Uncategorized
رواية حبيبتي أم لسانين الفصل الثالث 3 بقلم بسمة سلام
رواية حبيبتي أم لسانين الفصل الثالث 3 بقلم بسمة سلام
![]() |
رواية حبيبتي أم لسانين الفصل الثالث 3 بقلم بسمة سلام |
رواية حبيبتي أم لسانين الفصل الثالث 3 بقلم بسمة سلام
عاصم:: يخرج برا الجامعه ف الشارع
يلقي ناس كتير متلمين وبصين علي شميس يا شمس انتي كو…
يلقي علي. الارض شاب مرمي علي الارض وايدو مكسورة
شمس:: اي يا جرجيره مالك
عاصم:: بخوف يمسك وشها وشعرها ويطمن عليه انتي كويسه انتي كويسه كلمك لمسك اي الا حصل
شمس:: للحظه حست بحجة غريبه خافت بس علي خوفو خافت علي قلبو الا كان بيدق وهيا سمعاه بودنها
عااصم:::حد كلمك يا ايد الهون
شمس:: ايد الهون ف عينك ابعد كدا يا جرجير
عاصم:: ايي الا حصل
شاب1:::كان بيعكسها #بقلم_بسمه_سلام
شاب2:: دي كسرتلو ايدو
الدكتور الا بيديها المحاضىره::: انتي الا عملتي كدا
شمس ببراء كذابه:::انا لا خالص
شاب:: 1 ايوو انتي
شمس:: بوقفا منعوجا وتشويح بايدها وصوت عالي:::اشهدي يا جامعه شهاده زور???????? انا عملت كدا انا لمستو
الدفعه:::لا
شمس:::عاااش
ملك:: اتكسرت ايدو يا دكتور
مس:: اطابلوو الاسعاااف بقا
عاصم يبتسم::ونا جاي اجري دانا اخاف علي الجامعه.ومخفش عليكي
شمس::انجز يا عم هتوصلني ولا اي
عاصم:: بابتسامه يلا يختي قدمي
شمس:: طب متزوقش طيب يا جرجيرة
احمد::: متخدني معاك يسطاااا
شمس::: ودا مين دا كمان
احمد::: انا احمد صحبو معاكم ف حقوق
شمس::: ازيك يا احمد
احمد::: انا تمم بس برافو ع الا انتي عملتي دا
شمس::: مرسي جدا
ركبو
احمد::بس برافو عليكي انتي بتلعبي حجة قبل كدا
شمس:::كنت بلعب كارتيه وانا صغيرة
احمد::عشان كدا
عاصم:::مش معاهم بيفكر بس ف كلام زيدان صحبو
احمد:::حلو الشخص يكون متعلم حجة يدفع بيها عن نفسو
ولا انت ي رايك يا عاصم
شمس::اي انت يا جرجيرة،ة ىصوت عالي جرررجيررررة
عاصم::اي كنتي بتقولي اي
شمس::ولا حجة
عاصم::::بتقولي ي تاني معليش
شمس:::صحبك عسل يا جرجيرة
عاصم::لا والهي خليكي ف حاالك طيب
احمد:::اي سطا ف اي
عاصم::يلا ياعم امشي
احمد:::انا نازل دانا متروط باي
عاصم::باي
احمد::باي ا شموسه اشووفك ف المحاضرة الجايه
طار بالعربيه عاصم قبل متردو
#بقلم_بسمه_سلان
ركبو ووصلو وراحو البيت
شمس:: مش دا شبشب امك
عاصم:: امك يخربت لسانك اه هو شبشب امي????
شمس:: طب يلا سلام يا جرجيرة
عاصم::: امي جوا جاي معاكي
شمس::: استغفر الله العظيم يا رب
عاصم:: من كل زمب عظيم يا ايد الهون
شمس::: امشي امش يا جرجيره
دخلو الشقه
شمس:: اقلع
عاصم:: اي
شمس:::: بقولك اقله
عاصم:: انتي اتجننتي ولا اي
شمس:: تخبطو علي الكونش اقلع الكوتش يا جرجيرة ف اي مالك متخفش متخفش
عاصم::: ????????????????
شمس وعاصم::: ف نفس واحد ازيك يا طنط
تبصلوا بقرف
شمس وعاصم::: عاملين اي اكل
تبصلو بعيون صقر حاده وتغلق عيونها
شمس وعمر::: هو انتو بتعملو اي
شمس::: جرا اي يا جرجيره
عاصم:: جرا اي يا ايد الهوون
شمس:: مالك نايم ف بوقي كل مقول كلمه تقوليها كل منطق كلمه تتنايل زي مالك يا جرجيرة يا حشري انت
عاصم:: انت الا بتقولي كلامي
تقف قدمو
شمس:: انت
عااصم::: انتي
ديوك راسه قصد راسو
شمس::: انت يا جرجير
عاصم:: انتي يا ايد الهون
ماما عاصم:: وكانكم مولدين فوق راس بعض
ماما شمس::: لا بس انا بنتي الا لسنها رافع قضه خروح من بوقها والهي
عاصم:: هو انتو بتعملو اي
ماما عاصم:: قرارنا انحنا نعمل الاكل مع بعض وناكل ف بيت واحد هنا عند طارق
نظر عاصم وهو مبتسم ويلعب حواجبه
يعني احنا هناكل عند ايد الهون هههه
#بقلم_بسمه_سلام
عاصم::: بس يا جرجيره ????????
علي الاكل كانو بكلو وهما مبسوطين وبيدي كل واحد حجة للتاني
ماما شمس::صح عايز اقولك علي حجة وهما زي عيلتك
طارق:: بسرعه ايوو ايو طبغا احنا عيله يعني مثلا ولاد خاله حلو اوي
لتميل شمس علي ودان طارق::انا فهمه يدور علي تي حجة انها تكون تتحللك صح
طارق:’يا ريت
شمس::ماما
طاىق نسيت اقولك جبتلك اربع شكولاته مش تلاته بس.
مامت شمس::تي يا حبيبتي
شمس تضيع الموضوع::تسلم ايدك
مامت شمس::طيب المهم عايز اقولكم بقااا
طارق:::اتفضلي
عاصم اتفضلي يا خالتي اخرسي بقا يا ايد الهون
شمس:::شششششش
مامت شمس:::جالك عاريس انهارده
عاصم:::تيجيلو كوحا طويله
شمس:: يا ايات اديلو مياه المياه حلو للحرجير
عاصم:ينظر لاول مره لها بظون غيط بنظر نظره تانيه خالص
مامت شمس:::اي رايك يا طارق ونتي يا شمس
شمس’:: علي اي
مامت شمس::يلهوي علي العريس يا بت
شمس::اي المناسبه ????????
مامت ششمس::متاسبه تي يا بنت الهبله
شمس::اي المناسبه يحيلي عريس يعني
مامت شمس:::ادفوعليكي ????انا غلطانه اني بسالك ونت يا عاااصم اي رااايك….
عاصم…………….!!؟
يتبع….
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية فوزية القوية للكاتبة اسراء ابراهيم