روايات

رواية جرح نور الفصل السادس 6 بقلم رحاب جمال

رواية جرح نور الفصل السادس 6 بقلم رحاب جمال

رواية جرح نور البارت السادس

رواية جرح نور الجزء السادس

جرح نور
جرح نور

رواية جرح نور الحلقة السادسة

يوسف بصدمه : نور
جري يوسف عليها .
مسكها من ايديها ….. نورررر
_صرخت بي خوف : في حاجه حضرتك.
يوسف بلهفه شديدة : نور انا يوسف .
_ بستغراب : الظاهر حضرتك غلطان انا اسمي شهد مش نور .
يوسف بغضب : مستحيل انتي نور .
_ بستعجال : طب بعد اذنك انا متأخرة جامد اوي وطبعاً مش هفضل واقفه احلف اني مش نور.
يوسف : انا قلتلك تمشي .
_ لو سمحت كفايه كدا .
طب ممكن اوصلك الوقت متأخر وانتي جيتي هنا في واجب علينا نساعدك .
_بس انا خايفه اكون بعطلك عن شغلك.
يوسف : لا ولا عطله ولا حاجه انا كدا كدا خلصت شغلي وكنت مروح … يلا تعالي اخدك في طريقي .
فتح ليها باب العربيه : اتفضلي .
شهد : ميرسي .
طلع بالعربيه.
بس انتي أيه مخليكي ترجعي البيت متأخر بشكل دا.
_ بصت لو بستغراب .
دا يعني لو حابه تحكي لو مش حابه براحتك .
_كنت في جامعه خلصت محاضرات وبعد كدا روحت شغل بس في مشكله حصلت معايا اخرتني ومفتكرش صاحب الكافتيريا هيرجعني للشغل تاني .
_ انا تعبت عبال ما لاقيت شغل ودلوقتي خسرته بكل بساطه …..
يوسف : فين أهلك .
_سكتت ومحبتش ترد .
يوسف : شكل سؤالي ضايقك …. علي العموم انا عندي ليكي شغل كويس .
_ بجد … عبارة عن أيه
يوسف : نفس شغلانه الي كنتي بتشتغليها بس عندي في القصر انا مش هتطلب منك غير مشروب سخن تقدمي لي قهوة ، شاي ، ينسون ، اي حاجه سخنه ومدة الشغل 6 ساعات دا بعد ما تخصلي محاضراتك طبعاً ومرتب 20 الف جنيه .
_ بصدمه 20 الف .
فكري كويس ….. مد ايدو وقالها دا كارت بتاعي
وصلنا انزلي ..
نزلت شهد ولسه هتكلم …. يوسف طلع بالعربيه .
دخلت البيت بتعب رمت كل حاجاتها علي سرير فردت رجليها
صحبتها : هاا قوليلي حس بي حاجه.
نور : ولا الهوا .
_ههههه قلتلك خططي ما تنزلش الارض ابدا.
نور : من ساعت ما شوفته كنت خايفه اتلغبط وتهز قدامه وانكشف .
_المهم الخطه تكمل للاخر عايزين نطلع عينو وكل اللي عملوا فيكي هيطلع عليه .
نور بضحكه : طب ما تقومي تعملي قهوة خلينا نفكر في الخطه جايه .
_هههههههه
_عند يوسف : خارج من الحمام اخد الفوطه من علي سرير وقرب من الفون شايف رسايل …. رقم بيحاول يتصل بي
ساب الفوطه ومسك الفون…. واتصل بالرقم كان عنده احساس تطلع شهد …..
عند نور وهي بتغمز لي صحابتها : الو مين .
يوسف بتجاهل وعارف ان دي شهد : مين ايه الرقم دا كان بيتصل عليه .
نور بضحكه بتحاول تكتمها : اها الزاي حضرتك يا يوسف بيه انا حقيقي فكرت في كلامك وموافقه اشتغل عند حضرتك
يوسف بابتسامة : تمام تقدري تبداي من بكرة اذا حبيتي .
نور : اكيد معنديش مشكله .
يوسف تمام ….. قفل خط ….
_برافوا عليكي يا نور انتي بطله في تمثيل .
نور وفي عيونها الانتقام : ولسه
اليوم التالي ..
_صباح الخير الاستاذ يوسف موجود
الخدامه : موجود نقولوا مين يا فندم .
قوليلوا شهد صحبه الشغل .
يوسف نازل علي سلم : مين عندك .
خدامه : الاستاذة شهد.
يوسف بسعادة : خليها تتفضل .
_الزاي حضرتك.
يوسف : كويس وانتي
_ الحمدلله على كل حال .
يوسف تعالي اعرفك بنفسي شغلك هيمشي الزاي
مشيت وراه .
دخل مطبخ بيشاور علي كل حاجه وبيعرفها الزاي تتعامل مع الاجهزة وبتشتغل الزاي ….. في جهاز خاص بشاي وفي خاص بالقهوة والخ .
وايه حاجه مش فاهمها تقدري تسالي اي حد من الخدم .
_ هزت راسها
يوسف : ودلوقتي حابب ادوق القهوة من ايديكي
_اتفضل وانا اجهز القهوة لي حضرتك .
يوسف خرج قعد في جنينه الي جنب حمام السباحة كان بيفتكر كل تفاصيل نور .
قاطع تفكيرو صوت ….
القهوة يا يوسف بيه .
يوسف في نفسه “مش معقول حتي صوت هوا : متشكر.
_ تحت أمرك لفت وشها جايه تمشي
يوسف بحده : استني انا قلتلك تتحركي .
_ بتوتر : لا
طب اقعدي عايز اتكلم معاكي شويه ممكن.
_ اتفضل
يوسف : انا سالتك سؤال لما كنتي معايا في العربيه بس ما ردتيش عليا .
_لا صراحة ما خدتش بالي .
يوسف بهدوء : اهلك فين يا شهد .
_ بعصبيه : انت مالك انت ليك عندي شغل وبس ولو مش عجبك انا كدا كدا بايعه هقولك انا ماشيه من هنا .
يوسف بغضب شديد : بيقرب منها انتي الظاهر نسيتي انا مين واقدر اعمل فيكي ايه كنت بحاول اكون كويس معاكي بس تمام
_ بعصبيه زيادة : انت مجنون ولا ايه بتهددني .
* اه بهددك وكلمه واحدة مني تفصلك من الكلية ..و تعيشك طول عمرك وسط المجرمين وقتلين قتله
ودلوقتي عشان اسامحك روحي اعمليلي قهوة تانيه
: مشيت من قدامه .
_ انا انسان غبي مكنتش عايزها تخاف مني….. بس هي لسانها طويل.
دخلت المطبخ خبطت ايديها علي رخامه … واقفه بتعيب علي كلامه …. وكلمه واحدة مني نينيني نينينو نوو انسان متخلف .
دخل يوسف فجاء …. بذمتك أنا بتكلم كدا .
_ شهقت من الخضه : مش تتكلم ولا تقول حاجه .
* سرح في عينيها و بيقرب منها: لا الف سلامه عليكي .
_ تاهت من كلامه وقربه منها
لحظت ايديها مكشوفه ولو شاف العلامه هيعرف انها نور
بعدت عنه وخرجت من مطبخ وعدلت نفسها
يوسف بقي مصدوم الزاي تسيبوا وتمشي خرج وراها زي المجنون .
_قلتلك ميت مرة لما اكلمك ما تسيبنيش وتمشي
*لفت وشها ناحيه تانيه
يوسف بهدوء: انا اسف ليكي يا شهد …انتي بنت جميلة مؤدبه وطبعا الكلام الي قلته تنسي انا عمري ما افكر اذيكي يا شهد
وطبعاً لو حبه تمشي انا مش همنعك بس تأكدي اني كنت عايز مصلحتك وكوني بسالك علي اهلك صدقيني برضه من مصلحتك ……… وطبعاً دي حاجه ترجعلك تحكي او متحكيش .
عادة ست ساعات المفروض تروح .
طلعت فوق عند يوسف : خبطت علي الباب .
يوسف : ادخل
فتحت الباب شافت يوسف عاري الصدر .. خبت وشها حضرتك عايز مني حاجه تانيه .
يوسف بصدمه قرب منها ومسك ايديها : نفس العلامه انا كنت متاكد انك نور
..بخوف ما يرتبك شديد : لا انا .
يوسف بغضب انتي ايه انطقي .
بغضب : ايوة نور و و

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية جرح نور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *