روايات

رواية خيانه باسم الانتقام الفصل الأول 1 بقلم نور محمد

رواية خيانه باسم الانتقام الفصل الأول 1 بقلم نور محمد

رواية خيانه باسم الانتقام البارت الأول

رواية خيانه باسم الانتقام الجزء الأول

خيانه باسم الانتقام
خيانه باسم الانتقام

رواية خيانه باسم الانتقام الحلقة الأولى

_انتي ازاي تدخلي علينا كده ياحيوانه
هيثم بصدمه: هند اسمعيني انا هفهمك كل حاجه
هند نزل دموعها بعد تصديق وصدمه وقالت: تفهمني ايه يابشمهندس مانا شوفت كل حاجه بعيني اهو
ومسحت دموعها بعنف وكملت: ليه ياهيثم تعمل فيا كده بقى اروح عند بابا يومين علشان تعبان ترن عليا حماتي النهاردا وتقولي الحقي جوزك اجوز عليكي ونايم في حضنها على سريرك في شقتك كمان
قربت هند منه بانهيار من الصدمه وقالت: طيب انا اصرت معاك في ايه رد عليا حرمتك من ايه علشان تتجوز عليا لا وكمان جايبها في شقتي بكل بجاحه
وهنا وقفت زوجه هيثم الجديده بقمـ’يس النوم قدامها وقالت بجرائه: لا ياعنيا هيثم جوزي مغلطش في حاجه هو اجوز على سنه الله ورسوله والشرع محلل ليه اربعه وده حقه مش حرام او عيب
هيثم لقى الوضع بقى كبير اوي فقام وقال بسرعه: خلاص يامريم كفايه كده ادخلي غيري هدومك وانا هتكلم معاها
هند قلبها وجعها من كلامه ودموعها نزلت بكسره على العشره اللي بينهم وقالت: خلاص انا سمعت وشوفت بعيني كل حاجه ياهيثم وانت مش مطر توضح اكتر من كده بس انا عاوزه اطلق منك فورا
هيثم سمعها بصدمه ومريم فرحه اوي من كلامها وقالت: ايوه طلقها ياهيثم ده حقها انها تطلب الطلاق دلوقتي طلقها خلينا نخلص
هيثم ملامحه كلها تحولت لغضب وقال بصوت عالي: مريم غوري من وشي واعملي زي ماقولتلك ومش عاوز اسمع منك نص كلمه تاني مفهوم
مريم اتخضت منه وجرت على الغرفه التانيه بسرعه وهيثم قرب من هند ومسك ايدها ببرود وقال: تعالي معايا ياهند وانا هفهمك كل حاجه
هند شدت ايدها منه بعنف وقالت:ابعد عني افهم ايه تاني بعد ده كله انا خلاص قررت عاوزه اطلق منك وحالا كمان
تهند هيثم بضيق وحاول التماسك قدامها وقال:انا متفهم حالتك دي ياهند بس لازم تعرفي الحقيقه كلها الاول قبل أي شئ
هند بصت عليه بدموع ونفسها يطلع مظلوم لانها بتحبه اوي فهزت رأسها بهدووء وزهبت معاه
وعند مريم اول مادخلت الغرفه مسكت فونها بسرعه ورنت على امها وقالت:الحقيني ياماما هيثم لسه متمسك بيها انا قولتلك بيحبها اوي مصدقتنيش
ردت امها بضيق وقالت:واحنا مالنا بيحبها او لا المهم يطلقها وانتي تبقى مراته الوحيده انتي نسيتي انا عملت ده كله ليه؟ وجوزتك ليه باطريقه دي ليه؟!
مريم بدموع:لا منستش ياماما احنا عملنا كل ده علشان ننتقم منهم
امها بخبث:باظبط كده كل هدفنا منهم هو الانتقام وحق اختك لازم يرجع منهم بأي طريقه والا انتي نسيتي عيله الحديدي عملوا فيها ايه؟!
مريم بكره:لا منستش حاجه ياماما بس خايفه خطتنا تفشل ووقتها اكيد هيثم الحديدي مش هيرحمنا
الام بتخطيط:لا متقلقيش انا مخططه لكل حاجه بس المهم لازم الاول يطلق مراته دي اول خطوه في خطتنا فاهمه
مريم بخبث:حاضر ياماما هيطلقها اوعدك هيطلقها وفي اسرع وقت كمان
الام بفرحه:شاطره يابت بطني ياله سلام دلوقتي ربنا معاكي ياحبيبتي
مريم:سلام ياماما
وعند هيثم وهند
هند بدموع: ياحماتي انا عاوزه اطلق مستحيل افضل على زمته بعد اللي شوفته بعيني ابدا
حماتها بحزن عليها: حاضر ياحبيبتي بس اهدي وانا هعمل اللي يريحك
هيثم ببرود: هند انا مش هطلقك انسي الكلام ده
هند بحده: يعني ايه الكلام ده ليه مش عاوز تطلقني بعد كل اللي سمعته من مراتك الجديده دي مش عاوز تطلقني كمان
هيثم ببرود: انا قولت اللي عندي طلاق مش هطلق ياهند انا عندي اسبابي الخاصه
هند بغضب: اسبابك الخاصه يعني ايه ياهيثم انا لسه مراعيه للعشره اللي بينا فبطلب منك الطلاق بازوق بس انا اقدر اقدم واخلعك وانت عارف اني اقدر اعمل كده
هيثم ببرود: برضو مش هطلقك ياهند واللي عندك اعمليه
هند بغضب ونفاذ صبر: سامعه ياحماتي ابنك بيقول ايه بكل بجاحه بس صدقني ياهيثم انا اقدر اعمل كده وبكره تشوف بعينك
هيثم بهدووء: هند انا متأكد انك مستحيل تعملي كده لانك بتحبيني اوي ومتقدريش تستغني عني كمان
هند بانفعال: طيب ومدام انت عارف ده كله ليه بعتني واجوزت عليا انا اصرت معاك في ايه رد عليا ياهيثم
رد هيثم ببرود: انا مش بعتك ياهند انا بحبك اوي وانتي متأكده من كلامي ده كويس بس انا عندي اسبابي الخاصه اجبرتني على الجواز ده
هند قالت بنفعال وغضب: لا ياهيثم الكلام ده زمان قبل مااشوفك نايم في حضنها وعلى سريري كمان لان مستحيل شخص بيحب مراته يجوز عليها وكمان بدون علمها واسبابك دي مهما كانت ايه برضو انا مستحيل اكمل معاك تاني يوم واحد
هيثم قناع البرود مقدرتش يتمسك بيه اكتر من كده فقال بنفعال وحده: انا مظلوم ياهند وعملت كده غصب عني انتي متعرفيش حصل معايا ايه في اليومين اللي فاتوا وانتي بعيده عني
هند انصدمت من كلامه وقالت: انت قصدك ايه حصل معاك ايه في غيابي ياهيثم؟!
رد هيثم بتعب ودموع: حصل معايا كتير اوي ياهند وانتي مستحيل تصدقي اللي حصل معايا حتي لو حكته ليكي
امه بحزن عليه:اهدي ياحبيبي مش كده هند بتحبك واكيد هتصدقك مش كده ياهند
هند بتشتت:اكيد ياحماتي بس لازم اعرف حصل معاه ايه الاول
هيثم بتعب: تمام انا هحكيلك كل حاجه حصلت معايا
flash back قبل يومين
في شركه هيثم
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية خيانه باسم الانتقام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *