روايات

رواية تاج الزين الفصل العشرون 20 بقلم إيمان محمد

رواية تاج الزين الفصل العشرون 20 بقلم إيمان محمد

رواية تاج الزين البارت العشرون

رواية تاج الزين الجزء العشرون

تاج الزين
تاج الزين

رواية تاج الزين الحلقة العشرون

زين / اتفضلي
تاج باستغراب / ايه دا
زين / افتحي و شوفي
تاج فتحت الكيس و اتفجأت بكمية الشيكولاتة و الشيبسي و العصير يلي بتحبه
تاج بفرحة و سعادة زي الاطفال و سقفت باديها و كأنها حصلت علي جائزة و نطقت الكلمة بعفوية /
الله دا كله ليا زين انا بحبك
زين من غير استعاب و تمنى الزمن يتوقف عند هذة اللحظة
تاج استغربت من سكوته شاورت باديها عند عنيه
تاج / زين يا زين انت سرحت في ايه
زين بانتباه / انتي قولتي ايه من شوية
تاج ببراءة / دا كله ليا
زين / لاء يلي بعدها
تاج / مش فاكرة فكرني انت
زين / انتي قولتي دا كله ليا و بعدها قولتي زين انا ايه
تاج ببراءة وعفوية / زين انا بحبك
زين بهيام / عرفتي بقا انتي قولتي
تاج وقد انتبهت علي ما قالته
تاج بتوتر و خجل / انا.. م…. مكانش.. قصدي.. ان اقول… كدا… الكلمة…. هي.. طلعت… معايا… كدا… انا لما.. بفرح… بقولها… لأى حد
زين بغضب و غيرة مجرد تخيله انها بتقول لحد غيره كدا / نعم يا ختي دا يلي هو الزاى ممنوع تقولي الكلمة دا لحد غيري مفهوم و يترى الهانم كانت بتقولها لمين قبلي
تاج ببراءة وهي بتعد علي صوابعها / اممم هاجور الانها بتحب تعملي الأكل يلي بحبه و شمس الانها توأمتي و نصي التاني و بتفهم عليا و ابيه محمود الانه مش بيحب يزعلني و بيجبلي اى حاجة انا بتمناها و بابا الانه حنين علينا و روان و رغد الانهم اصدقاء طفولتي و في كل نصيبة احنا مع بعض
كملت بمكر و و شخص كدا بحبه و بحب صوته
زين كان مفكر انها حتقول اسمه بس خاب ظنه
و قال بغرور / اكيد انا عارف الشخص دا
تاج بخبث / و مين ما يعرفش الشخص دا احنا كلنا عارفينه ومين ميعرفش محمد حماقي و لا اغنيه
زين / و كل المدح دا و طلع في الأخر الأستاذ حماقي
تاج بغباء / امال انت فكرت بقول علي مين
زين / اسألي نفسك ما نسيتيش حد
تاج بتمثل البراءة: NO
زين / المهم خلينا في موضوعنا ممكن اعرف مش بتيجي الشركة ليه
تاج بغباء / كنت غضبانة
زين بسخرية / و ايه يلي غضب تاج هانم متخلهاش حتى ترد علي اتصالاتي كل المدة دا
تاج بجدية / و انت برأيك دا موضوع ما يستحقش ازعل منه
زين / معاكي حق بس برضك كنتِ ردي عليا طمنيني انا قلقت عليكي ليكون حصلك حاجة
تاج بمرح / قلقت عليا يا زينو
زين بحنان / طبعاً عندك شك في دا
تاج بجدية / انا ما نقرش ان الموضوع من كتر فرحتي انك طلعت هو من كتر ما انا زعلانة انك خبيت عليا لا و كمان مش انت الوحدك يلي خبيت عليا لا و اهلي كمان كانوا عرفين و انا الوحيدة يلي كنت مش عارفة انا كنت محتاجة الاسبوعين دول متكلمش مع حد فيهم و نفكر بايجابيه
زين بهدوء / أنا يلي قولتلهم ما يعرفكيش حاجه و انا يلي اقول لها
تاج / ما هو يلي خلاني اسمحك انو افتكرت فعلا انك هتقولي اوعدني انك متخبيش عليا حاجة تاني
زين بابتسامة / وعد المهم دلوقتي تاجي ما عادتش زعلانه مني
تاج بمرح / لا خلاص ما انت عارف نقطة ضعفي وجبتها لي وهي الشوكليت
زين / تمام انا امشي دلوقتي و اشوفك بكرا في الشركة
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بقلم: إيمان محمد
مرت الايام و بعد تلات شهور حان وقت فرح ابطالنا
في بيت محمد
شمس / تااااج قومي اتأخرنا علي البيوتي سنتر
تاج هي نايمة/ انا ما بحبهوش
شمس قربت منها / هو ايه
تاج بنومها / الميكياج علشان طعمة وحش
شمس بغباء / طعمه وحش هو انتي بتاكليه و بعدها استوعبت كلامها قومي يا بت اتأخرنا اول مرة اشوف عروسة نايمة يوم فرحها
تاج بنعاس / مش عاوزة اتجوز سبوني انام
شمس بخبث / اممم يعني انزل اقول لزين مفيش فرح و العروسة نايمة مش راضية تقوم خليكي اروح انا و رغد و روان البيوتي سنتر
تاج قامت بفزع اول ما سمعت اسم زين / مين قالك ان انا نايمة بصي انا مصحصة ازاي خمس دقايق هكون جاهزة
شمس بضحك / هههههه ههههه زين طلع مسيطر علي الأخر
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند زين و مالك و رغد
زين كان نازل من سلالم الڤيلا قابلة نعمة
نعمة بسعادة و فرحة / مبروك يا عريس
زين بابتسامة / الله يبارك فيكي يا دادة و كان لسة هيمشي دخل مالك
مالك بمرح / يلا يا عريس
زين بابتسامة / يلا يا عريس
وصلم بيت محمد
و كل واحد اخد عروسته و راح البيوتي سنتر
بعد مرور بعض الوقت كانت شمس و تاج جاهزين و معاهم روان و رغد يلي لابسين نفس الفستان و نفس اللون
تاج فكانت شبه الملايكة بفستنها الابيض المنفوش و مع لون عنيها الازرق الصافي و كانت محجبة و لابسة تاج فوق رأسها
و شمس مش اقل منها جمالا
رغد و روان بانبهار و في صوت واحد / بسم الله ما شاء الله انتم شبه اميرات ديزني
شمس بفرحة / بجد شكلي حلو
محمود من وراهم / قمر يا قلب اخوكي
شمس بسعادة / بجد
محمود قرب منها و طبع قبلة علي جبين شمس بجد يا قلب اخوكي
تاج بزعل طفولي / يا سلام حب دا كلة لشمس و انا ماليش نصيب منه و كأنها هي بس يلي عروسة النهاردة
محمود بضحك / هو انا اقدر برضك و قرب منها و حضنها و همس لها دا انتم اميراتي و بنات مش خواتي بس
تاج بابتسامة و حب / ربنا يخليكي لينا يا احلي اخ
محمد من وراهم / يا سلام محمود اخد مكاني خلاص
تاج و شمس في صوت واحد / و في حد يقدر ياخد مكانك دا انت ليك مكانة خاصة في قلبي يا حج
محمد قرب منهم اخدهم في حضنة
محمد بحنان و بيكابر دموعه متنزلش / انا مش عارف البيت يبقي عامل الزاى من غيركم صعب بناتي الاتنين يروحم في نفس يوم اليوم
هاجر بمرح تخفي حزنها / يعني هما هيسيبونا هتلاقيهم كل يوم التاني جايين
محمد / يلا يا اميرات العرسان وصلم
شمس شبكت اديها في ذراع ابوها
و تاج شبكت اديها في ذراع محمود
محمود بهمس لتاج / بقولك ايه يا تاج
تاج / امممم
محمود / ما تتوسطي لي عند جوزك يرضيكي اخوكي حبيبك يستنا كمان سنة دا انا كدا اخلل و مش هتجوز البنت يلي حيلتي
تاج بمرح / اكل العيش مر استحمل يا كبير
بس برضك ماتهونش عليا و اوسطلك دا بدل ما منخلها سنة تبقي سنتين تلاتة ايه رأيك
محمود / مين الغبي يلي قالك توسطيلي لا يا حبيبتي يلي وصلك المعلومة دا تلاقيه غلط في العنوان
زين اول ما شفها انبهر بجمالها و كأنه مش شايف غيرهم في المكان
و تاج شافته انجذبت في وسامته في البدلة السوداء و شعره الأسود يلي مصففه بطريقة معينة
محمد تقدم من محمود و اخد ذراع تاج مكانه بقت تاج في ذراع و شمس في ذراعه التاني
تقدم من زين و مالك
محمد و هو بيكابر دموعه / انا مش محتاج هوصيكم
علي بناتي و لو جاتلي زعلانة في مرة مش اخليك تلمحها تاني سلم تاج الأول لزين و بعدها سلم شمس لمالك
زين بابتسامة مطمئنه / ما تقلقش علي تاج يا عمي تاج قبل ما تكون مراتي هي بنتي ومافيش حد يقدر يزعل بنته منه
مالك / متقلقش علي شمس يا عمي عمري ما ازعلها
زين و تاج ركبوا سيارة زين و اياد هو السائق و انطلقوا علي السيشن
و مالك و شمس ركبوا سيارة محمود
و محمود كان السائق فهو اثر هو يلي هيزفهم و انطلقوا الي السيشن
وصلم الي السيشن
و تاج و زين اتصورم في اوضاع مختلفة و بعدها مالك و شمس و كل ثنائي اتصور مع بعض
و شمس و تاج اتصوروا صورة لوحدهم و بعدها رغد و روان انضم معاهم و اتصور صورة هما الأربعة
وزين و مالك اتصوروا صورة لوحدهم و بعدها الشباب انضمت لبعدها و اتصوروا صورة و كل واحد حاطط ذراعه على كتف تاني ويضحكون
وبعدها كلهم اتلموا و اتصوروا صورة جماعية و انطلقوا الي القاعة
و كل واحد اخد عروسته و رقصوا سلوا
و زين تفاجأ تاج و هو بيغني لها اغنية حلم سنين حلم سنين
حلم سنين
عشنا وشفناه اليوم اللي اشتقنا له
إحضني قصاد الناس يا حبيبي وماله
ما بقينا لبعض خلاص
زادوا العشاق إثنين اكتب أسامينا
كان حلم سنين وسنين نبقى لبعضينا
الله على ده الإحساس
ليلة وإنت جنبي ليلة
تسوى عمري ليلة
بألف ليلة معاك
ليلة وإنت جنبي ليلة
تسوى عمري ليلة
بألف ليلة معاك
حلم سنين
قال قلبي خلاص هتنام على صوت دقاته
هيعيش وياك على طول أجمل أوقاته
حبك ولا يوم هنساه
أنا قد القول ومعاك وفيت بوعودي
وإنت استنيت وبقيت محتاج لوجودي
وأهو ربنا جمعنا
ليلة وإنت جنبي ليلة
تسوى عمري ليلة
بألف ليلة معاك
ليلة وإنت جنبي ليلة
تسوى عمري ليلة
بألف ليلة معاك
يا ليالي يا، يا ليالي
يا ليالي إحكي له على حالي
كنت فين آه، كنت فين
يا حبيبي ده إنت حلم سنين
ليلة وإنت جنبي ليلة
تسوى عمري ليلة
بألف ليلة معاك
ليلة وإنت جنبي ليلة
تسوى عمري ليلة
بألف ليلة معاك
حلم سنين
حلم سنين
تاج انبهرت من صوت زين
تاج بهيام / مش كفاية عينك حلوة يبقي عينك و صوتك صوتك حلو اوي
زين بغرور / ما انا عارف
شمس لمالك / شوفت الرومانسية زين غنا لتاج بس تعرف صوته حلو
مالك بغمرة / تحبي اغنيلك يا جميل
شمس بحماس ومأت برأسها بنعم
مالك غنى لها اغنية بقيت معاه لمحمد حماقي
من يوم ماجت عيونه في عنيا
وشوفت ضحكته الجميلة ديا
بحلم بيوم ما يبقا ليا وابقى ليا.
واصحى الاقي حبيبي حواليا
من يوم ماجت عيونه في عنيا.
وشوفت ضحكته الجميلة ديا
بحلم بيوم ما يبقا ليا وابقى ليا.
واصحى الاقي حبيبي حواليا
وادي اللي في خيالي بيحصل قصادي
حبيبي جنبي في حضني الليلة دي.
والله وبقيت معاه
نادا الفرح جمعنا بالحب نادا.
والحلم فسرناه
وادي اللي في خيالي
بيحصل قصادي.
حبيبي جنبي
في حضني الليلة دي
والله وبقيت معاه.
نادا الفرح جمعنا بالحب نادا
انا وحبيبي وتالتنا السعادة.
والحلم فسرناه
من قد ايه منايا لو أطولها
كلمة حبيبي يا حبيبي قولها
تهون سنين حياتي جنب الكلمة دي.
فرحني قول امانة طولها
من قد ايه منايا لو أطولها.
كلمة حبيبي يا حبيبي قولها
تهون سنين حياتي جنب الكلمة دي.
فرحني قول أمانة طولها
وادي اللي في خيالي بيحصل قصادي.
حبيبي جنبي في حضني الليلة دي
نادا الفرح جمعنا بالحب نادا.
انا وحبيبي وتالتنا السعادة
والحلم فسرناه.
فكان صوتة معقول
مالك / بمسوطة
شمس بسعادة / اوي
جيه صوت اتفاجأ زين من و جوده
ــــــــــــــــــ: مبروك يا زين

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية تاج الزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *