روايات

رواية العشق الأبدي الفصل الخامس 5 بقلم إسراء خليل

رواية العشق الأبدي الفصل الخامس 5 بقلم إسراء خليل

رواية العشق الأبدي البارت الخامس

رواية العشق الأبدي الجزء الخامس

العشق الأبدي
العشق الأبدي

رواية العشق الأبدي الحلقة الخامسة

مسك دخلت الشركه جري
سمير راح عليها :مسك اتأخرتي كده ليه المدير قالب عليكي
الدنيا
مسك وهي بتاخد نفسها :معلش يا سمير راحة عليا نومه من
تعب إمبارح ونسيت أظبط المنبه
المدير جه :كل ده تأخير يا مسك هانم وانتى ليه تآني يوم
مسك بتوتر :أسفه جدا يا استاذ ممدوح راحت عليا نومه من
تعب إمبارح ونسيت أظبط المنبه
ممدوح بعصبيه :إزاى راحت عليكي نومه يا استاذه ده اسمه
اهمال انني متعرفيش ان بتاخيرك ده ممكن تتجازي
ويتخصم من مرتبك
مسك بدموع محبوسه :أسفه مش هتتكرر
سمير :أستاذ ممدوح معلش إني بدخل بس حضرتك متعرفش
إللي حصل لمسك إمبارح مسك
كانت هتروح فيها الشمعه وقعت على فستانها
ولع فيه ولولا ستر ربنا كان حصلها حاجه
ممدوح :إيه طب حصلك حاجه
مسك :لا حضرتك أنا تمام
ممدوح خد نفسو وكتم غضبو :طب اتفضلي على شغلك.
وياريت متتكررش تأنى ولانك جديده مش هيتخصم منك
بس بعد كده تخلي بالك كويس
مسك بأبتسامه باهته :حاضر يا فندم بعد اذن حضرتك
وراحت علي شغلها
دخلت المكتب بتاعها وقفلت على نفسها وفضلت تعيط
عند عزيز
سراج بصدمه :عزيز
عزيز بصدمه من إللي سمعه :عزيز اية إللي أنا سمعته ده صح
سراج اتوتر هو مديحه
مديحه :أنا رايحه أشوف عملو إيه في المطبخ
عزيز وقفها :استنى لو سمحتي
مديحه وقفت وهي بتبص للأرض بتوتر
عزيز قرب من أبوه وقال : الله سمعته ده صح يا سراج بيه
إنت فعلا حرمتها من بنتها علشان تتجوزك
سراج مردش
عزيز : مترد يا سراج بيه الجحود وصل معاك للدرجادي إنك
تحرم بنت من امها و تحرم الام من بنتها علشان واحد كان شغال عندك
طب هو ربنا افتكره الله يرحمه والبنت بقت يتيمه كان
المفروض تبقي أب ليها حتي لو كنت بتكره أبوها بس كنت
حتي اعتبرنا مكانها امنا ماتت جبت لينا ام بتحبها مقولناش
حاجه بس بتحبها تاخدها باي حاجه تخصها
لكن تعرف ان البنت يتيمه و تخلي أمها تسيبها لوحدها
بالطريقه القاسيه دي إنت انانى آوي وأنا أللى بكرها أنا لو
أعرف إللي حصل ده كنت كرهتك إنت
مديحه كانت قاعده تعيط
عزيز :الست دي ربت عيال مش عيالها وسابت بنتها لوحدها
كل ده خوف منك المفروض إنك بتحبها و بتديها الامان مش
تخوفنا وتتهددها تسيب بنتها أنا مكنتش متوقع منك كده
علشان كده كانت دايما تبص لينا وتفضل سرحانه أكيد كانت
بتقول كانت زمان بنتي معاكو دلوقتي وليها اب بدل ابوها
إللي مات
إنت بجد أنا مش عارف اقولك ايه غير اني اقولك ربنا
يسامحك على اللي انت عملتو علشان ترضي نفسك
وتسعدها تتدمر حياه الناس
عزيز قرب من مديحه :أنا أول مره أقف معاكى كده واول مره
اقولها بس اوعدك هدور علي بنتك يا يا ماما مديحه علشان
انت تستاهلي كل حاجه حلوه على اللي عملتيه معانا مش
حسستينا
بموت أمنا بالعكس كنت لينا الام و الأخت وكل
حاجه انا بشكرك على تربيتنا لازم اردلك
جميلك علينا وهلاقي بنتك
مديحه اتصدمت من كلمه ماما اول مره يقولها
واتصدمت من كلامه هي عارفه ان عزيز حنين
وقلبه طيب بس بيحاول يداري ده
مديحه :ماما
عزيز بأبتسامه :آيوه ماما انتي تستاهلي اللقب ده
مش علشان رميتي بنتك تبقى ام وحشه بالعكس انتي كنت
مضطره لده أنا عارف إن في ناس كتير ممكن تقول إنك
وحشه وام جاحده إللي رميت بنتها بس كله بيغلط اوعدك
انى هرجعلك بنتك ومحدش يقدر يمنعني وبص علي سراج
إللي واقف هيطلع نار من ودانه
عزيز قرب منه وقال :أنا هرجع بنتها يا بابا سوا قبلت أو
رفضت وبعدين بص لمديحه..
عزيز :اسم بنتك بالكامل اية
مديحه بلهفه :مسك صلاح العزبي
عزيز بأستغراب :مسك
عند مسك كانت لسه بتعيط في المكتب الباب خبط عليها
مسحت دموعها بسرعه :أتفضل
سمير دخل عليها :مسك انتي بتعيطي
مسك بتوتر :لالا مش بعيط ولا حاجه ده تراب دخل في عيني
سمير بأبتسامه :تراب برضو معلش متزعليش
من استاذ ممدوح هو لما الموضوع بيتعلق بالشغل مش
بيعرف أبوه بس هو قلبه طيب طب اراهنك إنه هيندهلك
دلوقتي ويقولك
انه عايز قهوه
الباب خبط
واحد من اللي شغالين دخل :انسه مسك أستاذ ممدوح عايزك
تعملي قهوه وتودهالو
سمير بصلها بضحك زي ما يكون بيقولها صدقتيني
وهي بصت بصدمه وفتحت بوقها : ح حاضر جاية حالا
الشاب خرج
وسمير ضحك :ههه هو ده أستاذ ممدوح
يزهق الموظف بعدين يطلب منه بعمل قهوه عادته عاده
غريبه مش كده ههههه
مسك : هي حاجه غريبة فعلا إما أروح أعملو القهوه بدل
المراضي ما يرفدني وقامت جريت على برة وسمير بيضحك عليها
عند عفاف
كانت سارة خلصت ترويق الشقه وقاعدة على التربيزة ربطه
طرحه على شعرها وبتلف محشي
عفاف بضحك :أموت واعرف اية النشاط أللى نزل عليكي
فجاه ده
ساره وهي بتهز دماغها يمين وشمال :إما أمرك غريب يا
عفاف أعمل مش عاجب معملش مش عاجب أعملك إيه أنا
مانا ريحتك انهارده وعملت كل حاجه بدالك ريحي بقى
وسبيني أخلص المحشي لو سمحتي علشان ده فن
عفاف بلويه بوق : فن اية يام فن ده بتنجان اية الفن فيه
ساره بفزع :بتنجان بس ده بتنجان وكرنب وفلفل
بصراحة ملقتش ورق عنب معرفش انقرض ولا اية
عفاف :انقرض عوض عليا عوض الصابرين يارب طب خلصي
ياختي علشان بطريقتك دي هناكل الفجر
ساره :لا تقلقي هخلص قبل الفجر بإذن الله ههههه
عفاف تفت عليها ودخلت المطبخ : أبو منظرك
سارة ضحكت وكملت لف محشي
عزيز بيعمل تليفون : آلو اية يا محسن عامل ايه
أنا تمام يا حبيبي الحمدلله بقولك عايز منك خدمه
تسلم يا حبيبي بص عايزاك تدور على وآحده إسمها مسك
صلاح العزبي تخصني آه تسلم
يا محسن هستنى منك تليفون سلام يا حبيبي
عزيز :آه لو طلع إللي في دماغي صح أدينا هنشوف
منه خبطت ودخلت : أبيه
عزيز بأبتسامة :روح أبيه
منه برجاء :بليز يا أبيه اقنع مامي و بابي برحله المدرسه
محدش راضي فيهم يقتنع وده هيبقى كامب يا أبيه علشان
خاطري خليهم يوفقو
عزيز :والكامب ده هيبقي فين
منه بسرعه :دهب
عزيز :تمام انا هقولهم ولو كده هخلي احمد يروح معاكي
علشان متبقيش لوحدي مش عادي يبقى في مرافق
منه :آه طبعا ماتيجي انت يا ابيه
عزيز :اعذريني يا حبيبتي انا مش فاضي الايام دي عندي
موضوع مهم بشوفه
منه :موضوع اية
عزيز :بعدين هقولك يلا روحي على اوضتك وأنا هخلص
تليفون و أروح أقول لبابا
منه :ماشي يا أبيه وباسته في خده وخرجت
وعزيز أقعد بيفكر في حاجه

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية العشق الأبدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *