روايات

رواية انتقام عاشق الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم ميفو السلطان

رواية انتقام عاشق الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم ميفو السلطان

رواية انتقام عاشق البارت الثالث والثلاثون

رواية انتقام عاشق الجزء الثالث والثلاثون

انتقام عاشق
انتقام عاشق

رواية انتقام عاشق الحلقة الثالثة والثلاثون

وقف يونس ينظر اليها غير مصدق فهيا تقف امامه وسلسلتها تنير رقبتها احس بقلبه يضخ دما وترقرقت عيونه بالدموع اقتربت ومدت يدها تمسح دمعته فهمس وعيونه منصبه عالسلسله ..قلب يونس وقلب نيران رفع وجهه اليها وهيا تبتسم ظل يتنقل مابين وجهها والسلسال ليندفع ويحتضنها بقوه كان يعتصرها وقلبه هائج …ااااه مش مصدق معناه ايه ده بجد اللي انا شايفه ابعدها ينظر اليها ويلمس السلسله ويدفعها مره اخري لاحضانه….. نيران انت لبستيها صح انا مش بحلم حبيبي رجع قلبي علي قلبه نيران قولي حبيبي قال انه هيلبسها لما يسامح حبيبي سامحني .كان ينظر اليها وعيونه تلمع بالدموع .
اقتربت وحاوطته بسعاده فرفعها اليه ..نيران بتقلك انها مسامحاك يا قلب نيران. نيران بتقولك انها عايزاك راجلها وحبيبها وابو عيالها .نيران بتقلك انت دنيتي اللي ماعشتهاش وعايزه اعيشها عايزه اعيش دنيه يونس سليمان اللي انا متاكده انه هيعيشني احلي دنيا اللي يعملي ده كله يبقي عاشق انا كت غبيه كنت موجوعه ماقدرتش ازاي قلبك دهب وسامحت ناظم عشاني كنت غبيه وموجوعه انا كمان طالبه سماح منك انك اتوجعت برضه طالبه سماح اني عذبتك في بعادي كان لازم اعرف انه غصب عنك وتربيتك وظروفك وانك تتخلي عن كل ده وتسامح عشاني كان لازم اقدر بس ربنا عمل كل ده عشان نعرف ان العشق اللي بينا مهما طال الزمن قلب نيران لازم يبقي لقلب يونس ونس وحبيب انت العشق اللي انكويت ببعاده ومن دلوقتي لازم تعرف وتعمل حساب ان نيران يونس عشقها الوحيد لا يوم هتبعد ولا هسيبك اصلا تبعد انهارده انا وانت اتربطنا ببعض العمر كله واستحاله اسيب اي حاجه تبعدنا لحد ما اموت يا يونس هتفضل راجلي لو الزمن عدي والشيب خط هتفضل راجلي لو ايه ماحصل هتفضل راجلي ..اقتربت وقبلت شفتيه بنعومه نيران بتقلك تقبلها هيا حبيبه تقبل اللي وجعتك حبيبه تقبل تنسي كل حاجه نيران تحت امرك تعمل فيها مابدالك تحب تعشق انا تحت ايديك ماهقول لا .
ظل ينظر اليها وكلماتها تتغلغل تروي ضنك قلبه وقلبه يصرخ من سعادته شدها بقوه وانهال عليها يقبلها قبلات عاشق هامسا…. مش مصدق مش مصدق انا استحق كل ده حبيبي اخيرا راضي بيا وبحضني وقلبي علي قلبه مش مصدق احمدك يا رب نيران انا متيم بيكي عايز بس ابصلك وتفضلي قدام عيوني .
التصقت به بدلال.. قدام عيونك وفي قلبك العمر كله يا يونسي مش يونسي برضه ..حبيبي اللي بحبه وبموت عليه .
احس بمراجل تشتعل بداخله ورغبته تتصاعد فهمس .،حبيبي هيموت عليا امال انا ايه دانا حاسس ان الغلايه هتخلص عليا شدها وداعب جسدها الحلويات بتاعتي هتموت عليا ماتوريني ازاي . ليهتف بانفعال طيب ايه قولي يا قلبي
لتشيح بوجهها خجلا اقترب منها وهمس …..حبيبي كده خلاص ماعتش زعلان والنبي بجد
لتهمس ….شويه صغننه
قبلها قبلات متفرقه لتتنهد ليهمس …..حبيبي عايز يتصالح طيب..سمعهالي
نظرت اليه بحب ليهيم بها وبوجهها. يتلمسها بحنان همس ….حبيبي قول يا قلب يونس عمري والله ولا يوم الا ماعشقتك َحبيتك وهتجنن عليكي قولي تاني يا واخده عقلي وقلبي حبيبي هيتصالح اخيرا
لتتنهد وتهمس ….اه نتصالح خلاص لو عايز.
هتف …لو عايز دانا قلبي هيقف لينهال عليها ويتوه معها في قبله حارقه لتستجيب له وتذوب معه ….ظلا فتره ليبتعد ويهمس حاسس اني كت في نار وحبيبي خرجني منها نيران انت هتبقي بتاعتي مش كده يا عمري .
ضحكت ودفعته بدلال…. لا يا بيبي احنا مخطوبين .
نظر اليها مصعوقا .،نعم ياختي هو ايه انت عبيطه يا قلب يونس .
اندفع يحتضنها .،لا الخطوبه اتفشكلت دا حبيبي لبس سلسلتي انت باينك فاكراني بقيت سوسن نسيت يا وحش كان فيه طحن ببيحصل .
خبطته وهتفت .،يلا يا بابا انت هتضحك عليا انا مخطوبه اما نتجوز . والبس فستان انت هتضحك عليا يلا من هنا بقه كفايه حب كده خلي شويه لبعد الجواز .اقترب منها وحاوطها وهمس ..عيوني
ابتسم ونظر اليها بعشق تنهد واخذها وهتف ..تعالي ..ذهب ورجع اليها بعلبه كبيره قطبت جبينها فهتف….. افتح يا مز شوف حبيبك جايبلك ايه .اقتربت وفتحت العلبه كان هناك فستان مطرز علي اعلي مستوي فستان ملكات عن حق نظرت اليه وهمست دا بتاعي يا يونسي …
ابتسم بحب .،بتاعك يا روح يونسك ..،ظلت تتلمسه وتخرجه وتدور به دا حلو قوي نظرت اليه بعشق واندفعت تحتضنه احبك اكتر من كده ايه قلبي ماعتش مكان لفرح كده ..
هتف ….كنت عامله مفاجاه القاعه اتحجزت وهيبقي اكبر فرح في الدنيا المكان اللي حبيبي كان بيتمناه وكل اللي حلمنا بيه في الكوخ فاكره .
دمعت عيناها وسالت دموعها ….يونس انا خايفه انا فرحانه قوي عمري ما فرحت يا عمري .
شدها اليه وهتف ..كل اللي جاي فرح انا كمان مافرحتش وعشت ايام ربنا عالم بيها عذاب وتشرد وعشق بيوجع عشقك كان بيوجعني كنت بتجنن عليكي وجوايا بيموتني يوم اعذبك العذاب بيبقي بيقطع جوايا كانت دموعك بتنزل تكويني حقك عليا يا عمر يونس هفضل عمري كله اكفر عن ذنبي وافعالي .
نامت علي صدره وهمست يونسي بطل تتكلم خلاص انا حبيتك خالص بطل تقول حاجه عن اللي فات انت روحي وراضيه بيك روحي .،ظل محتضنها همست يونس كنت عايزه انام في حضنك بس تبقي مؤدب .
ابتسم وانحني يحملها علي الفور وذهب بها للفراش واراحها بهدوء ونزل بجوارها وركن يتاملها وهيا تتامله همس ….بحبك .
ابتسمت واقتربت وقبلت خده وهتفت .،انت جميل قوي وانا فرحانه قوي .
شدها اليه وهتف ..يا رب العمر كله اقدر افرحك ..
همست .،يونسي عايزه اجيب اولاد كتير يملو البيت انا ماليش حد خالص عايزه ولادي بتوعي احبهم ويحبوني .
ابتسم وداعب جسدها .،عايزه تعدي لحد كام .
شهقت ..بطل الله انا بحلم هتقل ادبك .
هتف ..هموت واقل ادبي يا بت تعالي بس دا لسه اسبوع وبدا يداعب جسدها وهيا تتملص منه وتخبطه وهو يضحك وبدا يدغدغها وهيا تضحك بصوت عالي وتهتف ،،بطل هنتفضح صوتي كانت تضحك بشده.
هتف .،لا خليهم يسمعو اصلو عيب سمعتي بقت طين يا قلب يونس ..
هتفت بطل بقه اوعي والله اقوم .
اندفع وشدها وركن عليها…. والله بروحك تتحركي من حضني .
تنهدت ….مانت مش بتسكت .
همس وعيونه تشع رغبه .،ماهو حبيبي منشفها طب اي حاجه .
تنهدت وهمست ….طب هبوسك بس ماشي .
هز راسه اقتربت وقبلت خده فهمس…. بس دي اهون علي حبيبي .
همست بخجل ….عايز ايه تاني بطل بقه انا عايزه اعمل عروسه .
هتف .،طب سيبيني بس اعمل اي حاجه الا هبقي عريس محصور وشدها وانهال عليها وتاه معها واستكانت هيا سعيده بما يفعله من عشق ابتعد اخيرا وهمس قلبي هيخرج من مكانه بس عشانك اموت روحي اندست في احضانه ونامت بسعاده وهو مازال في جعبته الكثير والكثير لاسعادها .
مرت الايام ويونس يغرقها بعشقه ….دخل عليها وهتف حبيبي اقترب واعطاها ورق ..قطبت هيا ..ده ايه يا يونسي .
هتف ..دا ورق شركات مراد الريميسي كلها اتنقلت باسمك الريميسي جروب بقي باسم نيران ..تنهدت بوجع ..وخالد فين
هتف بغضب ..خالد غار في نصيبه ماتجيبيش سيرته تاني .قدامه سنين يتعفن في السجن .
تنهدت واقتربت منه وهتفت .،يونسي ممكن تسمعتي ..عمي مراد كان حنين قوي صحيح مالحقتش بس هو لو كان قعد كان هيديني من قلبه وانا ماقدرش ابتدي حياتي وخالد بيتدمر ….اه وجعني اه بهدلني بس دا الوحيد اللي ليا في الدنيا الوحيد اللي من دمي .
نظر اليها مصعوقا….. يعني ايه عايزه تسامحيه .
هتفت….. مانت سامحت ناظم عشاني ،،انت متخيل خالد لما يخرج من السجن هيبقي ايه. خالد ابن مراد الريميسي هيترمي في الشارع ويبقي حرامي او نصاب ومش بعيد يرجعلنا ويبقي غله زايد. لا يا يونس انا عايزه اعيش سعيده ولا يوم افكر ان حد يرجع بنتقم مني ومن ولادي عايزه دنيا كلها تسامح مش متخيله خالد يرجع بولاده ينتقم من ولادي يا يونس .
تنهد ونظر اليها ..الانتقام بيكوى ومش هيروح الا اما الاذيه تحل وانا استحاله ارضي لولادي كده .خرجه يا يونس واديله شركات عمي خرجه خالد كان وحيد عمي والغيره نهشت قلبه فاكر اني جيت وخدت مكانه عند عمي خرجه عشان حياتنا مايبقاش فيها تكرار وانتقام .
ابتسم واحتضنها ..انت دنيا لوحدك انت قلب دهب يتوزع عالكون.
هتفت….مش حكايه قلب انا خايفه تتكرر حكايتي يطلع ابن خالد والا بنته يكملو انتقام لا يا يونس خالد مهما كان من دمي وابن عمي وعمي مراد مايستاهلش مني كده ..اقتربت منه ..عشان خاطري رجعه يا يونس انا عايزه ليا عيله خالد يتجوز وولاده يبقو مع ولادي .
تنهد يونس وهتف .،اللي تامري بيه يا قلب يونس .ابتسمت واحتضنته فهتف ….ايه حبيبك فاكره انت الكل ونسياه .
هتفت بعشق ..انساك ازاي انس روحي امال بعمل كل ده ليه بقرب الحبايب وبشيل اي حاجه ماتسعدناش عايزه اسعدك وبس مافيش حد يقرب من عشنا .
حاوطها ….وانا استحاله اسيب مخلوق يقرب من قلب يونس مش قلبه برضه ..كان يداعب وجهها فهمست بخجل قلبه بس دا قلبه وروحه ودنيته والنفس احتضنته انا سعيده قوي يا يونسي رفعت وجهها وطي كده .
تنهد وهتف بغلب ….يادي وطي يا بت هفطس ارحميني بقيت مشدد تازله بوس في خدي لما السر الالهي هيطلع من كتمتي .
قطبت جبينها…. ايه ده بتقول ايه لاتوطي وابوسك براحتي انت فاهم مش عايز تتباس انت حر انا عايزه وعموما خلاص مش عايزه واستدارت اندفع وحملها وهو يهتف ،،هو مين يا قلب يونس اللي مش عايز يتباس دانا عايز افرتك حبيبي بس يديني فرصه خدي انهري وبقيتي اشتكي من قله الهشتكه ،،داعب جسدها هتهشتك امتي يا مز يابو شعر نار .
خجلت ..بطل الله احنا مخطوبين وبعدين يكون في علمك هتزعلني ماهبوسش خدك كمان يلا بقه ومش هتبقي حبيبي .
ركنها عالحائط وحاوطها ….طب بصيلي كده وقولي اني مش حبيبك .
تنهدت ولم ترفع راسها نزل بجوار وجهها وانفاسه تلفح وجههى هامسا…. بصيلي يا واخد قلبي وقول .
همست ،،لا مش هقول انا بطل الله .
داعب خدها .،لا سهله خالص رفع وجهها لتتلاقي عشق عيونهم همس ….قولي مانتش حبيبي يا يونسي .ظلت تنظر اليه بعشق لتندفع وتحتضنه بقوه بطل اوعي تقولي كده دانت حبيبي وروحي والله روحي .
اعتصرها واطلق تنهديه…. وانت قلبي وحبيبي يعمل ما بداله يبوس خدي يبوس شعري يحصرني ومايبوسش خالص انا تحت امره .
ابعدت وجهها وقبلت خده مرارا…… بحبك يا بطتي يا واخد عقلي انت .
تنهد ..حاسس ان جوايا غلايه هتموت وتطلع .
هتفت بدلال ..ايه وحشتك .
هتف .،بطلي دلع انا علي تكه وهنسي الخطوبه وهفطسك انت حره بتحربي تموتي في ايدي .
داعبت قميصه وهمست بدلال ..واهون عليك يا يونسي .
ظل صامتا يتحكم في نفسه انحني وحملها فصرخت ….يونس بتعمل ايه .
هتف ..هفسخ الخطوبه يا قلب يونس .
تململت بعنف .،يونس بطل احنا هنتجوز كمان يومين اوعي والله ازعل .
هتف ..حبيبي يزعل شويه انما انا هفطس يمين الله اراحها وركن عليها فهمست ….اخص عليك مش قولت مش هتزعلني خالص .
تنهد بغلب .،طب اي حاجه طيب حبيبك ماعتش نافع الكتمه وحشه .
داعبت وجهه فهتف .،يا نيران هو انا حلوف قدامك نازله لعب في جتتي وترجعي تقولي ماتزعلنيش طب هاتي بوسه .
همست ..لا هتقل ادبك وانا مابحسش ومش هعمل عروسه كده .
ضحك ..طب نقل ادبنا شويه وهنعمل احسن عروسه وعريس .
نظرت اله ..يونسي عايزه اكون ليك وانا علي اسمك ومكتوبه باسمك حرم يونس سليمان .
احس بالوجع ..عيون حبيبي يؤمر اللي يحبه هعمله .
همست ….ماتزعلش والله انا كمان يعني يعني .
اقترب سعيدا ..ايه فرحيني قولي .
همست ….ماتبصليش كده بتكسف .
ضحك ..طب قولي بدل ما هيبقي بص وعمايل .
همست ،،انا كمان عايزه اقرب وابقي ليك بس وانا علي اسمك عايزه احس بحلاوه اني مراتك وبديك نفسي وانا مراتك وكل الناس عارفه نزلت دمعه من عيونها ..انت ماكنتش بترضي تقول اني مراتك .
ابتلع ريقه بوجع وشدها اليه وهمس ….لو ينفع اعيد الزمن واشيل اللي عملته كنت عيدته لو هقعد عمري كله اعتذر مش هيكفي حقك لا يا عمري دانت مراتي والناس كلها هتعرف اني طلت السما ولو مش عايزاني المسك مش هعمل الا اما حبيبي يحب ويبارك قربي .
ابتسمت له وقبلت خده ونامت علي صدره ..انا مش بقلك كده عشان تزعل انا سامحت ونسيت من كتر السعاده اللي انت حاططني فيها .
شدد عليا ……..وانا مانسيت ولا هنسي وهفضل عمري تحت رجلك وشدها اليه يدخلها ضلوعه اندست في احضانه تتمتع بحنانه ونامت سعيده تدعو بحياه قادمه ..
مرت الايام واتي ميعاد الفرح لبست نيران الفستان وتزينت كانت تشبه الملاك حضر يونس ونظر اليها دمعت عيناه ان حبيبته ستكون له اخذها ونزلا القاعه كانت علي اعلي مستوي وبها من المدعوين الكثير من عليه القوم والطبقه المخمليه بدا يرقصان في دنيا غير الدنيا وهما متعلقين ببعض اتي موعد كتب الكتاب جلست نيران ويونس هتف الماذون …..مين وكيل العروسه .
سمعا صوتا يهتف ..وكيل العروسه خالد مراد الريميسي .
هنا وقف يونس مسكت يده نيران ونظرت لابن عمها اقترب منهم وهتف .،انا جاي قدام الناس دي كلها اطلب سماح بنت عمي اني كنت خاين الامانه والعهد بعترف قدام الناس دي كلها اني كنت واطي وزباله .
وقفت هيا وهتفت ماتقلش كده انت ابن مراد الريميسي
هتف .،ابن مراد الريميسي ما يسرقش بنت عمه ويحبسها انا شيطاني عماني لما يونس خد كل حاجه وشردني حسيت ازاي رفست النعمه اللي ربنا ادهالي لا انت تستحقي كده ولا ابويا يستحق اسمه يروح بالعار كده …اقترب لما رجعتيلي حاجتي وخرجتيني حسيت اد ايه انا رخيص يا بنت عمي اقترب ونزل علي ركبته…. سامحيني سامحيني والله والله بقيت واحد تاني ماتسامحيش خالد سامحي ابن مراد الريميسي سامحي واحد نفسه يبقي من عيلتك يبقي قربك لانك دنيا لوحدك سامحي ابن عمك عشان عمك مش عشاني انا ماستحقش اصلا اني يتبص في وشي ولو طردتيني ماهزعلش والله ماهزعل .كانت دموعه تسيل .
اقتربت وربتت علي كتفه ..اطردك ازاي امال مين هيبقي وكيلي .
رفع راسه ودموعه تغرق وجهه مدت يدها رفعته ونظرت ليونس ..خالد وكيلي يا يونس .
تنهد يونس فهو ليس مسامح زيها اقترب خالد منه ….حقك والله تعمل ما بدالك وانا اهوه مادد ايدي لو حصل يوم وخالفت العهد قدام الناس تعمل ما بدالك ومد يده اليه ..
نظرت اليه نيران برجاء رفع يونس ومد يده وعم الصياح والفرح واجش خالد بالبكاء وجلس وكيلا لابنه عمه لتصبح نيران زوجه ليونس بدعم من ابن عمها الذي عهد علي نفسه ان يكون نعم السند ونحي يونس خلافه لاجل حبيبته ووضع يده في يد خالد ياخذ زوجته منه لتتوطد علاقه القرابه وتصبح نيران فاضل الريميسي رسميا زوجه يونس سليمان بعقد زوجي رسمي بمهر تعدي ملاين ومؤخر كتب فيه يونس كل ما يملك فرمي امامها كل شيء تبجح فيه عليها فقط لينال رضاها اقتربت منه وهمست ….كل ده عشاني .
شدها لمنصف القاعه وهتف ……يونس سليمان عاش عمره والغل في قلبه يونس سليمان ماكنش عايش كان قلبه مدود وغله طايح كان ميت اللي قلبه مليان انتقام مايبقاش عايش مسك يدها وقبلها جت روحي وحبيبه قلبي نورت دنيتي وضع يدها علي قلبه شالت غل قلبي ورجعتني لفطرتي ،فطره الانسان المحب. عشقت نيران الريميسي بعترف اني عذبتها بعترف اني كنت اسوء مايكون ليها ماتفعش حتي اقرب من طرفها بس حبيبي قلبه دهب انحني وجثي علي ركبه امام الكل ..نفسي اعيش دنيتي وحبيبي راضي نفسي اعري نفسي واقولكو انها الدنيا وانا تحت رجليها ماساوي نفسي اعيشها الحلو كله وتقبلني حبيب وتنسي العذاب ..طالب تعرفو ان حبيبي غالي وغالي قوي وعالي عليا وانا قليل قوي تحت رجليها طرف حبيبي متطولوش ولا كنوز الدنيا تغلي عليها ..كانت دموعها تسيل همس حبيبي نفسي اكفر عن ذنبي بس مش عارف ازاي عشان كده كنت دايما بتبجح اني يونس سليمان وانت قليله انا كتبتلك شركاتي كلها .،شهقت بعنف وخفق قلبها ..
ايوه يا قلبي انا بقيت ولا حاجه تقبليني وانا ولا حاجه انت العاليه انت الغاليه بنت الحسب والنسب صاحبه الشركات اللي الكل يتمناها تقبلي يونس اللي بقي مالوش حاجه ولا حد بس نفسه يبقي تحت رجليكي .
هنا شدته واحتضنته اعتصرها بقوه وهيا تبكي هامسا بحبك وبعشق يمين الله .
همست ….وانا بموت فيك ومش عايزه حاجه غيرك انت حبيبي ودنيتي ورافضه اخد اي حاجه وكل حاجه هترجعلك ..بس قلبك عايزاه وبس احبه واكون ليه كانا محتضنان بعضهما ويبكيان ليقترب الكل ويبارك وتشع السعاده منهم وذابت الخلافات في وسط دائره الحب اخذها اخيرا وركبا العربا لتتفاجيء هيا انه ذهب الي الكوخ رجف قلبها فهنا كانت اول لمسه عاشق نزلت ونظرت حولها كان المكان مزين بالكامل ومفروش نظرت اليه فهتف ..جبتك هنا عشان قلتلك اللي كان هنا هيموت هنا لا جبتك عشان اقولك مافيش حاجه ماتت انا اللي مت هنا ونفسي تقبلي تحيني نفسي نخش جوا ونرجع زي اول يوم دخلناه يمين الله كان بخيالي حبيبي ولا كان بخيالي اي انتقام نفسي حبيبي يعرف ان مكان الوجع هنعمل فيه احلي ذكريات حب .نسيت انتقامي هنا يوميها واتمني لو حبيبي يسمح يكون ليا فيه .
ابتسمت واقتربت ..عارف يا يونس رغم وجعي هنا الا انه فعلا اول مكان مشاعرنا اتلاقت وحسيت بحبك وعشان كده انا فرحانه انك جبتني هنا عشان اللي راح يرجع والحب يملا المكان…… مكان يونس ونيران .حملها يونس ودخل بها كان الفراش مرصع بالورود والشموع نظرت اليه بحب همس حاسس اني كنت بجري واخيرا وصلت بيت يونس سليمان وحرم يونس نيران فاضل .
همست ….نيران يونس سيلمان .
هتف ..لا نيران فاضل وهتفضلي نيران فاضل لان اسمك لوحده عالي قوي انه يكون لحد نفسي اقعد باصصلك كده العمر كله .
ابتسمت بدلال ..بجد طيب اقعد بص بقه وانا داخله جوا قبلته ودخلت الحمام تنهد وابتسم وهمس حبيبي والله حبيبي خرجت هيا ولبست قميص يلهب الوجدان اقترب منها وهمس الجمال ده ليا لوحدي كتير عليا .
هتفت بدلع ..الله مش قلت هتفضل باصصلي خليك بقه اد كلمته ودفعته وذهبت الي صينيه الطعام تلقط بعض الطعام اقترب وحاوطها ظلت تطعمه وهو سعيد همست ..مش بتاكل ليه .
هتف .،والله ماعارف ابلع حاسس اني هموت .
استدارت ونظرت اليه بعشق بعد الشر بطل تقول حبيبك يموت وراك .
نظر اليها بهيام ..حبيبي صحيح يا قلبي .
حاوطته ..حبيبتك وهفضل حبيبتك افطسك حب .
،شدها اليه وهتف …نيران انا ماعتش قادر وههجم عليكي دلوقتي تموتي بين ايديا .
همست بدلال… طالما هموت عشق انا بين ايديك حبيبي تعمل مابدالك عايزه حبك كله يا قلب نيران .
احس بجسده يكويه فحملها واتجه لفراشه واراحها وهمس …..دنيا اخيرا لقيت دنيا لقيت حياتي اللي كت ضايعه حبيبي اللي هموت عليه ويبقي ليا . داعب جسدها مش مصدق ان حبيبي بين ايديا هاخده وافرح بيه حاسس اني هتجنن ….بلمسك ومش خايف ….بلمسك وهموت عليكي وانا بلمسك ….بلمسك وعارف ان حبيبي راضي بلمستي… هلمسك وجسمي بيصرخ من رغبته خايف اوجعك بس فرحه قلبي انك هتكوني ليا مالهاش مثيل نيران انا هموت عليكي دلوقتي تكوني ليا ..
هتفت…. انا ليك وهفضل ليك مسكت يده ومسك القلب وحاوطتهم بيدها .،خلاص قلوبنا اتلاقت ونص القلب مع نصه التاني وهيبقو واحد .سالت دموعه ونزل يقبلها قبلات ناعمه ليتحول الامر لرغبه جارفه انخرط فيها عاشق ومعشوق وتغيب دنيا البشر ويبقي دنيا العشاق دنيا بدات بنيران سوداء تسودها البغضاء دنيا بدات بمنتقم لا يعرف الرحمه كان بداخله نيران الغل ولكن يشاء الرحمن ان يقلب القلوب كيف يشاء فليست كل النيران تأتي تنهي علي الحياه فهناك نيران رحمه من الرحمن اتتت ولمست قلب العاشق…. نيران اتت لتحرق الغل والبغض وتزرع مكانها عشق لامثيل له… خطت نيران قلب يونس رويدا رويدا ليتحول المنتقم لمنتقم عاشق عاني صراعا بين القلب وبين ما عاش حياته هدف يصبو اليه .،ظل العاشق منتقما الي ان تمكن منه المعشوق لينفض الانتقام ويسقط امام هيبه العشق فالعشق له هيبه ما ان يخطي القلب ويتربع وتسيد لا يكون بعده شيء .انهي يونس سواد وغل قلبه بفضل تلك الجميله التي عانت وعانت وبعدت وشردت وظنت انها ماتت لبعدها عن عشيقها… ليعود العااشق ويشدها اليه بعد ان اثبت عن جداره انه يستحق ….يستحق ان يكون عاشق .قدم يونس الغالي والنفيس تحت قدم حبيبته قدم القلب وتمني لو تحس به وبالفعل احست نيران بقلب حبيبها وعادت من شرودها .عادت نيران اخيرا تلمس فرحه الحياه بعد انا ساد الحزن حياتها وعلمت انهم قلب واحد وليس اثنين. قلب عاشق منتقم تخلي عن كل شيء تخلي وتحول واثبت عن جداره انه تحول واتي الحب يروي القلب. اتي الحب يطغي ارض العشق وتصبح الارض مروجا يخطي عليها الحبيب ولم يعد انتقام العاشق بل اصبح هو والسراب لتسقط كلمه انتقام وياخذ يونس لقب عن جداره لقب العاشق لنيران ..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اصغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية انتقام عاشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *