روايات

رواية انتقام عاشق الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم ميفو السلطان

رواية انتقام عاشق الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم ميفو السلطان

رواية انتقام عاشق البارت الثامن والعشرون

رواية انتقام عاشق الجزء الثامن والعشرون

انتقام عاشق
انتقام عاشق

رواية انتقام عاشق الحلقة الثامنة والعشرون

كانت نيران واقفه لتبهت عندما وجدته يخلع قميصه ويذهب الي الفراش ويركن عليه فصرخت…. انت بتعمل ايه انت قوم البس بقله ادبك دي.
هتف ضاحكا.. اعمل ايه مانمتش وصحتيني مفزوع من غير ما اكمل نوم هنام يا قلبي صحيني كمان ساعتين..
صرخت….. هيا مين اللي تصحيك انت هتنام هنا ماتقوم تنام في بيتكو ايه ده.
هتف.. طب ما ده بيتنا مش بيت مراتي يبقي بيتي ليستدير وينام .
ذهبت اليه وخبطته….. قوم ماتعملهمش عليا هتفعد فين انت يونس بيه هيقعد في اوضه عالسطح..
شدها يقلبها ويرتمي فوقها.. يونس بيه يقعد في جهنم بس يطول القمر.. وسيبيني انام عشان مصدع بدل ماخدك في حضني واعمل شهر عسل واهيص..
لتتملص منه وتدفعه….. انت قليل الادب الله قوم بقه عيب كده.
هتف.. اهبدي بقه مع نفسك انا هنام ساعه اننين بالكتير اخرج بعض الاموال وهتف …..اه وجعان يا قلب يونس …زوجه شاطره بقه وتحضري احلي فطار.. يا لهوي هقوم الاقي حبيبي بياكلني يا لهوي علي جماله ماتيجي يا قمر تنيمني زي امبارح.
ابتعدت ونظرت غاضبه لتمسك المخده وتحدفه وتهتف …..اتخمد اتخمد ال انيمك قال ليستدير وينام ….نظرت اليه مدهوشه فهو فعلا غط في نوم عميق لتظل واقفه تتامله تنهدت …..ودا هعمل فيه ايه قراضه لازقه فيا يا رب بقه …اقتربت َتنظر اليه بحب.. قمر نايم وهموت عليه عبوشكلك وجعتني يا رب بقه.. لتتنهد وتاخذ الاموال وتنزل تشتري فطار له وتعد له صينيه جميله شهيه وقفت مبتسمه احست بالسعاده كانت تتفنن في اظهار جمال الطعام لتقف تتنهد.
الا انها نهرت نفسها فجاه …..انت اتهبلتي صح انت واقعه ليه كده مش قرفان سيادته من المكان وبيعايرك بطلي ايه واقعه ماعندكيش كرامه ماهتصدقي يقول ايه عايزه تتهني بالعيشه والفلوس. مر الوقت وهيا تتامله ذهبت اليه توقظه كما قال لتهزه كان قد استيقظ ولم يستجب لها …ولكنه لم يستيقظ لتهزه مره اخره الا انه لم يستيقظ لتجلس بجواره تهتف…… يونس يونس اصحي.. هزته مرات عده لتحس بشئ خاطئ لتهزه بعنف يونس انت مابتردش ليه يونس اصحي ….هوي قلبها لتصرخ يونس انت مابتردش ليه يونس اصحي مالك والنبي اصحي لتنهار من البكاء وتحتضنه يونس قوم قلبي هيقف وتتلمسه بجنون حبيبي فيك ايه..صرخت يونس وانهارت من البكاء ..هنا قام مسرعا ليشدها اليه ويحتضنها شهقت بعنف وكلبشت فيه بجنون …
هتف …..ايه بطلي بطلي يا قلبي دموعك دي والله بهزر ايه يا قلبي خلاص كانت تبكي خوفا ظل محتضنا اياها همس اسف والله اسف. لتحاول ان تهدا فقلبها كان سينخلع عليه ظلت في احضانه الا انها دفعته لتقوم غاضبه ….انت ايه ماعندكش دم حد يعمل كده في حد دا ايه دا انت مش طبيعي.
ابتسم وقام يحتضنها….. خفتي عليا يا قلب يونس.
نظرت اليه بغضب …..لا ماخفتش خفت تعملي مصيبه هنا اخاف عليك بتاع ايه.
تلمسها ومسد عليها بحنان ….والله ماخفتيش امال مين اللي كان بيعيط وقلبه هيقف يا بت بقه بطلي كدب.
لتدفعه….. بطل بطل ايه ده ال خايفه ال انا طيقاك اصلا..
تنهد وهز راسه ليلاحظ الصينيه …..ابتسم ايه الجمال ده.. لا كتير علي قلبي والله دا حبيبي مدلعني ايه ده.
لتقطب.. مدلعك ايه انت بتقول ايه فلوسك وجبتلك بيها اكل عادي.
تنهد وذهب اليها ويشدها …..والله يا قلبي بتطلعي من بقك درر والله تفتح النفس وشدها َ وذهب الي الصينيه ليهتف….. طب نقعد ناكل بقه والله مفتوح نفسي.
تنهدت وهتف…ت اتفضل بالهنا والشفا اقعد كل.
قطب …طب نجيب كرسي ونقعد ليتلفت حوله فلم يجد شيئا لتشعر بالخجل لتقول …..لا مفيش انا لوحدي هجيب كرسي تاني لمين.
اغمض عينيه وتنهد ليشدها وذهب وجلس واجلسها علي قدميه ….هتف بمرح….. ورجلي مالها وحشه قلبي مايقعدش عليها دانا اشيله في نن عيوني لتتنهد ولا تنطق ظلا ياكلا وهو يداعبها ويطعمها الي ان انتهيا ليقوم واخذها للخارج….. الجو حلو اوي علي فكره تصدقي مانمتش من زمان كده وما كلتش اكل حلو كده لتخفض راسها اقترب وهمس …..وحشتيني والله وحشتيني… وحشتي يونس وقلبه مكوي.
لتقطب وتخفض راسها همست…. بطل كدب.. مش قلت نسيتني وتاليا دخلت حياتك.. لترفع عيونها واه الهانم قاعدالك في البيت هناك تحب وتسبسب وجاي تقلي هتقعد وتنيل.
رفع حاجبيه ليهتف…. انت مجنونه يا نيران بتدوري عالنكد يا قلبي اقلك وحشاني تردي بموشح.
لتهتف حانقه.. موشح امال عايز ايه انا مسجونه وسيادتك بتتصرمح مع السحليه بتاعتك الهانم اللي دخلت حياتك وهتنساني مش كده يا كداب لتدفعه وتبتعد..
هتف بغلب.. لا دي معاقه وعايزه علاج مكثف طب ايه انا زهقت هتجوز امتي اقترب…. طب انت ايه يرضيكي وانا اعمله
هتفت…… تسيبني في حالي.
ليقول…. لا غير دي لاني مش هعملها.رفع يده يلمس شعرها اموت ولا اسيبك فتح قميصه لتلمع سلسلتها نظرت اليها لمعت عيونها من الدموع اقترب ومسك يدها ..مش عايزاها ترجع مكانها يا عمري لمست سلسلتها وبدات تداعبها بهيام وهو محاوط خصرها يتامل هيام حبيبته ومشاعرها التي خرجت رغما عنها كانت تتلمسها وتفتحها همس بحب قلب نيران ..اكملت هيا قلب يونس .
همس اعمل ايه في عشقي وحبيبي قدامي عيونه بتطلع حب كانت بدات دموعها تسيل رفع وجهها بهدوء وهمس يونس قلبه معاكي وهيفضل معاكي تاهت في كلامه احني راسه وظل يتلمسها بشفتيه .شدها اليه وتاه معها وتاهت هيا ايضا غابت الدنيا وبقي العشق ولوعه القلب ..ابعدها وهمس …يونس ماكنش عايش ماكنش روحه معاه يونس لما بعدتي ماقدرش يعيش رجع روحه ولا شاف يوم فرح يونس كان وحيد من غيرك .. ومهيسيبكيش
هنا تذكرت تاليا ..دفعته صرخت بحرقه ……ماتسيبنيش ووحيد يا كداب طب اتفلق ها ايه رايك ويلا قل ادبك بعيد ..
تنهد واقترب ومسك يدها.. طب بصي بقه عشان انا جبت اخري عايزه تقعدي هنا هنقعد وهقعد علي قلبك وهروح شغلي واجي اقعد معاكي عايزه ترجعي البيت هنرجع سيبان مش هسيب وتلمي نفسك بقه وطايحتك وغبائك ده عشان انا علي تكه وارقعك علقه تجبب اجلك فاتلمي بقه انا جبت جاز ولو فاكره انك هتمشي علي كيفك ماهيحصلش. وهجيب ماذون واكتب عليكي وتبقي تنطقي بقه والله اموتك
نظرت اليه غاضبه….. انت بتهددني ايه البجاحه دي وان ماعملتش هتعمل ايه ماتوريني..
نظر حوله… لتهتف ايه فيه ايه ليقترب ويشدها …..لا بس بامن المكان عشان مانتفضحش ليشدها ويلتهم شفتيها في قبله حارقه لتحاول ان تقاومه كان يزيد من لمساته لتحترق وتحترق من قربه .
ابتعد وابتسم بحب علي جمالها همس … قمر بحب قمر اعقلي بقه انا مش هسكت ويلا عشان هنرجع البيت انا مش فارقه شوفي انت عايزه ايه وانا كده كده راشق.. لتظل واقفه لا تفعل شيئا ليتنهد ويتركها ويدخل الحجره تاركا لها مساحه تراجع نفسها.
مر الوقت لتدخل نيران الحجره لتجده راكنا علي الفراش هتف….. ايه عقلتي نروح بقه والا لسه فيه حاجه نظرت اليه بغضب تنهد لا لسه ..طب يلا من سكات والله انت حره .
نظرت اليه باستعلاء .،كل روحك .
هبسنا قطب جبينه وشمر عن يديه قطبت جبينها ..انت بتعمل ايه انت .
هتف ..هرقعك علقه سخنه تحبي اضربك باني طريقه عشان هخلص عليكي في ايدي .
نظرت اليه باستخفاف الا انه كشر واقترب منها لتخاف وتبتعد وترفع يديها تحني نفسها ..بقلك ايه والله لو مديت ايدك هصوت والم عليك الخلق ..هتف ..واحد عايز مراته انت شكلك ماهتجيش الا ببيت الطاعه وهجم عليها لتنتفض وتجري رعبا ..يونس والله اموتك .
هتف …لو قدرتي عليا اندفع ..ومسكها وشدها فصرخت ايه ايه هتضربني دي اخرتها دمعت عيونها تنهد واحتضنها اعقلي بقه وبلاش شغل العيال ده ويلا من سكات ..تململت بعنف …تنهد وهتف ..، عموما كده كتر خيري اوي اني خدتك علي اد عقلك شدها فصرخت نزل بها وهيا تقاومه ليهتف ….اتلمي عشان لو نزلنا الشارع هشيلك لتخاف منه فهيا تعلمه جيدا وضعها في العربه واندفع بها الي فيلته …
وصلا الي الفيلا لتنظر اليه بغضب…. انت فاكر لما تجبني هنا عافيه هيحصل حاجه لا فوق وفاكر انك كده خلاص قدرت عليا انت حر بقه والله لاسود عيشتك وصعدت وتركته لا حيله له في عقلها . صعد وراءها ودخل وجدها تدور وتدور ..تنهد ..طب الغلايه دي هعمل فيها ايه نازله حرق بحبها وتعبت ظل واقفا يتاملها مبتسما استدارت .،ماتبصليش بقلك .
ضحك ..لا الجنان عالي ..وما ابصش ليه بقه يعني لا بص ولا تحسيس .
نظرت اليه بغضب ..تحسيس اتلم احسنلك .
اقترب وحاصرها ووجهه متجهم فهتفت ..نعم ايه مش خايفه انا خالص اوعي .
مسك يديها ورفعها بجوارها يكبلها …يلا سمعيني كده صوتك العالي هاه وازاي بتكلميني وريني .
ابتلعت ريقها ..اكلم براحتي مالك بيا ..
هتف وضغط عليها وهتف …لا انا اه بعشق للقمر وبموت فيه انما يعلي صوته ويقل ادبه لا يا مزتي يونس يزعل .
دمعت عيونها ..ايه هتنيمني عالارض عادي .
تنهد بوجع …شدها اليه يعتصرها …هنيمك في قلبي ولا هتخرجي منه عمرك كله اعقلي مش هنفضل عمرنا متعذبين.،هسيبك واجيلك كمان شويه قبل راسها وخرج ووقفت هيا قلبها ينبض اليه . لا انا مش هبله دا سابني في السجن والله
ذهب ليجد عمته وابنه عمته جالسون ليستفهمو عما حدث حكي لهم هتفت عمته….. معلش يا قلبي هيا برضه انت شفتها في وضع وجعها واتبهدلت وكلامك قبل سابق كان صعب عليها يا حبيبي واحنا بهدلناها يابني من حقها تنقهر علي روحها شويه.
هتف.. يا عمتي تعبت اعمل ايه عندها غباء ماحدش شافه وشفقه وطين علي دماغي.
هتف تاليا بخبث تريد ان توقع بينهم فهيا ترغب يونس بشده لتهتف كانها ستساعده….. طب واللي يخليها تعقل وتجري وراك.
قطب جبينه ونظر اليها…. قصدك ايه.
هتفت.. انت مالك بقه هعقلهالك وتخاف عليك كمان.
تنهد ……ايدي علي كتفك.
لتقوم وتبتسم.. طب سيبلي بقه الطلعه دي بس اياك تريحها بقه وماعتش تندلق عليها سيبهالي هخليها تجيلك وتحضن فيك كمان.بس هقلك تقول ليها ايه بالحرف واصبر وهكلمها واعرف ميتها واقلك لتبدا في بخ سمها بغرض ان تسرقه لنفسها.
قام ودخل هو عليها لتقف له وتهتف بغضب.. لو فاكر اني هسكتلك تبقي بتحلم وهطلق منك غصب عنك وابقي اخبط دماغك في الحيط يا سي يونس عشان تبقي ترجعني غصب اوي.. مش انتقمت مني زمان انا هوريك بقه.
لينفعل فلم يعد يحتمل غباءها هتف ساخطا …..انت ايه يا شيخه غبيه مابتزهقيش عاشقه للنكد اعمل في دماغك ايه انطقي انا زهقت وقرفت.
صرخت.. ولسه هسود عيشتك.
صرخ.. اكتر من كده ماهي سوده اهيه بفضلك ولا هشوف يوم فرح شهور مقهور وانت بعيد انما ازاي الهانم تسامح وتسكت ازاي لازم تسود عيشتي اكتر ما هي سوده اعمل ايه.
صرخت…. حد قالك تنتقم مني.
هتف حانقا….. اتهببت انتقمت وعشقت ورجعت انما ايه ما ترجعي بقه عن غباءك ده انا ا زهقت يا شيخه.. بصي انا قرفت واعملي ما بدالك وسيبهالك مخضره كلي روحك بقه والله ما عت معبرك عشان تبطلي طيحتك َوغباءك ده تركها ورحل لتصرخ فيه… وانا مش هدور عليك انت فاكرني ايه لتجلس مقهوره من كلامه .
مر الوقت لتدخل عليها تاليا وتهتف ….حمدالله عالسلامه حبيبتي انا سعيده اني شفتك يونس حكالنا انه جايبك غصيب عنك والله زعلني. قطبت نيران جبينها لتكمل….. انت مش عايزه تقعدي صح.
لترتبك نيران وتهتف ….هو قال كده
لتقول تاليا.. قال انك مش عايزاه صح والنبي قولي.
هتفت نيران …..وانت مالك بتسالي ليه.
لتتنهد تاليا وتهتف ….والله كل واحد يدور علي مصلحته لو عايزاني اساعدك يخليه يسيبك انا جنبك.
قطبت نيران.. تساعديني يسيبني.. ومصالح مصالح ايه..
هتف تاليا.. يعني يونس حلو وامور ومعاه فلوس ومايتسابش.
رجف قلب نيران لتهتف ….انت حاطه عينك علي جوزي.
هتفت تاليا…. مش انت مش عايزاه وعايزه تطلقي هتكتكلك يطلقك.
هبت نيران…. وانت تدخلي ليه انت مالك تخربي بيته.
وقفت تاليا…. انت عجيبه ليه مش جايه بالعافيه هنا ومش عايزاه والا حلي في عنيكي ما يونس معاه فلوس كتير ومايتسابش. لو عايزه اروح اقله انك بتكدبي وعايزاه.
نظرت اليها نيران غاضبه.. فلوس ايه يونس مايتبصلوش عشان الفلوس انت مجنونه وايه بكدب دي.
هتفت تاليا.. اممم يعني عايزاه طيب هنزل اقله انك واقعه فيه خلاص حظي بقي.
هبت نيران ….لا انت مالك ماتقوليش له حاجه مالكيش دعوه بيا.
هتفت تاليا….. انا ماعتش عارفه حاجه ماترسيني عشان عايزه اخشله سكه واستفاد وانت تستفادي.
صرخت نيران …..ايه ده انت ازاي كده مالكيش دعوه بيه.
لتقوم تاليا وتقف.. والله انت بقه اللي تشوفي نفسك انا مش هقعد استني اما حد تاني يخطفه وانت مش عايزاه.
هتفت نيران غاضبه….. تخطفه تخطفه ازاي..
اقتربت تاليا بدلع وتملس علي جسدها….. ايه مش شايفه يا بنتي الرجاله اي جسم بيهبلهم وانا خلاص قررت اعرض عليه نفسي واخده وهاخده وانجدك منه لتخبط علي كتفها نامي واطمني وسيبيني كلها اسبوع وتلاقيه في حضني وانت شوفي حالك هنريحك ومش هتبقي مجبوره عمتي بتقول انك سيبتيه زمان وانت يونس بيقول مش عايزاه وكمان عرفت انكو متجوزين عرفي سهله ورقه تتقطع …اهدي كده يبقي همشيكي بطريقتي ماتقلقيش . وتركتها تقف محصوره .
وقفت نيران….. اسبوع ويبقي في حضنك نهار اسود هتقلع للواد بتاعي وتاخده…. اعمل ايه …ايه البت ام عين جامده دي فلوس ايه دي واحده ماتربتش ايه قله ادبها دي ولابسه ايه دي قالعه هدومها واه الرجاله بتبص وقليله الادب …يانهار اسود البت قالعه وجايه تقلي هتاخد جوزي مني وسيادته قبل كده كان ماشي معاها ما هي طلقه يا سوادك يا نيران ايه دانت لسه نطحاه وواكلك الشرف وقالك اتفلقي مش هيعبرك هيسيبني والبت هتاخده اه متجوزني عرفي بس علي ايد محامي ومشهرين يعني كلو عارف لا ماتتقطعش طب ايه اتجوزه رسمي واسود عيشته طيب ..هو قال هيجيب ماذون ويكتب نهار اسود ممكن تخليه مايكتبش . اعمل ايه اعمل ايه لتظل تاكل روحها .
مر الوقت لتجد يونس يدخل عليها نظرت اليه غاضبه لتلاحظ في يده احد الورود رجف قلبها…. ايه جايبلي ورد يا قلبي.. لتجده وضعهم بجانب السرير قطبت…. ايه الواد العبيط ده ماجاش ادهملي ليه هو مش ناوي يتنيل يحب فيا كمان اخص عليه .ظلت تنظر اليه وتراقبه لتجده يغير ملابسه ويخرج يجلس علي السرير صامتا ويمسك الورد ويداعبه وقفت وذهبت اليه غاضبه لتهتف ….ايه داخل قامط ليه ممكن اعرف هنفضل كده لامتي وهتطلقني امتي.
نظر اليها ويركن علي السرير….. اطلقك.. ماعتقدش سمعتي تتاثر وشركاتي تتاثر يا نيران ايه اتجوزت واطلقت اصبري شويه.
هوي قلبها.. اصبر شويه.. انت هتطلقني.
هتف…. مش انت اللي عايزه لو مش عايزه قولي انا متاح اهوه ليشم في الورد .
فصرخت….. انت بارد كده ليه عادي كده.
هتف.. لا اكتشفت ان مفيش حد بيقعد لحد بالغصب وان لازم يبقي فيه اتفاق كتر خيرها تاليا اقنعتني.
احست بالنار في قلبها لتهتف تاليا….. اقنعتك .
هتف…. اقنعتني ان الحب مش عافيه ولازم يبقي فيه هات وخد اللي يديني اديله مابقاش انا من طرف والطرف التاني مابيديش وتاليا قالت انها تعرف في نفسيتكو اكتر لما الست تقول مش عايزه فعلا مش عايزه..وانت مش عايزاني خلاص انا صدقتها وامري لله وانا زهقت بصراحه َمش هدور علي حد مابيدورش عليا .رفع الورود واغمض عينه وركن ويشمهم بانفه .
وقفت هيا مبهوته….. هيا تاليا قالته ايه الحربايه دي وما نقصدش ونقصد داحنا الستات لما بنقول مش عايزين ماحدش يصدقنا احنا كذابين والله هيا عملت فيه ايه وهيطلقني ويسيبني منها لله العقربه خرابه البيوت عايزاه عايزه تاخده مني وانا برياله ومش عارفه انطق البت بتقلع وانا لابسه شوال هموت الواد نازل تسبيل ايه البت عملتله أيه اه ما هي قالعه وخلاص ماعتش عايز وزهق مالبيه عايز ست وقالعه كمان هيفرح ويهيص ماهم بديل اي سحليه تقلع يجرو وراها هموت منك لله يا خرابه الواد بيقلي ما هيدورش عليا ..طب ايه انا بحبه وعايزه اموته دلوقتي مقهوره هيتاخد مني …سمعا دق علي الباب لتقوم وتفتح لتجد تاليا في فستان فاضح لتشهق .
هتفت تاليا معلش يا نيران نادي يونس نسيت اقله حاجه لتقف نيران مشلوله لا تنطق. تنظر اليها تتفرس جسدها الذي يظهر ومنظرها المهلك همست مرتعبه …..يونس نام نام.
هتفت…. ايه لحق دا لسه كان معايا يا دوب غيرت هدومي كنا هنسهر تحت لحق نام طب بس شوفي كده.
نظرت اليها نيران بغضب ….ايه هحلفلك بقلك نام ومن فضلك بقه عايزه انام وقفلت الباب واستدارت وقلبها ينهشها لتذهب َتنظر الي يونس المغمض عينيه تريد ان تقتله البت قالعالك يا زفت ايه بتبدل عشان تبسطك وتاخدك مني .
وجدته يفتح عينه ليهتف….. ايه بتبصيلي كده ليه مين خبط.
هتفت….. مفيش دي تاليا.
ليهب جالسا متصنعا اللهفه ويهتف….. كانت عايزه ايه.
احست انها ستقتله لتهتف حانقه….. مفيش كانت بتطمن عليك
ليبتسم ويركن.. والله عسليه زي الورد اللي جايباه ليستلقي مره اخري ويضع الورد علي صدره .
هنا تلبسها الشياطين عندما علمت ان الورد هيا من اتت به لتهجم عليه و..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اصغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية انتقام عاشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *