روايات

رواية محتاله اقتحمت حياتي الفصل الخامس 5 بقلم ميرفت سعيد

رواية محتاله اقتحمت حياتي الفصل الخامس 5 بقلم ميرفت سعيد

رواية محتاله اقتحمت حياتي البارت الخامس

رواية محتاله اقتحمت حياتي الجزء الخامس

محتاله اقتحمت حياتي
محتاله اقتحمت حياتي

رواية محتاله اقتحمت حياتي الحلقة الخامسة

ادهم: بس مكنتش متصور أنه غب.ي كده ويدخل عليه حكاية فقدان الذاكرة دي
غيث: هو فعلا غب.ي المهم دلوقتي نور هنشوف ازاي هخدها منه
ادهم : وانت فاكر أنه هيسمحلك انت عارف نور بالنسبة له اي
غيث: طبعا عارف انه مش هيسمحلي بس مش هنسيبها كده
ادهم : اكيد ثم قال بمرح : مقولتليش هتعمل اي في روح
غيث بضحك: امشي يالا من وشي
★★★★★★★★★
روح كانت بتحضر الاكل علشان غيث لما ييجي وهي لازم تتعامل طبيعي علي أنهم متجوزين وفجأة لقت فونها بيرن بأسم عصام اتوترت ومش عارفه تقوله علي موضوع الجواب ولا لا طنشت اول ره وتاني مره ولكن مع استمرار الرن ردت
روح بخوف: الو
عصام: اي ياروح مش بتردي ليه
روح بتوتر: احم مكنتش سامعه الموبايل
عصام: تمام في اخبار جديده
روح مش عارفه تقوله علي الجواب ولا لا ولكن قررت متقولش له : لا لا محصلش حاجه
عصام بعصبيه: ازاي يعني امال أنا بعتك ليه شكله موثقش فيكي
روح: طب انا مالي
عصام: اعملي اي ياروح أنا مش بعتك علشان تطبخي وتعيش غيث سيد سيد
روح: طيب هحاول
عصام: لا متحاوليش المره الجايه لما اتصل تقولي ليا اخبار جديده
روح بزهق وخوف:طيب أنا هقفل دلوقتي سلام
وقفلت وهي بتفكر تعمل اي تروح تقول لغيث بس هيعمل فيها اي اكيد مش هيعديها بالساهل تهرب مفيش حل غير أنها تهرب وتختفي من عصام ومن غيث ودخلت الاوضه متغليه فرصة أن غيث مش موجود وحضرتك شنطتها اللي جت بيها هنا وكانت لسه هتغير هدومها علشان تمشي ولكن سمعت صوت عربية غيث تحت خبت الشنطه علشان مش تبان ورجعت تاني المطبخ وهي متوتره غيث دخل وكان بيدور عليها
غيث: روح
روح بتوتر: احم انا هنام ياغيث
غيث بابتسامه: بتعملي اي
روح: في المطبخ هكون بعمل اي
غيث: وجهة نظر عامله اكل اي النهارده ؟
روح:لحمه وباميه ورز
غيث بهدوء: امممم
روح بتكشيرة: اي الاكل مش عاجبك ولا اي
غيث وهو بيقرب وبيحضنها من ضهرها : لا مش حكاية كده بس شكلك ناسيه أني مش بحب الباميه
روح بتوتر من قربه وبتحاول تبعد: ه اه معلش نسيت
غيث بغموض: مالك ؟؟
روح وهي بتحاول تبعد: مفيش بس انت لازق فيا كده ليه
غيث برفع حاجب : لازق المفروض انك مراتي ولا اي
روح بتوتر: ايوه بس انا دلوقتي في المطبخ بعمل الاكل
غيث بغمزه: خلاص هستناكي لما تخلصي
روح بخوف: تستناني اي
غيث بخبث: اي مش بتقولي في المطبخ ومينقعش اقرب منك يبقي مستني بقا لما تخلصي
روح كان وشها احمر وساكته
غيث : هروح اخد شاور تكوني خلصتي
روح بخجل:تمام
غيث باس أيده وحطها علي خدها ومشي وروح. كانت واقفه مصدومه وشها احمر ومستغربه هو بيعمل كده ليه بس قالت إنه عنده حق ما هو مفكر أنها مراته
غيث وهو في اوضه بخبث: صبرك عليا ياروح
★★★★★★★★★★
نور كانت قاعده في اوضتها مستنيه اي مكالمه من غيث علشان يقولها هيهربها ازاي وفجأة لقت عصام داخل ولكن مكنش طبيعي كان بيطوح في مشيته وكان باين أنه سكران!!!
عصام بسكر: انتي لسه صاحيه
نور: بخوف: ايوه
عصام بسكر وهو بيقرب منها: بتعملي اي من غيري
نور وهي بتقوم من علي السرير: كنت هنام
عصام وهو بيشدها: طب يلا ننام سوا
نور: لا جعانه هاكل الاول وبعد كده هنا….
عصام: نور انتي بتتهربي مني ليه
نور بتوتر: مش بتهرب منك
عصام بدموع: لا بتتهربي مني مش بتحبيني زي ماانا بحبك انا بحبك يانور ليه عايزه تبعدي عني
نور بدموع وحب: أنا بحبك ياعصام بحبك والله بس انت اللي فاهم غلط هضيع وضيعني من ايدك علشان اوهام في دماغك
عصام بغضب وهو بيزقها : لا مش اوهاام مش اوهام انتي مش بتحبيني بتحبي غيث بعتيني وروحتي له
نور بغضب ووجع لأنها اتخبطت في جنبها : كفايه بقا ياعصام كفايه هتفضل كده لحد اي أنا تعبت منك كفايه ياعصام وارجع عصام حبيبي بتاع زمان عصام اللي كان بيخاف عليا من نفسه عصام اللي مهما كنت اعمل كان بيسامحني وقال إنه عمره ما هيسبني
عصام كانت دموعه نازله : انتي خونتيني
نور وهي بتقرب منه: عمري ما عملتها ولا هعملها لو فتحت عينك شويه هتعرف اني معملتش كده لا أنا ولا غيث نعمل فيك كده
عصام كان لسه هيتكلم ولكن قطع كلامه رنة فون نور وكان غيث………

يتبع……

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية محتاله اقتحمت حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *