روايات

رواية ملاك الزين الفصل الرابع 4 بقلم نورا فريد

رواية ملاك الزين الفصل الرابع 4 بقلم نورا فريد

رواية ملاك الزين البارت الرابع

رواية ملاك الزين الجزء الرابع

ملاك الزين
ملاك الزين

رواية ملاك الزين الحلقة الرابعة

زين شال ايديها من على راسها: ملاك اهدي ده انا ملاك.. اسمعني
ملاك بصرخ : ااابعد عني مش طيقة اشوفك ولا اسمع صوتك اخرسسس بقااا
زين بزعيق: ملااااااك فوقييي و بصيلى
ملاك نظرت ليه و لقت زين قدامها خدت نفس عميق و بتحاول تهدي حالها
زين بهدوء: انتي كويسة
ملاك هزت راسها: اه كويسة عن اذنك
زين : ممكن اعرف ايه اللي حصل لدرجة انكي تصرخي بى نائل ( و يقول بشك) هو ضيقك في حاجة اظن اني مني اعرف كل حاجة عنك
ملاك: مفيش حاجه أو حد يقدر يضايقني يا زين عن اذنك
زين مسكها من دراعها: لم بكون بكلمك تقفي و تسمعي ملاك انا خايف عليكي بلاش تعتبرني عدوك
ملاك نزلت ايده بهدوء: احنا مش اعداء يا زين بس برضو مش قبلين بعض ف بلاش تمثيل الحنية لانها مش من قلبك عن اذنك
ملاك سبته و اتجهت لى التواليت واقفت قصاد المرايا نظرت لحالها
فلاش
ملاك بعصبية: انت اتجننت انت ااازاى تدخل اوضي من غير ما تخبط اتفضل اطلع بره و لو اتقررت تانى .. انت انت شاررررب كمان اطلع بره اوضي يا كل*ب يا اما ها صوت و الم عليك الناس
نائل: تو المرة دى انا مش شارب انا في واعي في واعي اوي قولت ها تصوتي صوتي ذات مين ها يصدقك
مشهد تانى ملاك راجع من الكلية و برضو شافت نائل
نائل نظر ليها نظرة رعبتها ملاك كانت ها تروح غرفتها لكن نائل مسكها من دراعها
ملاك بغضب: ااانت اتجننت يا نائل سيبني بقولككك انت مش بتسمع
نائل بينظر ليها نفس النظرة: مش ها سيبك يا ملاككك مش ها سيبكككك انتي بتاعتي و مش ها تكوني لي غيري
ملاك بصدمة: نائل سبني بقولك سبني
نائل: مش ها سيبك يا ملاك مشششش ها سيبك
ملاك حاولت تبعده عنها لكن معرفتش نائل بالفعل حاول الاعتداء عليها لكن ملآك ضربته بى قدميها و جريت بره الڤيلا
مشهد تانى نائل حط مخدر لى ملآك في العصير مع الاتفاق مع الشغالة ملآك بالفعل شربته و هى متعرفش ان ممكن نائل الغدر ممكن يوصل بيه لكده و حاول نائل مرة أخرى و ملآك الرؤية من نسبة ليها مكنتش واضحة اوى و من حسن الحظ ان نائل صديقه اتصل بيه في الوقت ده ملآك من رغم انها كانت انها كان المخدر اتمكن منها إلا انها قدرت تهرب فضلت تجري في الشارع لحد ما وقفت بتعب
ملآك بتعب: شذا
شذا: أيوة يا ملاك انتي فين مال صوتك
ملاك بتعب: ان انا في الشارع نائل
ملاك اغمو عليها الناس اتجمعت في الوقت ده شذا جت ليها لانها كانت حاسه ان ملآك فيها حاجة مش طبيعيه و في المستشفى
شذا: طلامة كويسة اومال اغمو عليها ليه
الدكتور : لانها خدت جرعة زيادة في المخ..در
ملآك بصدمة: بس انا مش باخد اي مخدر
الدكتور: بس كل الأعراض اللى عندك بتقول انكي وخدة مخ..در زيادة
باك
ملآك قعدت تنظر لى حالها: و بعدين يا ملآك و بعدين هى دى نهايتك شباح نائل يفضل مطردك امك مش مصدقكي مهما قولتى و حلفتي محدش ها يصدقك ( و تكمل بدموع) بس انا محدش بيحبني بابا لو كان هنا كان حمني و وقف الحيوان ده عن حده حتي زين مستحيل يصدقني محدش ها يصدقني
ملاك غسلت وشها و خرجت نامت على السرير و غمضت عيونها زين نظر ليها باستغراب شخصيتها و نام هو كمان صحيت ملاك على الفجر لقت زين بيصلي ابتسمت و بعدين قامت تتوضا و راحت تصلي وراه خلصوا
ملاك بإعجاب: تعرف ان صوتك حلو بس مكنتش اعرف انك بتصلي
زين بهدوء: شكرا يا ستي ثانياً انا الحمدلله بصلي من و انا صغير بس حاسك زى اللغز
ملاك بتوتر: لغز ازاي انت هتخد عليا ولا ايه اوعي من قدامي لو سمحت
أما عند ثريا في الجنينه
ثريا ببرود: افندم عايزة ايه
عايزة بنتي
ثريا بتنظر حوليها: بنتك فين انتي جاية تدوري على بنتك هنا تو جديدة دى
الست بعصبية: متستهبليششش و كلمني زى ما بكلمك انا عايزة بنتي
ثريا قامت بغضب و خوف: بنتك منين دى بنتي انا اللي انا كبرت و صرفت دى بنتي انا سامعةةة يا بتاعة انتي
الست بغضب: قصدك بنتي انا ملااااك بنتي و هخدها ساااامعة يا ثريا اجهزي لي المواجهة هخدها زى ما خديهاا مني بقوووة وريني بقا ها تعملي ايه لم ملاك تعرف انك مش أمها الحقيقة و تعرف كل بلاوكي جهزي نفسك

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ملاك الزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *