روايات

رواية ملك الاسد الفصل الرابع عشر 14 بقلم ملك ابراهيم عبدالجيد

رواية ملك الاسد الفصل الرابع عشر 14 بقلم ملك ابراهيم عبدالجيد

رواية ملك الاسد البارت الرابع عشر

رواية ملك الاسد الجزء الرابع عشر

ملك الاسد
ملك الاسد

رواية ملك الاسد الحلقة الرابعة عشر

اسد وصل المستشفى اللي فيها مليكه ودخل اوضته مليكه لقها غرقانه في دمها
جري عليها بسرعه وقال بصوت عالي /ملللللللللللللليكه ردي عليا دكتوووووور بسررررررررعه
والدكتور دخل وخدوا مليكه اوضته العمليات والدكتره والممرضين بقو يجروا واسد كان واقف في حاله صدمه وانهياره وكان عمال يدعي ان مليكه تبقي كويسه
والدكتور خرج واسد جري عليه
اسد بخوف/خير يا دكتور مليكه كويسه صح انطق والله لو حصلها حاجه يخرب الدنيا علي الكل
الدكتور بحزن /انا اسف جدا يا اسد باشا مدام مليكه ماتت البقاء لله شد حيالك
اسد بعصبيه وهو بيضرب الدكتور/انت بتقول ايه مليكه عايشه مليكه مامتتش ملللللللللللللليكه ماتت ازاي وهي زعلانه مني مليكه طلعت مظلومه ليه انا غبي غبي
واسد قعد علي الارض وعينو دمعت وكان في حاله صعبه اوي
الدكتور بحزن /اهدي يا اسد باشا ادعلها
اسد جري علي اوضته مليكه وقال بدموع/انا اسف يا مليكه سامحيني مكنتش اعرف انك مظلومه مكنتش اعرف انك هتموتي بسببي كنت جاي اقولك اني لقيت زيد بس انتي اللي عملتي كده ليه مقلتليش لما خرجت من السجن ان في واحد زفت مجهول قالك ترمي زيد وتخلعيني يمكن لو كنتي قولتلي مكنتش ده حصل انا اسف بجد يا مليكه سامحيني والله هجبلك حقك ومش هرحمو اقسم بالله لهخلي يتمنه الموت
عند احمد
كان قاعد ومعه واحده اسمها اسيا معه في شقه
اسيا قالت بحزن/احمد بيه
احمد ببرود/عايزة ايه
اسيا بحزن/انت اللي عايز مني اي سبني في حالي بقا كفايه اوي لحد كده
احمد ببرود /علي اساسا انها اول مره ولا ايه يا روح ام*ك
اسيا بدموع وهي بتقوم من علي السرير /ايوه اول مره وانت عارف كده كويس وعارف انا عملت كده ليه
احمد ببرود وهو بيلبس القميص بتاعو/مش فاكر بصراحه ويلا امشي انتي اظن انتي خاتي اللي انتي عايزه ولا ايه
اسيا بدموع /ايوه بس اخر طلب
احمد ببرود /اممممم انجزي
اسيا بدموع وترجي /عايزك تتجوزني لمده اسبوع واحد بس بعدين تتطلقني
احمد ضحك وقال /هو انتي صدقتي نفسك ولا ايه يا اسيا انا اتجوز واحده زيك ليه
اسيا بحزن/فعلا انا غلطانه انا اسفه يا احمد بيه انا بحلم الصراحه ازاي ابقي مرات احمد بيه الحمزوي ههههه معلش بقا باين عليا من كتر حزني هيست شويه انا ماشيه عن اذنك
وكانت لسه هتمشي احمد مسكها من ايدها وقال ببرود وهو بيديها فلوس/استني مش هتخدي حقك
اسيا بزعيق/مش عاوزه فلوس سبني امشي
احمد بعصبيه /انا مفيش بنت علي وشه الارض علت صوتها عليا
اسيا بدموع /خلاص انا اسفه عاوزه امشي بقا بالله عليك
احمد /لا انتي تمشي بمزاجي انا يا قطه
اسيا بدموع /احمد باشا ابويا هيموت وحيات اغالي حد عنك سبني في حالي
احمد ببرود /وانا قول لا
اسيا بنهيار/حرام عليك انت اي يا اخي انت عارف اني عملت كده عشان ابويا ليه بتعمل معايا كده
احمد ببرود /اتنيلي امشي وتجي بكره سامعه
اسيا بدموع /حاضر
ومشيت
اسيا بنت جميله جدا في كليه حقوق بابها عندو القلب وحالتو خطيره واحمد خاطفها وقالها انو هيديها اللي هي عايزه عشان تنقذ بابها وعملت اللي هو عايزو مكنش قدمها غير كده عندها19سنه
عند محمد
كان قاعد وبيفتكر زكرياتو مع لينا وازاي ماتت
فلاش باك من سنه
محمد واحمد كانو مع بعض في الكليه وكانو بيحبو لينا تعالو اعرفكم علي لينا
لينا بنت جميله اوى اوى شعرها اسود ناعم وطويل عنيها زراقه بشرتها بيضه هي اصلا من لبنان بس جات مصر بسبب حاجات حصلت وبتعرف تتكلم زي المصرين عادي وبتحب محمد
محمد بحب/اي يا حلوه عامله ايه
لينا بكسوف/محمد انتي عارف اني مش بحب كدا اتكلم عدل
محمد بضحك/خلاص يا ستي مش هتحددي معاد مع باباكي بقا يا لولو ولا ايه
لينا بحب/اوكي هقولو انهارده بس انا زعلانه منك
محمد /ليه بس عملت ايه
لينا بغيره/عشان في واحده اتكلمت معاك اصبح
محمد بضحك /والله يا لينا كانت بتسألني علي حاجه بخصوص الهندسه لا اكتر ولا اقل انا اقدر ابص لحد غيرك برضو
لينا بحب /انت عارف لو فكرت تخوني هعمل فيك اي هدبحك او هقتلك انت ولا معاك انت ملكي انا وبس فاهم
محمد بضحك وحب/فاهم يا كبير يلا بقا عشان نروح
لينا بابتسامة /اوكي يلا
احمد كان واقف وكان مضايق بس قبلها بيوم اتخانق هو ومحمد وهددو انو هيعمل حاجه بس ده كان كلام مكنش هيعمل حاجه بس ده خاله محمد يتأكد ان هو اللي قتل لينا بس مش دي الحقيقه المجهول استغلال كل ده وقتل لينا عشان يخالي محمد يشك في احمد وده اللي حصل
محمد /يلا اركبي
لينا /اوكي
وركبو
ومحمد كان لطريقو للبيت لينا
لينا بحب /محمد انا بحبك اكتير
محمد بمزح/كتير كده اي يعني كد
لينا بمشاكسه/بطل رخامه يعني بس قد الدنيا واكتر كمان
محمد بحب /وانا بعشقك يا لينا ربنا يخليكي ليا
وفي اللحظة دي عربيه خبطط في عربيه محمد جامد وعملو حدثه ولينا ماتت في الحادثه دي ومن ساعتها محمد واحمد بقو اعداء ومحمد رافض يرتبط بحد غير لينا بس ياتاره في حد هيخد قلب محمد وعقلو كمان ولا خلصت علي كده 🤔
باك
محمد بدموع وهو ماسك صوره لينا/وحشتيني اوي يا لينا بحبك اوى مش قادر انساكي انا السبب في موتك بس انا مش هسيب حقك يا حبيبتي هجيبهولك من الحيوان اللي اسمو احمد
في مكان مجهول
كان المجهول قاعد مع واحده كانت بتحب اسد زمان اسمها اسيل
مجهول بخبث/كده احنا خلصنا من مليكه وغارت في ستين داهيه
اسيل بكره/يااااااا كان غم وانزاح يلا
مجهول بخبث /اكيد بكره هيعملو عزه تروحي تعزي عادي خالص
اسيل بابتسامة خبيثه/انت تأمر شكرا على اللى بتعملو معايا عشان ترجعلي اسد
مجهول بخبث /هههههه انا معملتش حاجه انا بسعدك بس يا اسيل وقال في سرو غبيه اوي يا اسيل قلبك طيب بتصدقي اي حاجه علي طول متعرفيش انا هعمل اي
في صباح اليوم التالي
خرجت نسرين من المستشفى وراحت مع سيلين بيت الحمزاوي وعرفو خبر موت مليكه وكلهم زعلو عليها واسد كان منهار وكلهم كانو موجدين
في العزه بليل
اسد وصقر وامير كانو وقفين ومحمد راح يجيب زيد
نسرين قربت من اسد وقالت بحزن/البقاء لله يا اسد بيه شد حيالك ادعيلها هي في مكان احسن دلوقتي
اسد بحزن/ونعم بالله الشد علي الله ربنا يرحمها
ونسرين رجعت عن سيلين وقعدت تطبطب عليها وسيلين برضو كانت بتحب مليكه وكانو صحاب
وفجأه جات اسيل
اسيل وهي مصتنعه الحزن/البقاء لله يا اسد شد حيالك مليكه كانت طيبه اوي متستهلش اللي حصالها
اسد بصدمه/اسيل
وطبعا برضو كلهم اتصدمو من وجود اسيل
عند محمد
وصل بيت ايوب وخبط وفتحت ايلا
ايلا بابتسامة /خير مين حضرتك
محمد باستغراب /انتي هتستعبطي ولا ايه يا ايلن
ايلا بهدوء/انا مش ايلن انا ايلا اختها التوأم انت مين
محمد /طب فين ايلن
ايلا/مش موجوده انت مين بقا
محمد /انا محمد الحمزاوي فين زيد اظن كده عرفتني
وايوب جه من وراها وقال /اتفضل يا محمد باشا البيت نوره وبص ل ايلا وقال روحي هاتي زيد يا ايلا
ايلا بحزن/حاضر
ومحمد دخل وقعد مع ايوب
محمد /شكرا بجد ليك يا ايوب مش عارف اقولك ايه وشكرا لي ايلن وانت ليك مكافأة
ايوب بابتسامة /شكرا يا محمد باشا انا مش عايز حاجه
محمد /وانا قولت كلمه وخلاص بقا وانا عرفت انك عندك سرطان هتتعلج وهتبقي كويس واخواتك هيوصلهم كل شهر مبلغ كويس
ايوب /ايوه بس
محمد /مفيش بس دي اقل حاجه اعملها
وزيد دخل مع ايلا
ايلا بدموع وهي بتحضن زيد/هتوحشني اوي يا زيد
محمد بابتسامة/بس بس اهدي ي ايلا لو عايز تشوفي زيد في ايه وقت انتي او ايلن تعالو الفيلا شفو عادي
ايلا بابتسامة /ماشي شكرا اوي بجد يلا روح يا زيد
محمد نزل لمستوي زيد وقال بدموع /واحشتني اوي يا زيد كده المده دي كلها تبعد عننا
زيد بحزن/انت مين انت بابا
محمد بحزن/لا انا عمو محمد اخو بابا جاي اخدك دلوقتي عشان نروح لبابا
زيد بزعل/طب وايلا وايلن مش هشفهم تاني
محمد /لا هما هيجولك الفيلا ماشي يا عم
زيد بحزن /ماشي وبص ل ايلا وايوب وقال مع السلامه
ايوب وايلا مع بعض /مع السلامه يا حبيبي
و زيد مشي
عند احمد وصلت اسيا وهي بتبصلو بعصبيه مكتومه
احمد ببرود /في ايه مالك
اسيا بجرأه/اسمع بقا انا خلاص معدش في حد اخاف عليه وكملت بدموع ابويا مات وانا خلاص مش هعمل اي حاجه انت عايزها تاني انت اصلا مبتحسش انت اللي عملت فيا كده انا بكرهك يا احمد يا ابن الحمزواي ومنتش لمس مني شعره
احمد بغضب شديد………..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ملك الاسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *