روايات

رواية بدايه جديده الفصل الثاني 2 بقلم أميرة محمد

رواية بدايه جديده الفصل الثاني 2 بقلم أميرة محمد

رواية بدايه جديده البارت الثاني

رواية بدايه جديده الجزء الثاني

بدايه جديده
بدايه جديده

رواية بدايه جديده الحلقة الثانية

تاني يوم اميره قررت انها تنزل الكليه
صحيت و صلت وفضلت تدعي ربنا انو يريح قلبها وبعدين نزلت
سهام ام اميره بستغراب: اميره راحه فين ي حبيبتي
اميره ببتسامه: راحه الكليه ي امي
سهام: طب استني مالك و امير
اميره: لا ي حبيبتي حابه اروح لوحدي
سهام: متأكده انك كويسه طب تعالي افطري طيب
اميره باست راسها: مليش نفس ي امي معلش
وبعدين مشيت
في الكليه
دنيا بستغراب: اي ال نزلك وانتي تعبانه
اميره بخنقه: مخنوقه ي دنيا مخنوقه اوووي
دنيا حضنتها: طب يلا ي حبيبتي عندنا محاضر ل دكتور جاي جديد من برا بس العيال بيقولو مزز
اميره ضحكت غصب عنها: هقول ل احمد علي فكره
دنيا: لا يستي خلاص سكت اهو
اميره ضحكت وبعدين دخلو المحاضره
دنيا: هو من اولها كدا يتأخر
اميره كانت سرحانه و مش مركزه مع حد
دنيا: امميييره
اميره بخضه: اي ي زفت في اي
دنيا: عماله بتكلم معاكي وانتي ولا هنا
اميره: معلش ي حبيبتي
بعد شويه الدكتور جه
زين: احب اعرفكم عن نفسي انا الدكتور يوسف كنت بدرس في امريكا بس نزلت مصر و قولت بلدي اولااااا بيا انا عندي 26 سنه يعني اكبر منكم بحاولي 5 او 6 سنين اي حد حابب يتكلم معايا في حاجه اي حد عاوزني اشرح حاجه انا تحت امره يلا نبداء
دنيا بهمس: طلع مززز ي بتتت
اميره ضحكت علي صحبتها
بعد شويه امير دخل المحاضره
امير بنهجان: معلش ي دكتور والله كان غصب عني اتاخر
يوسف بعصبيه: لا مفيش دخول ويلا بعد اذنك علشان اكمل
اميره قامت بعصبيه: في اي ي دكتور هو قال ل حضرتك ان كان غصب عنو اي ال حصل يعني
يوسف بص ل مصدر الصوت لقها بنت جميله بس ملامحها بهتاه خااااالص بس قال بعصبيه اكتر: اتفضلو انتو الاتنين برا و تجيلو علي مكتبي بعد المحضره
اميره مشيت مع امير
امير: عملتي كدا لي كان علي الاقل واحد فينا حضر و شرح ل التاني
اميره: خلاص ي حبيبي دنيا هتشرحلنا
امير: طب تعالي علشان عاوزك
امير واميره راحو الكافيه
اميره: هااا في اي
امير ببتسامه: اصل انا بحب و ناوي ان شاءلله لما مالك يخطب هروح اخطبها
اميره بفرح: الله بجد مين مين و هيا عارفه طب بتتكلمو
امير: اهدي اهدي انتي بالعه راديو
يستي منه السيوفي واه بنتكلم وانا قولتلها ان شاءلله اول ما اخويا يخطب او اخد رايه و يوافق اني اخطب الاول هروحلها
اميره بفرحه ل اخوها: الف مبروك ي حبيبي مقدماً طب انا عاوزه اعرفها هيا في سنه كام
امير: في سنه اولي ثانيه واحده بترن اهي
اي ي حبيبتي
منه بعياط: انتا فين ي امير تعالالي بسرعه
امير قام من مكانه و اميره مشيت وراه
امير: طب انتي فين ي حبيبتي
منه بعياط: انا قدام الكليه
امير خرج هو و اميره لقي منه واقفه بتعيط و في شاب بيشدها غصب عنها امير راح ل الشب و ضربه و اميره جريت علي منه حضنتها
حصل اشتباك بين الشب و امير فا الشب كان معاه مطوه و ضرب امير في بطنه وبعدين جري الناس اتلمت و ضربته و امير راح عند منه
امير و هو حاطط ايده علي بطنه والدم عمال بينزل: انتي كويسه
منه بعياط: انتا انتا بتنزف ي امير
اميره رنت علي مالك بسرعه وجه و خدهم ل المستشفى
امير بوجع: انا كويس ي منه متقلقيش
منه: خلاص خلاص متتكلمش ونبي هتتعب اكتر وبعدين دخل العمليات
منه قعدت في الارض واميره راحت نحيتها وحضنتها: هيبقا كويس ي حبيبتي متقلقيش بقا
منه هزت راسها
بعد شويه الدكتور خرج
منه جريت علي الدكتور: هو كويس صح
الدكتور ضحك: انتي منه صح
منه: ايوا
الدكتور: طول ما هو في العمليات عمال ينادي يقول منه منه انتي كويسه ربنا يخليكم لبعض يارب حافظي عليه
منه ببتسامه: حاضر ي دكتور
الدكتور: هو الحمدلله كويسه ممكن تتدخلو تتطمنو عليه وليه شويه ادويه حد ينزل يجبهاله
مالك خد الرشته ونزل يجيب العلاج ل اخوه و اميره ومنه دخلو ل امير
امير اول ما شاف منه: انتي كويسه صح
منه بعياط و ابتسامه: للدرجادي بتحبني
امير بوجع: ده انا لو اطول اجبلك نجمه من السما كنت جبتلك انا بموت فيكي والله وان شاءلله هكلم مالك و هاجي اتقدملك قريب ي حبيبتي
منه: ان شاءلله ي حبيبي
امير بص علي الباب لقي اميره واقفه و بتعيط وهو فهم هيا بتعيط لي: تعالي ي حبيبتي واقفه عندك لي
اميره مسحت دموعها: انا هخرج انا ي حبيبي علشان اشوف مالك و اسبكو لوحدكم شويه
وخرجت قبل ما اميره يعترض
منه: هيا مالها ي امير
امير: اميره اختي شافت الكتير في حياتها
منه: ان شاءلله ي حبيبي ربنا يعوضها خير
امير: ان شاءلله
في الكليه
: استاذ يوسف
يوسف: نعم
: في واحد اتهجم علي اخت حضرتك بس في واحد جه و انقذها بس اضرب بل مطوه في بطنه و اخت حضرتك راحت معاها هيا واخت الولد ده وباين اخوهم الكبير
يوسف بقلق علي اخته: طب تعرف الناس دي وراحو علي انهي مستشفي
: ايوا
يوسف خد الراجل و جري علي المستشفى
بعد شويه وصل و عرف رقم الاوضه وراح
يوسف: منه انتي كويسه ي حبيبتي
منه جريت علي زين و عيطت
منه: لو مكنش امير كنت زماني…
يوسف حضنها جامد: خلاص ي حبيبتي اهدي اهدي
وراح علشان يشوف امير
يوسف بصدمه: انتا
منه: انتا تعرفه
يوسف: يااااه سبحاان الله سبحان الله
منه: في اي اي ال حصل
يوسف: امير كان جاي متاخر وانا مرضتش ادخله المحاضر شوفتي ربنا عمل اي علشان ميحصلكيش حاجه وشكرا ليك ي امير شكرا جدا ليك
امير بتعب: الشكر لله وده واجبي نحو مراتي المستقبليه ان شاءلله بس اخف وهاجي علي طول اتقدملها
يوسف ببتسامه: تنور ان شاءلله
اميره دخلت: يلا ي اميري علشان تاكل وتاخد العلاج وبعدين بصت لقت يوسف
اميره بعصبيه: اي ال جاب ال زفت ده هنا
منه: احم احم الزفت ده يبقا اخويااااا
اميره بصدمه: اخوكي ال متخلف ده ال مش بيفهم ده اخوكي
يوسف بعصبيه: انا سكت كتير هتفضلي تغلطي كدا مش هسمحلك والله
مالك: اميره لمي نفسك
امير: مينفعش ي اميره ده الدكتور بتاعك
اميره بصتلهم كلهم وبعدين مشيت
وهيا ماشيه عماله تبرطم بل الكلام و مش واخده بالها خبطت في شخص اميره بصدمه: عبد الكريم؟؟؟

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية بدايه جديده)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *