روايات

رواية جحيم الوحش الفصل الأول 1 بقلم يارا علاء

رواية جحيم الوحش الفصل الأول 1 بقلم يارا علاء

رواية جحيم الوحش البارت الأول

رواية جحيم الوحش الجزء الأول

جحيم الوحش
جحيم الوحش

رواية جحيم الوحش الحلقة الأولى

كانت ماشيه بليل لوحدها وهي حاسه برعب فاجاءه لاقت عربيه في وشها راحت جريت عليها وهي بتقول بلهفه:لو سمحت ممكن توصلني اصل الحته ضلمت وانا خايفه.
الشخص ال في العربيه بصلها بخبث وقال:اتفضلي .
راحت ركبت وهو بدء يسوق لغايت أما وصلوا لمكان فاضي مفيهوش حد.
البنت بخوف:انت جايبني هنا لي مش انت هتوصلني.
الشخص بخبث:اممم كنت هوصلك بس الصراحه انتي عجبتني وانا لما حاجه بتعجبني باخدها .
البنت بخوف:قصدك اي.
الشخص :قصدي اني هاخد ال عاوزه وبعدين ارميكي(قال كده وشدها برا العربيه ورمها علي الارض وهي فضلت تصرخ برعب وترجع ورا)
البنت:لا ارجوك متعملش فيا كده انا فرحي بكرا ارجوك ابعد.
الشخص:هو دخول الحمام زي خروجه يا حلوه ولا اي .(قال كده واتهجم عليها وهي بتصرخ وتحاول تبعده بس هو كان اقوي منها بعد وقت بعد عنها بعد ما خلاها تفقد اعز ما تملك راح بص عليها لاقاها فاتحه عينيها وبتبص فوق ودموعها بتنزل ومش بتتحرك راح قام بكل برود وراح ركب عربيته ومشي أما هي كانت عامله زي الميته مكنتش بتتحرك بس بعد شويه قامت وهي بتعيط بقهر ودموع وبصت لنفسها بكسره راحت قامت بهدومها المقطعه وفضلت تجري وهي منهاره لغايت أما وقفت تكسي وركبت والراجل ال في العربيه كان بيبصلها بقرف وهي قالتله يوصلها البيت فعلا وصلها وهي طلعت فلوس من الشنطه ال كانت معاها وادته فلوس وهو مشي وهي جريت علي شقتها وفتحت الباب واتفاجاءت بأهلها و خطيبها واهله وال كان هيكون جوزها الكل وقف بصدمه من منظرها وهي كانت بتحاول تستر نفسها امها جريت عليها وهي مصدومه.
الام(نعمه):اي ده يا ورد شكلك كده لي.
ورد دموعها زادت ومش اكلمت وجريت علي الاوضه .(وكل الموجود مصدوم راح خطيبها قال )
سمير خطيبها بزعيق:ورد اطلعي هنا فهميني قولي أن ال في بالي مش صح ورد ردي.
ام خطيبها:انا من الاول قولت أن الجوزاه دي متنفعش شوفت حصل اي كان المفروض تمنعوها تخرج في الوقت ده بس نقول اي بق يلا يا سمير يابني نمشي.
سمير بعصبيه:انا مش ماشي غير ما افهم ازاي حصل كد رد يا عمي مش دي بنتك المحترمه اهي شوفت اي حصل قولتلها بلاش الشغل ده بس هي مش سمعت الكلام وده آخرته انا خلاص مش هكمل وياريت حاجتي توصلي .
ابو رود بكسره ودموع:بالله عليك يابني ما تعمل كد الناس هتكلم كد ارجوك استر علينا يابني اجوزها لمدة شهر بس وطلقها .
أمه بزعيق:يعني اي انتوا عاوزين ابني يشيل شيلة غيره خلاص بنتك مبقتش بنت بنوت قال عاوزين ابني يشيل شيلة غيره يلا يابني.(قالت كد واخدت سمير وطلعت من الباب الشقه وهي بتزعق )
ام سمير:اسمعوا يا حاره شوفوا الناس ال معندهاش دم عاوزين ابني يشيلوا شيلة غيره .(كل الناس طلعت علي صوتها ووحده اتكلمت وقالت)
الست:في اي يا ام سمير.
ام سمير:البت مبقتش بنت بنوت يا عالم عاوزين ابني يجوز بنتهم بعد ما خلاص مبقاش ليها لازم.
الست بشهقه:يالهوي ربنا يسترها علي ولادنا.
ام سمير:يارب الحمدلله ربنا كشفها علي حققتها يلا يابني نمشي.
سمير:يلا.(ومشيوا والناس بتكلم وأبو ورد وامها كانوا جوا وسامعين ال حصل وأبو ورد مستحملش ووقع الارض وهو حاطط أيده علي قلبه ومش قادر يتنفس)
نعمه بصريخ:محمد في اي حد يلحقنا ياناس الحقوني جوزي بيموت الحقوني يا عالم .
ورد سمعت الصريخ وطلعت جري بعد ما لبست اي حاجه وجريت علي ابوها وهي بتقول: بابا.
نعمه بزعيق:ابعدي انتي السبب منك لله يا شيخه .(وردت بعدت بدموع ونعمه لسه بتصرخ والناس كسرت الباب ودخلت وشالوا ابو ورد وودوه للمستشفى ولما ورد كانت عاوزه تروح أمها رفضت وورد فضلت واقفه ودموعها نازله بقهر وبعدين دخلت الاوضه وقفلت عليها)
(في المستشفي)
وصل محمد وام ورد جنبه وهي بتعيط وفي واحده جراتها هي ال فضلت معاها والباقي مشي المهم دخلوا محمد اوضة طورائ وبعد ربع ساعه الدكتور طلع وهو باين عليه الحزن.
نعمه بخوف:خير يا دكتور جوزي عامل اي.
الدكتور:انا مش هخبي عليكي جوزك جه هنا وهو عنده ازمه قلبيه حاولنا نعمل إنعاش القلب بس للاسف مقدرناش ننقذه الباقية في حياتك .
نعمه اتصدمت وفضلت تصرخ وتقول:لا يا محمد متسبناش لوحدنا احنا معدناش حد غيرك يا محمد.
جراتها: اهدي هو في مكان احسن ادعيله بالرحمه ويلا عشان ناخده ندفنه إكرام الميت دفنه بردك يلا (جراتها قالت كده واخدتها وروحت والمستشفي هي ال هتغسله وتكفنه)
_____
(في بيت محمد)
نعمه وصلت وهي بتصرخ وتعيط ولما دخلت شقتها لاقت ورد طالعه من الاوضه بتجري عليها .
ورد بدموع:ماما بابا فين.
نعمه:مات.
ورد اتصدمت وهزت راسها بلا وقالت:لا يا ماما انتي بتهزري صح انا مش ذنبي حاجه والله قولي انك بتهزري يلا قوليلي بق بابا فين.
نعمه ضربت ورد قلم وقالت بقسوه:……
يتبع….

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية جحيم الوحش)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *