روايات

رواية الخادمة وفرعون الصعيد الفصل التاسع 9 بقلم نوران أحمد

رواية الخادمة وفرعون الصعيد الفصل التاسع 9 بقلم نوران أحمد

رواية الخادمة وفرعون الصعيد البارت التاسع

رواية الخادمة وفرعون الصعيد الجزء التاسع

الخادمة وفرعون الصعيد
الخادمة وفرعون الصعيد

رواية الخادمة وفرعون الصعيد الحلقة التاسعة

وصل حسين علي صوت قوي طلع سلاحه ووجهه ناحيه الشخص وأصابه واتصل بالشرطه وجري علي جاسر المصدوم
حسين : فوق يا جاسر بسرعه مفيش وقت لازم تلحقها علي المستشفى
جري بيها علي المستشفى وبعد فتره طلع الدكتور جري عليه جاسر
الدكتور : الحمدلله الاصابه مش خطيره بس كتفها محتاج راحه تامه ومتتحركش كتير وان شاء الله خير عن اذنكم
دخل جاسر لرنا
رنا : مال وشك كدا انا كويسه محصليش حاجه ابدا علي فكرة افرد وشك ده بقا
جاسر : عندي خبرين ليكي والاتنين احلي من بعض تسمعيني
رنا : ياريت بجد الواحد من زمان مسمعش اخبار كويسه
جاسر : انا عرفت كل حاجه عنك وموضوع الملجا
رنا بخوف : ع ععرفت عن سعد
جاسر بعصبيه من فكره أنها بتنطق اسم راجل غريب
مين سعد ده
رنا بخوف : ها لا ابدا ولا حاجه ممكن تكمل كلامك لو سمحت
جاسر : انا هكمل كلامي فعلا بس في البيت عتحكيلي عليه انتي فاهمه
قال كلامه بعصبيه
رنا : انت بتخوفني ليه اصلا ملكش دعوه لاحظت تغير وشه ف قالت حاضر بس ممكن تهدي
جاسر : اسمعيني زين جدرت اساعد اصحابك اللي في الملجا وادخلهم مكان امان ليهم وده الخبر الاول والتاني بجا اني عرفت اهلك مين
رنا بفرحه : بجد مين قولي بسرعه لو سمحت
جاسر : اني ابن عمك يا رنا اسمعيني زين ابوي كان عيدور عليكي كتير واللي حوصل زمان هو
وبدأ يحكي ليها كل حاجه
رنا بابتسامه : ربنا يسامحه وانا مسامحاه ده قضاء وقدر ومكتوب ليهم من زمان ربنا اللي عايز كدا والحمدلله اني عندي ابن عم واخ زيك كدا
شالها جاسر اتكسفت رنا جدا وبصتله وقالت : ممكن تنزلني انا هقدر امشي لوحدي الناس كلها بتبص علينا لو سمحت حضرتك سامعني
جاسر : اسمي جاسر معسمعش منيك حضرتك ولا لو سمحت فاهمه يا بت عمي
رنا بتوتر : ااااه فهمت ممكن تنزلني طيب انا اقدر امشي لوحدي
جاسر : معيزش اسمع صوتك واصل لحد ما نوصل مفهوم
هزت راسها بمعني اه
اول ما وصلو القصر
حسين : بنت عمك كويسه حصل ليها حاجه يا رنا سمعاني انتي كويسه يا بت
تجاهله جاسر ودخل
كل القصر سمع الكلمه واتصدمو وفي دقائق كان الخبر منتشر في البلد
في مكتب جاسر قعدها وقعد قدامها
جاسر : اي حكايه سعد ده اخلصي وانطجي بسرعه
دخل حسين : انت بتتجاهلني دي اخرتها بعد ما انقذتك يا واطي
جاسر بغضب : اطلع بره حالا أما اسمحلك تدخل تتزفت تدخل
جري حسين علي بره : الله يكون في عونك يا بنتي مع الوحش ده يبان عليها رقيقه اوي مش هتستحمله قلبي عندك
بدأت رنا تترعش وتعيط : انا معملتش حاجه انت بتزعق ليه والله ما عملت حاجه انا ضربته والله
اتعصب جاسر اكتر وضغط على أيده وهي بتعيط بدأ يطبطب عليها واتكلم بهدوء
جاسر : ها اي حكايه سعد ده ماله ليه ضربتيه عملك حاجه
هزت راسها بمعني اه وقالت وهي بتمسح دموعها
رنا : اه قابلته وهو خارج من الملجا كنت بجيب شوكولاته لفريده بس لقيته مسك ايدي وقال انتي بتعملي اي بره يا قطه قولت ليه يبعد علشان كدا عيب بس لقيته قرب مني اكتر وحط أيده علي وسطي ف زقيته وضربته بالقلم وجريت علي جوه ومن وقتها هو بيقول أنه عايزني وأنه بيحبني عشان كدا اشتراني من المديره وخدوني علشان اروح ليه ف هربت بسرعه وركبت القطر ولقيت نفسي جيت علي هنا والله هو ده كل اللي حصل انا مش عملت اي حاجه غلط
جاسر : انا ماسك نفسي بالعافيه عشان بس متخافيش مني اطلعي لسميه خليها تاخدك علي اوضه من فوج وارتاحي ونبجا نتكلم بكرا
رنا : بس متزعلش مني أنا مبسوطه اوي انك معايا بجد عمري ما حاسيت بالأمان زي ما انا حاسه ده معاك دلوقتي واول مره افهم يعني اي سند ف متعملش اي حاجه ممكن تخليك تبعد عني عشان بخاف
جاسر : متجلجيش يا حبيبتي كل حاجه هتكون بخير وانتي اهنه بأمان ارتاحي في اوضتك
هزت راسها بالموافقه وطلعت
سميه : انتي بخير يا بتي حصلك حاجه جلجتيني عليكي جلبي كان هيوجف من مكانه
رنا بابتسامه : الف بعد الشر عليكي يا سمسم انا بخير اهو متقلقيش بس عايزه انام بس ممكن تعرفيني انام فين جاسر قال في اوضه فوق.
سميه : ايوه يا بتي تعالي ورايا الا صحيح انتي بت عم جاسر سبحان الله شوفتي الصدف غريبه كيف يا بتي
رنا : فعلا الحمدلله اني جيت البلد هنا شكرا اوي علي تعبك معايا يا سميه هرتاح بقا الاوضه تحفه اوي بجد حلوه اوي مش مصدقه أن دي كلها بتاعتي لوحدي فضلت تتنطط علي السرير
أما في مكتب جاسر
جاسر : ها اي اخبار تانيه ما انا خلاص من وقت ما شوفت وشك والمصائب بتهل
حسين : عيب عليك يا جدع ده انا وش الخير الله بص بقا يا سيدي اللي اسمه العمده ده طلع هو اللي مسلط الواد يقتلك ويخلص منك شكل اعدائك كتير. يا بوص الاتنين في القسم دلوقتي
جاسر : بقولك اي قضيه الميتم ده عايز تسالي بنفسك المتهمين لو يعرفو حد اسمه سعد وده مين اصلا
حسين : شكل في دماغك حاجه بس تمام اي جديد في القضية هعرفك بس احب اعرفك اني مشرف هنا فتره وقبل ما تسال هستجم بس حكيت لرنا عن ابوك الله يجحمه اقصد الله يرحمه
جاسر : احترم نفسك انت عارف هنا انا ممكن اعمل فيك اي
حسين : خلاص يا عم سكتنا اخلص حكيت ليها حاجه ولالا
جاسر : اه والغريب انها سامحته منطق البنت دي غريب اوي وفيها براءه غريبه برغم انها جايه من مكان وسخ تفتكر بتمثل علينا
حسين : البنت بريئه فعلا وطيبه اوي ورقيقه وجميله وزي القمر
جاسر : اقسم بالله كلمه كمان وهربطك في شجره للصبح
حسين : خلاص يا عم قادر وتعملها مفتري انا من ساعه ما جيت هنا ومكلتش امال الصعيد اهل الكرم وحركات فين بقا يا عم
جاسر : انا تعبان وعايز ارتاح البيت بيتك اعمل اللي انت عايزه بعيد عني ده المهم سلام
حسين : ده انت واطي طب انا جعان والخدم مشيو معرفش حاجه هنا جعااان يا جدعان
تاني يوم صحي
جاسر علي صوت عالي
هنا : واد يا ابن عمي ياض انت فين يا جدع انا جييييت
صحي حسين : مين اللي بيجعر علي ام الصبح ده مفيش اداب للنايم ولا اي
هنا : بيجعر ما تنقي الفاظك يا بغل انت اي الهطل ده
حسين : لا بقولك اي مش معني انك حلوه وزي القمر تهزقيني براحتك لا مش انا يا حبيبتي كلامك يبقا احسن من كدا اتكلمي بأسلوب احسن من كدة يا بت انتي
فجاه ظهر جاسر بضيق وو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية الخادمة وفرعون الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *