روايات

رواية عاصفه الحب الفصل التاسع 9 بقلم حنين محمد

رواية عاصفه الحب الفصل التاسع 9 بقلم حنين محمد

رواية عاصفه الحب البارت التاسع

رواية عاصفه الحب الجزء التاسع

عاصفه الحب
عاصفه الحب

رواية عاصفه الحب الحلقة التاسعة

دارين بخوف شديد: مراد
وجاي يروح يض’رب تامر تاني دارين
: خلاص بالله عليك يا مراد كفايه الكليه كلها اتفرجت علينا انت مراد المنشاوي يوس’خ أيده في واحد زي ده
مراد بغضب وهو بيحاول يروحله بس ايد دارين كانت ماسكه
:- اوعى يا دارين بقى بتضـ”رب مراد المشاوي يا كل’ب يالا والله لهندمك ندم عمرك انت باين عليك من بتاع اليومين دول العيال الطايشه
مشي تامر بسرعه واتجاهل كلامه لانه كان خايف منه
راحت دارين عنده وهي بتبص على الد”م اللي جنب شفايفه بخوف وقلق عليه لأنه بين’زف
دارين بخوف: مراد انت كويس
مراد بصلها بحنية
:- اهدي متخافيش انا كويس يا دارين يلا علشان هتتاخري علي المحضرة
دارين بدموع و خوف شديدة عليه : يا عم ولا محاضره ولا زف’ت انا عمري ما هسيبك وانت بالشكل ده اعرف انك كويس و أروح علطول
مراد بحب و توهان في دارين كان فرحان اوي لان شاف أنها عليه الخوف عليه
مراد: بيمسح دموعها اللي نازله خلاص يا دارين انا كويس والله
دارين بزعل:بتمسح دموعها كداب
مراد:تعالي نقعد بس عند سامر في المكتب احسن من اللي بيبص هنا و هناك
سامر: اه اه تعال يا مراد
مسكت دارين ايد مراد بص لايدها الماسكة ايده وابتسم بحب
دارين: يلا
مراد بيدخل المكتب بيقعد علي الكرسي
سامر: ايه يا مراد هتفضل علطول عصبي كدا
مراد: ياعم هو واحد مهزق
سامر: المهم أنا عايز اعرفك يا دكتوره دارين أن مراد ده اجدع واحد شفته هو اصلا السبب اني ابقي معيد هنا في الكليه
دارين بتفضل تبص لمراد
سامر خد باله : احم يلا يا مراد تعال اعمل ليك الجر’ح
دارين: لا لا شكراً يا دكتور انا هعمل له
سامر:اوك استأذن انا
أول ما خرج دارين ببترمي في حضنه انا اسفه يا مراد
مراد بحب: يا بنتي خلاص مش ذنبك اعمل ايه تاني علشان تبطلي عياط
دارين بخجل: خلاص آسفه و بتقعد علي ركبها علشان تعمل ليه الجر’ج
مراد بيشدها لا تعالي و بيقعدها علي رجله يلا يا دكتوره استغلي شغلك
دارين بشهقه: مش هعرف كدا
مراد بنكار : لا يلا
دارين بخجل: يا ربي حاضر
دارين بدأت تعقم الجـ’رح بحب وخوف
مراد: بس اول مره اعرف انك شطره في انك تداوي جرو’ح الناس
دارين بعدم فهم : هو ايه يا مراد
مراد: ايدك نعمه اوي بتسحر اي حد يا دراين
دارين بخجل: بقيت كويس دلوقتي
مراد: كل حاجه كويسه يا دارين الا ده وبياخد أيدها وبيحطها علي قلبه
دارين بتوتر: ماله قلبك يا مراد
مراد : مشغول بواحده نفسي اسمع منها كلمه واحده بس عبارة عن أربع حروف و هي منعاني طول الوقت
دارين بارتباك: ممكن أقوم من علي رجلك يا مراد علشان أنا كدا هتاخر
مراد بهمس : مسيرك يا ملوخيه تيجي تحت المخرطه
دارين بتوتر بتخرج علطول
مراد تلفونه بيرن
:الو يا جدي خير
مجدي :انت فين يا مراد
مراد: في الكليه بس ليه
مجدي: تسيب كل اللي في أيدك وتيجي لي علطول
مراد:حاضر و بيقفل و بيخرج علطول
اللهم صل على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين 🤍 🌹
في المزرعه
مجدي بعصبية مفرطة: بس يا حسام يا ولدي انا قولت ليك خلي بالك من شغل المزرعه ده وكلفتك بيه
حسام: ماشي يا جدي وانا اعمل ايه أن في منه محر’وق
مجدي بعصبية: بيض’رب في الارض بالعصايه ضربتين ازاي يا حسام ديه اول مره اخليك تعمل حاجه و متعملهاش زين مش اكديه يا حسام مراد شايل كل حاجه في البيت و في الشغل وفي البلديه مش زيك خالص يا حسام
حسام بعصبية :مش كل حاجه مراد مراد وانا مالي ومال مراد حاجه ول’عت مش ذنبي
مراد بيوصل
:في ايه يا جدي عرفت انك طالبني
مجدي: شرف يا خويا شوف ابن عمك عمل ايه في المحاصيل حر’ق منه كتير
مراد:اهدي يا جدي علشان صحتك
حسام بزعيق :اهو ايه يا جدي مراد هيضر’بني يعني مش كفايه مقارنة بقي و كلام مممنوش لزوم
مراد:واطي صوتك وانت بتكلم جدك يا حسام
حسام بعصبية:انا هامشي وسيبه الأمر وانا هحاول أحله
مراد:خلاص انا هحل كل حاجه
حسام بياخد بعضه و بيمشي
مجدي: إزاي يا ولدي إزاي خلاص اتح’ق
مراد:متقلقش يا جدي هنزود في الشغل ونعمل كميه اكبر
مجدي: طب تعال نطمن علي البقر اللي هنا و الجاموس اللي اهنه
مراد: حاضر يا جدي
لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم ❤️ ☺️
حسام بيدخل الأقصر
مروه كانت في المطبخ و اول ما شافت حسام كانت تتطلع وراه
صفيه: رايحه فين يا مقصوفه الرقابه
مروه: رايحه أشوف حسام
صفيه: مش كفايه أنك الصباح الوكل طلع لحد عندك
سماح: روحي يا حبيبتي ملكيش دعوه بيها
مروه شكرا يا مرات عمي و بتطلع علطول
: حسام ايه مالك
حسام بنرفزه: مافيش
مروه: اهدي بس يا حبيبي مالك و كل حاجه هتتحل
حسام: كل حاجه مراد مراد وانا اول’ع بجاز
مروه: حصل ايه طب فهمني وجايه تحط أيدها علي كتفه
حسام بعصبية:بيض’رب أيدها في الحيطه و بيفضل ماسك أيدها جامد الموضوع ده ملكيش دعوه بيه انا بكلم نفسي متعمليش فيه مراتي أوي فاهمه
مروه بدموع: أيدي هتتك’سر يا حسام ابعد
حسام بنفرزه بيخرج علطول
مروه بتقعد في الأرض
: لحد متي هفضل اكديه لحد دلوقتي مش حاسس بمشاعري
صفيه بصوت عالي: يلا يا بت تعالي كملي شغلك
مروه بتمسح دموعها و بتنزل
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم ❤️
بعد يوم طويل ⏱️ دارين بتخرج مع هايدي زملتها الجديده من الكليه
تامر كان واقف مع شوايه صحاب ليه
: اهدي بقي و هوريك انا ممكن اعمل ايه
علاء صاحب تامر: وريني يا عم
دارين: انتِ هاتمشي منين يا هايدي
هايدي: انا خلاص طلبت تاكسي علشان اوصلك معايا
دارين لا والله انا هكلم مراد يجيي يوصلني
هايدي: لاهزعل تعالي بس اركبي معايا
دارين: ماشي بس استني اكلم مراد مراد تلفونه مقفول يا هايدي أعمل ايه
هايدي: خلاص بقى تعالي معايا
دارين بقلت حيله: ماشي يلا وجايه تركب
: تامر بيمسك أيدها و بيشدها ليه تعالي اوصلك في طريقي يا دراين
دارين بشهقه: انت ازاي تمسك أيدي كدا
تامر: انا اسف آسف مكنتش أقصد
دارين بعصبية: حصل خير بس المره الجايه مش هيحصل كويس
هايدي: معلشي يا دراين يا حبيبتي يلا اركبي
تامر بيضحك لعلاء :خلاص اخذت القطه
في الليل
دارين
:كانت قاعده على السرير بتذاكر
مراد بعصبية شديدة بيدخل القصر فين دارين يا جنات
جنات: في اوضتها يا بيه
مراد بيفتح باب الاوضه بعصبية و بيقفل الباب وراه بالترباس
دارين بخوف : في ايه يا مراد
مراد….؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عاصفه الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *