روايات

رواية الخادمة وفرعون الصعيد الفصل السابع والعشرون 27 بقلم نوران أحمد

رواية الخادمة وفرعون الصعيد الفصل السابع والعشرون 27 بقلم نوران أحمد

رواية الخادمة وفرعون الصعيد البارت السابع والعشرون

رواية الخادمة وفرعون الصعيد الجزء السابع والعشرون

الخادمة وفرعون الصعيد
الخادمة وفرعون الصعيد

رواية الخادمة وفرعون الصعيد الحلقة السابعة والعشرون

هنا بعصبية : انت انسان حيوان وبجد انت بارد انت ازاي تسيبني ده كله انا قضيت ليله كامله في كهف مخيف انت تعرف كان في حشرات وكانت الدنيا ضلمه وكان الجو بجد يقلق وانت سايبني ده كله لا وقال ايه انا حاسس ان ناسي حاجه مهمه ناسيني يا استاذ بس اصبر عليا اصبر عليا اما ربيتك على الحركه الزفت اللي انت عملتها فيا دي
حسين : خلاص بقى يا ستي ما كانش مره نسيتك فيها يعني وبعدين مش حصلك حاجه ما انت واقفه زي القرد اهو وجبتلك حاجه حلوه اصالحك بيها اهدي بقا
هنا بضيق : قرده في عينك انسان بارد صحيح وبصت الناحيه التانيه بضيق … بجد انت قولت جبت حاجه حلوه فين دي جبت أي ها ها اي
حسين : طبعا المصلحه اولا مش كدا مش المفروض تطمني عليا يا بني ادمه انتي مش سايبك وفي مصيبه كانت بتحصل
رنا : اه والله يا اختي عشت مغامره ما كنتش متوقعه ابدا اني اعيشها كان الوضع بجد بيخوف جدا وكنت قلقانه اوي وكان موضوع صعب بس الحمدلله عدت علي خير
هنا: طبعا يا حبيبتي لازم تعدي على خير مش معك جاسر راجل شهم بعضلات ما بينساكيش زي ناس مهزقه
رنا : مين قال لك الكلام ده على فكره نسيني فعلا و فك نفسه من الكلبشات وقام علشان يشوف مصالحه وكلم القوات بتوعه وظبط الدنيا ونفسه ونسي اصلا ان في حد مربوط ورا
هنا : ما انا قلت لك يا اختي قلت لك تاخدي بالك الرجاله دول ما لهمش امان رجاله دول بصي عجينه كده مش عارفه اقول لك ايه بس يعني هي حاجه وحشه
جاسر مسك هنا من قفاها : مش كنت شهم وجامد ومش عارفه ايه من شويه بتقولي لها ايه دلوقتي الرجاله كلهم كده مش عايز اشوف وشك قدامي ولو شفتك وقلت كلمه واحده ما عجبتنيش هنفخك عارف يعني اي هنفخك
هنا بخوف : اه اه يا باشا اه هو انت خدت بالك حضرتك هو احنا ان شاء الله هنسيب المكان ده أمتي لان انا اتشقمت منه واتخنقت مفيش حاجه عدله بيجي منكم وبتكمل للاخر بصين لينا في أم الخروجه انا عارفه
حسين : اسكتي ده انا ماسكه عنك بالعافيه والله اسربه عليكي انتي حره اخرسي شويه وبعدين هنقضي اليوم بس وهنطلع على الفجر كده و بالمره اصالح الانسه اللي زعلانه دي عندي وقت مش كدا
هنا بابتسامه : اذا كان كدا يلا بسرعه متضيعش وقت صالحني وعوضني بحاجات ماديه واخد بالك انت ماديه ها
حسين: لا واخد بالي اوي يا اختي دي حاجات ليها علاقه باللغد والكرش اكيد
هنا : احبك يا وديع وانت فاهمني يلا قدامي يا سونه عشان نلحق بسرعه
حسين : دلوقتي بس بقيت سونه ها مش كنت حيوان وبارد ومهزق حصل اي صحيح المديات بتعمل اكتر من كدا
هنا : يااااه يا سونه ده انت قلبك اسود بشكل يلا يا جدع بلاش كلام فارغ وتضييع وقت خلينا ننجز
ابتسم جاسر وبص لرنا
جاسر : تحبي تستغلي بردو الموضوع ونخرج نتمشي يعني تروحي اي مكان ملحقتيش تروحيه
رنا : لالا توبه كفايه اللي يباركلك حزن وبؤس وكئابه وخطف وبالمره روح ارتاح انت تعبت اوي النهار ده ارتاح بقا
جاسر : خلاص تمام هروح اشوف واحده تانيه استغل معاها اليوم ونتفسح
رنا : لالالا خد هنا يا جاسر واخده مين يا بابا لا انا فاضيه جايه معاك يلا متضيعش وقت بسرعه ورايا
مسكها جاسر من قفاها وهو بيقول بابتسامه : طب ما كان من الاول لازم يعني الجو ده قدامي يا اختي
راح جاسر وجاب باللالين كتير وايس كريم وجه وقف قدامها وقدام البحر
رنا : اي ده كنت بحسب هنقعد نتكلم شويه وخلاص في اي اي الجو ده
جاسر : هنخلد اللحظه دي مع بعض لحظه ضياع حزني وحزنك ومشاكلي ومشاكلك هنضيع كل حاجه بتوجع قلبنا وهنرميها تطير في السما وهنبدا سنه جديده وحياه جديده وصفحه جديده بدايتها ايس كريم حلو يحلي طعم الحياه في عيوننا ولا ايه رايك
رنا : انا مبسوطه اوي كان نفسي اعمل كده على اي حال انا متاكده اني عمري ما هلاقي الحزن وانا معاك وعشان كده احب اعرفك واقول لك اني بجد انت اخذت جزء كبير من قلبي وبقيت اغلى شخص في حياتي ربنا يديمك في حياتي
جاسر بابتسامه : ويخليكي ليا يا حبيبتي يلا بقا نطيرهم بسرعه عشان عندنا مسابقه جري دلوقتي
بصتله بصدمه ومشيت وجري وراها وهو بيضحك
أما عند حسين
حسين : ورحمه ابوكي ورحمه ابوكي ما هنساكي تاني كفايه كدا انتي مش هترتاحي غير لما ارجع في وشك صح
هنا : كتك القرف يا شيخ خلاص كفايه كدا بس اديك عرفت لو غلط تاني هجيبك هنا الملاهي وهتلعب معايا اجباركي كل الالعاب دلوقتي بس اقدر اقولك سامحتك يا حبيبي وطلعت تجري
حسين : خدي يا بت بس مبقتش دايخ والله خدي عيدي قولتي اي مسمعتش
وصل الفندق وكل بنت دخلت اوضتها عشان تنام كل واحد دخل وناموا اليوم ده وجواهم راحه كبيره اوي جوه قلبهم البنات لبست والشباب ونزلوا بسرعه على العربيه عشان يروحوا البلد اول ما وصلوا البلد كانت رنا مبسوطه وهي بتقول
رنا: هتصدقو لو قلت لكم ان البلد وحشتني اوي مع انه كم يوم بس مش برتاح غير هنا كأنه بجد بيتي وسميه ونعمه الام وحشتني اوي لازم نبقا نطمن عليها
هنا : وانا كمان والله يا اختي تعالي بقى احكي لك شويه حاجات جامدين اوي فوق وفجاه سكتو واتصدموا لما لقوا بنت كيرفي مش وحشه داخله وبتعيط وبتعمل نفسها هيغمى عليها وسندت على صدر جاسر
اتعصب رنا جدا وقربت منها
رنا بضيق : مالك يا حبيبتي بس في ايه بتعيطي ليه تعالي بس كده انا هسندك انا مش عيب تقربي كدا من راجل في بلادكم والدين وكدا بصيت لها نرجس بقرف وبعدت عنها وقالت بدموع متصنعه
نرجس بدموع تماسيح وهي بتمثل الخوف : الحجني يا جاسر ابوي طلع من السجن وعايز يجوزني بالعافيه ولما كنت بدافع عنك لانه عيجول أنه بده ينتجم منيك عارضت ابوي لاول مره عشانك بس المصيبه أنه عايز يجتلني أو يزوجني ساعدني يا جاسر
بصت رنا لجاسر بضيق كبير وهي مكشره مستنيه تشوفه هو هيقول اي كانت متوقعه أنه يرفض طبعا وجودها
جاسر : ولا يهمك انتي بت بلدي بردك ومعسمحش واصل ارد حد جاني وطالب مساعدتي واصل ادخلي الجصر ععرف سميه تجهزلك اوضه لحد ما نشوف كيف ابوكي يعمل أكده ونصلح الأمور بيناتنا ان شاء الله خير روحي ارتاحي دلوجيت جوه الجصر يا نرجس ومنتحدثو بعدين يلا كدامي
بصت له رنا بضيق وجريت بسرعه جوه القصر

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية الخادمة وفرعون الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *