رواية عشقي الوحيد الفصل الثاني 2 بقلم أسيل
رواية عشقي الوحيد الفصل الثاني 2 بقلم أسيل
رواية عشقي الوحيد البارت الثاني
رواية عشقي الوحيد الجزء الثاني
رواية عشقي الوحيد الحلقة الثانية
اغم عليها من كتر قهرتها وشالوها واتلمو عليها أهلها برعب وخوف عليها وشالوها حطوها عالسرير وجابولها دكتوره وادتها حقنه وخرجت قالتلهم عندها اكتئاب شديد..ياريت لو في حاجه مدايقاها من المكان هنا تغيرو …عن اذنكم ..ومشيت
حسام..وبعدين يجماعه الزفت دا ساكن في الشقه اللي قصادنا
الام بزعل..انا هتصرف يبني متقلقوش..مش هسيب بنتي كدا عمري…
وعدي اسبوع ع الكلام دا ديما ياسمين في اوضتها مش بتخرج وديما سرحانه مش بتاكل كويس حاسه انها اخدت اكبر مقلب في حياتها ….
دخلت لها امها معاها صنيه اكل..اي يحبيبتي مش هتاكلي بقا
ياسمين..مليش نفس..
الام بزعل..يبنتي متوجعيش قلبي عليكي بقا….سكتت ياسمين وفضلت باصه فالارض
الام..طب بصي..انا عندي ليكي فكره حلو…اي رايك لو ترحي عند خالك القاهره ..انتي عارفه انو بعد ما مراتو اتوفت وهو ساب
اسكندرية من سنين واخد ولاده وراح عاش هناك…اي رايك بقا لو تروحي هناك وهو تغيري حو كدا وتريحي أعصابك…
بصتلها ياسمين باهتمام..طب وكليتي….
الام..هننقلهالك هناك ..كداكدا فاضلك سنه وحده ف الكليه…..وافقت ياسمين لأنها حست انها فعلا عاوزه تغير مكان خوصا ان عادل معاها في نفس العماره ومش هتقدر تشوفو ادامها….وعدي يومين وحضرت شنطها وراحه هي واخوها عشان يوصلها لمحطه القطر وخرجو من العماره لقت عادل ماسك في ايد بنت وبيقولها..يلا يحبيبتي عشان تسلمي علي حماتك…
حست ياسمين احساس غريب مش قادره توصفو وحطت ايديها علي قلبها ولا حظ اخوها..
حسام..ياسمين..مالك في اي
مردتش عليه ياسمين ولقت نفسها بدون اراده قلعت جزمتها وراحت علي عادل وفضلت تضربو بالجزمه اتلم الشارع كلو وبتضربو منغير اي كلام واخوها جري عليها شدها من عليه
عادل بغضب شديد..اي اللي عملتيه دا يحيو*انه
ياسمين بزعيق شديد..دا اللي تستهلو يق*ذر ..اتف*وو علي منظرك
حسام..خلاص يياسمين ..اهدي يحبيبتي…….واخدها ومشيو وفضلت هي تهدي في نفسها وبعد كدا راحو محطه القطر
حسام..مكنش ينفع اللي عملتيه دا يياسمين
ياسمين.. مقدرتش امسك نفسي….
حسام..عالعموم خلاص عدت علي خير..المهم حاولي تنسي يحبيبتي…حاولي وهتقدري انا واثق فيكي…
هزت راسها ياسمين بدون كلام واخدها في حضنه وبعد كدا مشيت وركبت القطر وفضلت تعيط بدون صوت بدموع بس لكن جواها بتصرخ…خرجت من القطر ونزلت لقت فونها بيرن رقم غريب….الو
عمر..الو يياسمين..انا عمر ابن خالك…
ياسمين..اه. اه…انت فين
عمر..اطلعي برا هتلاقيني….خرجت فعلا ولقيتو واقف وهي كانت ماشيه بمنتها البطء مما نرفزته…
عمر بنرفزه..اي…كل دا متخلصي يبنتي
ياسمين بهدوء..معلش مكنتش قادره امشي
عمر بزهق.. طب اخلصي يلا واركبي….
ياسمين فقدت اعصابها..هو نت بتتكلم معايا كدا لي…محترم نفسك
عمر بعصبيه..انا اللي احترم نفسي..اخلصي بقا زهقتيني…
ملك بزعيق..اخر*س بقا انا علي اخري ومش ناقصاك…
حاول يهدي عمر..طب خلاص آسف..بس ممكن نمشي بقا..بصتله نظره مش مفهومه وركبت العربيه ور*زعت الباب
عمر ببرود..براحه يا انسه لو سمحتي ياست هانم ع الباب….بصتله ياسمين بقرف لأنها مش قادره تتكلم اصلا….وصلو البيت وكان عباره عن فيلا جميله جدا وكبيره دخلو ……
عمر..دي الاوضه بتاعتك..وشاورلها..اطلعي بقا رتبي حاجتك وكدا علي ما خالك يجي من الشركه
هزت راسها ياسمين بدون كلام وطلعت ع السلم وقابلت شهد بنت خالها واخت عمر…
شهد بمنتها التناكه..اهلا ياسمين.. شرفتينا
ياسمين..اهلا يشهد…سابتها شهد ومشيت بابتسامه صفرا…..
ياسمين لنفسها..ملها دي….وطلعت رتبت حاجتها وفضلت طول اليوم في الاوضه …وهي قاعده مع ذكرايتها بتكتب روايات حزينه….الساعه جات 12 وقالت هنام بقا…لسه جايه تنام سمعت صوت ضرب نار تحت………
سمعت صوت ضرب نار ..اعمل اي انزل ..انا خايفه يالهوي …هنزل اشوف في اي ……
نزلت ياسمين بحرص وتوتر وسمعت صوت عمر بيزعق وشهد عماله تعيط بصراخ ..قربت شويه لقت في واحد ماسك مس*دس وعمال يزعق ورافعه علي عمر وشهد ..بصتلو ياسمين شويه بعد ما ركزت في ملامحه لقيته ابن خالها كريم اخو عمر وهو اكبر من ياسمين بس اصغر من عمر ..نزلت ياسمين بقلق..هو في اي يجدعان مالك يكريم…..فجأه لقت كريم شدها وحط عليها المس*دس
كريم بهستيريه..اقسم بالله يعمر لو مجبتش فلوس دلوقتي لاقتل*ها…طبعا ياسمين واقفه مرعوبه وخايف..هو في اي..والمس*دس علي راسها
عمر بقلق شديد.. طب..طب اهدي ..اهدي يكريم ….روحي يشهد هتيلو فلوس من جوه ..مشيت شهد بسرعه جابتلو الفلوس
عمر بعصبيه.. سيبها بقا..بتعمل كدا في بنت عمتك بز*باله….
كريم بجنون..اخلص يعمر هات الفلوس انا كل حته فجسمي بتاكلني …اخلص وربنا هقت*لها
رمالو عمر الفلوس عالارض فقام كريم ز*ق ياسمين واخد الفلوس وجري ….ياسمين كان جسمها متجمد مش قادره تتحرك جري عليها عمر ومسكها من كتفها وقالها بقلق..انتي كويسه….هزت راسها منغير كلام وهي خايفه جدا
عمر..طب تعالي نقعد هناك …ومسكها من ايديها وقعدو ع كنبه
عمر..شهد هاتيلها كوبايه ميه…
شهد بتناكه..يا ام حسين…هتيلها كوبايه ميه….طبعا ياسمين كانت في دنيا تانيه يعني هي جايه عشان تريح اعصابها يقوم من اول يوم يحصل كدا
وجابتلها ام حسين الميه وشربت بهدوء….
عمر..انتي يبنتي كويسه ولا اي
ياسمين..اه…كويسه…هو بيعمل كدا لي
عمر بحزن..بو*ظ نفسه دا كان في هندسه اتلم علي شويه عيال بايظ*ين ..بقا مدمن..وكل شويه يجي يعمل النمره دي
ياسمين بزعل..بجد…ربنا يهديه…
عمر..هو نتي خريجه اي صحيح
ياسمين..فنون تطبيقيه..وبكتب روايات وكدا
عمر..نتي عارفه ان احنا فاتحين شركه انتاج سينمائي..شدي حيلك بقا
وبعد كدا بتبص ياسمين لقت واحده جايه لابسه ضيق وقصير اوي وحاطه ميكب كتير وعمر اتعصب وقام وقف فحضنته البنت دي
عمر..اي اللي انتي منيلاه دا…
كنزي بدلع..اي يموري…منيله اي..
عمر بعصبيه..هو مش قولتلك بطلي ام اللبس بتاعك دا وجايه الساعه 12..
كنزي..خلاص بقا يموري….مين دي
عمر..دي ياسمين بنت عمتي….سلمي عليها…كانت ياسمين في دنيا تانيه لأنها افتكرت عادل وفاقت من ذكرايتها علي صوت عمر وهو ببنده
عمر..ياسمين…..
ياسمين…ها……في اي
عمر بضحكه..لا دي مش معانا خالص..سلمي علي كنزي خطيبتي
ياسمين بابتسامه..اهلا كنزي…عن اذنكم هطلع اوضتي…..ومشيت
كنزي بخبث..هي اي اللي جابها يعني
عمر.. عمتي بتقولي أن اعصابها تعبانه شويه وعاوزه تروق دماغها فجات…وابويا كان هيقعد معاها بس سافر بيخلص شغل
كنزي ..امممم وهي هتطول هنا بقا ولا اي….
عمر..مش عارف..وبعدين براحتها بقا …انتي عاوزه اي منها سيبيها فحالها…..
كنزي..طب بقولك اي…مش هترقيني بقا ف الشركه…
عمر..هو كل شويه يكنزي…هو مفيش غيرك فالشركه يعني…قربت منو كنزي وحاوطت ايديها علي رقبته وباس*تو من خدو
كنزي بدلع وخبث..اي يموري..هتبخل عليا يعني…..بصلها عمر بابتسامه
عمر..اه منك انتي…خلاص هنشوف الحوار دا بكرا…
طالعه ياسمين وهي تايها شويه وعدت من أدام اوضه شهد سمعتها…
شهد..انت بتقول اي ….لا طبعا عمري ما اعمل كدا اخويا يقتلني….اتجوزك عرفي اي انت عبيط….
حطت ياسمين ايديها علي بقها بصدمه وقلقت جدا علي شهد وبقت مش عارفه تعمل اي تقول لعمر ولا تتكلم معاها الاول…دخلت اوضتها وهي في صدمتها من الحاجات اللي بتشوفها من ساعه ما جات….دخلت اتغطت باللحاف وحاولت تغمض عينيها بس سمعت صوت جاي من الشباك والساعه كانت تقريبا 2 بالليل..قامت وقفت تشوف في اي فجأه دخل كريم ومعاه مط*وه وحطها علي رقبتها كانت هتصرخ لكن كتم نفسها
كريم بتهديد..هششش لو نطقتي جسمك هيبقي في حته وراسك في حته….وشال ايده براحه..وسكتت ياسمين من رعبها وكمل..شعرك حلو اوي وحط ايده عليه…مغطياه بالحجاب لي…انتي قمر بجد وقرب عليها و……..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشقي الوحيد)