روايات

رواية معشوقه الأسد الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ريحان الأمل

رواية معشوقه الأسد الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ريحان الأمل

رواية معشوقه الأسد البارت الحادي والعشرون

رواية معشوقه الأسد الجزء الحادي والعشرون

معشوقه الأسد
معشوقه الأسد

رواية معشوقه الأسد الحلقة الحادية والعشرون

في الشركه في مكتب اسد
يجلس اسد يتابع عمله بحريه تامه ولكن هناك شيئا ما ازعجه وعطل مزاجه هوا صوت موبايله
نظر اسد الي الاسم مما دق في قلبه بعض الخوف والقلق
اسد وهوا يجيب بتوتر…. في اي حصل حاجه ولا اي
رهف بتمثيل الخوف…. لاااا ي اسد احنا كويسين الحمدلله
اسد لكي يطمان اكتر…. عشق عامله ايه ادتيها علاجها في معاده
رهف بخوف…. والله ي اسد قعدنا نتكلم لحد اما نسيت موعد دواها ولما افتكرت قمت عالطول اددتهولها
اسد بنفاذ صبر… طيب هي كويسه طيب
رهف بخوف وتوتر…. ايوه والله انا رنيت بس علشان متزعقش معاها هي مش ذنبها حاجه انا اللي نسيت مش هي
اسد بنفاذ صبر…. طيب سلام ي رهف
اغلق اسد مكالمته مع رهف وهي في قمه غضبه من تلك المهمله التي لم تهتم بصحتها كي تتعافي
زفر اسد بضيق وهوا يرجع شعره للخلف بانزعاج وقام بالعبث في هاتفه ليخرج رقمها ويقوم بالاتصال عليها
عشق وهي تجيب بابتسامه…. اهلا اهلا باللي كان علي بالي
اسد بغضب…انتي ازاي مهمله في نفسك كده اهه قولي
عشق باستغراب تحوله…. في اي ي اسد بتزعق كده ليه انا عملت اي
اسد بغضب…. يعني تهملي اكلك ودواكي وده كله م عيزاني ازعقلك ليه ان شآء الله هوا لازم اكون جمبك علشان اكلك يعني اي الدلع ده
عشق وقد طفح بيها الكيل…. انت بترن عليا علشان تزعقلي وعارف اني تعبانه اصلا ومش قادره اتكلم ولا اقوم من مكاني
اسد بغضب اكبر…. ي عشق متعليش صوتك عليا تاني وانا قايلك كده اكتر من كذا مره
عشق بغضب…. لا هعلي صوتي ي اسد وبعدين انت ملكش تحكم في حياتي دي وانا حره فيها يعني انت ملكش تحكم عليا ساامع
اسد بهدوء…. ماشي ي عشق لما اجي هنشوف حل للموضوع ده
واغلق اسد المكالمه في وجهها وقام خارجاا متجها الي القصر لكي تري طفلته الصغيره كما داعها
في كافتريا الشركه
تجلس نورا ووعد
وعد… انا زهقت ي نورا بجد مع فهد
نورا بحيره… انا بجد معتش عارفه اعمل اي معاكم
وعد بخنقه بكاء…. انتي اللي قولتيلي جربي حبك ومشاعرك ي وعد ومتسبيش نفسك كده انتي لو بتحبيني مكنتيش خلتيني حبيته اكتر وكنتي بعدتيني عنه ي نورا
نورا ببكاء علي حال صديقتها…. اخس عليكي ي وعد وهان عليكي تقولي اني مش بحبك ده انا مش بحب حد في حياتي غيرك والله لو خيروني بين امي وابويا اختارك انتي من العالم كله
وعد بندم… انا اسفه ي نورا مكنش قصدي اللي انتي فهمتيه ده
نورا بهدوء…. عارفه ي وعد بس لازم يكون في حل لكل مشكله ليها حدها مهما كانت كبيره
وعد بتفاهم…. ازاي بقي بقولك مرتين وهوا يخدني عنده القصر والمرتين اسوا من بعض ي بنتي لما بنرفزه في الكلام بيتهجم عليا مببقاش عارفه اقاومه ولا عارفه اهرب حتي منه بيتحول لشخص تاني خالص لدرجه اني بفقد وعي في اكتر من كده
نورا بهدوء… بصي ي وعد انتي هتبينيله انه ولا فارق معاكي تجي تطلعي تدخلي تخرجي ولااا الهواء حتي ملكيش دعوه بيه خالص وهوا لما هيلاقي حب عمره بيضيع منه هيتحكم في نفسه شويه ويهدي كده
وعد بتفاهم…. يعني انتي رايك كده
نورا بابتسامه… انا معتقدش ان فيه راي غير كده ويلا بينا علشان نكمل شغلنا
ابتسمت لها وعد وذهبا سويا لمقر عملهم حتي يتابعوه بمهاره قويه
في قصر المنشاوي
دخل اسد بهيبته وهوا في روعه غضبه وجد جدته وجده يجلسان في الصالون
اسد…. ازايك ي حج ازايك ي حجه
سليم وهانم في وقت واحد…. اهلا بيك ي ابني
سليم باستغراب…. مالك ي اسد في حاجه في الشغل ولا اي
اسد… لا ي حج تعبان بس شويه جيت اريح عن اذنكم
سليم باستغراب…. اسد من فتره مشفتش وشه متغير كده ربنا يسترها
هانم… ي رب ربنا يسترها عليهم كلهم
صعد اسد الي جناحه وهوا يعلم جيدا بوجود عشق فيه
دخل اسد غرفته فوجد عشق تجلس علي فراشه وتضم ساقيها الي صدره وتبكي
اسد بهدوء مرعب…. ارفعي راسك
لم تجيب عشق ولكن تزداد بكاء
اسد بنفس الهدوء وهوا يعيد كلامه…. بقولك ارفعي راسك ي عشق
لم تجيب عشق للمره التانيه
زفر اسد بخنقه ورفع راسها ثم انصدم من منظرها فهي تقريبا منذ ان انهي المكالمه معاها وهي تبكي لان وجهها احمر وافمها منتفخ اثر البكاء المرير
اسد وهوا يصطنع البرود…. هوا انا ليس اتكلمت ولا عملت حاجه علشان تعيطي كل ده
عشق بغضب…. ي ريت متكلمنيش تاني ولا ليك دعوه بيا
اسد وهوا يضع يده علي ظهرها ويجذبها اليه…. يعني لو انا ماليش دعوه بيكي ي عشق مين يبقي ليه دعوه بيكي
عشق وهي تبكي…. انت دايما بتجرح مشاعري وبتكسرني وعلي اتفه حاجه عايز تتعارك معايا فيهاا
اسد بهدوء…. طيب قومي اغسلي وشك كده وتعالي نتكلم
اومات عشق له وذهبت الي المرحاض غسلت وجهها وعادت له مره اخري
اسد بهدوء…. لما اقولك بعد كده علي الحاجه ي عشق يبقي تتسمع من اول مره
عشق بخنقه…. هوا انت مستعبدني مثلا
اسد بهدوء مرعب…. ي عشششق انا لما شخص يدخل حياتي يبقي ملكي سااامعه ولا مش ساامعه
عشق بغضب…. انا اكتر من كذا مره اقولك اني مش ملك حد ي اسد وبعدين احنا ي عالم هنكمل مع بعض ولا لا فعلشان كده ي ريت تلتزم بحدودك معايا حتي ولو بالكلام
نظر اسد لها نظره نشرت الرعب في جسدها الصغير ثم قام اسد من مكانه وهوا يخلع جاكته وقميصه ثم توجهه اليها
عشق بخوف وتوتر…. اسد انت هتعمل اي
اسد وهوا يقترب منها ويجذبها له
عشق بخوف اكبر…. والله ي اسد لو عملت حاجه لصوت والم القصر عليك
اسد وهوا يكبل كلتا يداها بيد واحده
اسد بهدوء…. صوتي زاي مانتي عايزه
عشق ولم تكمل حديثها حتي اخذها زاك الاسد في قبله ادمت ملامح وجهها باكمله وليس فمها فقد
عشق بتآواه وضعف…خلاص ي اسد انا اسفه مش هعمل حاجه تزعلك تاني
اسد بغضب وغيره في نفس الوقت…. اي بس ي عشق انا مش بعمل حاجه غلط ده بين اي راجل وست واكتر وانا بس بعرفك انك ملكي في اي لحظه ومن الاستحاله انك تكوني لشخص غيري فانا كنت غبي كنت صابر عليكي علشان جوازنا يكون قدام الناس كلها بس المعلمه طلعت عايزه تسبيني
عشق بضعف وبكاء… اسد لو عملت فيا حاجه تاني والله العظيم استحاله اوريك وشي تاني ي اسد بلاش تكسرني قدام نفسي وتخليني اكرهك
اسد بهدوء… انا عمري نا هاخد منك حاجه غصب عنك بس كنت بخوفك وبعرفك انك ليا في وقت انتي اتخلقتي لاسد منصور المنشاوي بس ي عشق
عشق بابتسامه ظهرت رغما عنها وهي تجيبه…. مش هزعلك تاني والله
اسد بابتسامه مكر…. والله لو فكرتي تزعليني او تعلي صوتك عليا اهو ده عقابك الوضع اللي انتي فيه ده وانا الصراحه هتلككلك بقي
عشق بصدمه من جراءته….. انت قليل الادب
اسد بضحك…. تحبي اوريكي قله الادب علي اصولها
عشق وهي تدفعه من عليها بضعف فهوا ضخم بالنسبه لها
اسد بضحك….. متحوليش تهربي من تحتي علشان مش هتعرفي
عشق بهدوء… اهو كنت بحاول ثم اضافت بغيره هي البت الملزقه دي ليس شغاله معاك
اسد بمكر… ايوه الصراحه وعجباني اوووي خالص في شغلها وشياكتها
عشق بدموع…. عالفكره انا احسن منها ميت مره دي مسلوعه ومعفنه
اسد ضحك بكامل رجوليته علي شكلها الطفولي وهي تبكي
جلس اسد بجواها ووضعها علي صدره
اسد بهدوء وحب… ي عشق انتي مافيش زايك ظهر في حياتي هوا ام واحده بس اتجابت من ادم وحواء وهي كانت امك وجابت عشق واحده وماتت امك يعني اللي جاب عشق مات هي عشق واحده بس علي وش الارض لو كان علي الحريم فانا كنت بمشي في الشارع بتعاكس منهم تتخيلي كده حريم تعاكس راجل والكل يخاف مني ويهابني لكن للاسف وحش مع كله الا معاكي انتي وانتي الشخص الوحيد اللي اتزرع في طريقي علشان احس انه اخلي هديه من ربنا بجد حسيت ان ربنا بعتك هديه ليه وكانه بيقولي عوض اهو علي صبرك علي فراق امك وابوك
عشق بحب ودموع…. انا بحبك اوووي ي اسد
اسد بحب… وانا بعشقك ي عشقي
احتضنت عشق اسد بحب
اسد بابتسامة مكر… اي طيب مافيش حاجه حلوه كده في الوضع الرومانسي ده
عشق وهي تفهم مقصده خبطته علي صدره…. قليل الادب
اسد بضحك…. بكره اعرفك قله الادب دي بتكون ازاي ي عشق تصحي بس كده بالسلامه بس
عشق بحب… طيب عايزه انام ي استاذ اتفضل روح اوضتك التانيه
اسد بحب…. ي عشقي نامي علي ايدي وفي حضني هنا
اومات له عشق بابتسامه ولاول مره تنام عشق بجوار زاك الاسد
قام اسد بوضعها علي صدره وغفل هوا الاخر بجوارها
مر اسبوع علي ابطالنا بخير
فمنهم من يخطط للدمار بين العشاق
ومنهم من يخطط لكي يهرب من حجز الاسد
ومنهم من يخطط لتغير علاقته مع حبه الوحيد
ومنهم من يريد ان يطور علاقته مع حبيبه
عند عشق في الغرفه
عشق وهي تحدث نفسها…. يعني انا مش عارفه انزل الشغل يعني ولا اي هوا مصدق يستغني عني في الشركه ولا اي انا هنزل يعني هنزل انا بقيت فل اهوو
دخلت رهف علي عشق وهي تحدث نفسها
رهف بضحك…. اي ده سلامتك ي عشق بتكلمي نفسك
عشق بابتسامه… سؤال ي رهف ي حبيبتي
رهف باستغراب…. اسالي في اي
عشق بابتسامه صفراء…. تتخيلي كده اللي عمل الباب ده هيكون عمله ليه يعني زينه وخلاص
رهف بضحك…. لا ي حبيبتي هوا احنا فيه بين استاذان وقواعد إحترام ولا اي
عشق بضحك…. لا انتي هتقوليلي
رهف بضحك… قوليلي بقي بتكلمي نفسك ليه
عشق بنفاذ صبر…. ولا ليه الاستاذ مصدق اني كنت تعبانه واستغني عني في الشركه ومبقاش عايز يشوف وشي بين عليه كده
رهف بضحك…. مين قالك كده طيب ي بختك ي ستي الكل بيقول اسد من الصعب حد يتعامل معاه واديه وافق يخليكي تشتغلي معاه امل انا بقي اللي محبوسه لليل ونهار
عشق بحب لاختها… بصي ي رهف انا عيزاكي تصراحي نفسك وتصرحي حبك لمراد انا عارفه انك بتحبي مراد واوووي كمان وبتخافي منه فبلاش تضيعيه من ايدك ي حبيبتي علشان متندميش اعترفي ليه بحبك ي رهف حسسيه انه مهم في حياتك زاي مانتي مهمه في حياته اوقات ي رهف بيكون اللي بنحبه قدامنا بس الايام ممكن في لحظه تخطفه مننا واحنا بنرجع نندم ونقول ي ريتنا الزمن يرجع ولو للحظه
رهف وهي تعلم مدي صدق حديث اختها اومات لها بابتسامه بمعني حاضر
عشق بابتسامه…. طيب يلا بقي علشان عايزه اغير هدومي
خرجت رهف من غرفه عشق
استيقظ بطلنا وهوا منزعج من صوت هاتفه لانه مرهق طوال الليل بالعمل وارسل اخاه وصديقه ليتابعو العمل بدلا منه لينال قسطا من الراحه
اسد وهوا يجيب بانزعاج…. انا قايل اكتر من كذا مره لما مردش من اول مره محدش يرن عليا تاني ولا الكلام مش بيتسمع من اول مره
ي تري بقي اسد كان بيكلم مين
المتصل ده عايز اي من اسد
هل رهف هتعترف لمراد بحبها
اي نهايه حب وعد وفهد لبعض

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية معشوقه الأسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *