روايات

رواية ملك الاسد الفصل العشرون 20 بقلم ملك ابراهيم عبدالجيد

رواية ملك الاسد الفصل العشرون 20 بقلم ملك ابراهيم عبدالجيد

رواية ملك الاسد البارت العشرون

رواية ملك الاسد الجزء العشرون

ملك الاسد
ملك الاسد

رواية ملك الاسد الحلقة العشرون

عند اسد
كان بيسمع كلامهم وهو مصدوم جدا عشان كان حاطط ل اسيل جاهز تنسط في الشنطه فاكرين
اسد بصدمه: يزن ازاي
ويزن كمل كلامو وقال: لا وكمان لبسنا احمد قتل لينا واحنا اصلا اللي مدبرين الحادثه لمحمد وحظو الدكر انو مامتش
اسد بصدمه: اه يا ولاد الك”لب طب عايزين تنتقمو من حد انتقمو مني انا
واسيل قالت بمكر: المهم ي يزن احنا لازم نقتل نسرين وفي اقرب وقت
يزن بخبث: قرب هتموت
عند اسد
كان مصدوم من اللي بيسمعو واسيل هي اللي قتلت مليكه و صقر عمل اي مع سيلين وهما اللي قتلو لينا وكانو عايزين يقتلو محمد كمان كل ده وكان في قمت غضبو واتوعد ل اسيل
في صباح اليوم التالي
عند احمد واسيا
صحيت اسيا ولقت نفسها من غير هدوم وصوت وشده الملايه عليها وعيطت جامد واحمد صحي
احمد بخضه: في ايه يا اسيا مالك بتعيطي ليه
اسيا بعيط: عملت اللي انت عايزو ي احمد باشا وانت كده كده هطلقني ده اللي اتفقنا عليه
احمد بأستغراب: اي اللي انتي بتقولي ده انتي مراتي
اسيا بدموع: مراتك اي انت هطلقني صح
احمد: مين قال كده
اسيا بدموع: انت احنا اتفقنا ان انا هقعد معاك فتره صغيره لحد مالقي مكان اقعد في وانت موفتش بوعدك معايا ليه عملت كده
احمد بأبتسامه وهو بيمسحلها دموعها: اسيا انا مش هطلقك ومش هسيبك اصلا
اسيا بدموع: ليه يعني حسيت مثلا بذنب نحيتي
احمد ببرود: بصي بقا ي اسيا انا لو كنت عايز اعمل معاكي حاجه كنت عملت غصب عنك ومن غير ما اتجوزك كمان بس حظك بقا
اسيا بدموع: حظي اي
احمد وهو بيهمس في ودنها: حظك اني حبتك
اسيا اتصدمت وقالت بصدمه: اي قولت اي حبتني انا مش معقول
احمد بضحك: مش معقول ليه بقا ان شاءلله وكمل بخبث وبعدين انتي زي القمر
اسيا بكسوف: شكرا بس انا مش مصدقه انت بجد حبتني ولا بتقول كده
احمد بأبتسامه: لا يستي حبيتك
اسيا بكسوف: اممممم وانا كمان
احمد بخبث: انتي كمان اي
اسيا خلاص وشها قلب طماطم: بحبك
احمد بضحك: يالهوي قلبتي طماطم ليه كده
اسيا شده الملايه عليها وطلعت تجري علي الحمام واحمد فضل يضحك عليها وبعدين الباب خبط
احمد بأستغراب: ياتري مين جاي دلوقتي
واحمد لبس تشيرت وبنطلون بسرعه وراح فتح لقه اسد في وشو
احمد اتصدمه ومتكلمش
اسد: اي هتسبني واقف علي الباب كده
احمد ببرود: اتفضل
واسد دخل وقعد واحمد قال ببرود: جاي ليه
اسد بضيق: جاي عشان اقولك الحقيقه
احمد ببرود: حقيقة اي
اسد بحزن: احمد انا عرفت كل حاجه عرفت مين اللي ورا الحادثه اللي حصل لي محمد ولينا وعرفت مين اللي قتل مليكه
احمد بصدمه: عرفت مين اللي عمل كده
اسد بحزن: ايوه
احمد بسرعه: مين اللي عمل كل ده
اسد بعصبيه: يزن واسيل
احمد بصدمه: اسيل هه ويزن
اسد بعصبيه: ايوه اسيل اسيل اللي هي ومليكه قبل ظهور نسرين في حياتي كانو اكتر اتنين بيحبوني وانا اخترت اسيل واتجوزتها وخلفت منها زيد وبعدين اكتشفت انها خاينه و واطيه ومليكه هي اللي كانت بتحبني بجد وهي اللي رابت زيد وبعدين دخلت السجن عشان رصاصه جات غلط في اللواء معتز ويزن استغلال كل ده وراح ل مليكه وقالها انو هيخرجني وفعلا خرجت من السجن وبليل لقيت مليكه و زيد مسنيني والصبح صحيت ملاكتش مليكه ولا زيد وبعدها بسنين ظهرت نسرين اللي قلبي حبها بجد منهم او حبتهم هما كلهم بس اللي ندمان اني فتحتلها قلبي بجد هي اسيل انخدعت فيها وبعدين زيد ظهر وجر وراه كل حاجه
احمد قعد علي كرسي وكان مصدوم من اللي بيسمعو
اسد بحزن: حقك هيجي ي احمد حقك عليا احنا ظالمنك واتهمناك بحاجه انت معمتهاش بس ورحمه امي مهرحمهم ولاد الك”لب دول
احمد بدموع: والله يا اسد انا عمري مزعلت منك ولا من محمد انا انكسرت اوي لما عرفت ان لينا ماتت وانكسرت اكتر لما ابويا مات قلبي بقا عامل زي الحجر لحد مظهرت اسيا هي اللي عوضتني بجد
اسد بحزن وهو بيحضن احمد: حقك عليا ي احمد والكل هيعرف الحقيقه قريب
واسيا خرجت وهي لبسه دريس وطرحه وكان شكلها قمر وقالت بأبتسامه: السلام عليكم
احمد واسد بأبتسامه: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
احمد بأبتسامه: سوسو روحي أعملي لنا قهوه
اسيا بأبتسامه: حاضر من عيوني
اسد: لا يا احمد انا ماشي هشوف الحوار اللي قولتلك عليه
احمد: ماشي سلام خد بالك من نفسك
اسد بأبتسامه: حاضر سلام
ومشي
واسيا قعدت جنب احمد وقالت: هو مين ده يا احمد
احمد بأبتسامه: ده ابن عمي ي قلب احمد
اسيا بكسوف: طب ممكن تبطل تكسفني بقا
احمد بأبتسامه: حاضر ي جميل
عند ايلا وايلين
صحيو من النوم ولبسو واتوضو وصلاو وبعدين عملو الفطار وفطرو وبعدين نزلو طبعا بعد محاولات من ايلا ان ايلين تروح معاها المدرسه وصلو المدرسه وكان امير مستنيهم عشان يعرف منهم اي اللي حصل
امير جري عليهم بسرعه وقال: ايلا ايلين فهمني اي اللي حصل امبارح
ايلين بحزن: عن اذنكم
ايلا: لا ي ايلين انا كمان عايزه اعرف مالك
ايلين بعصبيه: وانا مش عاوزه اتكلم سبوني لوحدي
وطلعت تجري
امير بأستغراب: هموت واعرف اي اللي حصل حتي محمد مش راضي يقولي حاجه
ايلا بحزن: مش عارفه بس اظن ان عمو محمد لما ايلين دخلت اوضتو فهم غلط و زعقلها وكده ممكن
امير: ممكن بس هي ليه مش عايزة تتكلم
ايلا بحزن: هو اللي قولتهولك هو اللي حصل وبقولك انا عايزه
اقاب محمد
امير بأستغراب: ليه
ايلا بتنهد: هايزه اقابلو وخلاص لو سمحت ممكن تديني عنوان الشركه
امير بأستغراب: تمام بس قوليلي عايزه تقابلي ليه
ايلا بحزن: عايزه افهمو علي سوء التفاهم اللي حصل
امير: تمام
عند ايوب في المستشفى
اشرقت دخلت عليه وهي مبتسمه وقالت بأبتسامه: السلام عليكم عامل ايه دلوقتي يا ايوب
ايوب بأبتسامه: الحمدلله ي دكتوره بخير
اشرقت بمزح: احم مش قولنا بلاش دكتوره دي احنا مش سن بعض علي فكره ي هندسه
ايوب بضحك: هههههههه حاضر ي اشرقت
اشرقت بأبتسامه: ايوه كده اه صح انا روحت عند اخواتك وهما بجد قمرات اوي وانبسطت معاهم جدا وهما بخير يا سيدي
ايوب بأبتسامه: طب الحمدلله طمنتيني
اشرقت بأبتسامه: طيب كويس يلا بقا عشان نبدأ جلسته الكيماوي
ايوب بأبتسامه: يلا
“احسن حاجه انك متحسش بل يأس مهم كان اللي عندك لازم يكون عندك عزيمه واسرار عشان تقدر تقاوم اي حاجه ظروف مرض دراسه اي حاجه ولازم كمان تلجأ لربنا سبحان وتعالي وبس اتمني تكونو استفتو من كلامي”
نرجع لروايه بقا
عند سيلين في غرفتها دخلت عليها نسرين بأبتسامه وقالت: مبروك ي سوسو اسد قالي ان فارحك بعد اسبوع
سيلين بحزن: فرحي نسرين انتي عارفه اي اللي حصل
نسرين بمشكسه: وانتي متأكده ان صقر فعلا مكنش في وعيو واهو جه يصلح غلطتو وكملت بجديه وبعدين مش يمكن اللي قتل مليكه و رمه زيد في الشارع يكون لي يد في اللي حصلك انتي وصقر
سيلين بتفكير: معاكي حق يمكن وحتي كمان محمد عمل حدثه هو وبنت كده كان بيحبها لكن للاسف البنت ماتت واحمد ابن عمنا كان بيحب نفس البنت برضو وقبلها بيوم اتخانقو واحمد هدد محمد انو هيعمل حاجه بس احمد مستحيل يكون ورا الحادثه دي
نسرين بتفكير: طب تفتكري مين اللي عمل كده ده
سيلين بتفكير: اكيد اسيل نسرين انا هحكيلك علي حاجه حصلت ل اسد زمان
نسرين بحماس: ايوه ياريت ي سيلين عايزه افهم بجد اي اللي حصل
سيلين بحزن: هحكيلك
(بصي ي ستي من حوالي 10سنين كده اسد كان في كليه الشرطه وكده وكان معاه اسيل ومليكه اللي كانو واقعين في اسد وبيحبوا هما الاتنين وكانو بيتخانقو عليه علي طول واسد جه في يوم واعترف ل اسيل انو بيحبها ومليكه قلبها انكسر لما عرفت انو بيحب اسيل ومش بيحبها ومليكه قرارت انها تبعد عشان تقدر تنسي اسد بس انا كان معايا رقمها وكنت بطمن عليها وكده وبعدين اسد واسيل انتجوزو وخالفو زيد وبعدين اسد في يوم رجع البيت لقه اسيل بتخونو اسد اتصدم وكان هيقتلها بس ضربها قلمين وبعدين طلقها غارت في داهيه بصراحه ي نسرين بيني وبينك مكنتش بستريحلها المهم اسد فضل يدور علي مليكه لحد ملقها وبعدين اتأسفلها واقالها انو غلطان انو ظلمها في الاول لما اتجوز اسيل وبعدين مليكه سامحتو واتجوزت اسد و فضلت تهتم بزيد وكانت بتحبو اوي وفي بعد وقت طول تقريبا 7سنين اسد كان عندو مأمروريه وكانت خطيره شويه واسد غصب عنو وهو بيضرب نار جات في لواء اسمو معتز الاسيوطي وبعدين اسد اتحبس وفي يوم بعدين ابن اللواء ده خرج اسد من السجن واسد رجع البيت عادي لقه مليكه قاعده هي و زيد زيد في الوقت ده كان عندو سنتين وبعدين الصبح اسد صحي مالكش مليكه ولا زيد والباقي بقا اقدر اقولك ان اسد هو اللي هيعرفو ويقولنا)
نسرين بصدمه: ياااااااا كل ده حصل
سيلين بأبتسامه: وبعدين انتي ظهرتي في حيات اسد تعرفي ي نسرين انا حاسه ان اسد بيحبك
نسرين بصدمه: بيحبني انا مستحيل يحب واحده زيي وبعدين دموع نزلت من عنيها
سيلين بحب: لا ي نسرين متقوليش كده والله حاسه انو بيحبك ومتجوزكيش عشان خاطر زيد والكلام ده هو ممكن كان خايف علي زيد وفي نفس الوقت كان عايز يتجوزك فا استغل الفرصه وبكره تعرفي ان كلامي صح
نسرين مسحت دموعها وقامت وقالت: طيب ي سيلين انا رايحه اشوف زيد عن اذنك
ومشيت
بعد مرور اربع ساعات عند محمد
الباب خبط والسكرتيره دخلت وقالت بأحترام: مستر محمد في بنت عايزه تقابل حضرتك
محمد بأستغراب: بنت مين
السكرتيره: معرفش
محمد: تمام دخليها امال نشوف مين دي
السكرتيره: تمام
السكرتيره خرجت وقالت للبنت: اتفضلي ي انسه
ايلا بأبتسامه: شكرا
ودخلت وقالت السلام عليكم اهلا بحضرتك ي محمد بيه
محمد بأستغراب: انتي اي اللي جابك هنا ي بتاع انتي عايزه اي ي حراميه
ايلا بحديه: اولا كده انا مش ايلن ثانيا اختي مش حراميه ثالثا انا كنت جايه اقول لحضرتك كلامتين وامشي علي طول
محمد ببرود: اتفضلي اقعدي
ايلا: حضرتك فهمت الموضوع غلط وايلن دخلت الاوضه بلغلط في نفس الوقت اللي دخلت في اوضه زيد وحضرتك عملت حوار علي الفاضي وايلين مضايقه جدا ومكنتش حتي راضيه تجي معايا المدرسه لولا اني قعدت اتحيل عليها لحد ما وفقت
محمد حسه بندم نحيت ايلين وقال: طيب انا مكنتش اعرف وبعدين دي كسرت صوره حبيبتي
ايلا: طيب علي الاقل ممكن تخد من حبيبتك دي صوره تانيه غير اللي اتكسرت
محمد بحزن: حبيبتي اللي بتقولي عليها دي ميته في هتفضل عايشه في خيالي
ايلا: طيب ي محمد بيه هديك نصيحه اللي بيروح مبيرجعش وهي هتفضل عايشه في خيالك ممكن تنسي الماضي وتشوف حياتك من اول وجديده عشان حبيبتك اللي بتقول عليها دي عند الاحسن مني ومنك دلوقتي ادعيلها انا كنت جايه اقولك ان ايلين مش حراميه وكنت عاوزه وفهمك سواء التفاهم اللي حصل مش اكتر عن اذنك
ومشيت
ومحمد فضل قاعده يفكر في كلام ايلا
في الليل عند نسرين كانت قاعده في الاوضه ولبست فستان حلو اوي عليها وفردت شعرها وحطط برفان وفضلت مستني اسد عشان قالها تلبس وتتشيك بليل عشان اسد هيوديها في حته مفاجأة
وبعدين اسد جه وفتح الباب واتصدم لما شاف نسرين بجمال ده ونسرين واتكسفت
اسد بصدمه: يخربيت جمال امك ي شيخه اي القمر ده
نسرين بكسوف وشها قلب طماطم: شكرا دي عيونك الحلوين بس
اسد بأبتسامه: الله اكبر علي الكلام الحلو طيب كنت عايز قبل ما نخرج افرجك علي فيديو هيبستطك اوي
نسرين بحماس: فيديو اي
اسد: هتشوفي
واسد فتح الفون و ورا لنسرين مصطفى وهو مربوط ومضروب ضرب مشاء الله اي عسل يستاهل ونسرين اول مشاف الفيديو قاعدت علي السريره ودمعها نزلت بفرحه وقامت حضنته اسد جامد واسد بدلها الحضن ونسرين قالت بدموع: شكرا اوي مش عارفه اقولك ايه بحبك اوى ي اسد بجد
اسد بصدمه: قولتي ايه
نسرين بعدت بصدمه من اللي قالتو وعملتو واسد قال بخبث: نكمل كلامنا في الخروجه ي جميل
ونسرين ضحكت بخفه وركبت هي واسد العربيه ومشيوا
نسرين قالت بفضول في العربيه: هو احنا رايحين فين
اسد بخبث: سوسو هتعرفي اهو بلاش الفضول وبعدين قولنا دي مفأجاه
نسرين بحماس: اشطا اصلي متحمسه اوي
عند احمد واسيا
احمد بأبتسامه دخل عند اسيا المطبخ لقها بتعمل اكل وقال: اي ي سوسه بتعملي ايه
اسيا بمزح: بعمل كريب وبرجر و سندوتشات كفته ي حمودي
احمد بضحك: حمودي ي سوسه
اسيا بمزح: اه هتكل صوابعك ورا اكلي طبعا
احمد بخبث: هنشوف العجائب ي ست اسيا تحبي اساعدك
اسيا بمزح: لا لا لا ياريت توريني عرض قفاك قصدي كتافك وتخرج برا عشان قربت اخلص الاكل
احمد بضحك: طبعا بسرعه يا ست اسيا
عند اسد و نسرين
اسد وصل المكان ده وخاله نسرين تنزل وتغمض عنيها
اسد: امشي براحه ي سوسو عشان متقعيش
نسرين بغيظ: طيب انت خطفني يعني ولا ايه
اسد: هشش اسكتي وامشي وانتي ساكته
ونسرين فضلت مكمله لحد ما اسد شال ايدو من علي عنيها واتصدمت انو ودها مكان علي البحر هادي وجميل في عشا رومانسي ومواسيقه رومانسيه وكان في خيمة والطريقه مزرخف بورد وانور وشموع وحاجه كده اي حلوه ي جماعه بجد ونسرين قربت من اسد وحضنتو تاني واسد ضمها ليا وهي قالت: اي ده بجد كل ده عشاني
اسد بحب: ايوه ي نسرين كل ده عشانك انا بحبك
نسرين بدموع: انا مستهالش ي اسد
اسد بحب: هشش متقوليش كده ي قلب اسد انتي تستاهلي كل خير واوعدك اني ها عوضك عن كل اللي شوفتي
نسرين بدموع وحب: انا كمان بحبك بس كنت خايفه اقولك وكنت عارفه انك هتسبني عشان الاتفاق ده
اسد بحب: لا الاتفاق ده لعبه اصلا انا عملت كده عشان نتجوز عشان زيد و عشانك ي قلبو
نسرين بحب: بحبك
اسد بعشق: وانا بعشقك ي قلبو
هنقول بعد مرور اسبوع في الفرحه بتاع سيلين وصقر
وصقر و سيلين كاتبو الكتاب
عند اسد و نسرين
اسد بأبتسامه: سوسو انا رايح الاوضه اللي في الجنينه دي خدي بالك من زيد
نسرين بأبتسامه: حاضر ي حبيبي
واسد مشي راح الاوضه و زيد جري من نسرين و نسرين جريت ورا لحد ما جات عربيه ضربت نار علي زيد وجات عشان تخد نسرين اللي كانت ماسكه في زيد وبتصوت جامد وفي حد رش في وشها مخدر اغم عليها
عند نسرين
فاقت لقت نفسها متعلقه من ايدها ورجاليها مربطين بحديد و في لزقه علي بقها لحد ما دخل يزن
يزن بخبث: والله اسد طول عمرو بيعرف يختار في النسوان اختار تالته احلي من بعض وانتي منهم وجربتهم كلهم معاد انتي مليكه غصب عنها واسيل جات بمزجها وانتي بقا يحلوه هتختاري اي
نسرين عيطت وكانت بتحاول تشيل اللزقه اللي علي بقها بلسانها لكن معرفتش ويزن قرب منها وشالهالها
نسرين بعيط وعصبيه: اتفو عليك ي حيوان ي زباله بتعمل كل ده ليه حرام عليك سبني ليه بيحصل فيا كده
يزن اتعصب وضرب نسرين بالقلم جامد وقال: حقي حقي هجيبو من اسد وهحرق قلبو وهقتلو بس قبل ما اقتلو هخيلي يشوفك وانتي في حضني ي حلوه
نسرين عيطت اكتر ويزن سبها وخرج
عند اسد
اسد بعصبيه وهو بيبص ل اسيل بتوعد: ورحمه امي لو مقولتيش يزن فين هقتلك حالا
اسيل بعيط وخوف………..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ملك الاسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *