رواية ملاك الرشيدي الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم Ana Oo Oo
رواية ملاك الرشيدي الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم Ana Oo Oo
رواية ملاك الرشيدي البارت الرابع والعشرون
رواية ملاك الرشيدي الجزء الرابع والعشرون
رواية ملاك الرشيدي الحلقة الرابعة والعشرون
عند ادم ومياده كانو فرحانين وعرفو انها في اول التاني
ادم: خلاص احنا هننقل فلا و يكون فيها خدم عشان انتي معتش هتعملي حاجه
مياده: اي اي انا لسه عارفه اني حامل
ادم: تعالي بس هعملك شوربه
مياده: شوربه لا
ادم شادها من ايدها للاوضه: مفيش حاجه اسمها لا
مياده: طيب اكل اي حاجه الي شوربه
ادم بدا يغيرلها: اقعدي بس ونشوف الحوار ده
بعد شويه كان بيقلها وهي عايزه تعيط لانها مش بتحب الشوربه
مياده مسكت في: خلاص بقا
ادم بعد الصنيه وحتها علي الكمدينو: تعالي اغسلك وشك
مياده نامت: مش قادره
ادم شالها و اتجه للحمام: هغسلك انا
بعد شويه كانت نايمه وهو غطاها و قام يشتغل في المكتب
عند جاد وملاك
كان قاعد جمبها مشي ايدو علي شعرها بحنان
ملاك: جاد هو انا مش هقدم علي كليه او مش هروح
جاد: برحتك يا ملاكي بس انا عايزك جمبي علي طول
ملاك: ما انا هروح ونت في هتكون بتشتغل
جاد: شوفي انتي عايزه تروحي اي يا ملاكي
ملاك: مش عارفه
جاد: فكري لان ده مستقبلك ونا معاكي
هزت راسها و دخلت في حضنه
جاد: هننقل
ملاك: هنروح فين
جاد: فيلتي
ملاك: عند جدو عمران
جاد: لا فليتي
ملاك: بس انا بحب اقعد هنا ده مكاني بقالي سنين هنا
جاد: هبقا اجيلك كل ما تحبي
ملاك هزت راسها ونامت
بعد شويه بعد عنها وجاب اللاب يشتغل
عند رحيم و يقين
علي السفره
يقين: عملت اي في اول يوم مدرسه
عدي بفرحه: كان جميل صحبت كتير
يقين بفرحه: اسميهم اي
عدي: فرح و محمد و زين و مريم و قمر
يقين بصدمه: بتصاحب بنات
عدي وهو رايح يغسل ايدو: ايوه زي بابي
رحيم كح: يخربيتك يعدي الكلب
يقين بابتسامه صفره: زي بابي كنت بتصاحب بنات يا بابي
رحيم : ده كان زمان شغلين معايا مش صحابي
يقين هزت راسها: اه
بعد شويه كانو فوق
ادم رن علي رحيم فيديو
ادم بسعاده: مياده حامل
رحيم ببتسامه عريضه: بجد الف مبروك
يقين نطت علي السرير عشان تشفهم: الف مبروك يا حبيبي مياده عمله اي
ادم: الحمدلله بخير
رحيم قرص يقين في جمبها بغضب
اتاوهت بوجع جامد
بعد شويه كان ادم قفل
يقين بدموع وهي مسكه جامبها لانو قرصها جامد: انت لي عملت كده
رحيم وقف بعصبيه: حسك عينك تقولي لحد يحبيبي فاهمه
يقين؛ بقولك اي انت ملكش دعوه
رحيم؛ تاني وبترجعي تعيطي
قامت وسبته دخلت الحمام
قعد علي السرير ببرود
خرجت بعد شويه ونامت
قرب منها ورفع التيشرت عشان يشوف جمبها
قامت بخضه: في اي انت بتعمل اي
مسك ادها ورفع التيشرت
كان جمبها ازرق.
رحيم: اي ده ده انا قرصتك بس
يقين: اوعي بقا ما انت ايدك مرزبه
وطه علي جمبها باسها
يقين شهقت و بدموع: رحيم لو سمحت ابعد
بعد عنها واتكلم وهو بيشتغل علي الاب: انا بقولك اهو يا يقين انا صبري قرب ينفذ ولو قربت منك وانتي فكرتي تبعديني انتي الي هتنزعلي
يقين اتصدمت من كلامو وكانت خايفه
يقين: رحيم انت عارف احنا اتجوزنا ازي
رحيم بحده وبرود: انتي سمعتي الي قولتو ومتستتيش اني اصبر اكتر من كده انا ليا احتياجاتي زي اي زوج اذا كان برضاكي او غصب عنك
يقين بصدمه: انت بتقول اي
رحيم: انا قولتلك الي عندي و الي قولتو هيحصل في اي وقت
رحيم خرج بدون كلام
يقين كانت في صدمه: اي دن هو بيتكلم جد
كانت نايمه وهو اجا نام جمبها
هي لما بتحس بخوف من اي حد بتروح لعمار بس لو نطقت ممكن يقتلها فانامت بسكات
تاني يوم
صحت يقين بدري نزلت عملت الفطار
دخلت عند عدي قربت حضنته
يقين: عدي قوم يحبيبي
عدي: حاضر
يقين طلعت هدومو من الدلاب و سعدته يلبس
سرحت شعره و اخدته و نزلت
كان رحيم بياخد شاور ولبس ونزل
كانو قاعدين علي الفطار
رحيم بهدوء: عدي معلش انهارده هتروح مع السواق
يقين: لي احنا مش هنروح الشركه
رحيم باصلها: هنروح بس لسا بدري
عدي: حاضر
قرب باس يقين من خدها
يقين قالت لي عدي في ودنه انو يبوس رحيم
فعلا قرب منه وباسو
رحيم وصل عدي للسواق ورجع لي يقين
اتجه للمكتب وشاور لي يقين تيجي ورا
يقين في نفسها: استر يارب والله معملت حاجه
دخلت ورا بهدوء وقفلت الباب
كان قاعد ببرود علي الكرسي
يقين باستغراب: هو احنا لي مرحناش الشركه مع ان ده المعاد الاساسي
رحيم: شوفي انتي لبسه ازي
يقين: عادي ده لبسي
رحيم: خلاص انتي لازم تتحجبي معتش ليكي خروج كده ولبسك يوسع اي القرف الي انتي لبسه ده
ده منظر وحده مسلمه
يقين مكنتش عارفه تقول اي لان هو بيتكلم صح
رحيم كمل عشان يضغط عليها: انتي لو قبلت ربنا عزوجل مش هتكوني مكسوفه
يقين: ايوه بس ان
رحيم: انتي اي انتي بكامل عقلك عشان تعرفي الصح ولا الغلط
رحيم كمل: قوليلي انتي لبسك عجبك
يقين هزت راسها بدموع: لا
قرب منها: خلاص نلبس لبس يرضي ربنا صح
يقين: صح
مسح دموعها و اتكلم: لو مش عايزه تتحجبي دلوقتي تمام لاكن متلبسيش اللبس ده غير في بيتك
يقين هزت راسها: حاضر، بس هروح الشركه ازي
رحيم؛ تعالي البسي درس من بتوعك بس علي بالطو من بتوعي
يقين: ازي يعني البس بالطو رجالي
رحيم: هنروح نجبلك هدوم يسيتي
هزت راسها بقله حيله: حاضر
بعد شويه كانو في مول و يختار ليها لبس
يقين: كفاياه عشان نروح الشركه
رحيم: مش مهم تروحي انهارده
يقين: لا عايزه اجي
رحيم: تمام
خلصو وكانت يقيت بدلت لبسه و راحو الشركه علي طول
وصلو الشركه وطلعو
يقين باستغراب: لي لما تخش بيقومو هو احنا في مدرسه
رحيم: لا في شركه الرشيدي يا حببتي
يقين باستغراب:حببتك؟
هز راسو ودخل علي مكتبه وهي وقفه برا راحت قعدت علي مكتبها
عند ادم ومياده
مياده وادم بيلبس وبتعيط: عشان خاطري عشان خاطري يا ادم
ادم وهو بيلبس ساعته: خلاص يا مياده انا قولت لا يعني لا
مياده بدموع: لي طيب
طيب بس هقعد معاك في المكتب
ادم: خلاص يامياده انا هوصلك علي الفلا وهروح الشركه
قعدت علي السرير: مش راحه معاك اصلا انا هفضل هنا مش عايزه اروح فلت حد انا
ادم: قومي يا مياده انا خلقي ضيق
مياده: بس انا عا
ادم بحده و عصبيه: مياده قولتلك قومي
انتفضت وقامت
خرج وهي نزلت ورا وركبت العربيه معا
بعد شويه كان قدام الشركه
مياده بدموع: اي جايبني هنا لي
ادم باس ايدها: حقق عليا وانا اسف اني زعقتلك
نزل وفتح ليها باب العربيه و نزلها
مياده مسحت دموعها و حضنته: انا بحبك اوي يا ادم
ادم بضحك: عيب احنا في الشارع
بعدت عنه باحراج و وهو مسك ايدها وطلعو
…..
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ملاك الرشيدي)