روايات

رواية من أنا الفصل العشرون 20 بقلم آلاء الرحمن

رواية من أنا الفصل العشرون 20 بقلم آلاء الرحمن

رواية من أنا البارت العشرون

رواية من أنا الجزء العشرون

من أنا
من أنا

رواية من أنا الحلقة العشرون

الاء وهي في الاوضة دمووعها كانت بتنززل جامد وايدها على بطنها مقهوورة عليه
الدكتورة :بتعيطي ليه يا حبيبتي
الاء بدمووع :ابني في حااجة ابني كويس
هنا اتفتح الباااب بغضب عاارم يقلب الارض من ثورانه
انتي بتعملي ايه انتي اتجننتي
الاء بدمووع :ملكش دعوة انا مرتاحة كدده
الدكتوورة بغضب :انت ازاي تدخل علينا كدده مش تخبط يا بني ادم
عماد بتهديد :اقسم بالله لو عرفت انك عملتي حااجة للي ببطنها هيكون فيها موتك
الاء :ملكش دعوة اطلع برره انت مالك ومالي
عماااد بغضب :اتقي شرري يا بنت الناس احسن ليكي انتي كده هتروحي نفسك
الدكتوورة :اطلع بررره
عماااد خرج وهو متعصب وضرب على قيس
قيس كان بيكلم علاء
علاء بخوف :عم مبارك ماله ية امي في ايه
سهير :ما اعرفش يا بني بيقولوا وقع من طوله
قيس وهو بيتنفس بغضب :في ايه
علاء :اقفل دلوقت هشوف في ايه واكلمك
وقفل في وشه قبل ما يسمع الجواب
قيس رد على عماد
عماد :انت غبي ما بتردش ليه يا زفت انت
قيس بغضب :بتصرخ ليه بكلم علاء الزفت
عماد :مراتك عند الدكتورة وعايزة تنزل الي ببطنها
قيس :انت بتقوول ايه انت
عماد :تعالالي هنا بسرررعة هبعتلك العنووان
وقفل معاه
ضحى بأحراج :هو انت مين
عماد طنشها
ضحى بغيظ :انا بسألك يا بني ادم انت مين
عماد :وانتي مالك
ضحى :لا انا ضحى
عماد :لا حول ولا قووة الا بالله انا ناقص بلاوي
ضحى :ما تفك شووية يا عم انت قفل كدده ليه
عماد :ده الي هوو انا افك وقفل وعم وحك دقنه اناي مين يا حلوة
ضحى :ايوووه كدده ومدتله ايدها تسلم عليه انا ضحى صاحبة الاء ونعتبر اخوات
عماد :اهاااااا وبنفسه على شان كده لسانك طويل زيها
ضحى :ايدي يا عم
عماد :مالها
ضحى :انا ماددها ليك من سااعة
عماد بصلها من فوق لتحت :معلش اصلي متوضي
ومشي من جنبها يستنى قيس

ضحى ضربت برجلها الارض بغييظ جااامد كان احراج جااامد :الجزمة كسفني
عند قيس مفيش عشر دقايق وكااان عنده
قيس بغضب :هي فين
عماد :جووا
قيس فتح الباب بغضب والسكرتيرة بتنده عليه
الاء اول ما شافته دارت وشها الناحية التانية
الدكتووؤة بغضب :هو في ايه ايه الجناان ده
قيس وهو بيبصلها بغضب :مين اداكي الحق تنززلي حاجة تخص قيس البحيري وبغضب انتي كدده لعبتي في عداد عمرك يا دكتورة
الدكتورة بغضب :مين ما كنت تكون دي مريضة وانا بعمل واجبي تجاهها واتفضل اطلع برره دلووقت
قيس بغضب مسك ايد الاء :قووومي معاايا يااالله
الدكتورة :ما ينفعش هي عندها نزيف ولازم نوقفه الاول
قيس بغضب :الولد لو جراله حاااجة هطحنك
الدكتورة :حضرتك الولد كويس لكن هي عندها نزيف ولازم يوقف سببه انها شربت دوا
قيس باستفسار :دوا ايه
الدكتوورة بصت لالاء الي بتنهاها تقوله دوا ايه
قيس بسخررية :دوا للاجهاظ مش كدده ده حبك الي بتقوليه عليه على اول موقف بعتي وسبتي حطي نفسك مطررحي واحد مش فاكر حاجة ولا فاكر انتي مين وايه بالنسباله عايزاه يقولك اهلا تعالي في حضني طبيعي الي حصل مني
لكن الي حصل منك ومن اخوكي هو الي مش طبيعي
الاء بقهر :اطلع بررره
قيس بغضب مكتووم بص للدكتورة :خلصي الي بتعمليه وانا هستناكي برره وبتهديد لو حصل حاجة للي ببطنها همحيكي اسمك من النقابة كلها فاااهمه.
وسابهم وخرج
عمااد بلهفة :هي كووويسة
قيس اتنهد وشد على ايده بغضب مش عارف يعمل ايه مراته وجوه وصاحب عمره الي بيعشقها خايف عليها
عماد :انا اسف يا قيس لكن حصل ايه
قيس :الحمدلله ما حصلش حااجه
عماااد :الحمدلله
ضحى :يعني هي ما نزلتش الي ببطنها
قيس رفع حاجبه :انتي مين انتي التانية
ضحى بهزار :انا مراتك التانية وعملك الاسود الي هيطلعلك في كل حتة
قيس وعمااد بصدمة :نعععععععم مرات مين
ضحى :هههههه في ايه يا عم انا بهزر انا قولت انت كده كده مش فاكرنا فقوولت اهزر معاااك هزار يا عم ما تقفش
عماد :انتي من اي كوكب انتي انتي مش طبيعية
ضحى بنفسها :من لما شفتك يا ابن الاية 😕

عماد :سمعتك بتقوولي حاااجة
ضحى :هاااه حلو
قيس بنفاذ صبر :ايه هو
ضحى : هو قصدي الحلو قصدي يوووه الاء بتتوحم عالحلو
قيس :وهي لحقت ولا بتتلكك
ضحى :اه لو تولدوا وتحملوا وتقوموا بشغل البيت والعيال وتعملوا المناسبات وتجاملوا ده وتضحكوا على ده وتدرسوا العياال وبالليل تكونوا جاهزين لابو العيال
عماااد :اييييه انت راديو واتفتح كل ده لانه قيس سألك انتي مين
ضحى :انا مستنياه يسألني حاجة تانية علىةشان اكمل السي في بتاعي
هنا خرجت الدكتوورة
ضحى جريت عليها :الاء كوويسة
الدكتورة :كويسه لكن عايزة راحة جامده الايام الجاية
ضحى بصدمة :يعني الجنين كويس يا دكتوور
الدكتورة :هي بس عايزة راحة وان شاء الله هيتم شفااها على خيير وبصت على قيس واسفة حضرتك الي ما يعرفك يجهلك
قيس :حصل خيير اقدر اخدها دلووقت للبيت
ضحى بغضب عكس ما كانت تماما :بيت ايه اكيييد لا مش هتاخدها لبيتك وتعمل عمايلك وبعدين ترميها وكانت هتكمل لقت عماد حط ايده على بوقها
ضحى حاولت تفلت نفسها منه
عماد بغضب :انتي تخرسي على ما نوصل البيت فااهمه صدعتيني بجنانك
قيس :سبها يا عماااد وتعالا معااايا لتحت وانتي ادخلي فوقيها ونزليها لتحت
ضحى :مش هتطمن عليها الاول وبرجاء ارجووك
قيس :هستناكي تحت
وفعلا مش هو وعماد
عماد بغضب مكتوم :المفروض اطمنت عليها بعدين نزلت لهنا
قيس:ما تستاهلش الست الي ما توقفش مع جوزها بمحنة زي الي انا فيها دلوقت يبقى ما تستاهلش اجيبها معايا وتسند عليا
عماد :طيب هتعملةايه دلووقت
قيس شد على ايده بغضب :انسااها يا عمااد والاةهنخسر بعض من ورا ست
عماد بغضب :يعني ايه
قيس :يعني انا بحبك ومش عاوز نخسر بعض على شان ست فاهمني يا عماد الي جوه دي دلوقت تبقى على ذمتي انا بقوولك الكلام ده وانا بتألم جدا على شانك لكن مش عارف اقوول ايه وانا بخطف الست الوحيدة الي صاحبي
عماد :ما تكملش يا يا قيس الضروف مش عايزانا مع بعض انا والاء عمرنا ما كنا ولا هنكوون حاجة مع بعض هي بتحبك وانت هتفتكرها وتحبها اكتر من الاول وربنا يهنيك يا قيس من كل قلبي بقلهالك ربنا يهنيك معاااها
هنا ضرب علاء على قيس
قيس :الوووو
علاء :قيس انت لازم تيجي هنا العم مباارك تعبان جددا وطالبك
قيس:ما اقدرش اخرج برره مصر دلووقت ابدا
علاء :لييه
قيس :في حاااجة تعرفها بعدين
علاء :طب اقووله ايه لما يسألني عليك
قيس :_ادهولي اكلمه لما يسألك عني وااه صحيح الاء هتروح معاايا البيت
علاء بغضب :الاء ترجع هنا على طوول لا احسن انزل وادبحكم لاتنين مع بعض
قيس :انا قوولت الي عندي ودي على ذمتي يعني مراتي
علاء بغضب :مراتك لما تكوون قدام ربنا والناس لكن انت محدش دلوقت يعرف عنك حااااجة
قيس ببرود :انا قولت الي عندي انت قبلت بوضعي قبل ما اخطب اختك ولازم تتقبله دلووقت
علاء بصراخ :قيس ما تجننيش
قيس قفل في وشه
مع نزول الاء وضحى
قيس فتحلها الباب
الاء :انا هروح مع ضحى
عماد :انسة الاء اخزي الشيطان واركبي معاااه
الاء : مش عااايزة اروح معااه هو بالعافية
قيس شدها وركبها العربية بالغصب :صدقيني انا كمان مش همووت على جماال امك اركبي
قيس بص على ضحى :عماااد وصل البنت دي
وشغل العربية ومشي
ضحى رفعت حاجبها :بجد قليل الذوق
عماد :سمعتك على فكرره
ضحى 🤫:استر بقى ياالله سلام
عماد :على فين
ضحى :عربيتي معااايا
عماد :اهاااا
…………………………
الاء فضلت ملتزمة الصمت طوول الطريق ودمووعها بتنززل
وصل قيس بيته وركن العربية
قيس :ما تنززلي
الاء بغضب :قيس انا جبت اخرري من تصرفااتك انا مش جارية عندك اتكلم عدل
قيس بسخرية :اتفضلي حضرتك يا مدام يا انسة يا قمر اتفضلي انزلي من العربية لاننا وصلنا وبغيظ كويس كدده
الاء 🙄:ايووه كوويس وسابته ونززلت
قيس بصدمة :معقوول انا حبيت الاوزعة دي
الاء بغيييظ :اييييه هو انا انززل وانت تتنح
قيس :لمي لسانك لاقصهولك دلووقت وادخلي قدااامي
فتح بااب القصر ودخل
مسك قااامت :اهو وصل
جمااانه جررريت عليه تحضنه وهي بتعيييط :وحشتني يا قيس وحشتني جدا يا حبيبي
وووووووووووووو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية من أنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *