روايات

رواية بدايه جديده الفصل الحادي عشر 11 بقلم أميرة محمد

رواية بدايه جديده الفصل الحادي عشر 11 بقلم أميرة محمد

رواية بدايه جديده البارت الحادي عشر

رواية بدايه جديده الجزء الحادي عشر

بدايه جديده
بدايه جديده

رواية بدايه جديده الحلقة الحادية عشر

اميره اغمي عليها الكل اتخض وياسر مسك تلفونها لقي امير ال بيتكلم
ياسر: اي ال حصل ي امير
امير: امي توفت
ياسر بصدمه: لا إله إلا الله البقاء لله ي حبيبي
امير: والدوام لله
بعد شويه
كريمه: مش راضيه تفوق هنعمل اي
ياسر شالها و ودها المستشفى
بوسي رنت علي مالك
مالك: اي ي قمر
عرفت ان هو لسه معرفش
بوسي: مالك خد اجازه وانزل و هات مهاب معاك
مالك بستغرب: لي في اي اميره تعبانه
مهاب: اميره مالها
مالك: استنا بس في اي ي بوسي
بوسي بعياط: طنط سهام ماتت
مالك بصدمه: اييييييييي انتي اكيد بتهزري صح
مهاب بقلق: في اي ي مالك
مالك بدموع: امي امي ماتت اااااااه
مهاب حضنه و حاول يهديه مهاب خد التلفون
مهاب بقلق علي اميره: اميره فين ي بوسي
بوسي: اميره اغمي عليها و مش راضيه تفوق و ودنها المستشفى
مهاب بحزن: طب خليكي جنبها وانا هنزل انا و مالك
بوسي: حاضر
و قفلو مع بعض
بليل كان مهاب و مالك نزلو و روحو البيت مالك راح البيت بعد ما دفن امه و مهاب راح ل اميره المستشفى ال لسه مفاقتش
بعد شويه اميره فاقت بس مكنتش بتتكلم مع حد ولا كانت بتعيط بصوت كانت دموعها نازله وخلاص مهاب حزن علي شكلها و علي زعلها
سيف راح قعد جنبها: ي حبيبتي ماما ارتاحت والله ماما جت في الاخر كدا وتعبت جامد لو كنت شوفتيها كنتي هتتمنلها الموت من الوجع بتاعها
اميره فضلت تعيط برضو و مش بترد عليه
كريمه: هتفضلي ي حبيبتي ساكته كدا
مهاب حضنها و فضل يعيط علي حالتها
محمد: اهدا يبني ان شاءلله خير و هتبقا كويسه متقلقش
مهاب بحزن: ان شاءلله ي بابا
دنيا دخلت هيا واحمد: البقاء لله ي حبيبتي
اميره بصتلها ودنيا فهمت هيا عاوزه اي و راحت جنبها وحضنتها و اميره فضلت تعيط جامد و دنيا توسيها
احمد ل مهاب: البقاء لله
مهاب بحزن: الدوام لله
اليوم التاني
امير و مالك جم علشان اميره
امير: ي حبيبتي اتكلمي معانا
مالك باس راسها و مسك ايديها: علشان خاطر ماما بطلي عياط واتكلمي ي حبيبتي
اميره فضلت تعيط
منه: علي فكره زمان ماما سهام شيفاكي و زعلانه منك جامد
مهاب كان قاعد برا حزن علي حبيبته
محمد ابو مهاب قعد جنبه: معلش ي حبيبي هيا برضو صادمه ليها ولازمن انتا تبقا اقوي من كدا علشانها
مهاب مسح دموعه و ابتسم وقام راح ليها
مهاب ببتسامه: ي جماعه سبوها براحتها
مالك:مينفعش ي مهاب لازمن تتكلم معانا
مهاب: انا هتصرف معاها متقلقش
الكل خرج و سابها
بعد مرور اسبوع اميره لسه زي ما هيا و مهاب خلاص اجازته خلصت و هيسافر و دنيا بقت حامل
مهاب: علشان خاطري ي اميره اتكلمي
اميره كانت سرحانه
مهاب: اميره
اميره حاولت تتكلم واتكلمت: نعم
مهاب مخدش باله: سرحانه ف…… اي ده انتي اتكلمتي صح
اميره ببتسامه: اه ي حبيبي
مهاب حضنها جامد: وحشني صوتك اووووي ي نور عيني
اميره بعياط: ماما وحشتني اووووي ي مهاب وحشتيني
مهاب: ي حبيبتي اكيد هيا في مكان احلا والله ادعيلها بس
اميره: ربنا يرحمها
مهاب: يارب ي حبيبتي وبعدين نامو
الصبح
مهاب واميره نزلو
مهاب بفرح: في مفاجأة
اميره ببتسامه: اذيكم
كريمه بفرحه: الحمدلله على سلامتك ي حبيبتي
بوسي: يعم اخيرا سمعنا صوتك
ياسر: مبروك ي بيروووو
محمد: الحمدلله على سلامتك يبنتي
اميره ببتسامه: الله يسلمكم كلكم هروح اعملكم فطار
كريمه: لا لا ارتاحي انتي ي حبيبتي
اميره: لا ي ماما مش هينفع وبعدين دخلت المطبخ
بعد شويه خلصو الفطار و حطوه علي السفره و قعدو ياكلو وبعدين الباب خبط
مهاب: مين هيجي دلوقتي
وقام يفتح
سمر بتمثل انها بتعيط وجريت علي حضن مهاب
مهاب بص ل اميره لقها بتبصله جامد انو هو يبعد عنها بس هو للاسف مفهمش كدا
مهاب: اي ي سمر في اي
سمر بكدب: ماما عاوزه تجوزني غصب عني ي مهاب و انا سبتلها البيت و جيت اقعد معاكم هنا
كريمه: ازاي تعمل كدا
سمر بكدب: اهو ي خالتو عاوزه تجوزني ل واحد قد ابويا فا انا هربت و سبتلها البيت
محمد: طب تعالي يبنتي افطري
سمر سابت الشنط وراحت قعدت جنب مهاب من الناحيه التاني اميره قامت: عن اذنكم
مهاب: بس انتي مكلتيش
اميره: شبعت الحمدلله
و طلعت فوق
مهاب قام وطلع ورها
لق اميره في اوضه النوم
مهاب: مكلتيش لي
اميره ببرود: كلت الحمدلله
مهاب: لا انا مشوفتش انك كلتي
اميره ببرود: روح اسال السنيوره بتاعتك هيا كلت ولا اي
مهاب: السنيوره بتاعتي هو فيه اي ي اميره
اميره بعصبيه: معرفش ي مهاب شوف انتااا حضنت مين
مهاب بعصبيه: انا محضنتش حد ي اميره وبطلي ام الهبل ال في دماغك ده وبعدين دي بنت خااالتي عادي يعني
اميره بدموع: هبل دلوقتي هبل و بنت خالتك و عادي طيب تمام ي مهاب انا راحه عند اخواتي لما ترجع ل عقلك ابقا كلمني
و مشيت
كريمه: في اي يبنتي
اميره بعياط: مفيش ي ماما انا راحه ل اخواتي شويه
كريمه: لا فيه انتي اتخانقتي انتي و مهاب
اميره عيطت و سكتت
مهاب نزل لقها بتعيط: انا اسف
اميره مسحت دموعها: ولا اسف ولا مش اسف انا راحه عند اخواتي
ومشيت و سابته
كريمه: في اي ي مهاب مالك يبني
مهاب حط ايده علي راسه: مش عارف ي امي تعبان اووووي
كريمه: اول مره تتخانق مع اميره كدا
مهاب: مش عارف ي امي بس انا تعبان تعبان اوووي
كريمه: طب ارتاح ي حبيبي انتا هتسافر بكرا
مهاب: لا لازمن اروح ليها اصالحها
كريمه: ماشي ي حبيبي روح ربنا يهدي سركم
مهاب باس دماغ امه و بعدين مشي
امير: طب فهميني اي الحصل طيب
اميره: مفيش ي اميره مفيش سبوني لوحدي
مالك: مهاب مزعلك
اميره: لا مهاب ده مفيش اطيب منه ولا احن منه
سيف: طب امال في اي
اميره: لا إله إلا الله يعني جيت اقعد معاكم شويه تقولو فيه حاجه
مالك: يعني انتي كويسه
اميره: اه ي حبيبي
بعدين الباب خبط
مالك: تعاله يعم
مهاب: فين اميره
مالك: هو في حاجه حصلت بينكم
مهاب: اي…… اميره قطعت كلامه: اي ي حبيبي مش كنت بتقول انك تعبان مش هتقدر تيجي
مهاب استغرب بس فهم قصدها: اه بس قولت لازمن اجيلك
اميره: طب تعاله ي حبيبي ادخل
مهاب دخل و مالك دخل الاول
مهاب مسك ايد اميره بس اميره سابتها
وبعدين دخلو
مهاب: اذيكم ي شباب
امير و سيف: الله يسلمك ي عم
اميره عن اذنكم تعبانه شويه هدخل اريح
مالك: ماشي ي حبيبتي
اميره دخلت
امير: ممكن اعرف فيه اي
مهاب: مفيش حاجه
مالك: مهاب انتا صحبي و اميره اختي يعني فاهمكم اكتر من نفسي
مهاب: زعقنا قصاد بعض
امير: لييي
مهاب حكالهم كل حاجه
مالك: طول عمرك غبي
مهاب: هو انا عملت اي يعني
امير: المفروض بنت خالتك جت حضنتك تزقها بعيد عنك و اميره مبتحبش حد يزعقلها لو كانت حتي هيا ال غلطانه
مهاب: والله اما انا معرفش مالي ي امير تعبان و مخنوق اوووي
مالك: طب ادخل صالح مراتك ي مهاب
مهاب قام و خبت علي الباب اميره فتحت الباب و كانت بتعيط
مهاب دخل وبعدين حضنها جامد: متعرفيش انا محتاج ل حضنك ده قد اي انا معرفش مالي انا تعبان اووووي و مخنوق حقك عليا انا اسف والله متزعليش منى و باس دماغها
اميره بدموع: خلصت
مهاب: ي اميره بلاش الاسلوب ده
اميره: مهاب سبني هنا ي مهاب لحد ما تروح و ترجع بل السلامه
مهاب: ي اميره بس….
اميره: معلش ي مهاب
مهاب بيأس: ماشي ي اميره و باس دماغها و مشي
مالك: عملت اي
مهاب بصله و مشي من غير ما يتكلم
مالك دخل ل اميره
مالك: اميره في اي و مروحتيش مع جوزك لي
اميره: مش عايزه اروح
مالك: المفروض ان جوزك مسافر المفروض تكوني معاه
اميره: سبني ي مالك دلوقتي
مالك: اميره متخلنيش اتعصب عليكي
اميره: وانا مش هروح و ال ما تتسما دي هناك
مالك: وانتي مالك بيها ي اميره
اميره بعياط: يعني لما تقرب من جوزي وانا مش قادره اتكلم معاها و بكتم جوايا يبقا اعمل اي ولما اقوله يقولي عادي بنت خااالتي و شويه شويه هيقولو هنجوزهالو علشان امها متغصبش عليها حاااجه عاوزني اقعد سااااكته
مالك حضنها: ليكي الحق ي حبيبتي تمسيكها ترنيها علقه علشان جوزك و ملكيش دعوه ب اي حد يلا ي حبيبتي روحي صلحي جوزك و قضو يوم حلو لان ممكن منجيش دلوقتي ي حبيبتي
اميره مسحت دموعها: حاضر ي حبيبي
بعد شويه اميره مشيت روحت
كريمه: اهلا اهلا البيت نور والله
اميره: بنورك ي امي امال فين مهاب
بوسي: فوق ي حبيبتي
اميره: و البت الشعنونه ال هنا
بوسي بضحك: خرجت ي حبيبتي
اميره: ماشي ي حبيبتي
وطلعت جت تفتح الباب مفتحش استغربت خبطت علي الباب فضلت تنادي
ياسر من تحت: في اي ي اميره
اميره بقلق: مهاب مش بيرد ي ياسر تعاله اكسر الباب بسرعه
ياسر طلع هو و بوسي و كريمه و محمد
ياسر فضل يزق في الباب لحد ما فتح اميره فضلت تدور علي مهاب لحد ما دخلت اوضه النوم وانصدمت
اميره بصدمه: مهااااااااااب
الكل دخل و انصدم من الشافه (مش هنهي البارت اهو و هطوله اي خدمه 😂♥)
كان مهاب نايم مع سمر و صحي علي صوت اميره بس اميره اغمي عليها
بوسي بصدمه: مكنتش اتوقع منك كدا ابدا ي مهاب
مهاب: ي بوسي صدقيني انا معرفش اي ال حصل
محمد ضربه بل القلم: انتا من بعد اللحظه دي ولا ابني ولا اعرفك
و خدو اميره و نزلو
فضلو يفوقو في اميره لحد ما فاقت
اميره: انا كنت بحلم صح قولو ان هو كان حلم
بوسي قعدت جنبها وحضنتها: والله ل نجبلك حقك ي حبيبتي
كريمه: معلش ي روح قلبي حقك عليا انا
اميره ببرود: لا سبوه محدش ليه دعوه بيه
وجت تقوم
بوسي: راحه فين ي حبيبتي
اميره: طالعه
ياسر: انتي كويسه
اميره: اه
وطلعت لقت مهاب قاعد في الصاله و حاطط ايده علي راسه و بيعيط
اميره قعدت جنبه وحطت ايدها علي ضهره مهاب اتفاجاء بيها
اميره بعياط: ممكن تخدني في حضنك
مهاب استغرب بس حضنها و فضل حضنها لحد ما نامت
بليل اميره صحيت لقته نايم وحضنها وعلي وشه اثر العياط والزعل اميره جت تقوم لقته صحي
مهاب: مالك ي حبيبتي
اميره ببرود: مفيش
و قامت من جنبه علشان تحضرله الشنطه
مهاب دخل لقها بتحضرله الشنطه
مهاب قعد علي السرير و بصلها
مهاب: اميره
اميره وهيا بتحضر الشنطه: نعم
مهاب: انتي مصدقه ال حصل ده
اميره: لا
مهاب: امال انتي مش بتتكلمي ليه ساكته كدا
اميره ببتسامه: اتكلم اقول اي
مهاب قام و حضنها جامد وعيط: ي اميره انا بحبك وانتي عارفه كدا وعارفه اني عمري ما اخونك لو اي حصل ده انا كنت بطلبك من ربنا كل يوم وكل ليله هاجي اخونك بعد ما بقيتي معايا انا عمري ما افرت فيكي ي حبيبتي ده انتي روحي و كل حاجه ليا مقدرش استغنا عنك ي حبيبت عمري وايامي بحبك اوووووي و مقدرش استغنا عنك ي حبيبتي انا اسف ي حبيبتي حقك علي عيني ي نور عيني
اميره عيطت: انا لما شوفتك انتا وهيا مقدرتش استحمل والله حسيت ان روحي بتتسحب انا بحبك اوووي
مهاب مسح دموعه و دموعها وقال بخبث: طب ما تيجي اقولك كلمه سر
اميره بضحك: يعم روح نام شويه علشان هتسافر الصبح
مهاب: تعالي بس
(و تسكت شهرزان عن الكلام ال غير مباح 😂)
الصبح
مهاب: خلي بالك من نفسك ي حبيبتي
اميره: حاضر ي حبيبي
وباس دمغها و مشي
وبعدين نزل تحت علشان يسلم عليهم
جه يسلم علي امه مردتش ولا حد رضي يسلم عليه
اميره من وراه: ماما بابا مهاب ملهوش دعوه ب اي حاجه و انا هربي ال كانت السبب
مهاب: ي حبيبتي مش عاوزين مشاكل سبيها لحد ما اجي
اميره: متقلقش ي حبيبي
مهاب باس راسها و سلم علي الكل و مشي
كريمه: يلا ي حبيبتي نفطر
اميره؛: امال فين الابله بنت اختك
كريمه: مشتها ي حبيبتي خلتها تمشي
اميره: ماشي ي حبيبتي
و دخلو جهزو الفطار
بعد مرور شهر
اميره بحزن: برضو لا ي ماما
كريمه: متزعليش ي حبيبتي ان شاءلله خير
اميره بزعل: ان شاءلله
مهاب من وراهم: السلام عليكم
اميره دارت حزنها: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته ي حبيبي الحمدلله على سلامتك
مهاب حضنها وباس راسها: الله يسلمك ي حبيبي
مهاب سلم علي امه و طلع هو واميره
مهاب: اي ي حبيبتي هتنزلي الكليه امته
اميره مكنتش مركزه معاها
مهاب: حبيبتي
اميره: اي ي حبيبي بتقول حاجه
مهاب: لا انتي مش معايا خالص مالك ي حبيبتي
اميره بتردد: عاوزين ننزل نكشف
مهاب بستغراب: نكشف علي اي انتي تعبانه ي حبيبتي
اميره: لا ي حبيبي انا كويسه بس
مهاب: بس اي
اميره بعياط: نفسي في عيل ي مهاااب
مهاب: ي حبيبتي احنا متجوزين بقالنا كام شهر بس لازمن نصبر
اميره: ي حبيبي بس..
مهاب: ي حبيبتي اسمعي الكلام وان شاءلله خير
اميره: ماشي و قامت مشيت
مهاب راح ورها
مهاب: ي حبيبتي انتي عندي بل الدنيا كلها مش عايز انا اطفال دلوقتي وقت ما ربنا يأذن ي حبيبتي
اميره: ماشي و نزلت تحت
تسريع الاحداث بعد مرور خمس سنين اميره زهقت من انها لسه محملتش لحد دلوقتي و مهاب قاعد يصبر فيها وكل يوم تقوله عاوزين نكشف و هو بيصبرها مهاب خلص جيش و اتخرج منه دنيا بقا معاها ولد و بنتين منه و امير اتجوزو و خلفو ولد و مالك و بوسي اتجوزو و جابو بنتين اميره خلصت كليه و سيف فضله سنه و يخلص و ياسر خلص و هيخطب البت ال بيحبها و سمر اختفت بس هتظهر تاني متقلقوش ولسه احداث تانيه كتير
في العياده
الدكتور: بصو لازمن يكون عندكم ايمان ب الله وربنا كبير واكيد مع العلاج و مرور الوقت هتخلفو
اميره: في اي ي دكتور
الدكتور: في ان واحد فيكم في عيب علشان كدا مش هينفع تخلفو دلوقتي
اميره: طب والعيب في مين ي دكتور
الدكتور: في استاذ مهاب
مهاب بصدمه: اييييي
اميره بصدمه’: اكيد بتهزر صح
الدكتور: لا طبعا مش بهزر بس ان شاءلله مع العلاج هتخلفو
اميره و مهاب مشيو بعد شويه روحو و مهاب طلع الشقه و هو حزين
كريمه: هااا الدكتور قال اي و مالو مهاب
اميره بحزن: قال ان مهاب فيه عيب
كريمه: ي حبيبي يبني طب اطلعيلو يبنتي
اميره طلعت ليه
لقته قاعد و سرحان
اميره قعدت جنبه: انتا عندي بل الدنيا كلها وبعدين انتا معوضني عن كل حاجه مش عاوزه حاجه تانيه من الدنيا والله
مهاب بعياط: بس انتي كان نفسك في طفل صغير
اميره مسحت دموعه: وربنا ما اردش يبقا خلاص
مهاب: انا اسف ي حبيبتي حقك عليا
اميره: طب خلاص بقا وبعدين انا عاوزه اتفسح مليش دعوه
مهاب بضحك: طب قومي البسي ي حبيبتي
اميره قامت علشان تلبس
مهاب في نفسه: مش عارف لو كنتي عرفتي ان العيب فيكي كنتي عملتي اي انا عارف انك هتعرفي في يوم من الايام بس هنسبها للظروف
بعد شويه مهاب خد اميره و نزلو يتفسحو
مهاب: مبسوطه ي حبيبتي
اميره: اه ي حبيبي
مهاب باس راسها: دايما ي حبيبتي
وقعدو علي البحر شويه
بعد شويه
: الله الله ما ال حبايب مجتمعه هنا اهو
بصو وراهم
اميره بصدمه: عبد الكريم
عبد الكريم: اه اي مالك اتصدمتي
مهاب: عاوز اي اخلص
عبد الكريم: مش عاوز حاجه يعم بهزر معاكم عاوز افتح معاكم صفحه جديده مراتي بتحبك ي اميره و نفسها تتصاحب عليكي بس خايفه وكدا
اميره ببتسامه: لا هتها و هنتصاحب اي خدمه
عبد الكريم: يعني مسمحاني صح
اميره هزت دمغها ب ايوا
عبد الكريم: ماشي تمام اتفضل رقمي اهو ي مهاب و هبقا ارن عليك نتفق و نخرج سوا
مهاب:تمام وخد الرقم وعبد الكريم مشي
مهاب: يلا ي حبيبتي
اميره: يلا
و عدا اليوم بسلام
تاني يوم
مهاب: والله ي حبيبتي طلبوني في الشغل اعمل اي
اميره بزعل: ماشي ي حبيبي خلي بالك من نفسك كويس
مهاب باس دماغها و بعدين مشي
بعد شويه حد دخل الشقه من البلكونه و فضل يتسحب لحد ما وصل ل اوضه النوم و راح ناحيه اميره و ادها منوم و هيا فضلت تقاوم بس معرفتش لحد ما نامت و شالوها و مشيو
الصبح
كريمه استغربت ان اميره منزلتش لانها علي طول بتنزل بدري قالت تستنا شويه يمكن راح عليها نوم ولا حاجه بعد الضهر
كريمه: ياسر قوم تعاله معايا نخبط علي مرات اخوك
ياسر: لي في حاجه
كريمه: منزلتش من الصبح
ياسر:طب يلا
و طلعو فضلو يخبطو محدش فتح
ياسر زق الباب لحد ما اتفتح لقو الشقه فاضيه دخلو اوضه النوم لقوها متبهدله فضلو يدور عليها في كل مكان ملقوهاش
نزلو يبصو في الكاميرات لقو في ناس شايلنها و حطوها في عربيه من غير نمره
كريمه بصدمه: اميره اتخطفت
ياسر رن علي مهاب بسرعه: اي مهاب انتا فين
مهاب: في الطريق في حد رن عليا امبارح قال ان هما عاوزيني في الشغل و طلع مفيش حد عاوزني
ياسر: طب تعاله بسرعه
مهاب: لي في اي و برن علي اميره مبتردش لي
ياسر: اميره اتخطفت ي مهاب
مهاب بصدمه: ايييييييييييي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية بدايه جديده)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *