روايات

رواية زوجي الشبح الفصل الثامن 8 بقلم نور محمد

رواية زوجي الشبح الفصل الثامن 8 بقلم نور محمد

رواية زوجي الشبح البارت الثامن

رواية زوجي الشبح الجزء الثامن

زوجي الشبح
زوجي الشبح

رواية زوجي الشبح الحلقة الثامنة

ولف بسرعه تجاه الشخص ده وبص عليه بصدمه كبيره ووقع على الارض اثر الضربه القويه التي تلقاها وعنيه مصوبه تجاه الشخص ده قدامه بس بصوره مشوشه سبب اصابته الكبيره وقبل مايغلق عنيه بألم قال بزهول وصدمه:انت؟!!
خلص عصام جملته الاخيره واغلق عنيه بألم رهيب وزهب لعالم الظلام
وبعد وقت في منزل ياسين فتح عصام عنيه بألم وبص على المكان حوله بصدمه وقال:انا فين؟ وازاي وصلت هنا؟!!
رد عليه ياسين بقلق:انت كويس يادكتور عصام حاسس بشئ بيوجعك
عصام بتعب:لا انا كويس ياعم ياسين متقلقش بس انا ازاي وصلت هنا انا اخر شي بتزكره اني كونت في الشقه وتحديدا في غرفه النوم بتاعتها وفجأه شخص ضربني على دماغي وفقدت الوعي بعدها
ياسين : انا كونت مع ريم وفجأه سمعت جرس الباب فجريت وفتحت الباب لقيتك مرمي قدامه ودماغك بتنزف اوي فطلب لك دكتور وضمض الجرح ليك
وبص عليه بخوف وكمل:بس انت متأكد انك شوفت الشخص ده ياعصام او لا؟
عصام بتزكر:ايوه شوفته ياعم ياسين بس ملامحه مكنتش واضحه قدامي بسبب الضربه على دماغي بس انا متأكد اني شوفته
ياسين بصدمه:يعني فعلا ريم كان عندها حق وفي شخص ساكن الشقه المهجوره دي
عصام بتأكيد:ايوه في شخص ساكنها والشقه مش مهجوره ياعم ياسين انا دخلتها وكانت مرتبه اوي ونضيفه وفي حاجه مهمه لقتها هناك كمان
ياسين بتعجب:حاجه ايه يادكتور عصام؟!
عصام بتزكر:انا فاكر اني شوفت صوره عملاقه اللأنسه ريم في غرفه النوم هناك وكانت معلقه فوق السرير وريم كانت بتضحك فيها بطريقه جميله اوي
ياسين بصدمه:صوره عملاقه لريم بنتي موجوده في الشقه دي كمان
عصام ربط الاحداث في دماغه بسرعه وقال:ايوه ياعم ياسين وده يثبت كلامي لحضرتك ان احمد جوز بنتك اكيد لسه عايش وساكن دلوقتي في الشقه دي بالسر بس اللي محتار فيه هو ليه بيعمل كل ده وبسبب ايه؟!.
رد ياسين بصدمه وغضب:تمام يبقى الحقيقه انكشفت ومفيش غير شخص واحد بس يقدر يجاوبنا على السؤال ده دلوقتي؟
عصام بعدم فهم:قصدك على مين ياعم ياسين؟!
ياسين بغضب:قصدي على حمزه اخويا واكيد هو الوحيد اللي يعرف الحقيقه دي كامله
ونفس الوقت في منزل حمزه الان
حمزه بتوتر:اهدي بقى يابني كفايه خيلتني حرام عليك
بقلق وحده:اهدي ازاي يابابا بقولك شافني في الشقه معرفش ازاي دخل الشقه وفجأه شوفته فيها فتصرفت وضربته على دماغه وحطيته قدام باب عمي ياسين بعدها
وكمل بتوتر وقلق:بس اكيد دلوقتي قال كل حاجه شافها جوه الشقه لعمي ياسين والحقيقه هتنكشف كمان
حمزه ببرود:تمام اهدي علشان نعرف نفكر كويس وبعدها نتصرف في الورطه دي
بغضب وجنون:لا انا مش هفكر تاني انا هروح اخطفها بسرعه مستحيل اسمح لمخلوق ياخدها مني تاني يابابا سامعني
حمزه بخوف منه:يابني كفايه كده حرام عليك اللي بتعمله في ريم ده حرام دي مريضه دلوقتي وحرام تستغل حالتها كده
بهوس وجنون:بس انا مش بستغل حالتها انا بحبها اوي يابابا واجوزتها عرفي يعني هي بقت مراتي ومش بعمل معاها حاجه حرام انا بعمل كل ده من حبي الكبير لها و
قاطعه حمزه بحده:حب ايه انت اتحولت لمجنون بسببها اعقل بقى بقولك اللي بتعمله معاها ده بقى جنون مش اسمه حب ده بقى مرض نفسي
ابتسم بجنون حقيقي وقال:فعلا انا بقيت مريض بيها يابابا ومستعد اعمل أي شئ علشان تفضل معايا علشان كده انا هخطفها وههرب بيها لخارج البلد كلها بعيد عن الكل وهتبقى ملكي لوحدي
حمزه بخوف على ريم:لا ابوس ايدك يابني متعملش كده كفايه انا عارف اني سبب ده كله بس ريم زنبها هي وعمك ياسين ايه عمك ممكن يموت لو ريم بعدت عنه كده دي حياته كلها
بحده وغضب:وانا زنبي كان ايه حرمتني زمان من كل حاجه وفضلت ابنك عليا حتي البنت اللي عشقتها من كل قلبي جوزتها ليه هو وظلمتني انا يابابا بس دلوقتي انا مش هسكت وهاخد ريم يعني هاخدها
خلص جملته وتوجه لباب المنزل بغضب وبص على حمزه بتحزير وقال:ونصيحه مني يابابا خليك خارج الحوار ده كله احسن تحصل ابنك وفكر كويس قبل ماتقول الحقيقه لعمي ياسين انك هتخسره كمان لو عرفها
خرج وقفل الباب خلفه بقوه وحمزه قعد على الكرسي بتاعه بقلق وتعب وقال: يارب سامحني انا سبب ده كله بس انا كونت مجبور اعمل كده ودلوقتي دمرت حيات عيالي الاتنين وحتي حيات اخويا ياسين وبنته ريم اعمل ايه في الورطه دي دلوقتي
وعند ياسين خرج هو وعصام من المنزل وتوجهوا لمنزل حمزه وبعد وقت وصل واخرج المفتاح اللي معاه وفتح الباب بهدووء وبعد ماتأكد من عدم وجود ياسين في المنزل دخل غرفه ريم لقاها على سريرها نايمه ببرائه
فقرب منها بحب ومسد على جبينها بحنيه وقال:ريم حبيبتي اصحي انا جيت
فتحت ريم عينها وابتسمت بفرحه وقالت:احمد انت اجيب اخيرا انت وحشتني اوي
قرب وقعد جنبها واخدها في حضنه بتملك وقال:وانتي كمان وحشيني ياريم وخلاص انا اجيت اخدك معايا زي ماوعتك وهنهرب سوى لمكان بعيد ومش هسيبك تاني ابدا
ريم ابتسمت بسعاده بس قالت:طيب وبابا ياحمد هناخده معانا مش كده
رد عليها بضيق:لا عمي ياسين هيفضل هنا انا هاخدك لوحدك..وبص على دموعها اللي لمعت في عنيها بشفقه فكمل بكذب
:بس اول مايوحشك عمى ياسين هناجي سوى هنا نشوفه ونطمن عليه أيه رأيك؟!
ريم بفرحه:موافقه طبعا يااحمد مدام هفصل معاك ياله بينا نمشي فورا
وقف بسعاده لانها وافقه بسرعه وقال:ياله ياقلبي نمشي بسرعه من هنا
وفعلا اخدها وطلع من المنزل بسرعه وركب عربيته معاها وانطلق لوجهه تاني مجهوله مع ريم
وعند ياسين وعصام وصلوا بعد وقت لمنزل حمزه وياسين كان متعصب اوي منه واول مادخل عنده قال:ابنك فين ياحمزه مخبيه عندك هنا فين؟
توتر حمزه من سؤال ياسين وقال:ياسين انت انت قصدك ايه انا ابني مات من زمان و
قاطعه ياسين بحده وقال:كفايه كذب بقى ياحمزه حرام عليك انت بتعمل معايا كده ليه انا عرفت الحقيقه خلاص عرفت ان احمد ابنك لسه عايش وانت خبيت عني الحقيقه دي رغم انك اكتر واحد شايف حالتي انا وبنتي اتدمرت ازاي من يوم وفات احمد ابنك ليه عملت فيا كده رد عليا؟!
حمزه بدموع:ياسين اهدي وانا هفهمك كل حاجه انا ابني احمد فعلا مات من سنتين صدقني انا بقول الحقيقه و
قاطعه ياسين بغضب رهيب:كذاب ياحمزه ولسه مصر تكذب عليا الدكتور عصام دخل الشقه وشاف ابنك عايش فيها يبقى ازاي ابنك مات وهو كان ديما ياجي لبنتي في الخفاء ويستغل حالتها كمان ومكنش هامه انها بنت عمه والا حتي هان عليه حالتها اللي تدمرت بسببه
حمزه نزلت دموعه بندم على حاله اخوه وبنته اللي تدمرت بسببه هو وقال:سامحني ياياسين انا سبب كل ده وخايف لو عرفت الحقيقه كامله يحصلك حاجه من الصدمه واخسرك ياخويا
ياسين وعصام بصوا لبعض بصدمه كبيره وياسين قرب من حمزه بقلق وخوف وقال:حقيقه ايه ياحمزه ارجوك قولي انت عملت ايه ومخبي عليا ايه ارجوك اتكلم ياخويا
تهند حمزه بندم كبير ووجع على اللي عمله زمان وبسببه دمر حيات كل اللي حوليه وقال:احمد فعلا مات قبل سنتين ياياسين واللي كان بيظهر لريم بنتك بعد وفاه زوجها هو زياد اخو احمد التوأم
ياسين نزلت عليه الصدمه زي الصاعقه وقال:انت بتقول اييه؟!! انت مش ابنك زياد مات زمان بعد ولادته بشهر بسبب اللي حصل معاه وقتها ياحمزه وووو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية زوجي الشبح)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *