روايات

رواية عشق أحفاد الجوهري 2 الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم آية المهدي

رواية عشق أحفاد الجوهري 2 الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم آية المهدي

رواية عشق أحفاد الجوهري 2 البارت الثالث والعشرون

رواية عشق أحفاد الجوهري 2 الجزء الثالث والعشرون

عشق أحفاد الجوهري2
عشق أحفاد الجوهري2

رواية عشق أحفاد الجوهري 2 الحلقة الثالثة والعشرون

مر اليوم سريعا على الجميع في هدوء وسعادة
نزلت حور للاسفل للاستعداد ليومها
يزن : ماما انتي مستعجلة كده ليه مش هتفطري معانا
حور : لا يا حبيبي مش هقدر عندي شغل مهم
ياسمين بهدوء: ماما مينفعش تخرجي من غير فطار
آمال : خلاص يا ولاد هي هتقعد تفطر معانا دلوقتي اقعدي يا حور يا حبيبتي افطري
حور باستعجال: لا يا ماما عندي مشوار ضروري وهاكل على الطريق اي حاجة يلا سلام
عز : استني يا بنتي مالك حور حور
أدهم : خلاص يا عز هي مشيت ومش هتقدر تقنعها بدال مستعجلة.
احمد : متخافش هي هتهتم بنفسها
على الناحية الأخرى في شركات الجوهري
ياسين : الووو راشد ابعتلي مدير الحسابات دلوقتي
راشد : تمام يا فندم وبعد قليل اتي موظف الحسابات
ايمن : تحت امر حضرتك يا فندم
ياسين : الحسابات فيها لخبطة ليه يا ايمن
ايمن : يا فندم انا حساباتي مظبوطة
ياسين ببرود: بجد طب تحب تتكلم هنا بالادب ولا نروح قسم الشرطة
آيمن بخوف : يا فندم انا معملتش حاجة هما هددوني بولادي كان غصب عني
ياسين : تحكيلي كل حاجة وانا اوعدك محدش هيقربلك خالص
ايمن باطمئنان : حاضر وحكي آيمن كل ما حدث لياسين وطلب ياسين منه الخروج وعدم التحدث مع احد في هذا الموضوع
ياسين : انا لازم ارجع البيت دلوقتي
على الناحية الأخرى في المستشفي
كانت تمر ياسمين علي الحالات فرات الطفلة نور وهي تلعب بالعابها فخطفت قلبها سريعا ذهبت ياسمين ناحيتها
ياسمين : ممكن العب معاكي
نور ببرأة وطفوليه: اه تعالي الحبي محايا
ياسمين بضحك : يا خرابي على الجمال عايزة تتاكلي
نور : انتي اسمك ايه
ياسمين : انا اسمي ياسمين وانتي
نور : انا نور انتي حوة قوي
ياسمين بضحك : انتي اللي حلوة يا روحي اخذتها ياسمين بين احضانها وهي تشعر بالحب ناحيتها بشدة وآثناء هذا الوقت كان يراقبهم زين بابتسامة
نور : انا ممكن اقولك ماما
ياسمين بحزن : يا قلبي انتي طب ممكن نستآذن بابا الأول يمكن يزعل
نور برفض : لا بابا مش حيزعل من نور حو بيحب نور
ياسمين : طبعا يا روحي هو في حد يكره القمر ده ايه رايك ننزل الجنينة شوية
نور بفرح : يلا ننزل وسحبت نور ياسمين ورائها ولم تنتبه لهذا الذي يراقبهم
على الناحية الأخرى في القصر
في غرفة ريهام
ريهام : بقولك حور كشفت كل حاجة وشكلها عارفاك اتصرف يا حازم اعمل اي حاجة قبل ما نروح في داهية ما هو مش بعد ده كله اخسر كل حاجة لا يبقى عليا وعلى أعدائي مش انا بس اللي هروح في داهية يا حازم انت كمان هتبقى معايا وابقى قول لسليم بقا انك انت اللي خدرت مراته وجبت واحد جمبها وخليت الموضوع كانه خيانة حقيقة انا معايا كل الادلة صح انه انا ساعدتك بس ابقا اثبت بقا فلازم تتصرف قبل ما اتصرف انا
حازم بغل : انتي مجنونة يا ريهام بقا بتجمعي أدلة وتصوريني لا يا قلبي انا لو عايز اوديكي في داهية هاعمل كده انتي كنتي معايا خطوة بخطوة وسليم بوم ما يعرف هيرميكي برة رمية الكلام ومش هيعمل حساب لحد حتى ابنك مش هيفتكرك اصلا ما انتي معملتيش حاجة حلوة تفكرهم بيكي فاعقلي كده يا ريهام ومتخلنيش ازعل منك وفي الاخر انتي اللي هتندمي خليني انا اتصرف مع حور وأغلق الهاتف دون سماع اي كلمة منها
ريهام بخوف : لا انا مش هاستنا اكتر من كده حازم ممكن يبعني في اي وقت وانا وقتها هابقي الخسرانة وسليم مش هيرحمني لازم اعمل حاجة وظلت تفكر كثيرا حتى اتت في بالها فكرة ذهبت لتغير ملابسها وذهبت سريعا ولم تنتبه لمن يراقبها واستمع لكل ما حدث بصدمة
ياسين بصدمة : يعني ايه ماما بريئة يعني انا ضيعت نفسي في وهم صدقته وفي الاخر انا اللي خسرت خسرت امي وحبها حتى اخواتي كنت مصدق سراب وقلت لامي حاجات محدش يتحملها وهي كانت بكل حزن بتسمع كلامي اكيد مش هتسامحني اتصرف ازاي لازم اشوفها وأثناء ذهابه تقابل مع شقيقته ياسمين
ياسين : ياسمين خرجتي بدري انهاردة
ياسمين : مكانش في حالات كتير وحسيت نفسي تعبانة فرجعت على البيت
ياسين بخوف : اجبلك دكتور تعبانة مالك حاسة بايه
ياسمين :: امال انا بعمل ايه يا ابني والله انا دكتورة محدش مقتنع ليه
ياسين : طيب تمام انتي شوفتي ماما
ياسمين بغباء: ماما مين
ياسين : أمنا يا بنتي ركزي معايا احنا عندنا كام ام
ياسمين : لا انا كل اللي اعرفه انها راحت المحكمة عندها شغل مستعجل
ياسين باستعجال: طيب انا خارج اشوفك لما ارجع
ياسمين : استنا بس رايح فين ياسين ياسين
ذهب ياسين سريعا بسيارته باتجاه المحكمة وهو يفكر كيف سيحادث والدته فهو خائف من رد فعلها فهو سيكون صبورا وسيتقبل منها اي كلام مهما حدث وبعد مرور بعض الوقت وصل ياسين سريعا وهو يبحث عن والدته بلهفة ثم رآها تقف مع أحد الأشخاص ظل ينظر لها بهدوء فكم اشتاق لها واشتاق لاحضانها كاد يبكي من شدة القهر بداخله على ما حدث لها ولم يكن بجانبها تحرك ياسين باتجاهها بخطوات قليلة حتى وقف أمامها وعينه مليئة بالدموع
حور بخضة : ياسين مالك يا ابني حصل ايه الكل كويس في البيت طب انت كويس شكلك تعبان قولي يا حبيبي في ايه انا عارفة انك مش بتحبني بس على الاقل احكيلي
ياسين بدموع : انا اسف اسف ارجوكي سامحيني يا ماما ارجوكي
حور بدموع : قلت ايه ماما ياسين قولها كده تاني
ياسين : انا اسف يا أمي سامحيني
حور : يا قلب ماما انت تعال في حضني يا حبيبي واحشتني قوي يا ياسين
احتضن ياسين والدته ببكاء شديد وهو يعتذر لها مئات المرات
حور : مسامحاك يا ابني مسامحاك مافيش ام بتكره ولادها انا كنت بس زعلانة انك بعيد عني وحاسة اني متكتفة مش عارفة اعمل حاجة حاسة بقهر جوايا من كرهك ليا بس لما طلبت اني اسامحك نسيت كل حاجة المهم انك رجعتلي ده المهم عندي انت مش متخيل فرحتي قد ايه
ياسين : انا مش هاسامح نفسي حتى لو سامحتيني انا كرهتك 20سنة ولما شوفتك اتعاملت معاك بقلة ذوق من غير حتى ما افكر انا هافضل اعاقب نفسي على اللي عملته معاكي يا ماما انا اسف
حور : خلاص يا ياسين انا مسامحك يا حبيبي وعمري ما اقدر ازعل منك ولا من اخواتك انا كل املي في الدنيا اشوفكو مبسوطين ومرتاحين في حياتكوا دايما
حور : بس قولي هو ايه اللي حصل خلاك تغير رأيك
ياسين بغضب : سمعت ريهام وهي بتكلم واحد اسمه حازم وتقريبا بعرف بابا وشكله كان عايز ينتقم وعملوا لعبة على الكل خلاهم صدقوا انك خاينة وريهام هي اللي ساعدته انا لو شوفتها قدامي هاقتلها بس انا مسكت اعصابي وقلت لما اشوف هي هتوصل لايه لأنها بتفكر في حاجة بس لو فكرت تاذيكي او تاذي حد من اخواتي مش هارحمها
حور : ياسين اسمع اللي سمعته مش ينقال لحد انا عندي فكرة حلوة هنكشف بيها ريهام وحازم قدام الكل وبما انك عرفت انا هاحتاج مساعدتك المهم خلي عينك على اخواتك وخصوصا فهد لأنها ممكن تستخدم ابنها وسيلة لاي حاجة
ياسين بذهول : معقول تأذي ابنها
حور بتأكيد: اكيد يا ابني اللي زيها مش تعرف يعني ايه امومة دي واحدة معندهاش قلب ممكن تعمل اي حاجة علشان مصلحتها بس نهايتها قربت على أيدي
ياسين : وانا معاكي في اي حاجة ايه المطلوب مني
حور : انهاردة بالليل هتعمل اللي هقولك عليه وسردت حور الخطة لابنها فقد حان الوقت لخروج الافاعي السامة والتخلص منها
ياسين : تمام بس لو حصل اي حاجة تتصلي بيا فورا وخلع ياسين سلساله والبسه لوالدته
ياسين : ماما متخلعيش السلسلة دي خليها معاكي على طول مهما حصل
حور : تمام متخافش هابقي كويسة مافيش حاجة هتآذيني بس المهم عايزاك لما ترجع تحاول تلاقي اي مشكلة وتتخانق معايا
ياسين : ده ليه مش فاهم
حور : ده هيخلي ريهام مبسوطة ومطمنة على الاخر وكمان مش عايزاها تحس انه في حاجة غلط خليها عارفة اللي بنوصلة ليها وبس
ياسين : حاضر انا هارجع القصر بقا وانتي بعدها بشوية ارجعي ورايا علشان محدش يشك
حور : تمام خلي بالك من نفسك ولو حبيت تتواصل معايا بلاش القصر علشان محدش يشك خلينا في مكان تاني
ياسين : تمام وذهب ياسين بسيارته ووبعد فترة من الوقت ذهبت حور للقصر تستعد لما سيحدث ولكن سعيدة برجوع ابنها لها فهذا ما كانت تتمناه فقط تبقى القليل وسترد حور حقها وكرامتها
نكمل البارت الجاي…….
يا تري هيحصل ايه مع ريهام؟؟؟؟؟؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية عشق أحفاد الجوهري 2)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *