روايات

رواية الخادمة وفرعون الصعيد الفصل الخامس 5 بقلم نوران أحمد

رواية الخادمة وفرعون الصعيد الفصل الخامس 5 بقلم نوران أحمد

رواية الخادمة وفرعون الصعيد البارت الخامس

رواية الخادمة وفرعون الصعيد الجزء الخامس

الخادمة وفرعون الصعيد
الخادمة وفرعون الصعيد

رواية الخادمة وفرعون الصعيد الحلقة الخامسة

العمده : عايزك تخلص علي واحده اهنه جاهز عايز اسمع خبره في اجرب وجت
الشخص : عايز أمتي واكون خلصت ليك عليه
العمده : في اجرب وجت ممكن خلصنا منه يا ولدي وليك الحلاوه عجفل معاك دلوجيت وياريت يجيلي الخبر في اجرب وقت سلام
نرجس : مش معجول هتضيع نفسك يا بوي وتسيبني لمين عاد
العمده : لازم اخلص منيه لو خلصت منه عجدر اعمل حاجات كتير يا بتي وعجوزك لاي وحد جلبك يختاره غيره
نرجس : اني جلبي صعب يحب بس بهتم بشكل حياتي عايزه اكون غنيه
رن الفون بتاعها
نرجس : عن اذنك يا بوي دخلت غرفتها وردت
ايوه يا جلبي اتوحشتك جوي جوي فينك معتسالش علي حبيبتك واصل أكده
تامر : حبيبتي اتوحشتك جوي جوي متي بتجيني
نرجس بدلع : اصبر شوي يا تامر ابوي الأمور معاه مش كويسه لازم اجف جنبيه بس اتوحشتك وبجيك بكرا يا جلبي
في قصر جاسر حطت رنا الاكل ودخلت المكتب
رنا : حضرتك الغدا جاهر تحب نحطه دلوقتي ولا لسه شويه كدة
جاسر ببرود : لا تمام دلوقتي انا جاي
رن تليفون جاسر
جاسر : عايز اي يا حسين مش فاضي للرغي بتاعك اللي ملوش لازمه ده انجز
حسين : انا كل الرغي بتاعه ليه لازمه بس بس انت اللي مبتحسش المهم بقولك اي لازم تيجيلي حالا
جاسر بقلق : جلجتني يا ولد حوصل اي في حاجه يا حسين احكيلي
حسين : مش وقته خالص بس طلع في بلاوي كبيره حوالين الملجا ده ومحتاج مساعدتك في كذا حاجه ممكن تفيدك بعدين حاول توصلي في اقرب وقت يا جاسر. بقولك اي مجرد ما تطلع من البلد اتكلم مصري عادي مش عايزين شوبوهات حوالينا ضروري تجيلي الصبح بدري
جاسر : اجفل اجفل أما شوف اي حكايتك سترك يارب سلام ما يجيش من وراك غير وجع الجلب والغم دايما كدة جهز جاسر للسفره
سميه : ايوه يا سي جاسر كنت عتنادي عليا مش أكده
جاسر : حوصل اني عسيب الجصر كام يوم أكده معرفش امت باجي عينك علي الجصر في غيابي و علي المعتوهه دي
رنا : نعم معتوهه مين دي اكيد مش اني اقصد انا ولا اي
جاسر : مش معتوهه بس و مخبوله كمان
بصتله رنا بضيق ومشيت
جاسر : خدي بالك منيها دي خبله وممكن اي حد يضحك عليها ومعتخرجش لوحديها
سميه بابتسامه : حاضر يا سي جاسر معتجلجش عليها واصل
ضحكت سميه ومشيت : معجول يا جاسر بيه تكون حبيت ومين البت دي يلا اهي غلبانه وتستاهل كل خير
دخل جاسر اوضته وجهز حاجته وطلع قبل الفجر علي القاهره
رنا : كنت قاعده في اوضتي وشوفته وهو ماشي حاسيت بالخوف شويه وهو مش موجود مش عارفه ليه بس بحس معاه بأمان غريب عمري ما حسيت بيه مع اي حد رجعه يارب سالم غانم وبخير
وصل جاسر القاهره وراح لحسين
جاسر : اخلص عايز اي ولخص الحوار في كلمتين مش ناقص عته وكلام ملوش لازمه
حسين : لا اسمع بنفسك بقا وبعت جاب عسكري
حسين : متدخلش حد علينا خالص مهما حصل ومهما كان مهم مفهوم
ادي العسكري التحيه وخرج
حسين : لما انت يا جاسر بيه بلغتني اراقب الملجا ده لاحظت حاجات غريبه جدا فيه اول حاجه في بنات كتير بتطلع ومبترجعش وكمان في حالات اختفاء غريبه جدا بتحصل في المكان ده ولما سالت عن بنت اسمها رنا كانت عايشه هنا
رد الأمن وقال : اه اعتقد موجوده بس بقالي فتره مش شوفتها يمكن مريضه دخلت اسال المديره
فلاش باك
المديره : اتفضل اتفضل نورت حضرتك محتاج اي حاجه
حسين : كنت مهتم بالتبني وقولت اجي اشوف بنوته حلوه كدا اخدها معايا
المديرة بخبث : حلوه وكبيره ولا حلوه وصغيره انت عارف انها تفرق طبعا
شك حسين فيها وسألها : تقصدي اي مش فاهم هو ممكن اخد بنت كبيره
المديره : اه ممكن يعني لو لو هتشغلها وتعمل فيها خير متفهمنيش غلط
حسين : اكيد انا فاهمك صح طب ما توريني كدا اعاين بنفسي
بدأت تفرجه علي البنات حلوه كبار والبنات الصغيره
حسين : كلهم حلوين ما شاء الله الا صحيح في بنت هنا اسمها رنا
المديره بخوف وضيق : انت جاي هنا لاي بالظبط علي العموم طلبك مش عندي اتفضل نورت
حسين : ليه كدا ما الكلام اخد وعطا اي المشكله لما اعرف في بنت بالاسم ده ولالا
المديرة بتوتر : لا مفيش حد ابدا بالاسم ده اتفضل نورت المكان وطلبك مش موجود
حسين : تمام تمام شكرا اوي يا محترمه بتتقمصي مني ماشي ليكي يوم
اول ما وصلت للبوابه لقيت بنت صغيره بتنادي عليا
الطفله : عمو يا عمو انت ممكن تساعد الناس ولا مش بتحب زي الناس اللي هنا
حسين : نعم يا شاطره انا بساعد الناس اللي اعرفها ولا مش اعرفها بس تقصدي اي بالناس اللي هنا دي
الطفله : مش مهم بقا هو حضرتك بتسال عن رنا صح
حسين : ايوه فعلا تعرفيها يا شاطره سمعتيني وانا بكلم الوليه دي جوه
الطفله : اه كانت صاحبتي واختي وزي مامتي كانت بتخلي بالها مني وبتحبني انا وكل بنات الدار بس بس الوحش كلها يا عمو
حسين : وحش وحش اي الي كلها هو انتم عندكم هنا وحوش
الطفله بخوف وهي بتترعش : الوحش الكبير اللي تحت الارض بيخوف وبياكل كل البنات المديره هي اللي بتخليه ياكل البنات كلها مش كلهم بس البنات الكبيرين واللي عندهم اي مرض أو تعبو بس
حسين : اااه اي اللي عرفك أنه وحش يا حبيبتي مش يمكن بيخوفوكي عشان تأكلي كويس
الطفله بدموع : لا كل اللي بينزلو تحت بعد الساعه 12 بيفضلو يصوتو ويصرخو بصوت عالي جدا مشيت وراهم مره علشان احاول انقذ رنا بس سمعت الاصوات دي خوفت ورجعت نمت ومن وقتها مش شوفت رنا خالص
حسين : تمام فهمت شكرا يا شاطره المره الجايه هجيبلك شوكولاته كتير اوي
الطفله بفرحه : بجد وبعدين كشرت وبدأت تعيط
انا مش عايزه شوكولاته اوعدني بس ترجع رنا قبل ما الوحش يموتها
حسين : بوعدك يا حبيبتي متخافيش وهاخدك لمكان احلي من هنا بكتير خلي بالك من نفسك
الطفله : حاضر يا عمو انت عمو جميل اوي علي فكره وخلي بالك من نفسك انت كمان باي ودخلت بسرعه علي جوه
باك
وفي القصر كانت رنا قاعده بقلق وتوتر بتفكر فيه وهي باصه من الشباك وبتقول لنفسها
رنا بضيق : كفايه بقا زهقت ليه مش بفكر غير فيه دي حاجه تخنق استغفر الله يارب
معقول اكون بحبه لالالالالا رنا فوقي مش ناقصين هبل علي الصبح مستحيل يحصل اصلا هو انسان رخم وميتحبش بس يارب احفظه ورجع بخير حاسه اني اتجننت اول مره اكون كدا اي ده مين اللي بيتحرك هناك ده بقاله شويه بيحوم حوالين القصر ودلوقتي دخله لازم اشوف مين ده وطلعت جري علي بره وحست بحد وراها وفجاه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية الخادمة وفرعون الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *