روايات

رواية جحيم الوحش الفصل الرابع 4 بقلم يارا علاء

رواية جحيم الوحش الفصل الرابع 4 بقلم يارا علاء

رواية جحيم الوحش البارت الرابع

رواية جحيم الوحش الجزء الرابع

جحيم الوحش
جحيم الوحش

رواية جحيم الوحش الحلقة الرابعة

ورد بدموع:بس انا مش عاوزه الطفل ومش عاوزاك.
أسر بحزن: عارف انك بتكرهيني بس الطفل ملوش ذنب اطلبي ال انتي عاوزه وانا هعمله بس متنزليش ال في بطنك.
ورد:اي حاجه هطلبها هتنفذها.
أسر:اه اي حاجه تطلبيها.
ورد:يبقي طلقني وابعد خالص مش عاوزه اشوف وشك.
أسر بتنهيده والم:انا مش هقدر اطلقك بس هبعد وده وعد يا ورد بس اني اطلقك ده شيء مستحيل بس عندي شرط.
ورد:انت ليك عين تتشرط بعد ال عملته.
أسر بضيق:ورد اسمعيني وبلاش تقاطعيني.
ورد:خلص .
أسر:هتيجي تعيشي في البيت ال اهلي
عايشين فيه .
ورد:لا مستحيل.
أسر: ده شرطي لو عاوزاني امشي خالص.
ورد اتنهدت:خلاص ماش بس هروح بصفتي اي.
أسر:بصفتك مراتي.
ورد:وانت هتقدر تقول لأهلك اني اغتصبتني.
أسر بصلها بألم وقال:بلاش كل مره تفكريني باليوم ده انا فاكر ويارتني ما عملت كده انا ندمان بس انتي مش مصدقني.
ورد سكتت ومردتش .
أسر اخدها علي الشقه ال هي متجرها وقال:انزلي يلا هاتي هدومك.(ورد نزلت تجيب هدومها وتاخرت فوق شويه وبعدين نزلت وهي ماسكه الشنطه وأسر طلع من العربيه واخد منها الشنطه حطها ورا وهي ركبت وهو كمان وبدء يسوق بعد نص ساعه وصل البيت.
____
(في بيت الدمنهوري)
أسر وصل وبص لورد وقال:انزلي يلا.(ورد نزلت وهو كمان وخلا الحارس يدخل الشنطه وهو وورد دخلوا وأبوه وأمه وسراج كانوا قاعدين فاجاءه لاقول أسر داخل بورد الكل استغرب وسراج اكلم.
سراج:أسر انت جايب ورد لي هو في حاجه.
أسر:لا مفيش بس واحد ومراته عادي.
الكل وقف بصدمه ومنصور قال:اي انت بتقول اي يا طائش يا فاشل انت اتجوزت .
أسر اتنهد: اه يابابا اتجوزت ومراتي حامل في شهرها الأول.
منصور بغضب:اكيد غلطت ما انت مل
قتش حد يربيك.
أسر بصله بوجع وقال:مش وقته يا بابا الكلام ده يا وجيده تعالي .
وجيده:نعم يا أسر بيه.
أسر:خدي ورد هانم وطلعيها الأوضه فوق .
وجيده:تمام اتفضلي يا هانم.
ورد طلعت مع وجيده ال ودتها الاوضه ونزلت وورد قعدة علي السرير بتفكر اي ال بيحصل.
(تحت في الصالون)
منصوره:احكيلي ال حصل.
أسر حماله كل حاجه والكل اتصدم ومنصور ضرب منصور وقال بيزعيق:اه يا حيوان تصدق انك متربتش انت ازاي تعمل في بنات الناس كده دمرت حياتها لي .
أسر عنيه دمعت:انا عارف اني غلطان بس والله ندمان وقررت اغير من نفسي .
منصور بسخريه:تغير من نفسك انت فاشل وهتفضل طول عمرك فاشل ولا تقدر تعمل حاجه.
سراج:ابوي مينفعش كده.
منصور بغضب:اسكت انت خالص وانت اطلع برا بيتي ومتدخلش البيت ده خالص انا ميشرفنيش انك تكون ابني.
علياء بدموع:اهدي يا منصور بالله عليك متقولش كده امال هيروح فين.
أسر دمعه منه نزلت وقال:انا همشي يا بابا خالص واوعدكم انكم مش هتشوفوت وشي خالص بس عندي طلب واحد منكم.
منصور بغضب:وانت ليك عين تطلب حاجه بعد ال عملته.
سراج:بابا لو سمحت لحظه اتكلم يا أسر.
أسر:خلوا بالكم من ابني ومراتي امانه في رقبتكم (وقرب من أمه )
أسر بحزن:لما مراتي تولد وتجيب ابني علي الدنيا حبيه يا امي بدال انتي مبتحبنيش وكوني حنينه عليه ماحرمهوش من حنيتك عليه زي ما حرمتيني من حنيتك عليا سامحيني لو عملت اي حاجه تغضب عليا أو زعلتك مني يا امي.
أمه بصاله بدموع وهو راح نحيت ابو واكلم:انا مش فاشل صدقني انا حاولت كتير اثبت اني ناجح بس حضرتك مقدرتش مجهودي وكنت دائما بتسمعني كلام بيدمرني نفسيا كان نفسي انك تاخدني في حضنك وتحسين بحنانك عليا تعرف لما كنت اشوف آباء الولاد ال معايا كنت بتمني انك تكون معايا بس انت كنتش فاضي ليا ويوم تخرجي قولتلك يا بابا انا هسلتم الشهاده ونفسي انك تكون موجود بس حضرتك مكنتش موجود كنت بحاول علي قد ما اقدر اني اثبتلك اني اقدر بس حضرتك مقدرتش مجهودي ولا تعبي.(قال كده وراح عند سراج)
اسر بابتسامه:ابني هو ابنك يا سراج خليك حنين معاه وكن بدالي هو اكيد هيستعر مني لو كنت ابوه ف كون حنين عليه وروح رجع مراتك دي حادثه هو ال حصل غصب عنها مش يقصدها رجع مراتك وابدء صفحه جديده والمسامح كريم وابقي ابعتلي صور ابني عشان اشوفه.
سراج حضنه وقال وعنيه دمعه:متقولش كد ابنك هيكون مبسوط انك ابوه خليك ومتمشيش.
أسر بوجع:ياريت اقدر اقعد بس محدش بيحبني يا سراج يلا بق انا همشي
سراج :أسر استني(بس أسر كان مشي ومحدش وقفه وسراج بينادي بعد ما أسر مشي سراح بص لأهله)
سراج:ارتاحتم كده علي فكره يابابا أسر مش فاشل فاكر لما الشركه كانت هتفلس أسر يومها فكر في فكره ونجحت والشرطه مش فلست انتوا قسيتوا عليه قوي محدش منكم اهتم بيه حتي انتي يا امي سبتيه لعمتي ومهتمتش فيه وانت يا ابوي عمرك ما خدته في حضنك انت مش فتش نظرة الوجع لما كنت بتحضني وهو لا ياريتكم ما عملتم كده.(قال كده وخرج ومنصور دخل اوضة مكتبه بعد ما حس فعلا أنه فقد ابنه بعاملته ال عاملها ليه وبردك علياء دخلت الأوضاع وفضلت تعيط أما ورد كانت واقفه فوق علي السلم وسامعه كل حاجه بس محدش شافها
المهم هي دخلت اوضتها ونامت وهي بتفكر في ال حصل في أسر.
(في صباح )
صحيت ورد علي خبط الباب ف قامت فتحت لاقت ام اسر ف قالت بتوتر:…….

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية جحيم الوحش)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *