روايات

رواية شيطان الإنتقام الفصل السادس 6 بقلم ولاء حامد

رواية شيطان الإنتقام الفصل السادس 6 بقلم ولاء حامد

رواية شيطان الإنتقام البارت السادس

رواية شيطان الإنتقام الجزء السادس

شيطان الإنتقام
شيطان الإنتقام

رواية شيطان الإنتقام الحلقة السادسة

وصل شاكر وفارس وفهد فيلا المقطم والحراسه معاهم فتحولهم باب الفيلا ودخل شاف عربيه ماهر وفهد حط ايده على العربيه لقيها بارده اخد نفس ان مادام العربيه سليمه يبقى اكيد ماهر بخير
دخل شاكر وفتح الفيلا لانه محتفظ بنسخه من كل مفاتيح عقاراته معاه للطوارئ وأولاده كذلك الأمر
لقي الفيلا كلها ضلمة طلع السلم بس حاول فهد وفارس انهم يوقفوه وهما هايطلعوا يصحوا ماهر خايفين ماهر يكون في وضع مش كويس
فارس بتعقل: بابا خليك هنا وانا هاطلع اصحيه واخليه يفوق وينزل
فعلا يا بابا كده كده اطمنا مادام هو هنا وكمان عربيته سليمه يبقى بخير قالها فهد تأكيد على كلام اخوه
شاكر بحزم : انا طالع الصايع اللي فوق علشان يبطل سرمحه وقله أدب وفي الأخر الشغل يتعطل قالها وسابهم وكمل طلوع السلالم ووراه فهد وفارس اللي اتنهد بقلة حيله
دخل شاكر كذا اوضه بس لقاهم فاضيين واتحرك على الأوضه اللي في آخر الدور واخد باله ان باب الأوضه مش مقفول كويس دخل بعصبيه وزق الباب بس وقف زي التمثال من المشهد اللي قدامه وعنيه مبرقه والوضع مختلفشي كتير مع فارس وفهد
شاكر واقف بيبص على ابنه اللي عريان ونايم على الأرض وبنت متكتفه وواضح من منظرها ايه اللي حصلها فهد اول ما عينه
طلع فارس ووراه دكتور حلمي اللي اول ما دخل لقي شاكر واقف وشكله بيقول ان في مصيبه وماهر اللي قاعد على الكرسي وحاطط ايديه على دماغه وموطى رأسه في الأرض وفهد اللي واقف قدام السرير وكأنه مخبي حاجه
حلمي بهدوء: خير يا شاكر باشا جبتني على ملا وشي في ايه
شاكر اخد نفس قصير واتنهد واتحرك ناحية السرير وقاله :عايز اعرف حالتها ايه
حلمي لما شاف منظرها اتفزع وبلع ريقه بصعوبه ورجع لورا خطوتين وبص لشاكر بذهول
شاكر بصوت عالي على غير طبيعته : حلمي شوفها وقولى وضعها ايه
حلمى بلع ريقه اللي نشف من الخضه وهز رأسه : اتفضلوا وانا هاشوفها واطمنك
اتحرك شاكر وفارس وفهد وماهر خارج الاوضه ونزل الريسبشن تحت وقعدوا كلهم في صمت رهيب قطعه
شاكر لماهر: ايه اللي حصل وقتلت مين فهمني
ماهر بصدمه: مش عارف كان حلم ايوه حلم صدقني حلم
فارس بنفذ صبر وعصبيه بعد ما شاف منظر البنت متبهدله من كل نحيه: احكيلنا الحلم اللي فارقنا بيه يمكن نفهم
ماهر FLASH BACK
بعد ما شرب الشبو هو ونادر وكملوها خمره
نادر بسُكر انا هاسيبك واخلع ورايا مزه
ماهر بوضع ميختلفشي عنه خدني معاك
رد نادر بضحك تؤتؤتؤ دي خاص ههههه
ماهر بصوت متقطع عيل واطي
نادر وهو بيتحرك من مكانه باي يا مان
اتحرك ماهر هو كمان وقفل الشقه وساق بالعربيه لقى نفسه مش عارف هو رايح فين طلع على الصحراوي وهناك كان هايخبط عربيه واتخانق مع صاحبها ولما شاف مراته ضربه بالنار ورمى ابنها على الأسفلت وخبطها بالمسدس على دماغها وجابها هنا وربطها وفضل يضرب فيها واغتصبها اغتصاب وحشي
END FLASH BACKE
شاكر بذهول : يعني عايز تفهمني انك قتلت الراجل وابنه وخطفت مراته واغتصبتها وتقولي حلم انتا دمرتنا وضيعتنا بعدم مسؤليتك
قطع زعيقهم نزول الدكتور حلمي من فوق
دكتور حلمي بعمليه اتكلم وهو متردد : للأسف البنت لازم تتنقل المستشفى حالا
شاكر بفزع وعصبيه: ليه اعمل كل المطلوب هنا مينفعشي البنت دي تخرج من هنا تحت أي ظرف يا حلمي
حلمى بتوضيح : يا شاكر بيه البنت عندها نزيف وتهتك في الرحم وكدمات في مختلف جسمها خلاف كسور في الكاحلين ومعصم الأيدين الاثنين وكسر في الفك واخد تنفس وكمل وللأسف تهتك في فتحة الشرج بخلاف النزيف اللي حصل في حروق شديده في بعض الجروح وللأسف لازم تدخل عمليات حالا ولازم اشاعه علشان تحدد لو في نزيف داخلي
شاكر رجع لورا بخضه وكأن حد كب عليه جردل ميه سقعه في عز الشتا حاول يجمع كلام اكتر من مره بس حس انه فشل اترمى على الكرسي وراه وحس ان عقله وقف
فارس حس بالموقف اللي ابوه فيه واتكلم هو: طيب يا دكتور حضرتك اطلع اعمل كل اللي تقدر عليه وانا دقايق وهاطلع حضرتك
فهد بحكمه : بابا دي روح انسانه خلينا ننقذها الأول وبعدين نحدد خطواتنا
واضح على صوته وملامحه: ايوه يا بابا
شاكر: انتا فين
فارس: في الطريق قربت اوصل
شاكر: تمام اول ما تخلص تحصلني على المستشفى
سابها جاره على الكرسي وكمل طريقه ونزل الشركه
وصل شاكر وحلمي مع وصول عربية فهد وماهر اللي طول الطريق الصمت كان سيد الموقف
عند الباب الخلفي للمستشفى رفعت مدير المستشفى : تمام يا شاكر باشا انا خليت قسم العنايه اللي في الدور السابع ونقلتهم القسم اللي في الدور الرابع
شاكر اتنهد: تمام
نزل حلمي وقاله: دكتور رفعت محتاج ترولي حالا
كشر رفعت وشه وسأله: ليه…؟
حلمي بوادر نفاذ صبر: معايا حاله حرجه اخلص بقى يا دكتور رفعت
حاضر حاضر
وفي اقل من دقيقتين كان في ترولي وحطو البنت عليه واتحركوا بأسانسير العمليات على الدور السابع ودخلت الاشاعه والكل بره في حاله ترقب في انتظار يشوفو البنت حالتها ايه
**********************
عند محمد الحاج هاشم استلم جثمان الصغير الذي لا حول له ولا قوه ملفوف في كفن صغير ضمه لحضنه وااااو وألف ااااه من وجع الفراق ادمعت عيون الجميع عند تحركه بالصغير
الحاج هاشم لنفسه :اااااه يا ابني يا فرحه كان عمري قصييير اوووووي يارب الصبر يارب على قلب عجوز كسره الزمن من كتر الفراق الصبر يارب مش معترض اللهم لا اعتراض على حكمك ولا راد لقضائك دفنت ابني ودلوقتي هادفن ابن ابني ااااه يارب لحد امته وحشني حبايبي اوي يااااارب
عصام بوجع : هاته ياحاج وخليك مع ابنك مينفعش يفضل هنا لوحده ولا أمه اللي بقت مش حاسه بالدنيا
مده ايده ياخدو بس الحاج هاشم مسك اوي في الطفل ودموعه غلبته
وحد الله يا حاج إكرام الميت دفنه سلم الأمانه لربنا
صعب عليا اوي يا عصام ادفن بإيدي حبايبي ربنا ما يكتبها على حد يا ابني ادفنه مم غير ابوه وأمه اللي لسه يا عالم حصلها هي كمان ايه
عصام بدموع محبوسه: وحد الله يا حاج وهات الولد خلينا نلحق الطريق
مش هشوفه تاني يا عصام السلام امانه على عمك يا حمزه قوله جدي بيقولك ضهره اتكسر يا ابني قوله وحشت ابوك اوي يا ابني قوله اخوك في أمانة ربنا وابوك تعب يا حمزه
عصام ودموعه نزلت: وحد الله يا حاجه
قطع وجعهم صراخ الحاجه منيره بوجع ودموع بقت زي الشلال مبينشفش: خلاص يا هاشم هاتدفنه هان عليك تحطه هو كمان في التراب خلاص معدتش هشوفه تاني هان عليك يا عصام هان عليك محمد هاتقدر تحط عينك في عينه وتقوله انا دفنت ابنك من غيرك سيبه يا حاج سوئت عليك حبيبك النبي
عصام وهو بيقومها من الأرض: يا حاجه إكرام الميت دفنه
منيره بصراخ: ميت لا والله لا قوم يا ضي عيني قوم يا قلب ستك اللي اتفطر من الوجع يا ضنايا قوم ابوك مهيتحملش قوم يا حمزه قوم يا واد
عصام بوجع :يا حاجه وحدي الله اخده من ايد جده اللي فضل متبت فيه لآخر لحظه واتحرك عصام من المستشفى في طريقه للفيوم ليودع حمزه لمثواه الأخير
يا تري اللي جاي مخبي ايه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية شيطان الإنتقام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *