روايات

رواية انتقام عاشق الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم ميفو السلطان

رواية انتقام عاشق الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم ميفو السلطان

رواية انتقام عاشق البارت الحادي والثلاثون

رواية انتقام عاشق الجزء الحادي والثلاثون

انتقام عاشق
انتقام عاشق

رواية انتقام عاشق الحلقة الحادية والثلاثون

ظلت نيران قابعه بالداخل لا تخرج ليمر اكثر من ساعه اقترب من الحمام وهتف طب هتنامي جوا طيب اطلعي هعملك اللي انت عايزاه يا قلبي عايزه الخطوبه فين.. يا رب عالخانكه.
فتحت الباب ….سمعتك علي فكره وخلاص مفيش خطوبه خلصت لتتتخطاه .
وقف محصورا.. اصبر اصبر هاتها عالهادي تنهد وذهب اليها..مسك يدها يقبلها… طب خلاص اللي تامري بيه هخطبك زي ماتحبي.
هتفت…. لا مش هنخطب خلاص مش عايزاك مش موافقه عالخطوبه.
ليرفع حاجبيه.. طب نقرا فاتحه طيب َ
هتفت…بقي بتتريق طب اسمع بقه انا اصلا ماليش حد شوف بقه داده سعيده فين وروح اخطبني منها وتيجي تسألني ان كت هوافق والا لا واحتمال ما اوافقش
ليبهت.. داده يعيده انت هبله اجيبها منين .. طب خلاص بقه هنسافر واخطبك وكل واحد في حته ها ايه رايك.. لتظل قاطبه اقترب…. خلاص بقه يا نوري عشان خاطر يونس حبيبك الغلبان.
هتفت ساخره ….غلبان.. اه قوي باماره التحضين والبوس.
ضحك…. والله نمبوست انا حضنت بس
لتندفع غاضبه وتضربه…… انت قليل الادب ليه وبجح كده ايه اللي حضنت حضنك قطر يا قليل الادب.
ضحك وحملها. لتصرخ فهتف لا ورحمه ابويا ماقدر احضنالا حبيبي ذهب بها الي الفراش .
صرخت…. بتعمل ايه.
هتف …هنام ايه.
صرخت…. احنا مخطوبين احترم نفسك.
ضحك. لا احنا هنام… صباحا مخطوبين َمساءا متجوزين ولو زودتي هنبقي داخلين.
هتفت….. داخلين داخلين ايه دي.
ضحك وداعب جسدها…… داخلين يا عسليتي ايه نسيت ايامنا النار يا لهوي كان فيه طحن داير.
لتخبطه.. قل ادبك كمان مفيش ماهيحصلش لو ماحترمت نفسك هفسخ الخطوبه.
هتف….. عيوني هحترم نفسي واعملي مابدالك طالما في الاخر حبيبي هيساَمح..لمس َوجهها ….مش هيسامح برضه.
تنهدت وصمتت…فشدها…. لا قولي والله اموت روحي اخرتها سماح مش كده.
تنهدت.. لو رجعت اثق فيك ..لو حسيت بحبك هسامحك..
اقترب من وجهها…. يعني لو حسيتي بيا هتسامحيني.. لتهز راسها بخجل من اقترابه رفع يده يتلمس وجهها…. عهد عليا لاطلعلك عشقي كله واصبه عليكي لحد ماتقولي بعسقك يا يونس.. انا هعدي ايامي مستني اللحظه اللي تبصيلي بس بعين الرضا والله ..دانا قلبي مهري وجوايا مكوي من بعدك نيران انت قلبي حته من جوايا حاسس اني جنبك مالك الدنيا ليقبلها قبلات رقيقه ويهمس…. عايزه تحسي بيا لياخذ يدها ويقبلها….. اهوه بيدق بيقول حقك عليا والله تعب وتعب ومات تعب ….حبيبك عايزك الف مره لتتوه في نظراته وترتخي بجسدها لينسعد بحالتها فهيا هائمه بين يديه همس بحب.. نيران حاسه بيا يا قلبي لتهز راسها بهيام
هتف….. يا قلبك يا حيونس حبيبك ساح… طب اعمل ايه اخاف اقرب تفوق تموتني مانا خاطب لسه.. هتف بلوعه…بس مش قادر لينهال عليها يتوه معها وتتوه معه ويظلا فتره في سحر المشاعر ..ليتجلد ويبتعد ويشدها لاحظانه بعشق ويهتف.. نيران قلبي هينفجر ..نيران خلصت عليا لتنكمش خجلا ليهتف نامي نامي عشان والله ما مسؤول وهفشكل الخطوبه واقلبها مردغه ليظل يمسد عليها حتي نامت في احضانه بامان وعلي وجهها علامه الرضا.
مرت الايام وسافر يونس ونيران الي ايطاليا بلد العشق والعشاق لتصر ان تمكث بمفردها اخذ يونس جناح بحجرتين متصلين ذهب اليها وطرق الباب لتفتحه ليقابلها بباقه ورد كبيره ابتسمت له فهتف…. حبيت اتعرف بس عالمزه بتحب الورد يا قمر انت.
هتفت بدلال.. والله مش بطال بدايه كويسه.
تنهد… طب قمري يسمح ننزل نتعشي ونلف شويه.
هتفت…..امممم مافيش مانع.. ليفسح لها الطريق وينحني لتضحم ..ذهب ورائها وذهبا للمطعم واتي الطعام وظلا يثرثران معا وهيا تشع سعاده وهو سعيد علي سعادتها فنظره لحزن زالت منها واثناد جلوسهما لفت نظر نيران احد الفتيات تنظر ليونس وتغمز له وهو يشيح بوجهه لتنظر اليه وتهتف بغضب… البت دي غمزتلك صح .
هتف…. هاه غمزتلي لا يا قلبي غمزه ايه.
هتفت…. لا غمزتلك يا سي يونس اه شايفاك مز وقمر ونازله غمز.
ابتسم ومسك يدها هتف بحب….. كاني مز وحياه القمر.
هتفت…..انت في ايه والا في ايه قوم قوم اما نغور من هنا عالم قليله الادب صحيح ولتشده وهو يضحك اخذها يتمشيان كان الجو حالما والاجواء ساحره كانت تمشي في ساحات ايطاليا الساحره بمبانيها العريقه التي يقصدها العشاق من كل مكان كان يونس يشبك يديه في يديها ليصلا الي مكان يطل علي احد الانهار …وقفت تنظر للنهر وتتنهد وقف يحتضنها ويهمس ……بحبك لتتنهد وتصمت تشعر بحلاوه الكلمه ليديرها ويهتف.. نيران تقبلي بيا حبيب.. لتبتسمله وتهمس ..حبيب مره واحده.
هتف……. مانا مش لاقي حاجه تنفع الا حبيب والله يونس حبيب نيران.
همست…. اممم افكر.. ليخرج من جيبه علبه قطيفه حمراء وينزل علي ركبه يفتحها لتشهق ……يونس ايه ده انت بتعمل ايه.
هتف …..دي دبله حبيبي اللي مش عايز من الدنيا غير انها تتحط في ايده وبس حبيبي كان عايز يتخطب وانا اهوه بطلبه ليا .حبيبك بيطلبك يا قلب يونس.
لتبتسم وتهمس …دي غاليه قوي يا يونس دي الماظ كتير ده..تنهدت …بتحبني يا يونس.
قام واقترب منها وهتف بعشق…..بحبك دي كلمه قليله عن االي جوايا..اي حاجه رخيصه قدام نظره من عيونك. …من يوم ما وقعتي في حضني وقلبي اتكلبش اتخطفت بعيونك وقلبي دق بعشق..قبل يدها ..تقبلي يا عمري تقبليني عاشق متيم بحبيبه …ابتسمت بسعاده وهزت راسها …ومسك اصبعها وادخل الدبله ثم المحبس …قبل يدها لتصدح بجواره موسيقي التفت ليجد احد عازفين الكمان يدور حولهم ليبتسم له يونس ويشد نيران لاحضانه وظلا هكذا وهو يهمس لها بعشقه وهيا هائمه كانت تداعب يديه حول وسطها وهو َيحتضنها بحنان وهو يضع راسه في شعرها بحب وقلبه سينفلق من سعادته والموسيقي تجعل مشاعرهم تعلو وتعلو لياخذها في احضانه ويدور بها لتهمس بتعمل ايه يا مجنون .
همس…. هرقص بحبيبي مش اللي بيتخطبو بيرقصو .
همست….. والله انت مجنون ليظل يدور بها ويدور وهيا حالمه بين يديه همس… بحبك نظرت اليه بحب هتفت…. يعني مفيش غيري يا يونس والنبي بجد.
هتف …..يمين بالله مافيه مكلبش في قلبي غيرك.
همست بطفوليه…. وتاليا.
تنهد بغلب.. اقول ايه هنجلط يا بنتي بقه
هتفت…. يونس قول هزعل والله وافسخ الخطوبه.
تنهد… حاضر يا اخره صبري والله مافيه زفت… تاليا مشت خلاص وراحت لحالها.
تنهدت…. طب لما كانت في حضنك كت حاسس بايه.
نظر اليها مصعوقا.. وضع يده علي راسها…. مش سخنه امال ايه انت يا بنتي احنا كنا في ايه وانت في ايه.
قطبت جبينها.. يونس انت بتلف وتدور ليه هاه شوفت اهوه ماقلتش لتبتعد…. شوف عشان خايف اقفشك مش كده.
ظل ينظر اليها بعدم تصديق لياتي الرجل يعزف بجواره.. ليهتف يونس ايوه اعزف وغني علي خيبتي يا رب الصبر ليقترب ويهتف. لا يا قلبي ماحسيتش بحاجه عشان كانت عامله عيانه تاليا كانت اختي وبس
هتفت…. مفيش ست وراجل بينهم اخوات.
هتف….. لا َانا عجبه دون عن الخلق ليشدها ويهتف يابت انت فصيله كنا في حال قلبتينا ليه.
هتفت….. ايه مش عجبك يا سي يونس.
هتف …..لااااا عاجبني اهوه والسعاده راشقه في وشي..
لتتنهد….وتقترب منه وتلعب في قميصه ……يعني مش زعلان انك مشيتها.
شدها اليه يحتضنها …..ولا الهوا والله ولا بتيجي علي بالي لتنام علي صدره وتهمس طيب.
تنهد طيب.. ظل محتضنها ليهتف ….يلا يا قلبي نروح وشدها اليه لتصرخ ….يونس والنبي عايزه غزل بنات.
خبطها علي مؤخره راسها… طب بتصرخي ليه وقعتي قلبي.
هتفت…. ايه الله.. ليتنهد ويشدها ويذهب بها يشتري لها ماتريد …اقترب وبدا صانع غزل البنات يصنع اشكالا وهيا سعيده فاعطاها غزل البنات علي شكل قلب كبير احمر اخذته سعيده واحتضنها يونس ورحلا..قترب احد الماره يعطيهم بعض الورود لتاخذها نيران بسعاده ويعاودا الفندق وهو يشبك يده بيدها وهيا تاكل بسعاده لتقابلهَ نفس الفتاه وتذهب معهم للاسانسير لتقترب نيران منه وتلتصق به فكتم ضحكته والفتاه عيونها علي يونس.. وصلا بها الي الجزء الخاص بجناحها لتمر الفتاه بجاترهم لتهتف نيران….. بت تابوت ايه ده.. استدارت لتجده ينظر اليها بهيام وهمس….. ايه هتسيبيني لوحدي برضه.. لتهز راسنا بخجل فهتف اهون عليكي اتساب كده اخاف علي روحي حد يتغرغر بيا وانا ضعيف ووحداني.
خبطته ….اتلم وخش جناحك يلا
هتف…. طب ايه مافيش حاجه تطري علي قلبي للصبح.
لتتنهد وتهتف ….حاجه ايه.
لمس شفتيها لتبتعد…. يلا يا بابا من سكات احنا مخطوبين.
اقترب يحاوطها….طب وماله ما نقضيها متجوزين بالليل ارحمي قلبي المولع هبات لوحدي ازاي..
اقترب يضع يده حولها.. اهون علي حبيبي يسيبني كده وحيد وغلبان والله غلبان..
تنهدت….. وتهتف ….طب ماتزعلش.
هتف بلهفه… ايه هتباتي معايا والنبي.
ضحكت…. انت مابتصدق..همس ولمس سلسلتها……روح يونس مش هتلبسي دي بقه هموت نفسي تلبسيها .
تنهدت لتقترب منه وتقبل خده ….قريب خالص هلبسها وتدفعه وتدخل حجرتها ..اقترب يضع راسه عالباب همس…. بحبك يا بنت الايه.
لتدخل حجرتها وتدور بسعاده كانت تحس بقلبها يخفق تنهدت وحضنت الورود وتاملت خواتمها…وتهمس ….بحبه بموت فيه والله يا رب اهديني وخليني اتصالح عايزه اتصالح عمل كتير عشاني وانا بهدلته برضه ولسه برضه صابر حبيبي يا يونس ..ادلع عليك شويه تغرقني حب بحبه يا ناااسلتذهب وتغير ملابسها وتتجه الي الفراش
كان يونس جالسا لا يجد ما يغعله.. طب ايه هفضل زي خيبتها كده يا رب هعض في الارض جاي اتفسح واورم البت معاقه بس هموت عليها… سمع خبطا عالباب هب بلهفه….حبيبي جاي يا دي الهنا ليفتح الباب ويشدها لينصعق عندما وجد تلك الفتاه التي غمزت له دخلت والتصقت به وتبدا محادثته بالانجليزيه….. انا سيلين انت مصري مش كده..
هتف.. من فضلك اخرجي انا مش لوحدي.
هتفت بدلال .. لا انا شايفاك لوحدك وحابه اقضي معاك الليله.
هتف…. من فضلك اخرحي انا معايا خطيبتي جنبي.
لتهتف ….مفيش مشكله هنقضي ليله من سكات لتخلع بلوزتها لينصعق ويندفع برعب ويفتح الباب ويهتف ……اتفضلي من فضلك.
لتقترب وتحتضنه دفعها…. قلتلك اتفضلي
في تلك اللحظه كانت نيران تسمع اصواتا وهويكلم ….قامت قاطبه …مين معاه…. لتتجه وتفتح الباب المؤدي الي الجناح لتنصعق من وجود تلك الفتاه ويونس يحاول ان يخرحها لتندفع َتصرخ….. مين دي ده البت اللي غمزتلك والله لاموتها السحليه دي جايه تخطفك مني لتندفع وتهجم عليها لتصرخ الفتاه …مسكها حيونس وهيا تصرخ ظلت تتململ بعنف….سيبني سيبني اموتها والله ماهسيبها الواقعه جايالك ليه وقالعه الهانم عالم رخيصه دفعها يونس واستدار واخرج الفتاه لتصرخ….. انت بتحوشني ليه.
هتف…. عشان مانلبسش مصيبه با قلبي هنا ماحدش بيضرب حد.
هتفت…. امال اسيبها تخطفك مني عايزها تاخدك واقف اتفرج.
كانت مشتعله اقترب ….سعيدا خايفه عليا يا عمر يونس اتخطف يا هناك يا يونس حبيبك عايزك ومش عايز حد يخطفك.
نظرت اليه غاضبه ليهتف …..طب زعلانه ليه انا مالي ماهي غارت.
هتفت….. اه عشان مسبسب وتقف ترش برفانات وتتزوق هاه ليه ليه انت ماتلبس اي حاجه لتقترب وتنكش شعره وده نازل سبسبه فيه ليه..بيعملك قمر انكشه ماعتش تسرحه والاخر يجو يحصروني ويبصو علي حاجتي ويغمزو بطل تحط زفت فاهم انت كانت منفعله ووجهها احمر .
نظر اليها بسعاده فلقت قلبه فهيا تغير عليه ليهمس ……..يا قلبي بحبك والله بموت عليه وهو قلبي ماتجيبي بوسه .
قطبت جبينها …..احنا في ايه وانت في ايه مبسوط بنفسك والاجانب بينهبلو عليك.
تنهد.. مانا قلتلك اقعدي معايا اخاف حد يتغرغر بيا زي َمايكون قلبي حاسس دانا والله ولي من اولياء الله.
هتفت…. يونس البت دي كانت عايزه قله ادب صح …..ضحك لتهتف انت بصتلها من ورايا هاه جايالك قوضتك
ليه اشمعني انت انطق عملت ايه.
هتف.. لااا انت هتقلبي عليا لا انا رايح انام اهبدي ببه براحتك ال عملت تصبحي علي خير ابقي اقفلي باب الجناح ….تركها وذهب الي الفراش لتنظر اليه غاضبه…. اقفل باب الجناح اه عشان يبقي لوحده ويجو يستفردو بيه لتندفع وتدفعه فهتف ….فيه ايه.
هتفت…… هتخمد انام واتخمد انت كنان.
نظر اليها وقرصها بشده……. اتخمد انام
لتصرخ وتقف امامه….مش قصدي انا ا. يونس عدي ليلتك ونام عشان والله ماهسكتلك عشان يبقي يتغنزلك قوي لتمد يدها وتعبث بشعره نام نام لتستدير وتعطيه ظهرها .
تنهد بغلب.. يا رب عالمرار
لتهتف.. سمعاك علي فكره..
لينام بجوارها ظل ينظر في السقف ليقوم…. لا مش عارف انام ..ذهب يغير ملابسه .
هبت….. رايح فين.
هتف….. هتهبب اتمشي عشان اعرف اتخمد.
اقتربت وشدت القميص يونس مفيش خروج ماشي وروح نام.
هتف….. هنام بس بشرط.
هتفت…. ايه عايز ايه.
اقترب …..اخدك في حضني نظرت اليه غاضبه.. تنهد….. بلاش خلاص انزل اتمشي وجايز اقابل البت واتشقط انت حره ليستدير. ويخلع بيجامته لتندفع وتشده …..يلا نتخمذ من سكات ضحك وحملها ….هتفوت بغضب…. ايه روح البس.
هتف….. لا انا مبسوط كده شدها وذهب بها للفراش وهيا مشتعله اخذها في احضانه لتضع يدها علي صدره ليسمعها تتنهد ابتسم وقبل راسها لتهمس بعد فتره…يونس
هتف….. اممم.
هتفت….انت نمت.
هتف….. اه وبشخر..
خبطته لتهتف ….كنت عايزه اسألك واوعي تكدب.
تنهد…. اعترافاااااات ليليه.. اهبدي يا قلبي.
لتهتف.. البت عجبتك.
تجمد.. هيا مين..
هتفت…. البت الملونه دا قمر عجبتك صح..
تنهد بغلب….. لا يا قلبي ماعجبتنيش.
هتفت…. انت كداب اذا كت عجبتني انا دا بتنور.
ضحك…. والله طب علي كام فولت..
رفعت راسها …..انت بتتريق
هتف.. نيران انت مش لاقيه حاجه تتخانقي بيها بتنكشي علي خناقه نامي ربنا يهديكي.
هتفت….. اه لغوش لغوش البت طلقه يا كداب.
هتف…. طب يا قلبي هيا طلقه ومزه وبتنور نامي بقه.
هبت… شوفت اهي عجباك اهيه شايفها احلي مني مش كده وكت عايز تنزل وتسيبني.
تنهد.. انزل فين واسيبك فين ليديرها وينظر اليها بحب هيا مين اللي احلي منك يا عمري دانت مفيش في عيني الا انت وبموت عليه ووحشاني عنيه .
شعرت بالخجل….لتداعب صدره وتهمس يعني…. انا بجد احلي منها.
نظر اليها بهيام…. انت في عيني الدنيا ومافيها لتظل تداعب صدره وتتنهد…فهمس ….نيران انا هفطس كده.
همست….. يونسي
هتف …يا لهوي هفطس .. حبيب يونسك.
لتقول.. انا خايفه حد ياخدك مني وانا لسه ماتصالحتش وانتو الرجاله عينكو زايغه.
تنهد…. طب ماتتصالحي يا عمري ولا عيني هتروح في اي حته
همست….. لا عايزه اعذبك شويه وبعدين اتصالح عشان تحرم تزعلني.
ابتسم….والله ولا اوعي اعملها تاني انا برضه دا قلبي هيموت يعني حبيبي هيتصالح في الاخر
لتهز راسنا فهمس…. طب ماترحميني انا علي اخري نيران حبيبيك بيسال هتتصالحي امتي..
لتنظر اليه بحب وهيام.. مش عارفه
اقترب من وجهها يداعبها ليهمس مش عارفه ايه بس اقول ايه.
همست…. قول انك كت وحش.
اقترب ياكلها بعينيه…. اوحش واحد والله بس تحني عليا.
همست…. انت وجعتني هنا في قلبي.
ليقبل قلبها …..هعيش عمري كله اداوي حبيبي.
همست بهيام ونظرت اليه بعشق…… يعني خلاص خلاص ماعتش هتزعلني وترجع وحش خالص.
همس ….قلبي هيقف كده كتير عليا. لا يا عمري والله ماهيحصل..
هتفت ولمست وجهه …وهتستني عليا اتصالح ..
هتف ..انا جبت جاز يمين الله.
همست…. طيب..كنت عايزه عايزه ..اقترب وشدها ..عايزه ايه عايزه تبوسيني صح .
خبطته ..بطل قله ادب ..تنهد عايزه ايه وانا اجبلك حته من السما..لا مش عايزه حته شدها وهمس عيون يونس ..ليرجف قلبه عندما طلبت …..
باينها هتطلبلنا نجاتي يفرحنا …وسيد يا سيد

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اصغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية انتقام عاشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *