روايات

رواية تاج الزين الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم إيمان محمد

رواية تاج الزين الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم إيمان محمد

رواية تاج الزين البارت الثالث والعشرون

رواية تاج الزين الجزء الثالث والعشرون

تاج الزين
تاج الزين

رواية تاج الزين الحلقة الثالثة والعشرون

في غرفة تاج كانت مستنيه زين علشان تتكلم معاه
زين دخل الغرفة و قفل الباب عليهم علشان ملك ما تسمعهمش
زين / برافو عليكي
تاج بحماس / بعرف امثل صح
زين / الصراحة اقنعتيني
تاج بغرور / علشان تعرف ان ممثلة شاطرة و كملت بجدية انت ما قلتليش السبب يا اللي خلاك تعمل كده وليه هي قالت انك جوزتها
فلاش باك
تاج كانت قعدة قدام التلفاز دخل عليها زين و كان راجع من المكتب
زين / بتسمعي ايه
تاج بحماس / فيلم الدادة دودي
زين بسخرية / بتسمعي فيلم الأطفال بيسمعوا
تاج بغيظ / تقصد ايه بالكلام دا يا زين ان انا طفلة
زين بتأكيد / جدًا
تاج / انت بقى بتحب تسمع ايه و كملت بهمس هتلاقيك بتسمع المصارعه ما هو العضلات ده مش على الفاضي
زين / بتقولي حاجة يا تاج
تاج / بقول بتحب تسمع انواع ايه من الأفلام
زين / بحب اسمع اكشن و رعب
تاج بلعت ريقها / ر…. رعب و كملت بشجاعة مزيفة علي فكرة انا كمان بحب الرعب جدا و مش بخاف
زين بخبث لعلمه انها بتخاف من خيالها / خلاص لينا قاعده حلوه مع بعض نسمعوا فيها فيلم رعب بس مش دلوقت لما ابقى فاضي روحي اعملي لي فنجان قهوه وتعالي علشان عاوزك في موضوع مهم
تاج بحماس / ثواني و ابقى عندك هتشرب على فنجان قهوه في حياتك
زين بتذكر / تاج اوعي تتلخبطي وتحطي بدل سكر تحطي شطه
تاج بضحك / انت لسه فاكر خلي قلبك ابيض يا زيني
بعد مرور 10 دقايق
تاج / اتفضل القهوه وقول لي رايك
زين و هو بيشرب امممم معقولة
تاج بغضب طفولي / زين
زين بضحك / خلاص خلاص حلوة
تاج بهمس سمعه زين / ناس مش بتيجي الا بالعين الزرقة
زين / بتقولي حاجة يا حبيبتي
تاج بابتسامة مزيفة / بقول بالهنا و الشفا يا حبيبي
زين بمكر / بحسب فكرت بتقولي حاجة تانية
تاج و هي بتغير الموضوع / قولي بقي ايه هو الموضوع المهم يلي كنت عاوز تقوله لي
زين بجدية / الأول عاوز اسألك سؤال انتِ بتثقي فيا
تاج بدون تفكير و بسرعة / اكيد بثق فيك اكتر من نفسي ليه بتسأل السؤال دا
زين بابتسامة جذابة بعد ما اتاكد من شيء ما / انا اعملك اختار و الاختبار دا هو يلي هيسبتلي ثقتك فيا
تاج بقلق / في ايه يا زين قلقتني
زين بغموض / ما تقلقيش بس خليكي متاكده اني استحاله اكثر قلبك ولو حصل اعرفي اني مجبور اعمل كده
تاج بحب و جدية / انا مش محتاجة الاختبار يا زين علشان اثبت لك حبي و ثقتي فيك
باك
زين بغموض / و مين قالك اني اتجوزتها
تاج ببراءة / ملك
زين / هي مفكرة انو اتجوزتها
تاج بعدم فهم / زيني انا ما بقتش فاهمه حاجه وكمان احنا اتوعدنا انه مش هنخبي حاجه على بعض
زين بتنهيدة حزن / كل يلي اقدر اقوله لك والحقيقه يا اللي ما فيش حد يعرفها ان اهلي ما ماتوش في حادثه زي ما انتم مفكرين هما اتقتلوا وما فيش غير ملك هي يا اللي تعرف مين الفاعل و كان ليها شرط علشان تقولي
تاج بصدمة و دموع / و طبعا كان شرطها انك تتجوزها صح
زين / تاج انا محتاج مساعدتك تقبلي تساعديني
تاج بابتسامة بحب / ربنا قال في (و عسى ان تكرهوا شيئًا و هو خير لكم و عسى ان تحبوا شيئًا و هو شرا لكم و الله اعلم و انتم لا تعلمون)
يعني متخليش انتيقامك يعمي علي عنيك و متخليش في قلبك حقد لحد الان أولًا انت كدا بتغضب ربنا ثانيا هتخسر الناس يلي بيحبوك و كمان احنا كلنا في الأخر تحت التراب و انا اكيد اساعدك نعرفوا من المجرم بس منغير ما نغضب ربنا احنا علينا نجيبوا الدليل و الباقي علي القانون
و افتكر دايما افعل يا بن ادم بما شأت فكما تدين تدان و افتكر ربنا مش بيسيب حق الأبرياء و المظلمون و المفرود انك ما تزعلش علي موت عمي أحمد و طنط رجاء بالعكس المفرود تفرح الأن هما ماتوا شهداء وهما في مكان احسن مننا
و صدقني ربنا هيقف معانا و نعرفوا قريب مين المجرم انت خلي ثقتك في ربنا قوية و اتأكد انه مش هيخذلك
زين بهدوء / شكرا
تاج باستغراب / شكرا علي ايه
زين بابتسامة حب و مسك اديها / شكرا انك في حياتي و تدليني على طريق صح
تاج بحب / ما تشكرنيش علي واجبي و كملت بمرح قولي بقى الخطة ايه علي فكرة انت لحد دلوقتي ما قولتليش رأيك في تمثيلي
زين بجدية /خليكي زي…… فجأه انتبه علي خيال حد عند الباب الغرفة و كمل بخبث / انتِ ليه مش عاوزة تفهمي ان خلاص اتجوزت ملك قولتلك لو عاوزة تطلقي انا موافق
تاج باستغراب من تغيره المفاجأ / في ايه
زين و هو بيشور لها عند الباب
تاج و قد فهمت ان ملك بتتسمع علي حديثهم
تاج بصوت مرتفع و متمثل الحزن / انت عاوز تطلقني انا يا زين انت حطلقني علشانها
زين بيغمز لها من عنيه انها تكمل و على صوته / ما تنسيش اني كنت خاطب ملك قبل ما اتجوزك
تاج بصوت مرتفع / ما تنساش لو طلقتي فانت هتكتب الفيلا و الشركة و كمان هتعملي حساب في البنك 50 مليون كل شهر
زين بصوت مرتفع / بس انا كدا هظلم اخواتي هما مالهمش زنب
تاج / ماليش فيه دا شرطِ لو عاوز تطلقني
زين و هو بيبعتلها قبلة في الهوا قبل ما يفتح الباب
دا عيشة بقت تقرف انا ماشي
تاج خجلت و متكلمتش
زين فتح الباب فجأه ملك واقعت علي ظهرها
ملك بوجع / اااااه
زين هو بيمثل الدهشة / ملك انتي بتعملي ايه هنا
ملك بارتباك / ان… انا كنت… جاية…. اشوفك… لو.. رايح المستشفى تاخدني في طريقك
زين بابتسامة مزيفة / لا انا رايح الشركة الأول انا اقول لعمي شكري يوصلك و بعدها سابها و مشى
ملك بخبث لتاج / احسلك من دلوقتي لمي هدومك و اطلعي برة الڤيلا بكرامتك احسن ما اخلي زين هو يلي يطلعك
تاج بهدوء و استفزاز / و مين قالك يا حلوة ان اسيب بيتي و لا جوزي و اطلع مش يمكن يكون انتِ
ملك / ناسيتي معلومة صغننة بس شكلك نسيتيها
هفكرك و حابة يااللي يفكرك بيها انا دلوقتي يلي مراته و قريب زين هيطلقك و يرميكي برة الفيلا وحياته
تاج بتحدي و قوة في عنيها لدرجة حاست ملك بالضعف من نبرة صوتها / مش تاج يلي بتسيب حقها لحد و تهرب كل حاجة ملكي انا و الاهم من كل دا زين ملكي انا و بس و بكرا تشوفي مين يلي هيتن و مين يلي هيطلع
ملك مقدرتش تتكلم من قوة تاج ومشت
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ملك للمجهول
ملك / احنا مش هينفع اخلي زين يطلق تاج
المجهول / ليه
تاج شرطت علي زين لو طلقها يكتبلها الڤيلا و الشركة باسمها دا غير ان هيبعت لها كل شهر 50 مليون و بكدا كل حاجة هتروح من ادينا
المجهول بخبث / اهم حاجة تخدي بالك ما نتكشفوش علشان لو زين عرف ان انا يلي موت ابوه و امة يبقى انتهينا
ملك بخبث / ما تقلقش مافيش حد هيعرف حاجة و بنسبة لتاج انا هعرف اتصرف معاه و اخليها تطلع برا الڤيلا من غير و لا مليم
و ضحكت هي و المجهول ضحكة شريرة

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية تاج الزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *