهم وانا على اخرى وبفكر ارجع اشيل را.سها من علي رقبتها، وتمالكت اعصابي بالعافيه عشان علي و ولدته،، بس من يومها وانا مش قادر انساها، وبتمنا اقابلها ولو صدفه عشان اخلص منها قلت ادبها
جميله
لوسيفر كلمني، ف قولتلة انه ميكلمنيش تاني
لوسيفر _مقدرش يامريم انا صدقت ما قدرت اتجراء واكلمك
جميله_ لو حد عرف اني بكلمك هتبقا مشكله من فضلك متبعتش تاني، والا هعمل بلوك
لوسيفر_ في الغالب اللي بيقول مبيعملش، كان ممكن تعملي بلوك من غير ما تقولي،
جميله_ بلاش ثقه زياده، انا مبحبش اعمل بلوك لحد وخصوصا لما يبقا إنسان كويس مأذنيش في حآجه
لوسيفر_ طيب ماشى انا هتقدملك رسمي علشان ميبقاش في مشاكل لو كلمتيني
جميله_ هو انا اعرفك علشان تتقدملي
لوسيفر_ هعرفك بنفسي لما اجيلكم البيت النهاردة
لما قالي كده اتصدمت دا فاكر انه بيكلم مريم مش انا واكيد رد فعل مريم هيبقا قاسي عليه
جميله_ لا اوعا تعمل كده دلوقتي انا مش جاهزة
لوسيفر_ وايه يمنع، طيب
جميله_ معرفكش ولا بحبك علشان اوافق انك تتقدملي دلوقتي
لوسيفر_ انا قولتلك نتعرف على بعض ولما يحصل استلطاف اتقدملك انتي اللي بترفضي التعارف
جميله _ خلاص خلينا كده لغيت ما اعرف انا عاوزة ايه
لوسيفر_ زي ما تحبي، المهم انك في الاخر توافقي عليه
جميله_ انا مش عارفه ايه معني تمسكك بيه برغم انك بتقول مبعبركش
لوسيفر_معرفش بقا بس انا من كام سنه شوفتك وكنتي لطيفه ومن وقتها وانا مش عارف ابص لغيرك، لكن معرفش اتحولتي كده ليه
جميله_ امتي ده
لوسيفر_ كنتي في حفله تبع شغل ابوكي
جميله_ انت قريب لينا ولا ايه
لوسيفر_ ابوكي وبابا بيتشغلو مع بعض وبس
جميله_ يعني متعرفنيش شخصيا ولا تعرف اخواتي
لوسيفر_ اعرف رحيم بقابله في الشغل وشكلي كده هكون صديقة عشان خاطرك
جميله_ و تعرف جميله؟
لوسيفر_ مين جميله
جميله_ اختي التوأم
لوسيفر_ انتي معاكي اخت توأم
جميله_ ايوه، معقول تعرفني ومتعرفش ان ليه اخت تؤم
لوسيفر_ اوبااا بتهزري صح، يعنى انا ممكن اكون متلخبط بينكم
جميله_ ههههه جايز ليه لاء، على العموم هي مش بتخرج تقريبا، مفتكرش انك شفتها قبل كده
لوسيفر_ ومبتخرجش ليه
جميله _ اصلها صماء ومش بتحب تخرج عشان التنمر وكده
لوسيفر_ انتي هتقوليلي على التنمر، طيب انا قدامك اهو شاب زي الورد بس لابس نضاره نظر وبيبسيبو كل الوسامه بتاعتي ويقولو يابو كشفات
جميله_ ههههه ومين قالك انك وسيم
لوسيفر_ انا بقولك، طول بعرض وشعر مموج وبني وعيون خضره
جميله_ المفروض اني اصدق انا كده
لوسيفر_ مش مصدقه،
جميله_ لا
لوسيفر_ اممم طيب دقيقه هبعتلك صوره لعيوني من غير النضاره، بس هقصها مش هتشوفي غير عينيا
جميله_ ههههه اوك ابعت
بعد شويه بتوصلني صورة عيون، وبتطلع فعلاً لونهم اخضر وشكلهم جذاب
جميله_ وانا ايه يثبتلي انهم عيونك
لوسيفر_ لما اشوفك هتعرفي انهم عيوني
جميله_ ماشي ياسيدي نستنا
لوسيفر_ تعرفي انا كنت بفتح طريق علشان اقدر اجي عندكم لغيت ما الهبله سدتهولي
جميله_ طريق ايه ومين الهبله دي
لوسيفر_ خلاص بقا اهو اتسد
جميله_ طيب ومين الهبله
لوسيفر_ بنت خالي
جميله_ ههههه معلش شوف طريق تاني
كنت لسه بكتب ل لوسيفر وفجاه رحيم دخل عليه وهو مضايق،، قفلت الاب توب وحاولت مبينش اي توتر عشان ميشكش في حآجه وسالته بالكتابه علي لوحة بكتب عليها دايما للقدامي
جميله_ مالك
رحيم_ مفيش، كنتى بتعملي ايه
جميله_ قاعده، بس مالك زعلان ليه كده
رحيم_ قابلت بنت عاوزة حش رقبتـ.ها بمشر.ط تلم
جميلة_ قابلتها فين وعملت ايه
رحيم_ عند ابن ياسين صاحب شغل بابا،، وقلت ادبها عليه والله لولا علي وامه كنت شيلت را.سها عن رقبتها
جميله_ طول بالك، هي عملت ايه
رحيم_ شتمتني برغم انها هي الغلطانة
جميله_ معلش متزعلش تلاقيها عيله
رحيم_ دي عيله دي، انتي لو شوفتي قلت ادبها كنتي قتـ.لتيها
جميله بضحك _ وانت ايه وداك هناك
رحيم_ على ابن ياسين، فجاه اصر اني اروح معاه البيت، واول ما روحت جت هي وغطتلي عينيه وقال ايه عاوزاني اعرف هي مين وبعدين لما تلاقيني مش المقصود تشتمني وتقولهم انا شتمتها، شوفتي
جميله بضحك_ متزعلش نفسك بس تصدق انا حبيتها
رحيم _ ابو ام رزالتك انتي بتضايقني يعني
جميله بضحك_ لا. خلاص متزعلش، انا هدعيلك عليها
رحيم _ ههههه ماشي ياصفره، عامله اية طمنيني عليكي
جميله _ كويسه اهو
رحيم _ مش هتخرجي من السجن دا بقا، اتعلمي من اختك اللي مبتقعدش دقيقة في البيت
جميله _ اخرج اعمل ايه، ما انت عارف اللي بيحصل بره
رحيم _اطلعي انتي بس ولو حد بصلك بصه تزعلك قوليلي وانا اتا.ويه
جميلة بإبتسامة _ حبيبي ربنا يخليك ليه
رحيم _ انتي ملاك البيت والبركه بتاعته، مينفعش حد يزعلك واسكتله
جميله بإبتسامة _ ربنا يخليك ليا يا رحيم، والله انت اجمل اخ فى الدنيا،
ميادة
وصلنا امريكا، ونزلنا من المطار وخدنا تاكسيهات، وانا و مسك وعبقرينو ركبنا مع بعض في طريقنا للاوتيل
مياده _ ياللهووووي علي الجمال… ايه ده يختاي ودي قالعه ليه في الشارع كده، ياااامصيبتي، بصي علي اللي هناك دول استغفر الله العظيم، ايه مفيش بوليس اداب في البلد دي
عبقرينو _ بلاش فضايح واسكوتي
مسك _ ههههه اعملي مش واخده بالك، لسه احنا في اول يوم
ميادة _ تصدقي حلال فيهم اللي بيحصلهم في افلام نهاية العالم انا دلوقتي عرفت هما بيعملو الافلام دي ليه، طبعاً عارفين ان النهايه هتبتدي من عندهم
عبقرينو بقرف_ لا ياشيخه
ميادة _ ايوة انت مش شايف المناظر
عبقرينو _ ده اسمه حقد انتي غايره منهم ياحبيبتي
ميادة _ انا اغير من شوية سحالي معدومين الهدوم، وبعدين متقوليش حبيبتي حبك برص
عبقرينو _ وانتي تطولي تكوني حبيبتي اصلا،
ميادة’ مش عاوزة اطول
مسك _ اسكوتووو حرام عليكم صدعتوني
عبقرينو _ مش شيفاها زي المذيع مبتفصلش
ميادة _ والله ما حد موزيع غيرك بشعرك الاندومي ده
فضلنا طول الطريق نشد مع بعض لغيت ما وصلنا الاوتيل و واقفنا عند الاستقبال علشان ياخدو بيناتنا، وفجاه بيجي ولد شكله حلو، شبهت عليه وقعدت اسأل نفسي شبه مين بس مجمعتش وبعدين انتهزت فرصة اننا في بلد اجنبي ومحدش هيعرف لغتنا هنا، ف وقفت وقعدت ابصله
ميادة _ اتارينا عايشين مع غربان سوده وانا معرفش، يالهوي علي النضافه والحلاوه وبعدين بصليّ وضحك ابتسمتله وانا فكراه بيضحكلي اعجاب بيه لغيت ما اتكلم
زين_ انتي مصريه
بلمت وفتحت بوقي ومردتش
زين_ ههههه بكلمك،
ميادة_ انت زينا عادي
زين_ ايوه انا مصري I like your clothes style
ميادة ببلاها_ هه
مسك_ في ايه، ومين ده
زين بإبتسامة_ انتي كمان مصريه
مسك_ ايوه، وانت مصري؟
زين_ ايوه بس مولود هنا
مسك_ تشرفنا، مش يلا بقا يا ميادة
ميادة ببلاها_ لا استنى خلينا شويه هو انت عندك كام سنه
زين_ 21 وانتي
مياده بقرف_ 21 يلا بينا ياحبيبتي دا طلع لسه طفل
زين باستغراب_ شكلها مجنونه، هييي هنتقابل امتى
مسك _ عاجبك كده اهو عاوز يتعرف
ميادة _ اسكوتي طلع عيل وانا فرحت لما ضحكلي وسألني القلب اهذا هو.. بس مطلعش هو مطلعش هو
مسك_ تصدقي انا غلطانه اني جبتك، اتلمي الي حصل ده ميتكررش،
ميادة_ ما خلاص بقا انتي هتزني كده كتير سيبني في حالي،
عبقرينو_ ايه مالكم
مسك_ مياده ياسيدي كنت علي وشك تلاقي ليها بوي فريند ههههه
عبقرينو بقرف_ ودا ازاي بقا وهيبصلها ليه
ميادة بقرف_ ايه رأيك بقا انه قالي ستايلك حلو
عبقرينو_ وانتي صدقتي، يا هبه
ميادة_ ومصدقش ليه مالو ستايلي مش احسن من شعرك الاندومي ده، روح احلقه متفضحناش
مسك_ يادي النيله ارحموني بقا، ايه مولودين علي راس بعض،… انت عملت ايه في الموديل اللي هيعملو الاعلان
عبقرينو_ موديل؟ انتي مقولتليش
مسك بصدمه _ متقولش لا ياعبقرينو قولي انك بتهزر، انت مكلمتهمش بجد
ميادة_ وهو فاضي ما الهـ.كر واكل دماغه
عبقرينو_ اسكوتي انتي.. يامسك انتي مقولتليش هنجيب مين انا فكرتك انتي اتكلمتي مع الموديل
مسك بخنقه_ طيب بس بس سيبوني افكر، كده احنا هنتاخر الله يسامحكم
ميادة_ ولا تزعلي نفسك انا اعمله ههههه
مسك سكتت وبصتلي شويه وكاني ادتلها الفكره، وبعدين بصت لعبقرينو
مسك_ ايه رايك
عبقرينو_ في ايه
مسك_ ميادة تعمل الاعلان
ميادة_ نعم ياحبيبتي إعلان مين اللي اعمله انا
عبقرينو_ ههههههههههههههه ههههههههههههههه يعني ميادة، تقعد جوه البانيو بروقي وتمشي وسط قصر فخم بفستان ذهبي زي الجميلات ههههه الله يحظك يا موكا انا طول عمري بقول دمك خفيف
ميادة_شوفتي جر الشكل
مسك _ متزعليش، عبقرينو البنت دي قمر بس هي مخبيه جمالها في العك ده، بس لو ظبطناها هتنفع
قربلي عبقرينو، بذهول وهو مش مصدق مسك، وبيشيل النضارة من علي وشي وبقرف _ وريني كده، وبعدين يبصلي ويبتلع لعابه وبتردد _ حتي لو عينيها حلوه الباقي اكيد وحش
شديت منه النضارة بغيظ _ نضارتي يا حيوان
وفجاه مسك تشيل الربطه اللي عملاها على شعري
مسك _ بص كده صدقني هتنفع، احنا مقدمناش وقت ندور ونتفق
عبقرينو _ مسك انا مليش دعوه بس انا بقولك مش هتنفع وانتي حره
ميادة _ انتو بتستهبلو، بتتناقشو في ايه، لا طبعاً مستحيل اعمل كده
عبقرينو _ اهي رفضت نشوف حد تاني احسن
مسك _ لا ميادة وبس، والا هرفدكم انتو الاتنين
بعد يومين
سيف
زين سايب البيت بقالو كام يوم وقاعد في اوتيل، وانا بعدي عليه كل يوم عشان اطمن عليه ، واليوم ده روحتلو وسالت قالولي انه في القاعه.. روحت هناك لقيته واقف وبيتفرج علي ناس بيصورو
حطيت ايدي على كتفه
سيف _ بتعمل ايه هنا
زين _ سيف انت جيت، تعاله نتفرج شوف المجموعة دي كلهم مصريين وجاين هنا يصورو الاعلان
سيف _ انا جاي اطمن عليك وماشي، مش ناوي ترجع بقا
زين _ مش راجع لراجل دا تاني…
صوتي علي وانا بكلمه
سيف _ كفايه بقا يا زين مش هسيب شغلي والف عليك اشوفك وقعت في مشكله جديده ولا لا، يلا هترجع البيت دلوقتي
زين _ قولت مش راجع يعني مش راجع
وفجاه الاقي بنت لابسة لبس شبابي جايه نحيتنا
مسك _ هدوء لو سمحتو تقدرو تتخانقو بره
سيف_ انتي مصريه؟
مسك_ دا مش وقت تعارف، من فضلكم مسمعش صوت لأما تخرجو
سيف _ انتي عارفه بتكلمي مين بطريقة دي
مسك بحده _ بعدين نعرف بنكلم مين بس ده مش وقته، عبقرينو كل ده ميادة بتجهز، الاضااااه والكاميرات تجهز.. لا مش معقول يا محمد هفضل كل مره اعرفك الكاميرا بتتمسك ازي
..
اول مره واحده تتجاهلني وتكلمني بالاسلوب ده انفعلت و روحت وقفت قدامها_ اعتذري فوراً
مسك تتجاهل كلامه _ ايوه يا محمد الله ينور، بااس كده .. ايه يا عبقرينو مياده جهزت ولا لسه قدامها كتير
عبقرينو _ لسه تلات ساعات شغالين في شعرها
استمر تجاهلها لكلامي، محستش بنفسي غير وانا بطلع المسد.س وبصو.به على رأسها.. وهي وقفت وبصتلي ومفيش اي خوف في عينيها، وتمسك المسدس وتنزله بهدوء _ مسدسات الخرز ميتلعبش بيها هنا، أي يا عقبرينو مش قولنا مفيش عيال تلعب واحنا بنصور
ضميت قبضتي وانا ببصلها بغيظ وبعدين برفع صباعي في وشها وبقولها بتحذير_ هوريكي،، وبمشي وسيبها وانا بستحلف لها اني هعاقبها علي تصرفها معايا،
مسك
اول ما رفع المسد.س عليه قلبي حسيته هيوقف بس قدرت ابين عكس اللي انا حساه عشان ميفكرش انه قدر يخوفني، بس بيني وبين نفسي كنت بفكر اصرخ واستنجد بحد يلحقني وبعدين مشي وانا فضلت بصاله وضربات قلبي بتزيد من الخضه، وحسيت انه مش اخر مقابله بينا
خدت نفس وتمالكت اعصابي ورجعت لشغل
مسك_ ايه التأخير ده كله روح استعجلهم
عبقرينو_ مسك انتي كويسه
مسك _ اها تمام، يلا روح استعجلها
عبقرينو بيمشي وزين بيجي ويوقف جمبي
زين _ ايام سوري، متزعليش
مسك_ مين ده
زين_ ده اخويا، بس هو مش كده لكن مش بيحب حد يتجاهله
مسك_ الطبيعي ان لما حد يتجاهله يرفع عليه مسدس
زين_ ههههه مش دايما
مسك_ مش دايما معني كده انها بتحصل، تشرفنا هي دي امريكا اللي بيدافعو عن الحريه
عبقرينو
روحت عند مياده وانا مخنوق منها وبفتح الباب فجاه الاقي بنت شكلها حلو ولابسه فستان جولد لامع مع مكياج بنفس لون الفستان وشعر مموج.. تجاهلتها وسألت فين الزفته
وفجاه بلاقي البنت بتكلمني وبتقولي _ عاوز ايه يازفت خلاص جهزت
بقيت ابص في الاوضه وانا بدور على صوت مياده برغم اني شفتها وهي بتكلمني بس عقلي مش قادر يستوعب
عبقرينو_ حضرتك كان في واحده شبه الغوله كده مشوفتهاش
مياده_ اتلم يا عبقرينو لحسن والله اغير، انا مش مرتاحه في البس المحزق ده
وقفت باصصلها وانا متنح ومش مصدق ان البنت الجميله دي ميادة،،.. قربت منها شويه
عبقرينو_ انتي ميادة
مياده بلخبطه_ ايوه انا،
عبقرينو_ يخربيت اللي جلفو.كي يا جز.مه
مياده_ ما تتلم لحسن والله اقول لمسك
عبقرينو بانبهار_ مخبيه ليه نفسك في لبس الغوريلا ده انا مش مصدق عينيا
ميادة بإبتسامة _ يعني حلوه
عبقرينو _ احم لا عادية خالص
مياده بقرف_ طيب غور من وشي، وبتزقني وتمشي،
روحنا مكان التصوير وبدأنا، وهي بدأت تنزل من علي السلم والاضائه موجها عليها مع موسيقى في الخلفيه ، لتصبح مثلا نجمات هوليوود على السجاده الحمراء واكثر جمال،

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية أحببت مجنونة 4 (أحببت أخي))

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *