روايات

رواية الخادمة وفرعون الصعيد الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم نوران أحمد

رواية الخادمة وفرعون الصعيد الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم نوران أحمد

رواية الخادمة وفرعون الصعيد البارت التاسع والعشرون

رواية الخادمة وفرعون الصعيد الجزء التاسع والعشرون

الخادمة وفرعون الصعيد
الخادمة وفرعون الصعيد

رواية الخادمة وفرعون الصعيد الحلقة التاسعة والعشرون

تاني يوم الصبح صحيت رنا بحماسه وصحت هنا
هنا : عايزه انام سيبيني الله يباركلك مش قادره تعبانه هو الواحد ميعرفش يرتاح في البيت الزفت ده ياربي
رنا : يلا بلاش كسل لازم اعمل الفطار لجاسر النهار ده عشان أبين ليه ان انا احسن من البنت دي واكلي احلي منها واني ست بيت شاطره بصحي من بدري وبعمل كل حاجه يلا اخلصي هنتاخر
هنا : طب انتي عايزه تشقطيه انا مالي سيبيني يا بنتي الله يباركلك
جابت رنا كوبايه ميه ونزلت بيها عليها
هنا بصريخ : بغرق بغرق حسبي الله ونعم الوكيل فيكي وفي حسين بالمره اخلصي قدامي يا اختي مش هخلص منك النهار ده انا عارفه قدامي
نزلو البنات وبدأو يجهزون الفطار وسميه وساره بيساعدوها
رنا : اخير خلصت يلا يلا نحط الحاجه علي السفره بسرعه متحمسه اشوف جاسر هيقول اي علي الفطار يييي
حطو الاكل
حسين : انا مش قادر جعان جدا والأكل شكله يفتح النفس انتي اللي عملتيه يا هنا ولا اي
رنا : لا يا حسين ده انا اللي عملته لجاسر هو اتاخر ومنزلش ليه لحد دلوقتي هو تعبان ولا اي
هنا : غريبه مش باين لا هو ولا ام اربعه وأربعين الحربوقه دي
حسين : اسكتي يا شيخه ربنا ما يورينا وشها مش ناقصين قرف علي الصبح اطلعي صحيه يا رنا يمكن نايم كل ده
رنا : بس كان قال ليا في بدايه ما جيت البيت اني ممنوعه ادخل الاوضه بتاعته مش هيزعق لو دخلت
حسين : ده كان زمان لانك غريبه أما دلوقتي انتي قريبه منه جدا اخلصي بقا انا هاكل ومش هستنا حد انتي حره
جريت بسرعه علي اوضته بفرحه كبيرة خبطت كذا مره وبعدها سمعت صوت نرجس بتقول
نرجس : بس بقا بلاش شقاوه يا جاسر صحي جاسر ودخلت رنا بعصبية واتصدمت لما شافت جاسر صدره عريان ونرجس معاه بدأت دموعها تنزل وهي بتبص ليه ونزلت بسرعه علي تحت
اتصدم حسين لما لقي شكلها كدا جريت هنا وري رنا تمنعها من الخروج من القصر وحسين طلع علي فوق بسرعه اول ما دخل بعد وشه للناحيه التانيه وقال بقرف
حسين : متوقعتش منك القرف ده بس علي العموم رنا سابت القصر
قام جاسر بسرعه وجري وراها
جاسر : افهميني الموضوع مش زي ما انتي فاهمه اديلي بس فرصه اشرحلك
رنا : ابعد عني انا عايزه امشي من المكان ده وما لكش دعوه بيا ابدا كل اللي بينا انتهي يا جاسر خلاص ومش عايزه اسمع اي تفسير
جاسر : تمشي تروحي فين ارجعي يا بت اوضتك بدل ما اتصرف معاكي تصرف مش هيعجبك
رنا : بقولك اي انت ما لكش دعوه بيا ابعد عني بقا ولو راجل وريني هتمنعني ازاي
شالها جاسر بسرعه هي بتصوت ودخلها اوضتها
رنا بدموع : لو فاكر باللي بتعمله ده هسكت تبقا غلطان طلعني يا جاسر لو سمحت انا مش عايزه اقعد معاك في مكان واحد يا بني ادم انت
هنا بدموع : ليه كدا يا جاسر كسرت قلبها حرام عليك متوقعتش منك كدا ابدا
دخل جاسر المكتب ودخل وراح حسين
حسين : ممكن تفهمني اي القرف اللي بيحصل ده الحوار ده كله مش طبيعي ومش مرتاح في اي يا جاسر عمرك ما كنت زباله اوي كدا
جاسر : انت كمان يا حسين محدش فاهمني خالص كدا البت دي عايزه توصل لحاجه معينه وانا بريحها بس
حسين بغضب : وانك تغضب ربنا ده راحه يعني ولا اي فهمني معلش لو عند سيادتك وقت يعني
جاسر : يا ابني لا والله الموضوع مش كدا عمري ما أغضب ربنا اصبر بس 3 دقائق شوف هيحصل اي
سكتو شويه وفجاه لقو رجاله كتير باسلحه قدام قصر جاسر ومعاهم العمده وبينادي عليه
جاسر : ده بقا اللي بتكلم عليه يا معلم تعالا ورايا واتفرج علي المسرحية الجامده اللي هتحصل دي
طلع جاسر
العمده : كيف بت العمده تبات عند راجل عذابي رجعلي بتي يا جاسر والا انت عارف زين الرجاله دي ممكن تعمل اي معاك
نرجس بدموع متصنعه : لع يا بوي معدش ينفع دلوجتي واصل خلاص بعد اللي عمله جاسر فيا بالليل معينفعش ارجع
العمده : عمل فيكي اي يا بت كيف أكده لازم اغسل عاري بيدي حجتلك انت وهي يا جاسر هات السلاح يا هريدي
نرجس : لا يا بوي اني بحبه وعتزوجه متعملش كدا يا بوي ارجوك هنتجوز مش أكده يا جاسر
دخلت هنا وهي بتدي الفشار لحسين
هنا : هي دي الحلقه الكام عجبني اوي المسلسل ده بس الممثلين فاشلين سيكه حاسه
حسين وهو بياكل : حاسه مش متاكده ده فيلم محروق ومهروس ميه مره قبل كدا اسكتي بقا عايز اتفرج
نرجس : ليه يا بوي أكده تدخل الناس عشان تجتل نفس بريئه اللي اتكسر ممكن يتصلح عادي من غير دم
العمده : تجصدي اي يا عاصيه ازوجك ليه مستحيل اني لازم اغسل عاري بيدي شوفو يا اهل البلد الكبير بتاعكم وعمايله
نرجس : جصدي ابني ملوش اي زنب تجتله معانا يا ابوي هات الماذون وزوجنا عشان ترتاح وبكده مجيبتلكش العار واصل
هنا : طفل اي اللي اكتشفته في اول ليله ده البت دي بتنجم ولا اي اي الفيلم الهندي اللي ميدخلش عقل حد ده مين حمار غير ابوها يصدق كلامها اصلا
حسين : سيبك من الحمار والفيلم الازرق ده اي الحلاوه دي يا بت بتحلوي كل يوم عن اللي قبله كدا ينفع
هنا بكسوف : يوه جتك اي يا سي حسين بتكسف الله اختشي بقا
جاسر : كفايه محن بقا ولا اي عشان مكسرش دماغك انتي وهو وبعدين بص لاهل البلد وقال
اني بخاف ربنا وعمري ما جيت علي حج حد منيكم واصل ولا ظلمت حد ومعتجدش ان حد صدج الفيلم اللي بيحكوه دي ومع ذالك جبتلكم دليل ادخلي يا ساره
ساره : ايوه سي جاسر الست نرجس كانت بتخطط كيف توجعك في شباكها وتحبها وكنت بساعدها وامبارح حطت ليك منوم في العصير عشان تنام ولما تصحي تلاجيها جنبك ف تضطر تتجوزها والعمده عارف كل حاجه عن الخطه دي ونرجس هانم كلمته ييجي طوالي
هريدي : اخص عليك راجل هوزج يلا يا رجاله احنا غلطنا لما مشينا وري الراجل ده يجبل علي بته تتعري أكده كدام الرجاله وتغويهم يلا يا رجاله
كل راجل يمشي قبل ما يمشي بيتف عليه
جاسر : اظن بعد ما اتفضحتي وانتي اللي فضحتي نفسك مش انا معايزش اشوف وشك واصل انتي فاهمه بره
نرجس وهي بتبصله بشر : طب لو طلعت حامل يا جاسر اي جولك بجا
جاسر : لو فاكره اني شربت العصير بتاعك تبجي غلطانه اني واخد بالي كويس من تصرفاتك وطول الليل كنت صاحي وشايفك وحتي ملمستكيش ولو بالغلط بس كنت عايز اشوف اخرك لفين وعتعملي اي اطلعي بره بصتله بشر ومشيت وهي بتتوعد ليه
دخل جاسر وفتح لرنا
جاسر : لو نهدي حبه هنفهم شوفتي بقا اني مظلوم وجيتي عليا يا مفتريه
رنا : تصرفك مش مبرر ابدا انت عملت كدا قصد يا جاسر عشان تضايقني
بصت له بضيق ومشيت وبدأت تذاكر
حسين :معاها حق يا صاحبي انت استهبلت فيها بزياده بقولك اي بقا كلملي أهل البت دي خليني اتجوز واخلص
طلع جاسر الفون واتصل علي كريم
كريم : ايوه يا جاسر لو هنا زهقتك جيبها البيت و مالكش دعوه بحاجه هبعتلك العربيه حالا
جاسر : اي يا عم مش كدا اهدي واحده واحده حتي مفيش أزيك ولا عامل اي في اي يا جدع
كريم : مشغول والله يا جاسر المهم في حاجه ولا اي عملت مصيبه تانيه
جاسر : اه في شاب صاحبي وجدع ومحترم جدا كنت عايز
كريم : ايوه يعني عايز شغل ولا اي بص ابعته علي مكتبي وهبقا اشوف الموضوع ده
جاسر. بعصبية : اقسم بالله لو قطعت كلامي تاني لأكون جايلك الشركه اللي فرحان بيها دي ومهزقك قدام الكل وعايز حد بس يحوش عنك خلاص اسمع كلامي للآخر ده ظابط صاحبي وعايز يتقدم لهنا ويتجوزها ووو
يا تري هتفضل حياتهم ورده وتمشي علي خير المره دي ولا القدر مدبر ليهم مصيبه كبيره كل ده هنعرفه في البارت الجديد والاخير

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية الخادمة وفرعون الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *