روايات

رواية همس الآسر الفصل الثاني 2 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية همس الآسر الفصل الثاني 2 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية همس الآسر البارت الثاني

رواية همس الآسر الجزء الثاني

همس الآسر
همس الآسر

رواية همس الآسر الحلقة الثانية

تاني يوم دخل شريف الاوضة وكانت همس نايمة وتعبانة قرب منها وبص علي البنت اللي جمبها بغضب
شريف : انتي ي هانم قومي
قامت همس علي صوته واتعدلت بصتله وعرفت انه كان سهران برة
شريف : انتي لسة نايمة قومي حضريلي الفطار واللا انتي ناموسيتك كحلي
همس : بس انا تعبانة والبنت مش هقدر اسيبها
شريف : متجيبيليش سيرتها وقومي بطلي كسل واعذار
همس : مش اعذار بس بجد مش قادرة
شريف :وافضل انا جعان عشان سيادتك مش قادرة
همس اتحاملت علي نفسها وقامت عشان تعمل الفطار خرجت من الاوضة ودخلت المطبخ وعيطت من غير صوت وبقهر من معاملته اللي مبقتش متحملاها
دخل يحيي المطبخ ولقاها موجودة هناك مسحت دموعها اول ما شافته وابتسمت له بس هو كان شاف دموعها
يحيي :صباح الخير
همس : صباح النور
يحيي : انتي ايه اللي مدخلك المطبخ انتي لسة تعبانة
همس : لا انا كويسة وقولت اقوم احضر الفطار
يحيي : شريف هو اللي ضغط عليكي
همس : لا ابدا
يحيي : طب اطلعي بره وانا هعمل الفطار
همس : ازاي لا طبعا مينفعش
يحيى : هو اللي مينفعش انتي تعبانه ومش قادره تقفي اصلا روحي وانا هعمل الفطار
همس : بس
يحيى : مفيش بس اطلعي انتي يلا دلوقتي وكلها دقايق والفطار هيبقى عندك
خرجت همس من المطبخ وهي بتحمد ربنا على وجود يحيى جنبها هو دايما كان واقف معاها ضد اخوه ولانه عارف عمايله وكان بيساندها كتير وفعلا نعم الاخ لها
دخلت الاوضه ثاني لقت شريف قاعد وماسك تليفونه وبيضحك اول ما شافها قلب وشه وبان عليه علامات الغضب
شريف : انت ايه اللي جابك دلوقتي مش قولتلك تعملي فطار
همس : يحيى قال ان هو اللي هيعمله واصر
شريف : وانت مشغوله للدرجه دي عشان تخليه هو اللي يعمل الفطار
همس : هو اللي اصر وانا مقدرتش ان انا امنعه
شريف : طب انا خارج وخليكي انتي هنا زي البومه كده
همس : طب مش هتشوف بنتك
شريف مسكها من شعرها جامد وشد عليها وقال بغضب : دي مش بنتي دي بنتك انتي بس انا مليش بنات
همس : انت بتقول ايه دي بنتك ومتقدرش انك تنكرها
شريف : لا اقدر واقدر اخلص منك انتي وهي في لحظه
انصدمت همس من كلامه ومفهمتهوش ولا كانت عارفه هتقول له ايه
شريف : انا ماشي ومش عاوز اشوف وشك خالص
خرج شريف من الاوضه وراح المطبخ وكان اخوه في المطبخ بيعمل فطار اول ما شافه زعق له بسبب انه خلاها تدخل المطبخ وهي تعبانه
يحيى : هو انت ايه بالظبط انت مش بني ادم انت عارف انها تعبانه ومش قادره ازاي تخليها تيجي تحضر الفطار وهي مش قادره
شريف : يعني افضل جعان يعني عشان خاطر مش قادره
يحيى : انت بجد مش بني ادم اهو انا هعمل لك الفطار بعدها متتكلمش وتشوف انت رايح فين
شريف : هو انت بتطردني من بيتي
يحيى : لا مش بطردك ده بيتك زي ما هو بيتي بس انا عاوزك انك تتغير انت عارف ان هي تعبانه وبردوا بتضغط عليها وده مينفعش
شريف : وانت بقى هتعلمني اللي ينفع واللي مينفعش
يحيى : انا دلوقتي بعمل الفطار تقدر تاكل وتروح شغلك زي ما انت عاوز ومتقلقش على حاجه انا موجود
شريف بسخريه : ما انا عارف انك موجود بردوا
خرج شريف من غير ما يفطر وساب يحيي وهو هيتجنن من تصرفاته ومستغرب من عمايل اخوه ومبقاش فاهمه
**************************
في مكان تاني كان في شركته ويشتغل وفي نفس الوقت بيفكر في الحلم اللي بقاله شهور بيشوفه ومش عارف من البنت اللي بتظهر في حلمه دائما بتبقى محتاجه مساعده منه ومبيقدرش يساعدها لحد ما سمع صوت خبط على الباب كانت السكرتيره
السكرتيره : فيه واحد عاوز يقابل حضرتك يا فندم
اسر : مين او اسمه ايه
السكرتيره : هو مقلش اسمه
اسر : طب خلاص دخليه
دخل الشخص ده واول ما شافه اسر قامله بسرعه وحضنه وسلم عليه وهو مبسوط
اسر : بقى كده يا جزمه متجيش تسال عليا طول المده دي
الشخص : والله كنت مشغول واول ما فضيت جيت لك على طول
اسر : ايوه بقى على الناس اللي مشغوله الايام دي بتعمل ايه
الشخص : مش ناوي اعمل حاجه جديده بس ممكن اعمل مشروع وكنت جاي لك بخصوص الموضوع ده
اسر : طب اتفضل اقعد
قعد اسر على كرسي مكتبه والشخص ثاني قعد على كرسي قدامه
الشخص : انا ناوي ان انا اعمل مشروع ومحتاج حد يشاركني فيه ومجاش في بالي غيرك انت
اسر : تمام انت دلوقتي تقدر تشرح لي اللي في بالك وانا اشوف كده
الشخص : تمام
***************************
عند يحيى كان خلص الشغل في المطبخ ونزل يجيب شويه طلبات كانت ناقصه عندهم وقرر ان يروح مول كان لسه بيعدي الشارع لكن فجاه جت عربيه وخبطته محسش بنفسه الا وهو واقع على الارض ومغمى عليهم ونزل الشخص ده من العربيه بسرعه وهو خايف ومتوتر

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية همس الآسر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *