روايات

رواية لما أنت الفصل التاسع 9 بقلم دنيا محمد

رواية لما أنت الفصل التاسع 9 بقلم دنيا محمد

رواية لما أنت البارت التاسع

رواية لما أنت الجزء التاسع

لما أنت
لما أنت

رواية لما أنت الحلقة التاسعة

محمود.. بصي ي شهد كل الي هقدر اعملهولك اني هساعدك شوية في تخفيف الحكم وممكن بدل ما تبقي محبوسة سنه هتتحبسي ٦ شهور
شهد بسخرية.. وعلي ايه ي حضرة الظابط انا مش عاوزة مساعده
محمود بغموض.. انتي لسه بتحبي سيف
شهد.. لاء انا اكتشفت انو كان تملك مش حب انو علطول كان قدامي ونا قدامه ولكن مكنش بينا حاجة قوية تربطني بيه وده خلاني افوق من الوهم والي كنت هعملو
محمود هز راسو.. طيب انا هستأذن عشان انتي بكرا بكتير وهتخرجي وترجعي القسم وهاخدك انا بنفسي
شهد هزت راسها بشرود في الي جاي بعد كده والي مستني ليها
خرج محمود وعمل تليفون
همسة. ي سيف بس بقا عمال تبوس فيا
سيف.. في اي يابت ده حتي انهاردة اجازتي بدل ما تدلعيني وتلبسيلي الحته الحمرا
همسة بضحك.. انت ما بتشبعش ابدا ي سيف
سيف لسه هيرد موبيله رن
سيف بضجر.. مين الغتت الي بيتصل ده
اي ده الظابط محمود
ورد
محمود.. اهلا استاذ سيف
سيف.. اهلا اهلا ي باشا خير فيه حاجة
محمود.. كنت حابب اقابل حضرتك دلوقتي
سيف.. تعلالي في ورشتي ي باشا تنور
محمود.. تمام مسافة السكة
سيف قفل باستغراب
همسة.. مالك يا سيف
سيف بستغراب.. الرائد الي ماسك قضية شهد متصل بيا وعايز يقابلني ونا مفيش بيني وبينو حاجة قوية اوي ياعني
همسى طبطبت علي كتفو بدعم.. متقلقش يلا قوم البس وانزل استناه تحت ونا هعملكم شاي واخلي هيثم يدهولكم
سيف باس ايديها.. ربنا يخليكي ليا يا حبيبتي
ابتسمت همسة بحب
سيف لبس تيشرت وبنطلون ونزل للورشة
هيثم بعرقان من الشغل.. ها يسطا اي الي منزلك ده انهاردة اجازتك
سيف.. فيه مقابلة مهمة بيني وبين الرائد محمود
هيثم برفعة حاجب.. في المكان ده ولله هيبة الظباط نزلت اوي
سيف.. اهمد ياض وشوف شغلك
هيثم طلع من تحت العربية وطلع سجارة حطها في بوقه.. ياعم انا مطحون من صبحية ربنا ارتاح شوية وهكمل
سيف.. اول ما الظابط يجي تطلع تاخد الشاي من همسة ومن برا الباب
هيثم برفعة حاجب.. ونا هبص لمرات صحبي ولا ايه ي سيف ما تظبط كلامك
سيف.. انت عبيط يلا دانت اخويا وصديق عمري
هيثم.. ادعم يصاحبي
وفعلا محمود كان وصل الورشة
سيف.. اهلا يا بيه المكان نور
محمود.. منور بيك يا سيف
سيف بص ل هيثم.. يلا روح هات الي قولتلك عليه من فوق
هيثم.. اشطا يابا
سيف.. خير يباشا اي الداعي لزيارة حضرتك لحد هنا قلقتني
محمود.. لا مفيش قلق بس حابب اكلمك في موضوع
فوق
هيثم خبط.. اديني الشاي يمرات اخويا
همسة بابتسامه.. خد ي هيثم عقبال ما نشوف مراتك كده وهي في بيتك
هيثم بضحك.. ادعيلي بقا ي هموسة عيني منمرة علي بت في المنطقة هنا
همسة بفضول مضحك.. مين مين
هيثم.. البت نواره الي في عمارة ٦
همسة.. دي صحبتي الروح بروح لما اقابلها هبقا اشوف هي اي من. ناحيتك
هيثم.. جوازي هيبقا علي ايدكك
سميحه من وراهم.. ادخل ياواد ي هيثم واقف برا لي
هيثم.. لا يخالتي دنا هنزل ادي الشاي للواد سيف والباشا الي معاه يلا سلام
همسة.. سلام
وقفلت الباب
تحت
سيف بستغراب.. سعادتك عايزني اعمل صلح في المحضر
محمود.. شهد طلعت بنت بنو*ت
سيف بتنهيدة.. بص يباشا شهد. اه فيها كل حاجة وحشة انما مكانتش بتخلي حد يلمسها ودي الشهادة لله انما هي كان في مخها انها لازم اي حد تقعد معاه يكون معاها علطول وهي كانت متملكة بيا وغلطت غلط كبير وهي مراتي
محمود.. وهي عرفت غلطها
سيف بخبث. متأخذنيش يباشا في السؤال
محمود.. اي سؤالك
سيف.. انت بتحبها ياباشا
محمود سكت شوية وبعدين بصله وقال.. بصراحه يا سيف انا لسه في بداية حبي ليها ولكن ازاي هحب متهمة عندي قانوني والمجتمع ميسمحش
سيف.. هي اتربت علي ايدك يباشا وعرفت غلطها علي ايدك يبقا مستحيل تخونك ولا تخون عرضك
محمود.. ياعني هتتنازل عن القضية
سيف بابتسامة.. هتنازل عن القضية
محمود.. ربنا يفرحنا ب اولاد ليك ي سيف
سيف.. قريب يباشا واول متعمل الفرح تعزمني بقا
محمود ضحك وقال.. مظنيش وزي مقولتلك مجتمعي وقانوني ميسمحش اني اخد متهمة
سيف.. قلبك الي هيحركك يباشا مش مجتمعك ولا قانونك
هيثم.. الشاااي
محمود حط ايده علي كتفو.. اشربو انت بقا انا خلصت خلاص
هيثم.. اي ده لي كده يباشا دانت منور الحته
محمود. باهلها
ومشي ركب عربيته
هيثم.. الا كان عايزك في اي ياض
سيف حكالو كل حاجة
هيثم.. ياااه اول مرة اشوف ظابط عايز يتجوز متهمة غنده مبتحصلش غير في الروايات والافلام
سيف.. رافض بيقول مجتمعه وقانونه ميسمحش بكدة
هيثم.. وربنا الظابط ده هتلاقيه متجوزها من بكرا الصبح
سيف.. بقولك ايه انا طالع مش قادر عايز انام
هيثم بغمزة.. اطلع يابا همسة مستنياك
ادالو سيف بوكس في وشه.. اتلم يااض
وطلع سيف ودخل الشقة لقي صوت في الحمام وكان امه وهمسة ودخل بسرعه
سيف شافها بترجع.. مالها يما
سميحه.. معرفش يابني البت وشها مصفر وبترجع
سيف دخليها الاوضه يما هتصل بدكتورة
وفعلا سيف اتصل بدكتورة وجت كشفت علي همسة
سيف.. مالها ي دكتورة
الدكتورة بإبتسامة.. مبروك المدام حامل
سيف.. بجد ي دكتورة حامل
الدكتورة.. طبعا الف مبروك ي استاذ ومشيت وهو وصلها
و

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية لما أنت)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *