روايات

رواية جوري الفصل الثامن 8 بقلم رياس

رواية جوري الفصل الثامن 8 بقلم رياس

رواية جوري البارت الثامن

رواية جوري الجزء الثامن

جوري
جوري

رواية جوري الحلقة الثامنة

بعد ٤ ساعات
رجع ايان و دخل عشان يقعد شويه شاف جوري نايمه
فضل ايان باصص ليها متردد يصحيها ولا يدخل اوضته من غير يزعجها
بس قرر يصحيها
ايان :جوري
جوري اصحي
جوري :اه نعم
ايان:نايمه هنا ليه
جوري بصتله بتوتر: غصب عني كنت قاعده ونمت
ايان :مافيش مشكله بس قولت اصحيكي النوم هنا مش مريح
جوري:لا عادي
ابتسم ايان ابتسامه خفيفه وكان هيلف ويمشي
جوري:انت بقيت كويس دلوقتى
ايان:كويس
جوري :انا عارفه ان اكيد الموضوع ديما في دماغك انا حسه بوجعك انا كمان بابا لما مات كان اسوء يوم في حياتي وقتها حسيت ان كل حاجه بقت وحشه قعدت كتير عشان اتخطي موته ولحد دلوقتي متخطش بس اتعودت الوقت بيخلينا نتعود علي فراقهم و خلاص بنعرف ان ده الواقع بس الحزن بيفضل في القلب و بنفضل فاكرين الاشخاص دي ديما و في الاول وفي الاخر مش هنعترض علي امر ربنا مش هنعمل حاجه غير ان ندعلهم نعملهم صدقه الحجات اللي تفدهم
ابتسملها ايان :ربنا يرحمهم شكرا يا جوري واسف علي اي تصرف مني ضايقك
جوري :عادي ولا يهمك
ابتسملها ودخل اوضته
بعد ساعه
كانت جوري قاعده في اوضتها
كانت بتكلم اختها
جوري:عامله ايه يا سلمي وحشاني اوي وماما عامله ايه
سلمي كويسين يا جوري انتي عامله ايه وحشاني اوي بجد وعامله ايه مع الاجنبي ده
جوري:كويسه الحمدلله والله مافيش جديد وهو شخص يعني لو كان هيعملي حاجه وحشه كان عمل من زمان
سلمي:خلي بالك حتي لو معملش ابعدي عنه بقي كل واحد في حاله وكلها كام يوم خلاص و تروحي لدكتور وبعدها وكلها فتره صغيره وترجعي
جوري:اه هانت و ارجع هي ماما فين
سلمي:نايمه عايزه تكلميها
جوري: لا لا خلاص هكلمها بعدين سلميلي عليها بقي وعليهم كلهم
سلمي:حاضر يا حبيتي خلي بالك من نفسك
جوري:حاضر يا حبيبتي وانتي كمان مع السلامه
سلمي :سلام
قفلت جوري معها وفضلت قاعده
جوري:ايه الزهق والله انا لو بعرف اتكلم كنت نزلت وخرجت وروحت وجيت و يا سلام
سمعت جوري صوت غريب
خرجت بره ملقتش في حاجه :ايه هو الصوت ده جاي منين وفجاه برقت بفرحه لما شافت الدنيا بتمطر
:مطره الله بجد
دخلت جوري تجري علي اوضتها و لبست فستان عليه جاكت
و كانت رايحه ناحيه الباب عشان تفتحه
بس فجاه خبطت في ايان
:اه ايان انت جيت منين
بصلها ايان بستغراب:انتي اللي رايحه فين
:نازله
:نازله ازاي مش شايفه المطر ورايحه فين
:ما اهو انا عشان شايفه المطر نازله وسع بقي خليني انزل ايه ده
:انت لابسه خفيف و المطره جامده الاخبار بتحذر الناس تنزل
:طيب انت شايفني مسافره انا هتمشي شويه مش هبعد وسع بقي المطره ممكن توقف
:مينفعش تنزلي
:لا هينفع و وسع بقي خليني اعدي بدل ما انت زي الحيطه كده
:حيطه؟
:اه حيطه ممكن تبعد عن الباب
:طب البسي جاكت
:ده ايه؟
وبتشاور علي الجاكت بتاعها
:جاكت ده مش هينفع
:لا هنزل كده اوعي بقي
:قولت استني هلبس واجي معاكي
بصتله بضيق :طب بسرعه بقي ممكن المطره هتوقف كده
ضحك :حاضر حاضر متخفيش هننزل قبل ما توقف
جوري بصتله بضيق :اتفضل قعدت اهو
دخل ايان و غير هدومه ولبس جاكت تقيل
خرج ايان
بص لجوري اللي اول ما شافته قامت بسرعه عشان ينزلوا
:جوري ممكن تتعبي فكري كويس
:ماشي ماشي يلا
:جوري هتتعبي
بصتله وابتسمت:انا نش بتعب من المطر يلا بقي
وفتحت الباب ونزلت
:قال اتعب من المطره قال

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية جوري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *