روايات

رواية اناء الفصل السابع 7 بقلم فاتن جمال

رواية اناء الفصل السابع 7 بقلم فاتن جمال

رواية اناء البارت السابع

رواية اناء الجزء السابع

اناء
اناء

رواية اناء الحلقة السابعة

ادم …انتي شكلك عايزه تعرفي يعني اي كلمة شكرا
اناء بتوتر …لا مش عايزه اعرف وبعد اذنك
ادم مسك ايديها وقرب منها انتي مالك متوتره ليه
اناء بتوتر ….انا لا ابدا مش متوتره ولا حاجه
ادم …ادم …انتي شكلك عايزه تعرفي يعني اي كلمة شكرا
اناء بتوتر …لا مش عايزه اعرف وبعد اذنك
ادم مسك ايديها وقرب منها انتي مالك متوتره ليه
اناء بتوتر ….انا لا ابدا مش متوتره ولا حاجه
ادم ضحك وساب أيدها …ياريت تاخدي بالك من شغلك احسن من الدلع ده
اناء بنرفزه ….اكيد انت مش ابن دكتور مصطفى
ادم ….امال ابن مين
اناء …ابن العفاريت
ادم ضحك علي كلامها …طب خافي علشان بطلع في الاحلام
اناء ….اي ده انت طلعت بتضحك زي الناس
ادم ….قصدك زي العفاريت
اناء ….انا رايحه اشوف شغلي
دكتور ادم ….نعم يا محمد
محمد …ملفات المستشفى علي مكتب حضرتك
ايهاب …يادي المصيبه السوده
سامي …هي مصيبه بس دي مصائب
ايهاب …لازم نلقي حل مينفعش يفضل في المستشفى كتير
سامي …انا خليت مراد يظبط الملفات علشان يشوفها
ايهاب …ادم مش سهل مش مصطفى علشان يصدق بسهوله اي حاجه انت تقولها
سامي …طب والعمل اي
ايهاب بخبث …سيب الموضوع عليا وانا هتصرف
مصطفى…لو سمحتي ابعتي ليا الدكتوره اناء علي مكتبي
اناء ….دكتور مصطفى ممكن ادخل
مصطفى….طبعا اتفضلي
اناء …حضرتك بعت ليا في حاجه
مصطفى….شكرا يا دكتوره
اناء بابتسامه…انا معملتش حاجه يا دكتور مصطفى
ادم كان جاي يشوف والده مسك الباب علشان يفتحه بس وقف لما سمع اناء بتقول
اناء …انا معملتش حاجه يا دكتور مصطفى علشان تشكرني عليها دكتور ادم بيحبك وفضل يسيب شغله ونجاحه وكل حاجه ويقعد معاك في مصر
مصطفى…بس الفضل ليكي يا دكتوره
اناء …الفضل لربنا يا دكتور وبعدين الفضل الأكبر ليك لانك زرعت فيه الحب والتقدير وأنه يعرف يختار وهو اختارك
ادم فتح الباب ….دكتور مصطفى عامل اي وعينه علي اناء
اناء بتوتر….بعد اذنك يا دكتور
مصطفى بابتسامه….اتفضلي يا دكتوره
ادم فضل مركز معاها لحد ما خرجت
اناء …ماله ده مركز معايا ليه
منال ….اناء مالك سرحانه في اي
اناء …ها ولا حاجه كنتي فين امبارح
منال …تعالي عايزه اقولك حاجه حصلت معايا
اناء ….انتي مجنونه يا منال ازاي تعملي كدا
منال ….مكنش قدامي غير كدا يا اناء
اناء …طب مرنتيش عليا ليه انتي عارفه انك مش صحبتي بس
منال …مكنش ينفع ارن عليكي الوقت كان اتاخر اوي يا اناء
اناء …انا كنت في المستشفى من امبارح يعني كنت هعرف اجي ليكي مش تاخدي غرفه في اوتيل وتفضلي لوحدك وبيتي موجود
منال …مكنتش عارفه أن كل ده هيحصل يا اناء
اناء …واهو طلع مش كويس وسابك تنامي في الشارع
منال …مش عارفه ازاي يعمل كدا يا اناء امي ورثها كله كتبه باسم مراته والمفروض اني عايشه في ورث امي لحد ما عرفت اني مليش حاجه وكل حاجه اتحولت من اسمي لاسمها بسبب التوكيل الاي كنت عملته لبابا
اناء …مرات ابوكي اكيد هي السبب يا منال علشان كدا والدك طردك من البيت
منال ….بس انا بنته يا اناء ازاي يسبني لوحدي في نص الليل
اناء …خير يا حبيبتي متزعليشي
منال …مش زعلانه من بابا انا زعلانه عليه دي مش كويسه يا اناء
اناء …مع الوقت هيعرف أنه غلطان
ادم ….محمد تعال المكتب بسرعه
محمد …نعم يا دكتور
ادم ….فين مدير الحسابات
محمد ….زمانه جاي
ادم ..اول ما يوصل خليه يجي ليا المكتب
محمد …حاضر يا دكتور
ادم …استنا يا محمد ليه اسم الدكتوره اناء مش موجود في كشف القبض
محمد بابتسامه…دكتوره اناء عليها للمستشفى 15الف جنيه
ادم باستغراب…ليه هي كان عندها حد مريض في المستشفى
محمد …لا
ادم …امال
محمد …دكتوره اناء بتساعد اي حد والفلوس دي تمن عمليه جراحيه لبنت صغيره وهي تكفلت بالمصاريف ودفعت مبلغ وده الباقي
ادم باستغراب…هي ازاي كدا
محمد …بعد اذنك يا دكتور
ادم …اتفضل
ايهاب …الو يا مراد انت فين
مراد …في الطريق يا باشا
ايهاب …ادم عايزك في مكتبه خد بالك من كل كلمه انت بتقولها ليه ادم مش سهل
مراد …متخافش يا باشا انا تلميذك
ايهاب …تمام
مراد …دكتور ادم ممكن ادخل
ادم …اتفضل يا استاذ مراد
مراد ….خير يا دكتور
ادم….دي حسابات المستشفي
مراد …ايو يا دكتور
ادم …الحسابات دي غلط وانا عايزك تقعد تفهمني دي حسابات مستشفي والا حسابات جزاره
مراد بتوتر …بس يا فندم دكتور سامي ودكتور مصطفى عارفين الحسابات كويس
ادم …وانا شايف انها غلط ومش مظبوطه وفيها لعب
مراد …حاضر يا دكتور هخلص شغلي واجي لحضرتك
ادم …. تمام يا استاذ مراد
سامي …يعني اي مش مصدق
ايهاب …قولتلك ادم مش سهل
سماح …دكتور ايهاب في حدثه وعايزين كل الدكاتره في الاستقبال
اناء …ماله
منال …كسر في الركبه وجرح في الدماغ وتقريبا عنده شرخ في الجمجمه
اناء …علي غرفه الاشاعه فورا
ادم …ماله
سماح …جرح في الدراع وجرح في الجانب الأيمن ووجود كدمات شديده
ادم ….علي غرفه العمليات وجهز ليا غرفه الاشاعه بسرعه
في غرفه العمليات
اناء …تحب اساعدك
ادم …شكرا
اناء …عنده كسر في الجمجمة
ادم …وكسر في الرقبه
اناء …العمليه صعبه وممكن
ادم …ياريت توفري كلامك دلوقتي وتشوفي حاجه تعمليها
ايهاب بضحكه ….تقريبا كدا ملكيش وجود هنا
ادم بص عليها …دكتوره اناء امسكي المقص
اناء بابتسامه…حاضر
ادم ابتسم …اسف
اناء بابتسامه….انت دكتور ناجح واكيد العمليه هتنجح
ادم …أن شاء الله
اناء …مبروك يا دكتور العمليه نجحت
ادم …المريض بتاعك عامل اي
اناء …هيدخل العمليات كمان ساعه
ادم …انتي بقالك يومين موجوده في المستشفى لازم تروحي ترتاحي
اناء …بابا هيجي ياخدني كمان ساعه
ادم …مين هيدخل العمليات مع المريض
اناء …دكتور سامي ودكتور مصطفى
ادم …تمام

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اناء)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *