روايات

رواية حبي الوحيد الفصل العاشر 10 بقلم جنى أحمد

رواية حبي الوحيد الفصل العاشر 10 بقلم جنى أحمد

رواية حبي الوحيد البارت العاشر

رواية حبي الوحيد الجزء العاشر

حبي الوحيد
حبي الوحيد

رواية حبي الوحيد الحلقة العاشرة

ندي طلعت اوضتها وفضلت تنهار من العياط وأفتكرت كلام مراد ليها
ندي بعياط: اسفة يا مراد بس كان لازم اعمل كدا مش بإيدي صدقيني ياريت لو تعرف انا عملت كدا ليه بس مينفعش وفي اللحظة دي تليفونها رن وكان رامي
ندي بعصبية: الوو عملت اللي انت قلت عليه حل عني بقا
رامي ببرود: تؤ تؤ في واحدة تكلم جوزها كدا
ندي: متعصبنيش انت عارف كويس اني مش موافقة علي الجواز دة
رامي: انا هخليكي توافقي وهحببك فيا
ندي: انا مستحيل أحبك لو اخر واحد في الدنيا مش هحبك انت انسان حيـ”ـوان وانا هتجوزك عشان احمي عيلتي مش اكتر
رامي ببرود: طيب يا حبيبتي هسيبك ترتاحي دلوقتي اهم حاجة متعليش التكييف عشان متبرديش
ندي: انا بكرهههههك وقفلت في وشه الخط
رامي: ماشي يا ندي هعديها
____________
“عند نادية”
نادية: الوو يا علي ندي جت من شوية وقالت إنها تعبانة وطلعت علي اوضتها هو في حاجة حصلت
علي: فعلا روان قالتلي انها لغيت كل الجلسات وكانت وشها بهتان وروحت
نادية: ايه اللي حصل هي كانت الصبح بتفطر وتضحك ومكانش عندها حاجة التعب دة ظهر فجأة
علي: معرفش الصراحة طيب جربي تسأليها يمكن حد دايقها
نادية: حاضر هطلع اسألها يلا سلام
علي: سلام
____________
“في الشركة”
سليم: حاضر انا جاي حالا
ليل: في ايه يا بابا
سليم: ثريا بتقول أن مراد جه بدري من الجلسة وطلع علي اوضته وقالها محدش يخيط علي الباب وعمال يقول طلعت زيهم
ليل في سره: الا يكون ندي عملت حاجة أو حصل حاجة ما بينهم
ليل: طيب يا بابا تعالي نروحله وانا هخلي مازن هي اللي يمسك الشركة انهاردة
سليم: ليل خليگ مع مازن الشغل كتير وهو بردوا مش هيعرف يشيل كل اعمال الشركة لوحده
ليل: هسيبك لوحدك لا لا هاجي معاك ولو حاجة حصلت يكلمنا
سليم: طيب تعالي مافيش وقت الا يجيله نوبة
ليل: ماشي يلا واتجهوا الي عربيتهم واتجهوا الي فيلا الجرحي
_____________
“في فيلا الجرحي”
فريدة: انا هطلع لمراد اشوفه يا ماما
ثريا: وانا كمان هطلع معاكي يا فريدة
فريدة: لا يا ماما خليكي هنا هو بيحب يتكلم معايا ويمكن لما اتكلم معاه يرتاح ويقول ايه السبب اللي خلاه يجي بدري كدا
ثريا بحزن: ماشي يا بنتي اطلعي…وفريدة طلعت علي أوضة مراد
فريدة وهي بتخبط علي الباب: مراد انا فريدة افتح الباب يا مراد
مراد بعصبية وزعيق: انتوا عايزين ايه من مراد مراد مراد مراد ايه بقا اتخنقت سيبوني لوحدي
فريدة بحزن: افتح يا مراد مش انا فريدة اللي مش بتبطل كلام افتح الباب عايزة اتكلم معاك ايه مينفعش افتح يا مراد لو مش هتكلم مع اخويا الكبير هتكلم مع مين اخويا مثلي الاعلي عشان خاطري افتح عشان خاطر ندي حتي
مراد بعصبية: متجبيش سيرتها تاني دي إنسانة وحشة
فريدة بإستغراب: طيب افتح مش يمكن لما نتكلم مع بعض نلاقي حل عشان خاطري افتح انا رجلي وجعتني من كتر الوقفة يلا
مراد بعياط: انا إنسان مليش اي لازمة في الحياه مش عارف انا بعمل ايه في حياتي وكنت راسم حياه مع ندي بس اكتشفت اللي انا اتخدعت بالشكل وكنت مفكرها طيبة وقلبها ابيض طلعت شيطاااانة
فريدة: مين قال كدا مين قال كدا يا مراد انا بتعلم منك انت اخويا الكبير ومثلي الاعلي عشان خاطري افتح
مراد بوجع: ااااه ااااه
فريدة بخوف: مـ مـ مراد أ أنت كويس افتح الباب مرااااد افتح
مراد: مش قااادرة راسي وجعاني مش قادر ااااه
فريدة: طيب افتح الباب أفتح مراااااد افتح
ثريا: فريدة في ايه صوتك واصل لتحت حاجة حصلت
فريدة بعياط: الحقيني يا ماما مراد قافل علي نفسه وجاتله نوبة ومش عارفة افتح الباب
ثريا بخوف: افتح يا مراد
فريدة: ماما النسخة التانية
ثريا: اه صح هاتي النسخة التانية من سميحة عشان تفتح الباب
فريدة بسرعة: حاضر هروح اجيبها….ونزلت تجري تجيب المفتاح وجابته وفتحوا الباب
ثريا: مراد مراد ابني انت كويس
مراد: ابعدي عني ملكوش دعوة بيا
ليل وسليم وصلوا وطلعوا جري علي أوضة مراد
ليل: مراد اهدي خد الدوا اللي جمبك
مراد: متقربش محدش يقرب مني
ليل: حاضر حاضر مش هقرب منك بس خد الدوا متخليناش نضطر أننا نديك الإبرة
مراد: مش هاخد أدوية قلت
ليل في سره: ليه كدا يا مراد هتخلينا نعمل حاجة مش راضيين عنها
مراد فضل يكسر في الحاجات اللي في الاوضة
سليم: مراد اهدي وخد الدوا وبص لـ ليل وقال صح يا ليل
ليل غمز وهو بيحضر الإبرة ورا ضهره
سليم: مراد لآخر مرة هنقولك خد الدوا اللي جمبك
مراد: لا مش هاخد حاجة ااااه راسي راسي
ليل: انت اللي حكمت وعطا له الإبرة وسليم كان ماسك أيده وفريدة وثريا كانوا بيعيطوا ومنهارين
مراد وهو بينام: مـ مش هـ هاخد د دو ا وسابوه نايم علي السرير ونزلوا لتحت
________
ليل: انا مش فاهم بردوا ايه اللي حصل ايه اللي خلاه كدا اكيد حاجة حصلت
ثريا: زي ما بقولكوا جه بدري من الجلسة وطلع اوضته وحصل اللي حصل
سليم: لازم نروح للدكتورة ونعرف منها ايه اللي حصل
فريدة: اكيد هي اللي عارفة ايه اللي حصل
ليل: انا عايز اقولكوا حاجة مهمة
سليم: مش وقتوا يا ليل
ليل: لا وقتوا لان الموضوع بخصوص مراد
ثريا: قول يا ليل في ايه
ليل بتوتر وسرعة: الصراحة مراد كان بيحب ندي وكان هيروح يقول لـ ابوه ندي
سليم بإستغراب: غريبة طيب ليه معرفناش وهيروح يقول لباباها كمان كل دة من غير ما نعرف؟
ليل بسرعة: لا لا متفهموش غلط هو كان هيقول وكان عامل ليكوا مفاجأة
فريدة: اه فعلا الصبح علي الفطار قالنا عندي ليكوا مفاجأة
ليل: أيوة
سليم: يمكن يكون دة حصل مشكلة بينهم ودة السبب
ليل: مشكلة ايه اللي تخليه بالحالة دي وكمان تجيله نوبة كدا اكيد مشكلة كبيرة
ثريا: ما هو لو يقولنا ايه اللي حصل ساعتها هنعرف يمكن نعرف نحلها
ليل: لازم نروح المستشفي ونعرف ايه اللي حصل
سليم: مش دلوقتي اكيد بكرا تبقي نروح…التليفون رن
ليل: الوو يا مازن
مازن: ليل تعالى دلوقتي
ليل: حاضر انا جاي..وقفل معاه
ليل: بابا انت هروح الشركة دلوقتي
سليم: استني هاجي معاك
ليل: لا لا خليك هنا يا بابا اكيد مش هنسيب فريدة وماما لوحدهم
سليم: ماشي يا ليل خلي بالك من نفسك ولو في اي حاجة كلمني
ليل: حاضر …وراح ركب عربيته واتجه إلى الشركة
_______________
“في فيلا الاسيوطي”
نادية: ندي ندي افتحي الباب
ندي وهي بتمسح دموعها: ثانية يا ماما وراحت فتحت الباب
نادية: مالك يا حبيبتي قافلة علي نفسگ الباب من ساعة ما جيتي من المستشفي مش عوايدك انتي علي طول مش بتحبي تفعدي لوحدك
ندي بإبتسامة باهتة: مافيش بس تعبانة شوية
نادية: انتي لسة تعبانة لازم نكلم الدكتور ييجي يفحصك
ندي: لا لا مافيش حاجة شوية صداع والم بسيط
نادية: ماشي نكلموه بردوا يديكي دوا عشان الصداع والألم دة يخف
ندي: مافيش داعي لكل دة هو اي حد يحس بصداع يروح للدكتورة هدخل اخد شاور وان شاء الله راسي تبطل توجعني
نادية وهي ايدها علي راسها: كويس حرارتك مش عالية انتي مأكلتيش حاجة من ساعة ما جيتي
ندي بدموع محبوسة: لا لا انا شبعانة
نادية: ندي انتي فيكي حاجة انتي علي طول بتأكلي مش عوايدك انك تفضلي لحد دلوقتى من غير أكل؟؟
ندي: لا مافيش حاجة والله بس لما بحس بصداع والم مش ببقي جعانة
نادية: هعمل نفسي مصدقاكي ادخلي خدي شاور وانزلي اتغدي
ندي: بسـ………….
نادية: مبسش لازم تأكلي وهخلي هنادي تعمل الأكلة اللي انتي بتحبيها يلا روحي خدي شاور
ندي: حاضر…ودخلت الحمام وشغلت الدش ونزلت تحتيه وسمحت لدموعها أنها تنزل وطلعت كل شهقاتها اللي حاسة بيها وطلعت لبست بيجامة وسرحت شعرها ودموعها نازلة علي خدها ونزلت عشان تأكل
هنادي: ايه رأيك في الاكل يا ندي(ندي قالت لهنادي أنها تناديها بإسمها)
ندي بإبتسامة باهتة: حلو اوي يا هنادي
نادية: يلا كلي يا ندي انتي اول ما بتشوفي الأكلة دي بتكلي الصنية كلها يلا
ندي: حاضر يا ماما هأكل
_____________
“في الصباح”
“في فيلا الجرحي”
مراد قام من النوم وهو ماسك راسه وبيقول: ايه اللي حصل وافتكر اللي حصله مع ندي
مراد: وثقت فيها بس هي مش قد الثقة…..ونزل لـ تحت
مراد: ايه اللي حصل امبارح؟؟
ثريا: جاتلـ……
سليم: احم احم الصراحة يا مراد جاتلك نوبة امبارح ممكن نعرف ايه السبب اللي خلاك تيجي بدري وتتعصب كدا
مراد: مافيش حاجة كل اللي حصل اني مش عايزة أتعالج مع الدكتورة دي
سليم: استغفر الله العلي العظيم يابني مش انت كنت منتظم في جلاستها وبدأت تتحسن
مراد بضيق: واتخنقت مش حاسس اني عايز اكمل معاها
ثريا: يابني انت هتجننا مش كنت بتحب جلاستها وبتيجي منها مبسوط…ايه اللي حصل؟!
مراد ببرود: انا خلصت فطار وطالع اوضتي
سليم بعصبية: مرااد انا بكلمك لما اكلمك متسبنيش وتمشي
مراد: حضرتك سألتني ليه مكملتش معاها الجلسات فقلت إني مش مرتاح معاها بس الموضوع بسيط انا هطلع اوضتي عشان اخد علاجي
سليم: اااه هتشل هنعمل ايه دلوقتي لما صدقنا لاقينا دكتورة وبدأ مراد يتحسن معاها
ثريا: اكيد حصلت حاجة اومال ليل فين؟
سليم: كلمني امبارح وقالي أنه هيبات في الشركة وهيروح الصبح المستشفي عشان يشوف موضوع مراد دة
ثريا: يارب
_-_-_-_-_-_-_-_-_-
“في فيلا الاسيوطي”
ندي صحيت من النوم ودموعها معلمة علي خدها وعينيها وارمة من العياط وقامت غسلت وشها
ندي: ايه يا ندي هتضعفي ولا ايه لازم تروحي شغلك وتبيني له أنه مش هامك وبعدين مش هتوقفي حياتك وحياه الناس عشان واحد زي دة…وقمت لبست هدومها وسرحت شعرها وحطت ميكب بسيط يداري دموعها ونزلت
نادية: صباح الخير يا ندوش عاملة ايه دلوقتي
علي: صباح الخير يا ندي
ندي بتعب بتخفيه: الحمدلله كويسة
نادية: يلا تعالي افطري
ندي: مليش نفس
علي: تعالي يلا افطري يا ندي
ندي: يا بابا….
علي بمقاطعة: تعالي يا ندي
ندي بضيق: حاضر…..وقعدوا يفطروا وبعدين راحوا يركبوا عربيتهم واتجهوا الي المستشفي
____________
“في المستشفي”
علي راح مكتبه وندي راحت مكتبها
“في مكتب علي”
علي: اتفضل ادخل
رامي: ازيك يا دكتور علي
علي: ازيك يا رامي عامل ايه
رامي: الحمدالله اه كنت عايز اقول لحضرتك حاجة
علي: اتفضل
رامي: الصراحة كنت طالب ايد الآنسة ندي
علي: وهي موافقة؟
رامي: طبعا موافقة انا قلتلها امبارح اني بحبها وهي قالتلي انها كمان بتحبني بس مكانتش ظاهرة حبها ليا
(عارف انت الكدب بعينه😂)
علي: انت دكتور محترم هأمنه علي بنتي جدا
رامي: والفيلات جاهزة وكل حاجة مش طالب من حضرتك غير موافقتك
علي: انا عن نفسي موافق بس لازم تيجي تتقدم في الفيلا عندنا
رامي: موافق
علي بضحك: يلا علي شغلك وملكش دعوة بندي
رامي بضحك: حاضر….واتجه الي مكتب ندي
___________
ليل وصل المستشفي ودخل
ليل: دكتور ندي موجودة
روان: اه موجودة
رامي كان رايح علي مكتب ندي وهو بيجري وخبط في ليل
ليل بهدوء: حاسب في ايه
رامي وهو بيقلع النضارة: حاسس اني شوفتك قبل كدا
ليل: اه انا اخو استاذ مراد
رامي بخبث: امممم قلتلي استاذ مراد طيب عن اذنك هدخل امرأتي
ليل بصدمة في سره: مراته منين وازاي…روان رنت علي ندي
روان: دكتورة ندي انا معادي خلص همشي دلوقتي
ندي: ماشي وكلها شوية والسكرتارية التانية تيجي
روان: عن اذنك اه صحيح دكتور رامي داخل لحضرتك
ندي بضيق ودموع: دخليه….ودخل
رامي: ازيك يا زوجتي
ندي: ميت مرة اقولك متقولش زوجتي دي
ليل وهو برا: يعني هو هيجوزها بس شكلها مش موافقة وطلع تليفونه وسجل
ندي: انت عايز مني ايه قلتيلي اقطعي علاقتك بمراد وقطعتها وعايز تتجوزني غصب كمان
رامي ببرود: لازم تتجوزيني يا قمر والا ساعتها هقتـ”ـلك سي مراد بتاعك وانتي عارفة الباقي وهتجوزك بردوا
ليل بصدمة:

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حبي الوحيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *