روايات

رواية حبيبتي الصغيره الفصل الأول 1 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية حبيبتي الصغيره الفصل الأول 1 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية حبيبتي الصغيره البارت الأول

رواية حبيبتي الصغيره الجزء الأول

حبيبتي الصغيره
حبيبتي الصغيره

رواية حبيبتي الصغيره الحلقة الأولى

جاسر بستغراب: اي ي فارس مالك بتفكر ف اي
فارس بشرود: النهارده اخر يوم ف الملجا ي جاسر مش عارف لما نخرج هنعمل اي
جاسر بتفكير: هنعمل حجاات كتير اهمها اننا هنحقق حلمنااا
فارس بابتسامه: ان شاء الله ياصحبي هنحقق حلمنا
جاسر بنوم: يلا ننام بقا عشان نشوف هنعمل اي بكره لما نخرج
“في مكان اخر”
اميره بدموع:جدو هوا بابا و ماما فين وحشوني
قاسم(جدها): ماما و بابا سافرو ي حببتي
اميره بعياط: هيرجعو تاني
ليحتضنها قاسم بحزن: لا ي حببتي مش راجعين
منه: خلاص ي ميرو متعيطيش ما ماما و بابا برضو سافرو و لسه مرجعوش
اميره بصتلها بدموع: تفتكري ممكن يرجعو
منه بتفكير: مش عارفه بس تعالي نلعب
اميره راحت مع منه و قاسم فضل يفكر ازاي هيقدر يعوضهم عن اهلهم
“بعد مرور خمس سنوات”
يدخل بكل هيبه الشركه لتلتف الانظار حوله منهم من ينظر له بانبهار من جماله و منهم من ينظر له بحقد و منهم من يتمنا ان يكون مكانه ليتجاهل كل هاذهي الانظار ويدخل مكتبه ببرود
فارس ببرود: ابعتيلي مستر جاسر دلوقتي
السكرتيره باحترام: تمام ي فندم
لتذهب السكرتيره وتغلق الباب ورائها وبعد قليل فتح الباب دون اذن من يمكنه فعل هاذا غيره انه جاسر صديقه
جاسر بضحك: بخ انا جيييت
فارس برفعه حاجب: جاسر احنا مش بنهزر احنا ف الشغل
جاسر بهزار: اي يعني شغل فكها شويه ياعم دا انتا خنييق
فارس بتنهد: عندنا النهارده صفقه مع شركه القاسم
جاسر بنبهار: ايوا الي بيديرها احفادو تقريبا الي عندهم 19سنه دول ليهم اسم كبير ف السوق
فارس: ايوا هوما وفعلا الي بيدير الشكره احفادو منه و اميره
ليخرج ملف من الدرج و يضعه امام جاسر
فارس شاور بعنيه علي الملف: الملف دا فيه كل المعلومات عن البنتين
ليمسك جاسر الملف وينظر فيه ثم يكمل فارس كلامه: اميره حفيده قاسم والدها و ولدتها متوفين جدها تعمد انه يخليها تشتغل من وهيا صغيره طبيعتها حاده مش سهل التعامل معاها رغم صغر سنها
جاسر بسغراب: هنتعامل معاهم ازاي
فارس: منه برضو والدها و ولدتها متوفين ليها تاثير كبير علي اميره اميره و منه بيحبو بعض جدا هوما بيعتبرو بعض مش ولاد عم بس بيعتبرو بعض اخوات لطيفه مع الناس بتحب الهزار و هيا دي الي هنكلمها وهنتعامل معاها
جاسر بهزار: سيبهالي ديي اكلمها انااا
فارس: كنت عارف اصلا ف تمام كلمها وانا هحاول مع اميره انها تعمل الصفقه معانا هيا اهم حاجه عندها مصلحه الشركه بتاعتهم و الصفقه دي هتبقا فيها فايده ل الشركتين
“في مكان اخر”
كانت تجلس ب مكتبها منغمسه في اوراق العمل حتي يفتح الباب عليها دون اذن لترفع راسها بعصبيه لكن لانت ملامح وجهها عندما علمت انها منه
اميره بحب: تعالي ي حببتي
منه بتنهيده: ميرو في صفقه كويسه جدا مع شكره اسمها الفارس
اميره وهيا بتبص ف الاوراق الي قدامها بنشغال:خلي المدير يكلمني
منه: مهوا طلاما انا جيت يبقا كلمني
اميره بصتلها: مين كلمك
منه بتنهيده: شريكو
اميره برفعه حاجب: قوليلو يخلي المدير يكلمني
منه: وافقي بقااا ي ميرو الصفقه هتبقا مصلحه لينا
اميره بقله حيله: خلي السكرتيره تظبط اجتماع وانا هشوفهم
منه بحماس: النهارده كويس
اميره بستغراب: انتي مظبطه كل حاجه بقااا
منه بضحك: اكيد ي ميرو يلا بقا وافقي
اميره: خلاص تمام النهارده الساعه واحده يكونو هنا
__________________♡
فارس كان قاعد بيشتغل لحد ماتيليفونو رن
فارس: ايوا مين
مجهول: انا عارف انك رايح تعمل صفقه مع شركه القاسم
فارس بستغراب: انتا مين
مجهول: مش مهم بس المهم انك لازم تجوز اميره وو

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حبيبتي الصغيره)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *