رواية حبي الوحيد الفصل السابع عشر 17 بقلم جنى أحمد
رواية حبي الوحيد الفصل السابع عشر 17 بقلم جنى أحمد
رواية حبي الوحيد البارت السابع عشر
رواية حبي الوحيد الجزء السابع عشر
رواية حبي الوحيد الحلقة السابعة عشر
ندي بصدمة: رااااامي انت
رامي بسخرية: ألف ألف مبروك يا ندوشتي بس عيب متعزمنيش على الفرح بقا كدا يا روحي(وهو قاصد يغيظ مراد)
«فلاش باك»
رامي: يا عسكري عايز أدخل الحمام
العسكري بملل: بس بقا كفاية كلام أنت من الصبح عمّال تتكلم أسكت بقا
رامي بضحكة ساخرة: عايز أؤدي عملية اي كائن حي بيعملها إيه الغلط اللي فيها
العسكري: بس بقااا كفاية عايز تتزفت تعمل ايه
رامي: في ايه مالك متعصب عايز اعمل حاجة من حقي وحق كل حد
العسكري: استغفر الله العلي العظيم…وفتح الزنزانة وركب الكلبشات في إيد رامي واتجهوا الي حمام السجن
العسكري بنفخ: اتفضل ادخل وياريت تخلص عشان قربت اتخنق يلـ……..
رامي وهو ماسك رقبته بإيده التانية: قسما بالله لو ما فكيت الكلبشات دي لأدفـ”ـنك حي هنا
العسكري بخنقة: انت عارف انت بتعمل ايه دي فيها عقوبة جامدة
رامي وهو بيدوس اكتر علي رقبته: اخلصصص فك الكلبشات
العسكري بخنقة اكتر: مش هفكها صدقني هتندم علي العقوبة
رامي وهو بيدوس على رقبته بكل قوته: خلاص متفكش الكلبشات بس هوديك مكان حلو دلوقتي
العسكري وهو مش عارف ياخد نفسه: خـ خلاص هـ هفكـ ها سـ سيبني مـ ش قـ قادر
رامي سابه وكمل كلامه: حلو تعجبني وانت بتسمع الكلام يلا فك الكلبشات
العسكري وهو بيأخد نفسه: صدقني اللي بتعمله دة هتندم عليه
رامي: انا زهقت من تكرير كلامي كلامي انا ميتكررش اتفضل فك الكلبشاااااات
العسكري وهو بيفك الكلبشات: متزعلش من اللي هيحصـ…….
رامي بمقاطعة نزل فيه ضرب ورا بعض لحد ما وشه كله جاب دم وأغـ”ـمي عليه من الضرب وسحب تليفون من جيبه وفتحه ببصمة العسكري وعمل مكالمة صغيرة وقفل
رامي: انا هوريكوا انا مين يا عيلة الجرحي و الاسيوطي هوريكوا اني اللي بقوله بنفذه وان هتجوزك بردوا بس بعد ما اخد حقي مش انا اللي ادخل السجن وأبات فيه كمااااان….ساعتها سمع صوت من برا فنط من الشباك بسرعة واول ما نط في ظابط شافه
الظابط بزعيق: امسكوه متخليهوش يهرب منكوا….ورامي فضل يجري لحد ما وقف قدام عربية وركب فيها وساق علي اقوى سرعة
محمود(صديق رامي): ازيك يا روميو
رامي: بجد مش عارف اشكرك ازاي علي اللي عملته
محمود: عيب عليك دة احنا اخوات يا جدع المهم رسيني هتعمل ايه بقا
رامي: هنتـ”ـقم منهم و تهديدي هيتحول لحقيقة طالما طعنتوني في ضهري يبقي تستحملوا
محمود: رامي اوعي تتهور وتعمل حاجة
رامي: للأسف انا هعمل كل حاجة تزعل الكل لأني حذرتهم من خطري بس هما أستقلوا بيا يبقي اعرفهم مين انا
محمود بإستسلام لانه عارف عند رامي: أنت حر يا رامي خليك فاكر اني حذرتك وقلتلك لا
«باك»
مراد بعصبية: ولسة بيقولك روحي….وراح عشان يضربه لكن ندى مسكت إيده
ندى برجاء: عشان خاطري يا مراد أهدي وسيبك منه هو بيعمل كدا عشان يلعب في أعصابك
مراد بعصبية: يعني أسيبه يقولك ندوشتي وروحي وأقعد أتفرج
ندي: صدقني الكلام دة مش من قلبه بيقول كدا عشان يخليك تتعصب خليك جمبي
فريدة: مراد سيبك منه هو عايز يعصبك بأي شكل
رامي وهو بيصفق: اووووه مراد بيغير علي مراته….وكمل لندى: ايه يا روحي مش عايزة تروحي معايا ولا عاجبك القاعدة هنا
علي: رااامي ياريت تحترم نفسك انت شفت بعينك أن ندى أتجوزت مراد وبقت ملك له هو وبس فياريت تبطل الشغل دة
فريدة: انا ما شوفتش في بجاحتك يا اخي
غزل: بابا مين الولد دة شكله عامل مشكلة لعمو سليم
رامي السيوفي: مش عارف بصراحة اكيد واحد من اعدائهم
غزل: بس شكله بيحب ندى نظراته ليها غريب
رامي السيوفي: شكله كدا ربنا يعدي اليوم دة على خير
سليم: رامي غيرت جو وهربت من السجن يلا كلها شوية والشرطة تيجي تأخدك
رامي بضحك: ما الشرطة كدا كدا جاية بس هتيجي عشان تأخد جثـ”ـثكوا
ليل وهو حاطط إيده في جيبه: دة عشم ابليس بالجنة
رامي: يعني انتوا مش مصدقني اني ممكن اقتـ”ـلكوا وأخلص عليكوا
فريدة: انا بصراحة مش مصدقة
ليل وهو قاصد يعصبه: حبيبي اللي بيعمل حاجة مبيقلش عليها مش كدا ولا ايه يا فريدة
فريدة: رأيي من رأي ليل عندك حق…ورامي اتعصب وطلع المسدس
نادية بخوف: علييي دة معاه مسدس حياه الكل في خطر
علي: متخافيش يا نادية…..رامي حط عقلك جوا راسك
رامي بضحك: ههههه وانتوا خليتوا فيا عقل…وكمل لندي: انا جيت بالذوق وانتي مرضتيش وجيت وهددتك ومرضتيش بردوا وانا قلتلك هعمل ايه وانتي عارفة زعلي
ندي بخوف: ر رامي انا هعمل كل اللي أنت عايزه بس سيبك اللي في إيدك دة
رامي بضحك: هههه انا لما بدي فرصة بديها مرة واحدة بس وعشان انتي غالية عليا عطيتك فرصتين بس التالتة لاااااا التالتة تابتة
ثريا بخوف: سليم المسدس دة قادر أنه ينهي حياه شخص
فريدة بخوف: يا بابا دة معاه مسدس بجد
سليم: اهدوا انا معاكوا وانت يا رااااامي اوعى يا رامي هتضيع مستقبلك وهتتسجل في جريـ”ـمة قتـ”ـل
رامي بضحك: انا كدا كدا ضايع فاخد حقي طالما هضيع…ووجه المسدس علي مراد….ندي حاولت تقرب من رامي عشان تأخد المسدس بس رامي خد باله
رامي بعصبية: ابعديييي وارجعيييي مكاااااانك
ندي: حـ حاضر مش هعمل حاجة والله بس سيب المسدس من إيدك
مراد بقوة: سيبيه يا ندى يعمل إللي هو عايزاه اللي زي دة عمره ما يعمل حاجة من دي
رامي: بقا كدا طيب بس انا مش هسيبك تتهنى مع ندي لأنها ملكي وبس…وداس على الزناد
ليل: مرااااااااااد خلي بااااااااالك…لكن كان ليل اسرع منه وخد الطلـ”ـقة بدل مراد
فريدة بخوف: لااااا ليييل
ثريا بخوف: ليييييل
سليم بخوف: ليل ليل انت سامعني
غزل بدموع: هاتوا قماشة نضيفة بسرررررعة عشان نوقف النز”يف انا شفت ليل لما كان بيوقف النز”يف لما ايدي انجرحت
رامي بعصبية: عشان تعرفوا تستقلوا بتهديدي…وهنا الشرطة جت وحطوا الكلبشات في إيد رامي
الظابط: كفاااية كدا اوي يا رامي تعبتنا معاك يلا معانا
رامي بضحك هستيري: ههههه انا بقيت قا”تل هههههه انا بقيت قا”تل انا بقيت قا”تل انا بقيت قا”تل(ورامي تقريبا كدا اتجن🫠)
ندي بعياط: لييييه عملت كدا حرام عليك
سليم بدموع: هخليك تندم على اللي أنت عملته دة
فريدة بعياط: د د د”م لا لااااااا مش بحب الد”م ااااااه بخاف منه د”م لاااااا
ثريا بعياط: سليم خد فريدة برا هي بتخاف من الد”م خصوصا أن دة د”م ليل
فريدة بخوف بخوف شديد: د”م كل دة د”م ليل اكيد مش كويس
مراد بدموع: ليل ليل ليل رد عليا عشان خاطري ليه خدت الطلـ”ـقة بدالي رد عليااا
ندي بدموع: مراد أهدي أهدي مراد عشان خاطري اهدي
مراد: لاااا لاااا ليل ليل رد عليا
ندي بعياط: مرااااد اهدي عشان خاطري ليل هيقوم وهيبقي كويس بس أنت أهدي
ثريا بعياط: ليل قوم عشان خاطري
علي: انا كلمت الإسعاف وهما جايين دلوقتي..وهنا الشرطة دخلت ومسكوا ايد رامي
غزل فضلت تضغط على النز”يف لحد ما وقف الي حد ما
مراد وهو بيخبط علي خد ليل: فوق بالله عليك يا ليل فوق عشان خاطري وحياتي عندك قوم
ندي: مراد بيتعرض لنوبة حادة فين الدوا بتاعه
سليم بدموع علي حال ولاده: مراد حبيبي ليل هيبقي كويس والاسعاف جاية وهيخف أنت أهدي
مراد وهو بيهز أيده ورجله: لـ لا لـ لـ ليل مش كويس انا عارف انا عارف اخويا…..لكن سليم اتضطر أنه ياخد فريدة ويطلع برا….والاسعاف جت وخدت ليل والباقي ركبوا عربيتهم واتجهوا الي المستشفي
___________________
“في العربية”
سليم بحزن: يا فريدة يا حبيبتي أهدي ليل أن شاء الله هيخف
فريدة بعياط: لا لا الد”م كان كتير اووف انا مش بحب الد”م بخاف منه
سليم بحزن: أن شاء الله بإذن الله هيخف بس انتي أهدي وإذا كان علي الد”م الكتير فهيعوضه بالاكل والعصاير
فريدة: ازاااي يعني ليل هيعيش عشان يعوض الد”م اللي نزفه
سليم بحزن: فريدة حبيبتي انتي عارفة انك قوية عشان خاطري متعيطيش لانك المفروض تكوني جنب مامتك دلوقتي دي مسئولية عليكي انك تكوني قوية ومتخافيش ولا تعيطي كلنا محتاجينك دلوقتي
فريدة بحزن وعياط: حاضر هحاول
سليم: يلا انزلي بسرعة احنا وصلنا…ونزلوا وليل حطوه علي ترولي وفي دكتور جه يفحصه فحص سريع
الدكتور: لازم يدخل العمليات دلوقتي حالاً عشان نطلع الرصا”صة وفعلا ليل اتبنج ودخل العمليات
غزل بعياط: انا لازم اروح الحمام يا بابا
رامي السيوفي بحزن: ماشي يا حبيبتي روحي……وغزل راحت الحمام وفضلت تبص في المراية علي هدومها اللي غرقانة د”م وفضلت تعيط وقالت: يا تري هيعيش ولا لا… لا لا أن شاء الله يقوم
عقلها: انتي مش شايفة الد”م اللي خسره يا تري بعد كل دة هيعيش انتي بتفكري ازاي
غزل: لااا أن شاء الله يعيش..وبصت علي أيدها اللي مليانة د”م وفضلت تعيط وغسلت ايدها من الد”م وغسلت وشها من أثر الدموع وطلعت تقعد معاهم لحد ما العملية تخلص وفريدة فضلت تهدي ثريا ومراد أغمي عليه دخلوه أوضة وبيفحصوه
ندي وهي بتعيط واتكلمت في سرها: ليه بيحصلي كدا ياربي المفروض أن انهاردة احلي يوم في حياتي بس لا طلع اسوء يوم في حياتي لو مراد أو ليل جرالهم حاجة هيبقي بسببي انا لاني مرضتش اتجوزه يارب اشفي ليل وخرجه من العملية كويس واشفي مراد.
نادية بدموع وهدوء: ندي ندي حبيبتي انتي كويسة
ندي بدموع: كويسة ازاي يا ماما ومراد مش عارفة جراله ايه وليل بيصارع المـ”ـوت بسببي
علي بحزن: مين قال كدا دة قدره وان شاء الله يقوم بالسلامة
ندي بحزن: بس لو انا كنت اتجوزته كان زمانهم كويسين
نادية: مين قال كدا يا حبيبتي
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حبي الوحيد)