روايات

رواية ملك الاسد الفصل السادس عشر 16 بقلم ملك ابراهيم عبدالجيد

رواية ملك الاسد الفصل السادس عشر 16 بقلم ملك ابراهيم عبدالجيد

رواية ملك الاسد البارت السادس عشر

رواية ملك الاسد الجزء السادس عشر

ملك الاسد
ملك الاسد

رواية ملك الاسد الحلقة السادسة عشر

نسرين بحزن/بس انا مش موافقه
اسد بصدمه /نعم ليه
نسرين بدموع /عشان مينفعش وعشان كرهت الرجاله كرهت الدنيا كرهت كل حاجه مبكتش اثق في حد من ساعه اللي حصلي من اخويا
اسد بصدمه /اخوكي مين
نسرين بدموع /مصطفى كان بيتعمل معايا علي انو اخويا وفجأه اكتشفت انو ندل وزبال وواطي شفت بقا وكمان انا لا اتجوز الانسه اللي كانت موجوده في العزه باين عليها بتحبك
اسد بعصبيه /قولت هجبلك حقك من الحيوان ده واسيل مبتحبش غير نفسها وانا مش عايزها تبقي مراتي اصلا
نسرين بدموع /ليه دي باين عليها كويسه
اسد بضحك /كويسه مين ده انتي اللي قلبك ابيض بس اسيل الماضي بتاعها كفيل يخالني مطقش ابس في وشها اصلا
نسرين بحزن /ليه مالها يعني
اسد بعصبيه /ملكيش دعوه اسيل دي واحده زبالة زي مصطفى بظبط متتخيرش عنو
نسرين بحزن /واي المطلوب دلوقتي
اسد /منا قولتلك هنتجوز فتره مؤقت وبعدين هنطلق
نسرين بحزن /طب ممكن تديني فرصه افكر
اسد /مفيش وقت وبعدين زيد هيشك وانا في دماغي حاجه عايز اعملها هتبين مين عمل كل ده
نسرين باستغراب /حاجه اي
اسد /هعرفك كل حاجه في معادها
نسرين بحزن /تمام
اسد /ردك اي
نسرين بضيق/موافقه بس احنا هنطلق امتا
اسد /تلات شهور بكتير خالص
نسرين /تمام
واسد خرجت عشان يروح يكلم المأذون وكمان يقول لي اخولتو
اسد/ جماعه انا قررت اتجوز نسرين وهتبقى فتره مؤقته ومش عايز حد يتصدم من اللي انا بقوله
كلهم في وقت واحد
سيلين بصدمه /ايوه بس ازاي هي وافقت
امير بصدمه /اسد انت نسيت جبتها منين
محمد بتفكير/علي فكره اسد معه حق
اسد بصه لي امير وقال بعصبيه /جبتها منين ملكش دعوه ي امير نسرين هتبقي مراتي وبعدين اللي حصلها ده كان غصب عنها وانا متأكد من ده والجواز اصلا هيبقي مؤقت مش عايز اسمع كلمه تانيه مفهوم
وخرج
وسيلين دخلت عن نسرين لقتها بتعيط
سيلين بصدمه /مالك في نسرين
نسرين بدموع /يااااااا مالك هههه مالك دي ي سيلين كلمه بسيطه اوي بجد انا تعبانه اوي نفسي اموت حسه اني عملتلكم مشاكل
سيلين بحب/متقوليش كده تاني ي حبيبتي وبعدين انتي مشفتيش اسد كان عامل ازاي وبصراحه كده انا فرحانه بل القرار ده
نسرين بحزن/ملوش لازم كلها تلات شهور واخرج من حياتكم خالص بس انا عمري في حياتي ماهنساكي ي سيلين
سيلين بخبث/هنشوف هتمشي ولا لا ي سوسو
نسرين باستغراب /قصدك اي
سيلين /مفيش بقولك
نسرين /نعم
سيلين /اه ختي الدوا بتاع السكر
نسرين /لا
سيلين بصدمه /لا لا اما تلقك ي حيوانه مختهوش ليه ولا انا لازم اجيب الشبشب واضربك به عشان تخدي يعني
نسرين ضحك عليها وقالت بحب /خلاص ي ستي اسفين هخد الدوا
واسد دخل وقال/المأذون جه
نسرين /تمام
وقامو هما الاتنين وخرجوا
والمأذون كتب الكتاب وقال
: بارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينكم في خير
وقام مشي وبعدين اسد ونسرين طلعو فوق
وسيلين راحت اوضتها وامير ومحمد نفس الكلام
في اوضه اسد ونسرين
نسرين داخلت وهي خايفه واسد لحظه ده
اسد باستغراب /مالك
نسرين بتوتر/مفيش هو انا هنام فين
اسد بضحك /طب بتكلمي بتوتر ليه مدام مفيش
نسرين بحزن /صدقني مفيش حاجه انا هنام فين
اسد /علي السرير
نسرين بابتسامة /لا كتر خيرك هتنام انت علي الارض وتخاليلي السرير ونعمه الرجوله
اسد بصدمه /لا منا هنام معاكي علي السرير
نسرين بصدمه /نعم ده اللي هو ازاي
اسد بخبث/مش انتي مراتي برضو
نسرين /احنا متفقناش علي كده
اسد بستعباط /طب فكريني اتفقنا علي اي عشان نسيت
نسرين بغيظ/انت بتستعبط ليه انت بارد علي فكره
اسد ببرود /منا عارف
نسرين بغيظ/سبحان الله اول مره اشوف حد عارف نفسو بصراحه
اسد ببرود /طب يلا اتخمدي
نسرين بغيظ /صبرني يارب بقولك اي ي عم الاسد انت هتنام علي الارض وانا السرير
اسد ببرود /نعم يا روح امك
وقام شالها
نسرين بخوف/لا نزلني خلاص انا اسفه
اسد بخبث /لا يا جميل متأسفيش بس بعد كده اعرف انك بتكلم اسد الحمزاوي
نسرين بغيظ /خف توضع شويه ي عم الاسد ونزلني
اسد بخبث /هو انهارده مش الدخله تقريباً
نسرين بخوف /انت قليل الادب ومتربتش ونزلني بقا بدل مالم عليك الناس واخليها ليله سوده فوق دماغك
اسد حطاها علي السرير ببرود وقعد جنبها وكان قريب منها جدا
نسرين بتوتر/اسد ممكن لو سمحت تبعد
اسد ببرود /ليه
نسرين /انت عايز ايه
اسد بخبث وهو بيقرب/مش قولتلك انهارده الدخله وبصراحه انتي قمر اوي
نسرين بدموع وافتكرت اللي مصطفى عملو معاها وغمضت عينها وفضلت تعيط
نسرين بعيط/لا بقا كفايه ليه كلكم كد حتي انت كمان طلعت زيو بظبط
اسد بحنيه وهو بيحضن نسرين /انا مش عايز منك حاجه غصب عنك وبعدين مصطفى الكلب ده هتشوفي هعملك في ايه وانا مش زيو صدقني
نسرين بعيط وهي في حضن اسد/انا تعبت ي اسد والله تعبت نفسي بجد اموت وارتاح
اسد حط ايدو علي بقها وقال/هششش متقوليش كده امال مين هيربي زيد زي ما اتفقنا
نسرين بدموع /انت
اسد /ممكن اه وممكن لا
نسرين بعدم فهم /مش فاهمه تقصد اي
اسد /بعدين هفهمك يلا نامي تصبحي على خير
نسرين بابتسامة /وانت من اهله
عند سيلين
كانت قاعده بتقرأ كتاب والفون بتاعها رن برقم غريب
سيلين /الو مين
صقر /انا ي سيلين
سيلين بصدمه /صقر وكملت بعصبيه عايز ايه
صقر /عايزك انتي
سيلين بسخرية /عايز مني اي مش خت اللي انت عايزو
صقر بندم/والله العظيم مكنتش في واعي صدقني
سيلين بجمود/مش مشكلتي ي صقر شوف حياتك مع حد تاني انا بكرهك ومش طيقه ابص في وشك متتصلش بيا تاني
وقفلت الخط
وسيلين قعدت تعيط وافتكرت اللي حصل
فلاش باك
من تلات سنين
كانت سيلين قاعده بتتفرج علي التلفزيون وفجأه تلفونها رن بأسم صقر
سيلين بحب/الو ي حبيبي
صقر بعدم وعي/اي يا سيلين ممكن تجيلي دلوقتي عشان انا تعبان اوى
سيلين بخوف /حاضر انا جايه اهو
ولبست بسرعه ونزلت راحت عند صقر
خبطت علي الباب فتح صقر
وسيلين دخلت وصقر قفل الباب
سيلين بخوف /مالك ي صقر في ايه
صقر بندم وعي وهو بيقرب من سيلين/بصراحه كد انا مش تعبان عملت كده عشان تجي هنا
سيلين بعصبيه وهي بتبعد/انت اتجننت صح ابعد ي صقر احسلك
صقر قرب اكتر وسيلين لزقت في الحيطه وخلاص مكنتش عارفه تتحرك
سيلين بدموع وخوف/ابوس ايدك فوق بلاش ي صقر اقسم بالله العظيم لو عملت فيا حاجه مش هسامحك فووووق
صقر مهتمش بكلمها وقرب منها جامد وشالها ودخل بيها الاوضه وطبعا هي كانت عامله تزق في وحطها علي السرير وقلع التيشرت وسيلين كانت عامله تصوت وتعيط واغم عليها وحصل اللي حصل
تاني يوم الصبح
صحي صقر من النوم وهو مصدع جامد لقه سيلين نايمه جنبو علي السرير وهي من غير هدوم وكانت متغطيه بملايه وفي د*م علي السرير
صقر بصدمه شديد /اي اللي حصل انا انا عملت ايه واي اللي جاب سيلين هنا
وسيلين صحيت وهي بتعيط جامد وشدت الملايه عليها
سيلين بعيط /عملت اللي انت عاوزه عملتها ي صقر انا بكرهك بكرهك انت مش بني ادم انت حيوان
صقر بدموع وندم/والله العظيم ي سيلين مكنتش في وعي صدقني انا بحبك والله وعارف ان ده كان غصب عنك بس ارجوكي سامحني
سيلين بدموع وكسره/اسامحك علي اي انت شايف ان اللي عملتو ده هسامحك انا عمري ما هسامحك وانا بكرهك ي صقر ومش عايزة اشوف وشك تاني وانا هريحك مني خالص انا هسافر اكمل تعالمي بره ومش هتشوف وشي تاني
باك
سيلين بعيط /ليه ليه عملت فيا كده ي صقر ده جزتي اني حبتك انا غلطانه قلبي ده عايز الحرق انو مش عارف يكرهك بس انا عمري ما هسامحك
عند اسيل
اسيل ببرود /انا رجعت في كلامي عن قتل زيد
مجهول بصدمه /انتي اتجننتي
اسيل ببرود /لا قصدك عقلت مهو مش معقول هقتل ابني
مجهول بسخريه /وضميرك فاق دلوقتي يعني ولا ايه مش فاهم
اسيل بعصبيه /ايوه فاق كنت عايزني اقتل ابني اللي اتحرمت منو والست مليكه هي اللي اخدتو ربتو يااااا عمري ماهنسي ان مليكه دي كانت نقطة سوده في حياتي بكرها بجد دمرت حياتي واحده زبالة خدت مني جوزي
مجهول كمل بسخريه/خدت منك جوزك ولا جوزك تطلقك عشان شافك في حضن حد تاني غيروا قولي المعلومه صح ي اسيل مهو مش معقول اسد هيطلقك من نفسو ولا ايه
اسيل بدموع /غلطه غلطه وندمانه عليها واتعقبت اني مشفش ابني واتحرمت من جوزي
مجهول ببرود/اه مهو واضح حبت اقولك ان اسد اتجوز نسرين انهارده
اسيل بصدمه……..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ملك الاسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *